Serpe i lonci...

Tehnička pitanja i odgovori. Održavanje, servisiranje i eksploatacija za sve modele.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Serpe i lonci...

Pon Jun 23, 2008 11:16 pm

Danas sam otisao u auspuh servis da skinem dotrajao srednji lonac, ali samo kao izgovor, jer sam hteo da se malo poigram sa zvukom, ali...
Kad ja tamo, a ono 4 lonca! :shock: Ustvari tri i onaj mali sto sam stavio umesto katalizatora, sve ukupno zaista 4!

Evo kako sam ja razmisljao ponesen nekim iskustvima od ranije...

Ako bih imao dva lonca (kako sam i mislio da imam) ako bih skinuo zadnji dobio bih mnogo niskih frekvencija i brundanje koje zna da bude veoma naporno i iritirajuce i zapravo nije ono kako ja zamisljam da Alfa treba da zvuci.
Ako skinem taj srednji lonac, trebalo bi da se jacina zvuka pojaca, ali da frekventno on ostane isti, onako prepoznatljiv i da rezi kako i treba Alfa da zvuci.

Ali, opet ali, ja tamo a ono 3 lonca, pa koji sad da skinem i sta cu sa kojom konfiguracijom da dobijem, ima li smisla ovo gore sto sam napisao, je li to zaista tako, ili je moja pretpostavka netacna?
Sa druge strane, bilo koji predlog dolazi u obzir, kao i ideja kakvu konfiguraciju da napravim.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Uto Jun 24, 2008 8:27 am

Što mi je drago što vozim dizela, jer ničim ne bih mogao da mu uklonim traktorsko poreklo iz DNK.

A, da, pitao si za lonce - e to pojma nemam. Što bi uopšte dirao fabrički setup? Ne sećam se kad sam čuo neku Alfu da zvuči loše, sem ako je čeprkano po izduvu - što ti upravo pokušavaš?
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Uto Jun 24, 2008 8:43 pm

Vrlo je jednostavno, isti zvuk, samo jaci! =]
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Uto Jun 24, 2008 11:39 pm

nemoj da ocekujes da ce ti ovde neko napisati sta dobijas sa skidanjem odredjenih lonaca na autu u vidu frekventnog opsega!

kao sto i sam znas to je nauka, da li bila u ovom ili onom obliku...

pitam se da li iko ovde u srbiji moze da izracuna lonac za odredjeni tip motora da zvuci onako kako sam ja zamislio, odnosno da ubije odredjene frekvencije...? :roll:

sto se mene tice ostaje ti jedino da probas! :lool:

meni se iskreno smucilo, nemam ni vremena ni volje vise, vracam se dobrom starom urliku sa usisa! :twisted: :twisted: :twisted:
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Jun 25, 2008 2:39 am

Mislio sam da su ljudi probali pa imaju neka iskustva tog tipa...
Ali ono malo sto ja znam je da kad se probusi srednji lonac onda nastane ona buka u srednjoj frekvenciji, dok je brundanje duboko uvek kad se probusi zadnji.

E sad, danas sam snimao nesto pa smo stimovali flautu izvlacenjem i uvlacenjem jednog dela u drugi manje ili vise, odnosno produzavanjem i skracivanjem cevi, tako da...
Sto je cev duza frekvencija je niza i obrnuto. Kako lonci u ovom slucaju predstavljaju prigusivace, tacnije utisavace ove buke, njihov polozaj na cevi bi trebalo da utice direktno na frekvenciju samog zvuka na kraju izduva.
Jos jednostavnije, ima ih vise i na razlicitim su mestima da bi se buka sto bolje i ravnomernije utisala.

Ono sto proizilazi iz ove pretpostavke je da ako imamo cev izduva sa jednim loncem na njenom kraju, on ce biti ispunjen niskim frekvencijama i sluzice da se iste utisaju, dok ce onaj na pocetku susavati one najvise i njegovim izbacivanjem cemo ih osloboditi.

E sad, kako ja hocu da se ovaj zvuk zadrzi u vecoj meri, a da se samo promeni njegov intenzitet, odnosno snaga, trebalo bi ili smanjiti zapreminu svih lonaca za odredjeni procenat, ili izbaciti jedan, ili dva sa onih mesta koi utisavaju one frekvencije koje nam .trebaju..
Postoji jos jedna stvar oko smanjivanja zapremine lonaca, a odnosi se na isto tako menjanje samih frekvencija na koje oni uticu, jer ce onda ono sto izlazi iz njih .svirati. vise zbog njihove manje zapremine.

