turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!

Sport, tjuning, uporedni testovi.
Korisnikov avatar
bokac
Garaža: 155 v6 & 156 jts ss
Lokacija: Ks
Postovi: 1601
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 2:31 pm

turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!

Pon Jan 05, 2009 7:10 pm

Moze jedno pitanje?Nije bezobrazno. :)
Zasto si se odlucio za v6 24v,a ne za recimo za v6 turbo?Koja je razlika izmedju ta dva motora u zvuku i snazi.U praksi. :wave:
Slika
Korisnikov avatar
ljube-kugla
Contact:
Garaža: alfa 75
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 166
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 147
1.9 jtd 8v
Lokacija: Batajnica
Lokacija: batajnica
Postovi: 3401
Pridružio se: Uto Nov 18, 2008 8:10 pm

Re: Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!

Pon Jan 05, 2009 7:23 pm

pa atmosferac je atmosferac
ko na nas krene iz mesta je naje&o
Korisnikov avatar
bokac
Garaža: 155 v6 & 156 jts ss
Lokacija: Ks
Postovi: 1601
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 2:31 pm

Re: Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!

Pon Jan 05, 2009 7:34 pm

:scratch:
U cemu je razlika?
Slika
Korisnikov avatar
dekideki
Drug Član
Drug Član
Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
Lokacija: Cukarica
Lokacija: Beograd
Postovi: 4465
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:11 pm

Re: Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!

Pon Jan 05, 2009 7:37 pm

sirovina :thumbsup:
Korisnikov avatar
bokac
Garaža: 155 v6 & 156 jts ss
Lokacija: Ks
Postovi: 1601
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 2:31 pm

Re: Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!

Pon Jan 05, 2009 7:45 pm

:eek:
uf.Sad vas nista ne razumem.
Sam osecaj da je v6 24v ili?Nisam vozio ni jedan od ta dva motora pa zato pitam.
Slika
Korisnikov avatar
dekideki
Drug Član
Drug Član
Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
Lokacija: Cukarica
Lokacija: Beograd
Postovi: 4465
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:11 pm

Re: Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!

Pon Jan 05, 2009 8:45 pm

1. slicna snaga, dobijena kubikazom i cistom atmosferskom mehanikom

vs

2. slicna snaga, dobijena na manjoj kubikazi, nadpritiskom i turbinom?

za mene je prvi motor svakako veci dragulj :love:
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!

Pon Jan 05, 2009 8:48 pm

zavisi ko sta voli, ja se nikad recimo ne bih odlucio za turbo, mrzim turbo automobile, jeste da su u nekim, mozda i svim segmentima voznje, bolji ali meni je atmosferac zakon, pre svega zbog zvuka i mogucnosti razvlacenja obrtaja dok turbo dobro puni ali se salta na npr. 4, 5k rpm sto je za mene rano :D i pritom tesko da moze da proizvede neki lep vuk (ima izuztaka ali i to je mrsavo :D ) a atmosferca kad navrtis na 7-8 banke ne treba ti bog zna kakav izduv,u zvuku ces svakako zivati :clapping: :thumbsup: a i snaga mi je nekako sirovija kod atmosferca
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
QV lale
Contact:
Garaža: Alfe & Lancie
Lokacija: Zrenjanin - Klek
Postovi: 1023
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:26 pm

Re: Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!

Pon Jan 05, 2009 8:50 pm

Pa tako nekako! jeste da oba motora imaju oko 200ks,ali sami motori ne isporucuju npr.svoju najvecu snagu na istom broju obrtaja,zatim kod turbo motora je dosta velik obrtni momenat i on dolazi onako naglo i najcesce pri nizim obrtajima ,dok kod atmo je to dosta ravnomernije i najcesce u polju visokog broja obrtaja...U svakom slucaju subjektivan osecaj...
turbo bi te zalepio za sediste dok si se jos vezivao pojasem i ostao bi zabezeknut silom i snagom ,ali kako se dizes u obrtaje tako bi i osetio pad snage,dok kod atmo je to nekako drugacije...nema tog naglog porasta obrtnog momenta i snage pri niskom broju obrtaja..vec to ide nekako ravnomerno i oko 4,5rmp ces osetiti SIROVINU! :twisted:
To ne vazi kod svakog motora..npr. kod boxera 33 koji nema turbo punjac je do 4.000rmp motor kao ga gusi nesto i onda odjednom poludi i tako lood vuce do oko 6200rmp..
To ti je neko objasnjenje..iskusniji ce ti to objasniti jos bolje ,ali to ti je tako nekako. :hello:
Slika
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!

