Split iz dekidekijeve teme iz Virusa: Zimske gume
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Split iz dekidekijeve teme iz Virusa: Zimske gume
Ni sa Michelin Alpin se ne bi bas usrecio...vrlo losa zimska guma.
Poslednja izmena od starac vujadin u Pet Nov 28, 2008 1:50 am, izmenjeno 1 put ukupno.
Acqua-Olio-Benzina
- Nigy
- Garaža: .
- Lokacija: ...
Post
Re: Alfa Romeo 155 1.8 16V
Nikad nisam vozio vrhunske zimske gume, i uvek sam uzimao uze a vise, pa svaki put kad dodjem na letnjim a odem na zimskim, za mal' ne zaginem par puta.
Jednostavno, kad se stave zimske gume, lagano dok se ne priviknes na promenjeno ponasanje vozila...
Inace, za malo vise para od Tigra, uzeo sam Barum Polaris2 i bio sam bas zadovoljan njenim ucinkom i po snegu i po poledici.
Pre dve godine predjoh na jos malo skuplje Semperit Wintergrip i one nisu lose.
Oba modela se primetno razlikuju od prve (u plusu, naravno).
Testirao sam i Pirelli (ne secam se koji model zimske gume) vs Polaris2 i glat je Barum odneo pobedu.
Jednostavno, kad se stave zimske gume, lagano dok se ne priviknes na promenjeno ponasanje vozila...
Inace, za malo vise para od Tigra, uzeo sam Barum Polaris2 i bio sam bas zadovoljan njenim ucinkom i po snegu i po poledici.
Pre dve godine predjoh na jos malo skuplje Semperit Wintergrip i one nisu lose.
Oba modela se primetno razlikuju od prve (u plusu, naravno).
Testirao sam i Pirelli (ne secam se koji model zimske gume) vs Polaris2 i glat je Barum odneo pobedu.
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Alfa Romeo 155 1.8 16V
i ja sam cuo lose o Tigricama, mada imamh wintere na unu pa cemo videti kad ocnu snegovi, mada uno je mali auto pa ce sigurno biti bolje sa winterama nego na alfi , inace i meni je drugr preporucio Barum, i kao letnju i kao zimsku(bravuris i Polaris), i kupicu letnje obavezno Barum, pre svega zbog odnosa cena kvalitet, zimske mi ne trebaju jer po snegu ionako necu alfu da teram
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- Markoni147
- Garaža: Ford Fiesta ST
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa Romeo 155 1.8 16V
Wintera je odlicna guma za sneg i led... I samo to... A kad uzmete u obzir koliko dana vozite po snegom prekrivenom putu, od 3 meseca koliko su vam montirane zimske gume, pitanje je da li je isplativo kupiti Winteru... Pogotovo moze biti fatalna na nekom vecem i jacem automobilu (npr. tvom) na suvom i mokrom asfaltu... Tako da sledeci put kad budes kupovao zimske gume procesljaj malo testove i iznenadices se... Kao sto starac rece ni Michelin nije opravdao ocekivanja... Od tih da kazem jacih proizvodjaca treba gadjati Goodyear Ultra Grip 7 i Continental Winter Contact... Tu nema greske...
- Tihomirce
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo
156 1.9JTD - Lokacija: Arandjelovac
- Lokacija: Arandjelovac
Post
Re: Alfa Romeo 155 1.8 16V
Od svih guma sto sam do sad vozio (na sluzbenom autu) najbolje mi se pokazala Goodyear Ultra Grip 7,
meka guma , kroz bare prodje kao po sinama , nemrdne ni milimetar , po snegu i ledu
sve pohvale i moj glas za nju kao pravu zimsku gumu , vozio sam i Michlen Pilot Alpin ,
ali ima razlike . Na 164-ki zimi vozim Savu S-3 i zadovoljava mi potrebe .
meka guma , kroz bare prodje kao po sinama , nemrdne ni milimetar , po snegu i ledu
sve pohvale i moj glas za nju kao pravu zimsku gumu , vozio sam i Michlen Pilot Alpin ,
ali ima razlike . Na 164-ki zimi vozim Savu S-3 i zadovoljava mi potrebe .
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa Romeo 155 1.8 16V
(korisna prica. mozda ne bi bilo lose da se podeli u temu o zimskim gumama?)
*Goodyear je moj sledeci izbor. Michelin nisam znao da je tako los, priznajem. Pireli se lose pokazao u pravim zimskim uslovima i ostvario je katastrofalne prodajne rezultate u skandinaviji. mozda je kontrakampanja, nije iskljuceno.
btw i meni je Barum Polaris 2 izmakao u startu, razlozi su sada suvisni da ih navodim. trebao sam da budem malo strpljiviji sa nabavkom... inace, shara im je jako slicna kao kod Kontinentala...