Kako ja hocu da mi auto .svira. na dve osnovne frekvencije, jedna na oko 200 hz, a druga na 2 khz, moracu da .izracunam. koji lonac treba ukloniti da bi se dobile ove dve nosece frekvencije, a po svemu sudeci to bi trebalo da budu ta dva srednja, jedan posle katalizatora koji je manji i onaj pre zadnjeg lonca koji je najvece zapremine.

Taj manji sluzi za ubijanje tih 2 khz, dok ovaj najveci u sredini za oko 500 hz, ali ce se jos vec dubina dobiti i njihovim izbacivanjem i produzavanjem cevi bez prigusivaca.

Ovo je naravno samo teorija, mislio sam da si ti vec probanjem raznih kombinacija ovo dokazao i opovrgao do sada...
srdjan_p
Garaža: Alfa Romeo
Lokacija: ZR
Postovi: 190
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 8:15 pm

Sre Jun 25, 2008 2:57 am

Milos napisao: meni se iskreno smucilo, nemam ni vremena ni volje vise, vracam se dobrom starom urliku sa usisa! :twisted: :twisted: :twisted:
:dugokosi:
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Jun 25, 2008 7:16 am

bojanTI napisao:
Ono sto proizilazi iz ove pretpostavke je da ako imamo cev izduva sa jednim loncem na njenom kraju, on ce biti ispunjen niskim frekvencijama i sluzice da se iste utisaju, dok ce onaj na pocetku susavati one najvise i njegovim izbacivanjem cemo ih osloboditi.
nemozes to tako da posmatras, zavisi kakav lonac, koje koncepcije, pregrada, kolicine vune, precnika cevi, debljine cevi, materijala od kojeg je napravljen, komora, itd...

pocni od toga da ne znas kako ce se ponasati na odredjenom tipu motora! sta utice ne znam, ali definitivno (u mom slucaju) nikad necu dobiti zvuk kakav ima sestak motor sa 24v! :( u odnosu na moj sa 12... da li je pitanje tog 1 vise izduvnog ventila, duzine otvaranja izduvnog ventila, koncepcije glave, kanala, izduvne grane... :roll: eh... ;)

najgore od svega je kad probas, odes u servis, oni ti nameste, ti platis i ne svidja ti se... i sta onda? probas ponovo, pa opet isto? koliko ces puta probas? :lool:
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Jun 25, 2008 11:24 am

Pokusavam da shvatim matricu po kojoj se sve to desava i da probam samo jednom... ;)

Dobro, hajde mi onda kazi moze li da se jednostavno plati i da se kupi ceo tipski izduv, uzmimo to kao opciju?!
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4320
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Sre Jun 25, 2008 11:36 am

A jel` tebe to interesuje samo sa akusticne strane, da izucis tu pojavu ili te interesuju i perfomanse, tj. funkcionalna strana svega toga?
Acqua-Olio-Benzina
Korisnikov avatar
QV lale
Contact:
Garaža: Alfe & Lancie
Lokacija: Zrenjanin - Klek
Postovi: 1023
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:26 pm

Sre Jun 25, 2008 2:20 pm

Milos je potpuno u pravu. Zaista sa tim izduvima se nikad nezna! Jedino da probas dok nedobijes ono sto zelis...Ja sam zeleo zvuk kao sto Saby ima na njegovoj 146... Paaaaam...rastegljen,bucan,tipa kao japanese style automobili,ali to je prakticno nemoguce na boxeru i ne samo na boxeru nego ni na v6 masinama..Na nasoj 33 je remusov zadnji lonac a i nedavno je probusen srednji lonac i stvarno je nestala ona srednja frekvencija koja je parala usi putnicima.Kao sto si i rekao da bi trebalo da bude..I ni jedna 16v 33 nemoze da ima zvuk kao nasa 33 1.4!? A u okruzenju tj. Zrenjaninu ima i bilo je nekoliko 16v i naravno svaka je imala neke nazovi modifikacije na izduvu ali sve su imale zvuk bzv.tj niti je brutalan,niti melodican niti bucan..vise su radile kao buba. Znaci to zavisi od mnogo stvari! Probaj da objasnis u servisu sta tacno zelis! jos ako imas neki snimak poneses i to pa neka on vidi da li je to izvodljivo ili ne!
Slika
Korisnikov avatar
Manfred
Postovi: 8
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:09 pm