Pon Jan 05, 2009 9:00 pm

QV lale napisao: To ne vazi kod svakog motora..npr. kod boxera 33 koji nema turbo punjac je do 4.000rmp motor kao ga gusi nesto i onda odjednom poludi i tako lood vuce do oko 6200rmp..
to vazi i za moj motor, do 4 soma i nije nesto i razvlaci se ali od 4 se otkine do 6,2, a sto je tako bem li ga :rolleyes:
a vozio sam i turbo motore pa otud moje nezadovoljstvo njima, jeste da potezu ali nije mi to to ipak ;)
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
QV lale
Contact:
Garaža: Alfe & Lancie
Lokacija: Zrenjanin - Klek
Postovi: 1023
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:26 pm

Re: Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!

Pon Jan 05, 2009 9:23 pm

Pa da..verovatno zbog toga kazu : alfa je italijanska honda;visokoturazna masina itd..
Ja turbo masine volim da poredim sa 4x4 automobilima...I oni isto tako imaju strahovit start i velik obrtni momenat...ali to traje prve 2 brzine,posle tezina i raspodela snage,diffovi,kardan i ostale zahebancije dodje do izrazaja i tu vec auto pocne da gubi dah...(to sam najvise osetio na audiju 90 2.3 quattro,dok intagralka do 200ide kako treba ,a posle se muci)
A kilson ima da popizdi zbog spama .. :(
Slika
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!

Uto Jan 06, 2009 1:13 am

boka napisao:Moze jedno pitanje?Nije bezobrazno. :)
Zasto si se odlucio za v6 24v,a ne za recimo za v6 turbo?Koja je razlika izmedju ta dva motora u zvuku i snazi.U praksi. :wave:
Sve ima svoje prednosti i mane.
Izabrao sam 24v jer je pre svega drastichno savremeniji motor od v6 TB. Da bi V6 TB radio kao savremeni motori, potrebna je dodatna investicija od nekih 1200-1500 eur + dosta mozganja oko pakovanja svih potrebnih sitnica, ali bih za uzvrat dobio vishe snage i na neki nachin, jedinstven automobil.

Generalno, zvuk 24v je nezamenljiv,imao je i kompletniju instalaciju + siguran sam da je preshao manje kilometara tako da je logika rekla svoje. Da ugradjujem 2.0 V6, verovatno bi ishao u automobil preradjen na full atmo varijantu, a limiter bi bio na nekih 8000. :lol:

QV Lale; Ko Alfu naziva Hondom? To su totalno dva razlichita sveta i mislim da trebas korigovati ovakve izjave cim ih cujes. Btw, Alfini redni motori uopste nisu "turazni" niti vole preterano obrtaje, sa njihovim dugim hodom ne treba ih zakucavati do limitera, vec je 6,2K rpm neka sasvim ok cifra.

V6 je totalno drugachija pricha i mozhe da se vozi preko blokade, sto manja zapremina to vise dozvoljenih rpm. ;)
Korisnikov avatar
QV lale
Contact:
Garaža: Alfe & Lancie
Lokacija: Zrenjanin - Klek
Postovi: 1023
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:26 pm

Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!

Uto Jan 06, 2009 1:36 am

To su izjave laika koji nisu bas u ovim vodama...Verovatno su pod tim mislili to sto se kod alfe na nesto vecim obrtajima oseti veci priliv snage ,dok je to kod nekih drugih prosecnih automobila,koje najcesce i voze ti laici to izrazeno da nizim obrtajima.. valjda zbog povoljnijeg iskoriscenja u gradskoj voznji...Visokoturazni znaci nesto sasvim drugo,to i sam znam...to je v-tec npr....ili bmw-ov v8,v10 motor u m3 ,m5...itd
Slika
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!

Uto Jan 06, 2009 1:51 am

Znam da znas, nego napominjem cisto zbog drugih koji nisu skroz upuceni, a citaju. ;)

Vidjam dosta ubijenih TS-ova u poslednje vreme, neuredno odrzhavanje i kidanje po blokadi = radilica ciao... :(
Korisnikov avatar
QV lale
Contact:
Garaža: Alfe & Lancie
Lokacija: Zrenjanin - Klek
Postovi: 1023
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:26 pm

Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!

Uto Jan 06, 2009 2:03 am

I kod boxera (najcesce 16v) strada radilica..iz istog razloga...bahato ponasanje vlasnika..:scratch:

Moracemo srdjana_p da opomenemo,posto on od kada se vratio od Gumetine siba onu njegovu 146 u 8,000rmp samo zvoni..svojim ocima video! :lool:
Slika
Korisnikov avatar
bokac
Garaža: 155 v6 & 156 jts ss
Lokacija: Ks
Postovi: 1601
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 2:31 pm

Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!

Uto Jan 06, 2009 12:56 pm

Gledao sam na youtube zvuk im se ne razlikuje posebno.Jedino se na turbu na jednom snimku cuje turbina kako svira.
Slika
Korisnikov avatar
QV lale
Contact:
Garaža: Alfe & Lancie
Lokacija: Zrenjanin - Klek
Postovi: 1023
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:26 pm

Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!