*Goodyear je moj sledeci izbor. Michelin nisam znao da je tako los, priznajem. Pireli se lose pokazao u pravim zimskim uslovima i ostvario je katastrofalne prodajne rezultate u skandinaviji. mozda je kontrakampanja, nije iskljuceno.
btw i meni je Barum Polaris 2 izmakao u startu, razlozi su sada suvisni da ih navodim. trebao sam da budem malo strpljiviji sa nabavkom... inace, shara im je jako slicna kao kod Kontinentala...
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Alfa Romeo 155 1.8 16V
Ma, ima Pirelli dobre zimske gume (ko bese u WRC-u?), pusti tu Boost-ovu pricu...za njega postoji samo Nokian.
Goodyear je pravi izbor, ali ima i drugih odlicnih zimskih guma...polako.
Goodyear je pravi izbor, ali ima i drugih odlicnih zimskih guma...polako.
Acqua-Olio-Benzina
Post
Re: Alfa Romeo 155 1.8 16V
Da se i ja prikljucim temi o zimskim gumama,imao sam stila 1.9 jtd,na njemu sam vozio michelin alpine i nisam nesto bio zadovoljan ,put za zlatibor mi je preseo,temp -5,pada snegic, ubi,ja pun sebe vozim "miselinke"bas me briga kad ono djo*a,jako puno proklizavanja,kontrola proklizavanja odlepila,brzina 70-80km/h(nista spec.)ide preko nosa itd...Bas sam se razocarao!
- lux
- Garaža: 147 1.6 TS 77kw
- Lokacija: Gornji Milanovac
Post
Re: Alfa Romeo 155 1.8 16V
Sto se zimskih guma tice procitao sam mali milion uporodnih testova.Ja sam u G. Milanovcu okolina Rudnika snega tokom zime ima prvise i to sve do kraja marta.Moje iskustvo takodje kaze da Miselin nije bog zna sta,Sava opet za ponajmanje para daje veoma solidnu uslugu ali samo po snegu i zimi cim grane sunce skidaj sto je i normalno,Fulda Kristal Montero bolja od Save,ali zato moje najbolje iskustvo je sa austrijskim Semperitom nije bilo mesta gde nije mogao da izadje.Austrijanci jmaju odlicno iskustvo pravljenja zimskih guma zbog alpa.Continental i Nokijan naj bolji ali i preskup za nas.Sto se tice Pirelija znam sigurno da je Sotozero na ADAC test listi uvek bio modju prva tri zadnje tri godine i mislim da ga nema ispod 16'' nisam siguran.
- Gruja
- Garaža: Alfa Romeo 75 TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Elem, ja se ubi pisuci po cannonu da Tigar treba izbegavati u sirokom luku (i zasto) pa ako neko bude bas insistirao ponovicu...
Trebalo bi da probam BF Goodrich WinterG ako tako budem u mogucnosti..
Malo je po ceni ispod Baruma a kazu da je prilicno OK gumica..
Re: Alfa Romeo 155 1.8 16V
Zar ne bese Gislaved?starac vujadin napisao:Ma, ima Pirelli dobre zimske gume (ko bese u WRC-u?), pusti tu Boost-ovu pricu...za njega postoji samo Nokian.
Elem, ja se ubi pisuci po cannonu da Tigar treba izbegavati u sirokom luku (i zasto) pa ako neko bude bas insistirao ponovicu...
Trebalo bi da probam BF Goodrich WinterG ako tako budem u mogucnosti..
Malo je po ceni ispod Baruma a kazu da je prilicno OK gumica..
- Markoni147
- Garaža: Ford Fiesta ST
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Split iz dekidekijeve teme iz Virusa: Zimske gume
Ja sam uzeo BF Goodrich WinterG pre nedelju za sluzbeni auto (Zastava10) i mogu reci da se po suvom i mokrom dosta bolje ponasa od Save Eskimo S3... Juce sam isao na Kop medjutim nije bilo nesto snega pa sam trazio putice sa snegom ne bi li isprobao gumu i savladao sam par jacih uspona bez ikakvog problema... Dakle za sad za svaku preporuku... Ali pravi test joj tek predstoji...
- lux
- Garaža: 147 1.6 TS 77kw
- Lokacija: Gornji Milanovac
Post
Re: Split iz dekidekijeve teme iz Virusa: Zimske gume
Jedno pitanje za sve.