Sre Jun 25, 2008 3:59 pm

Milos napisao:nemoj da ocekujes da ce ti ovde neko napisati sta dobijas sa skidanjem odredjenih lonaca na autu u vidu frekventnog opsega!
Chekaj samo da brik prochita temu :D
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Jun 25, 2008 7:42 pm

Ovo sto ja hocu je cista akustika, jer da sam pokrenuo temu zbog performansi, bilo bi par osmeha i onoga, ma to mnogo kosta i treba znati, a posto nisam sada ce verovatno neko reci kako cu nesto izgubiti sa uklanjanjem nekih od komponenti izduva. U svakom slucaju sta god da hocu neko bi prokomentarisao kako cu ili izgubiti ili nista necu dobiti, hehe... =]

Znaci ono seljacno dranje i neartikulisana buka me nimalo ne interesuje. Na ideju sam dosao jer mi je srednji (onaj pre zadnjeg) lonac skroz razbijen iznutra i sada na stock zvuk dodaje i odredjenu dozu neki 300-500 hz, sto svemu daje malu notu agresivnosti, nikakvo brundanje ili cepanje visoko, vec samo malo onog vrum, veoma slicnog onom koji vec postoji na usisu (koji je savrsen cini mi se), tako da se slika potpuno uklapa.

E sad, posto je taj lonac iznutra sigurno prazan posle vise od tri godine koriscenja, sve je iz njega izletelo, verujem da on sam daje tu frekenciju i da bi cev to izmenila, jer logicno je da veci korpus daje dublji zvuk.
Nemam uslova da menjam svakodnevno i probam, a odlazak kod namcorastih majstora me ne raduje, pre bih da ovako ustanovim ima li smisla raditi nesto, ili ima li sanse proracunati bar okvirno, ili dici ruke...

Starche, ako imas predlog, ideju, iskustvo, ili sta vec, slobodno kazi...
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4320
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Sre Jun 25, 2008 11:44 pm

Meni su akustika i funkcionalnost (tj. neki dobitak perfomansi) imanentni, tako da ja to gledam skupa. U krajnjem slucaju gledao bih da bar nista ne izgubim sto se cesto desava. Od 10 nacina promene necega na izduvu, 9 je pogresno, a 1 je pravi...

Nema sta mnogo da se doda onome sto je Milos rekao.

Resenje je da kupis brendirani izduv koji dokazano ima rezultat i cija konstrukcija je prosla mnogobrojna testiranja, ali to je skupo (u odnosu na ono koliko vredi tvoj auto) i opet ces se susresti s problemom da moras da isprobas kako to zvuci, a to je prakticno nemoguce izvesti.

Od eksperimentisanja u domacoj radinosti ce ti smuciti zivot i nista neces postici...
Acqua-Olio-Benzina
srdjan_p
Garaža: Alfa Romeo
Lokacija: ZR
Postovi: 190
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 8:15 pm

Sre Jun 25, 2008 11:55 pm

QV lale napisao:Zrenjaninu ima i bilo je nekoliko 16v i naravno svaka je imala neke nazovi modifikacije na izduvu ali sve su imale zvuk bzv.tj niti je brutalan,niti melodican niti bucan..vise su radile kao buba.
Bas to, secas se kako je moja isto tako imala bezveze zvuk sa izduva ali je zato iz motornog prostora urlala za sve pare :twisted:
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Jun 26, 2008 4:55 pm

Posto ja nikad nisam imao prilike da cujem kako izgleda kad protutnji Alfa sa TS motorom,onako kroz grad,danas sam doziveo jedno odusevljenje,znaci lik koji ima jednu crvenu 145-icu,restyle sa 1.4TS je bukvalno nadzario do max reklo bi se,zvuk koji je dolazio i odlazio je gotovo neverovatan,izuzetno rezak i ne para usi,bas ono sto se meni dopada,a posto svaki dan vidjam tu alfu,znam da ima stock izduv,tako da je moj savet da nista ne diras,jedino mozda zadnji lonac nekog kvalitetnog proizvodjaca i to je to.. :cool
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Jun 26, 2008 8:43 pm