Uto Jan 06, 2009 1:29 pm

Ma cini ti se...Poslusaj alexinu 75 v6 24v ili Sashin gtv 6
i
Znaci zvuk kiiiiiida!

I sad poslusaj v6 tb... 0 naspram atmo...
ili ... re=related
Slika
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!

Uto Jan 06, 2009 2:09 pm

Ukratko zvuk motora zavisi od bregastih, tj kolicina ventila u glavi, ugla paljenja i brzine izduvnih gasova koji se odbijaju o zidove izduvne grane i taj zvuk se pojacava izduvnim sistemom sa protocnim loncima ili gushi sa normalnim loncima...

svaki V6 ima karakteristican zvuk... na 24v je jos karakteristicniji zbog mnogo bregastih i ventila i ugla cilindara odnosno rasporeda paljenja...

turbo ne moze imati nikada takav zvuk jer je njegova izduvna grana 10 cm... i sve ide direktno na lopatice turbine koje ubijaju akustiku i u uspuh izlazi samo vreo vazduh iz 1 cevi... nema rezonance, nema sexy zvuka samo pistanje turbine i prasina iza automobila...
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!

Uto Jan 06, 2009 2:36 pm

Odlicno objasnjeno. :D

Samo dodatak; zvuk uzivo i preko nekog medija tipa youtube itd, nemaju blage veze ;)
Korisnikov avatar
Tihomirce
Contact:
Garaža: Alfa Romeo
156 1.9JTD
Lokacija: Arandjelovac
Lokacija: Arandjelovac
Postovi: 4379
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:24 pm

Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!

Uto Jan 06, 2009 6:46 pm

Gde spada u ovoj priči V6 2.5 :confused: :confused: :confused:
Slika
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4320
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!

Uto Jan 06, 2009 8:32 pm

Pored navedenog zvuk motora zavisi od jos mnogo drugih elemenata, a pre svega od same konstrukcije motora. Zatim, svaki mehanicki deo ucestvuje u stvaranju zvuka, kao i konstrukcija usisa. Nekad su i karburatori ucestvovali u stvaranju zvuka.
Acqua-Olio-Benzina
Korisnikov avatar
bokac
Garaža: 155 v6 & 156 jts ss
Lokacija: Ks
Postovi: 1601
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 2:31 pm

Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!

Čet Jan 08, 2009 5:17 pm

Slazem se sa Tihomircetom.Gde tu spada 2.5 v6 12v i 3.0 v6 12v.
Kakav je zvuk kod njih u odnosu na tb i 24v.
Najeftinije moze da se nadje cini mi se 3.0 v6 12v-kompletan auto stranac.
Slika
Korisnikov avatar
QV lale
Contact:
Garaža: Alfe & Lancie
Lokacija: Zrenjanin - Klek
Postovi: 1023
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:26 pm

Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!

Čet Jan 08, 2009 6:00 pm

24v se cuje brrrrrrrrrrrrrrm a 12v se cuje brbrmmmbrmmbr..





Salim se :grin:

Pa 12v nije tako resak ,neznam kako da objasnim vozio sam se puno u 12v,u 24v samo jednom,ali, slusao ga puno na prethodnim skupovima...
Uglavnom 12v zvuci kao da je maaaalo prigusen a 24v kao da dise punim plucima! Dere se i melodican do bola!!

Ima na ovoj mojoj kompilaciji u par navrata 3.0 24v i 12v pa uporedite..
crvena 75 i crna 164(2min 19sec) su 3.0 12v a 75 sto bljuje vatru i pravi krofne je 24v ;)
Slika
srdjan_p
Garaža: Alfa Romeo
Lokacija: ZR
Postovi: 190
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 8:15 pm

Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!

Čet Jan 08, 2009 7:37 pm

QV lale napisao: Moracemo srdjana_p da opomenemo,posto on od kada se vratio od Gumetine siba onu njegovu 146 u 8,000rmp samo zvoni..svojim ocima video! :lool:
Ja to nekad samo, uglavnom vozim cool na plin do 4000rpm, ali da vrti vrti, kratak hod jbg... :cool:
srdjan_p
Garaža: Alfa Romeo
Lokacija: ZR
Postovi: 190
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 8:15 pm

Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!

Čet Jan 08, 2009 7:44 pm

A atmo ili turbo...hmmm, i jedno i drugo je brutalno na svoj nacin :cool:
Korisnikov avatar
Gruja
Garaža: Alfa Romeo 75 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 673
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:40 pm

Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!

Čet Jan 08, 2009 9:12 pm

QV lale napisao:Ima na ovoj mojoj kompilaciji u par navrata 3.0 24v i 12v pa uporedite..
crvena 75 i crna 164(2min 19sec) su 3.0 12v a 75 sto bljuje vatru i pravi krofne je 24v ;)
Jeste Lale, ali danas... Na tim snimcima gde bljuje vatru i spaljuje gume kod Intera je bila 12v ;)

Povratak na “Squadra Corse”