bojanTI napisao: Dobro, hajde mi onda kazi moze li da se jednostavno plati i da se kupi ceo tipski izduv, uzmimo to kao opciju?!
kad bi odvojio novac za to sigurno bi se opremio kod japanaca... :)

mozda sam vec pisao o ovome, u pitanju su firme 'unicorse' i 'mexc-s'! :lool:

cak ima i soundclip za odredjene motore. rade komplet sistem i uglavnom se cifre krecu od 800e... za mene okruglo 990e! :)
http://www.unicorse.co.jp/product-exaust_index.html

ne znam sta mislis o ovom?
... re=related
jos bolje zvuci kad se vozi! :lool:
uradjen je u mexc radionici za tricavih 900e :lool:
http://www.kjps.net/user/chi-24jo/fullm ... mexc-s.htm

i mexc-s
http://homepage2.nifty.com/kwcpro/mexcs-top.htm
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Jun 27, 2008 2:01 am

Dobro... Ova 155 zvuci bas onako kako ja zamisljam da to treba... ;)

Na jednoj od slika vidim da nema taj ugaoni lonac, predzadnji, bas onako kako sam i ja .proracunao. od oka... ;)

Znas kako, skinucu taj predzadnji, jer svakako je za zamenu i vozicu neko vreme da vidim kako ce da se ponasa, mozda cu i da snimim pa da okacim, a ako ne valja vraticu ga i zavrsicu sa ovim experimentom!

Milose, sta si ti konkretno probao i radio?! I kakvi su bili rezultati?!
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Ned Jun 29, 2008 11:09 am

prva varijanta je bio samo zadnji lonac ali uz katalizator! (ustvari u prvoj varijanti sam vozio samo kat i to se dralo samo tako, zvuk bezveze! :))

onda se ubacen jedan lonac posle kat-a koji izgleda ovako:
Slika_Slika

sa poprilicno vune unutra dobio se zvuk fice, tanak i bezveze totalno, cak se gubio u visokim okretajima, ma totalno sra*e! :(

bio je na autu punih 2 meseca i izleteo je napolje, na ljegovo mesto dolazi lonac mnogo manjih gabarita - kubikaze, precnik oko 100mm, sa manje vune unutra...
rezultat je zvuk opela suze gsi, krestavac, svi su me zahebavali! :)

zatim se proba lonac od mr toksona :) poznatijeg kao TOKYO ovde na forumu!
totalno prazan jedna ulazna cev koja ulazi u lonac nekoliko cm i isto tako izlazna, bez pregrada, bez vune! :lool: otprilike nesto ovako:
Slika

ekstremno bucan automobil, apsolutno sve alarme u komsiluku palite sa ovim! trese se zemlja i skrecete paznju sa svih strana! na leru jako mocan ali kad se zavrti pocne da brljavi... bezveze :(

sledeci lonac je ovaj:
Slika
napravljen je da covek moze da se igra, ima srafove i moze da se otvori i stavi vune po zelji... u prvoj varijanti je bio potpuno prazan i zvuk je opet bezveze, ne zavristi na visokim! doslo je vreme da se izbaci kat, blago poboljsalje u smislu vristanja kad motor radi visoko (sve ovo spominjem jer sam vise cuo masinu napred kad je zavrtim nego auspuh)

isuvise jeftin zvuk sa jednim loncem ovog tipa... krestav :(

onda se lonac puni jednim redom od 5 cm vune i tu se dobija malo kultivisaniji zvuk, ne tako bucan ali tup, i ne rezak kao sto ima onaj sto sam zakacio u prosloj poruci...

sledeca i poslednja verzija kod mene bice lakijev izum :) otprilike 3 lonca u jednom, medjusobno povezani manjim kanalima... iz njega se dosta ocekuje jer sam ga probao na mom autu ali samo na leru (u voznji to zvuci drugacije)

ako ni iz njega ne bude izaslo ono sto zelim, zatvaram izduv i otvaram usis... nemam ni para ni vremena za egzibicije...
srdjan_p
Garaža: Alfa Romeo
Lokacija: ZR
Postovi: 190
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 8:15 pm

Ned Jun 29, 2008 11:16 am

ako ni iz njega ne bude izaslo ono sto zelim, zatvaram izduv i otvaram usis...
Ja sam za ovu varijantu, kako mi je dobar trip sto mi auto urla sa usisa pa to je strasno, nocas sam bas proletao gradom i plasio narod a ribe... :twisted:
Korisnikov avatar
QV lale
Contact:
Garaža: Alfe & Lancie
Lokacija: Zrenjanin - Klek
Postovi: 1023
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:26 pm

Ned Jun 29, 2008 2:20 pm

Milose ,ne znam koji si imao izduv od gore pomenutih na Huji ,ali ono je bilo strasno!! Bukvalno da :kadr I na leru i na stazi pri visokim obrtajima se cuo mocno!Bas kao rasni V6.
@Srdja-hehe,cela tesla je znala za tvoj urlik jos davno.... :dugokosi:
Kod nase 33 je totalna suprotnost. Stavljen je Omp ,,sportski. filter,ali izgleda da mu je funkcija da zabusava.Nema uopste urlika ni rike,ali ni malo!To je matori i prao tim sredstvima za ciscenje i nema sta nije radio ali nece!E sad da li je to mozda zbog plina ili ko zna zbog cega! Zato ja forsiram izduv i on ni malo ne zabusava...okrecu se mnogi ocekujuci 5 soma kubika,ali onda se iznenade kad vide hrcka od rasnih italijanskih 1400!! :naughty:
Slika
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Jun 30, 2008 6:45 am

Ti si znaci ceo stock izduv skinuo, ostavio cev i samo pravio taj zadnji lonac...
Mislio sam da se ne krece tako od .kraja., vec redom, dakle od originalnog sistema koji zvuci dobro, samo ga onda doradjivati. Koliko sam citao po Engleskim forumima svi kji su stavljali neke tipske zadnje lonce nisu imali srece, svi su se vratili na standardni zadnji i neko eksperimentisanje sa ostalima, recimo nista napred i samo standardni zadnji, ili bez srednjeg, ili tak Ivanov srednji recimo...
Probaj malo da razmisljas onako kako sam gore napisao, duzina cevi, to jest raspored lonaca po njoj, znaci od pozicije zavisi frekvencija, definitivno je to jedan deo matrice po kojoj treba ici, sto sam i potvrdio googlanjem...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Jul 18, 2008 12:10 pm

Evo sta sam dobio...

Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4320
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Pet Jul 18, 2008 12:22 pm

Kakav je ono neprijatan pisak na 6000?
Acqua-Olio-Benzina
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Pet Jul 18, 2008 12:25 pm

Bojane, ako ti je skinut zadnji lonac - dodji do garazhe da isprobamo kako zvuchi sa ovim koje imamo - u pitanju su dva komada, oba ful protochna ali totalno drugachijeg dizajna.

Opet, napominjem... Milosh je sve varijante isprobavao na dva razlichita motora - pitanje je kako bi to zvuchalo na chetvrtaku 2.0 ili 1.8, 1.6 ili 3.0 pa opet koliko ventila itd. Jaaaaako kompleksna stvar, a najbolja od svega je prouchavanje pa proba.

Na svu srecu mislim da smo nashli zvezdu vodilju - bar shto se tiche ukusa nas dvojice, a to je vec pomenuti - poslednji lonac. Dalje cemo teshko ici - bar shto se tiche nekakvih perforiranih chunaka i gluposti koje svako mozhe sastaviti.

Sinoc smo ponovo probali dotichni lonac, a verujem da cemo ga za dan dva i snjimiti. Opet je malo vishe glasan ali shto je najbolje u visokoj ferkvenciji. :D
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Jul 18, 2008 6:46 pm

Ovo sto se cuje od 6k rpm ne postoji .live. vec samo na snimku, verovatno je telefon sa kojim sam snimao zaglupeo od alternatora, ili necega slicnog na toj frekvenciji...
Ovo je i dalje sa svim loncima, jedino sto je srednji totalno prazan pa se cuje mali wrooom.
Ali, vrlo neozbiljan snimak, ovih dana cu poneti u auto laptop, ozbiljnu zvucnu kartu, dva mikrofona i snimicu to kako valja, stereo, prvo unutra, a onda i napolju...

Ipak, to je akustika, ima mnogo promenjivih i ne moze se posmatrati tako usko, dosta zavisi od polozaja slusaoca, a jos vise od okruzenja, a kad je rec o ovom snimku 155 gore, to je opet neka budget kamera i nema tu realnosti puno, sve iznad 2-3 khz je saseceno, u prirodi bi to bilo mnogo ostrije! Ali i dalje vrh... =]

Povratak na “Area Servizio”