Ovo pitanje se ne odnosi za zimske gume vec prevashodno za letnje gume.Gledajuci cenovnike raznoraznih proizvodjaca guma primetio sam da sto ja profil gume manji ona je skuplja sto je i logicno .Jedino kod profila 50 i 55 je obrnuto.
Npr.Pireli P 6000 195/55R15 oko 10500 din. ,a
p 6000 195/50r15 oko 6000 din.
da da dobro ste procitali ko neveruje nek proveri i tako kod svih proizvodjaca skoro dupla razlika ZASTO?
Ovo pitanje se ne odnosi za zimske gume vec prevashodno za letnje gume.Gledajuci cenovnike raznoraznih proizvodjaca guma primetio sam da sto ja profil gume manji ona je skuplja sto je i logicno .Jedino kod profila 50 i 55 je obrnuto.
Npr.Pireli P 6000 195/55R15 oko 10500 din. ,a
p 6000 195/50r15 oko 6000 din.
da da dobro ste procitali ko neveruje nek proveri i tako kod svih proizvodjaca skoro dupla razlika ZASTO?
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Split iz dekidekijeve teme iz Virusa: Zimske gume
trziste. odnos ponude i potraznje. jedno je "standardna dimenzija i svi je uzimaju pa ajde kad je toliko traze da nabijemo cenu" a drugu niko ne uzima pa je na "prinudnom popustu"
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Re: Split iz dekidekijeve teme iz Virusa: Zimske gume
Prvo o zimskim gumama... Continental Winter nesto ne bih preporucio nikome... imao sam do ove sezone i po suvom su neveroavtno lose a po snegu nisam primetio da su mnogo bolje od letnjih... mada to treba uzeti sa rezervom jer bilo koji auto od preko 100ks pogotovu sa zadnjom vucom je muka po snegu... nisam zadovoljan Continentalom uopste... Sada imam Barum... i videcemo ako bude snega...
a sto se tice 50 i 55 kapiram da je poenta sto svi uzimaju 55 to je najkoriscenija guma na kolima 98-04 godista... fabricke dimenzije... tako da kapiram da zbog toga deru... a 195/50 je zaista tvrdo za svakodnevnu voznju... imao sam cak i 185/50 i to je smrt za trapove a cudo za kamenje u bubrezima...
a sto se tice 50 i 55 kapiram da je poenta sto svi uzimaju 55 to je najkoriscenija guma na kolima 98-04 godista... fabricke dimenzije... tako da kapiram da zbog toga deru... a 195/50 je zaista tvrdo za svakodnevnu voznju... imao sam cak i 185/50 i to je smrt za trapove a cudo za kamenje u bubrezima...
- vlada mirko alfa
- Sponzor
Post
Re: Split iz dekidekijeve teme iz Virusa: Zimske gume
ja na 15 automobila u firmi imam winteru i za sada sam prezadovoljan i vozaci mi se hvale sto se tice letnjih imam na svim vozilima siguru i sa njom sam vise nego zadovoljan
-
ZE
- Drug Član
Post
Re: Split iz dekidekijeve teme iz Virusa: Zimske gume
kako je počelo,zime neće ni biti !! Nikada nisam imao zimske gume na mojim kolima,zbog više razloga..ali sam u poslednje vreme čuo dosta pohvala za Goodrich..Winter G (zimska)..kao i Profiler 2 (kiša)..šara im je istog oblika..naravno kod Winter G dosta izraženija..i naravno razlika u smesi!! Mislim da je i cena sasvim korektna!!
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Split iz dekidekijeve teme iz Virusa: Zimske gume
Hm, nije bas tako...Najpopularnije dimenzije su jeftinije zato sto ih svi proizvodjaci prave, pa zele da budu konkurentni. Cim u nekoj dimenziji ne postoji tolika konkurencija, odmah su gume u toj "nestandardnoj" dimenziji skuplje.dekideki napisao:trziste. odnos ponude i potraznje. jedno je "standardna dimenzija i svi je uzimaju pa ajde kad je toliko traze da nabijemo cenu" a drugu niko ne uzima pa je na "prinudnom popustu"
Acqua-Olio-Benzina
- Sllobodan
- Garaža: Alfa Romeo 146 1.6 T.Spark
- Lokacija: Beograd
Post
Pritisak u gumama
Pre neki dan stavih Wintere (185/65/14) pa reko' da priupitam na kol'ko vi ljudi duvate zimske pneumatike?
Ja naduvah na 2.3 prednje a 2.0 zadnje... je li to OK
Ja naduvah na 2.3 prednje a 2.0 zadnje... je li to OK
- mishkom
- Lokacija: Negotin
Post
Re: Pritisak u gumama
Pa bolje da si zadnje na 2.3, a prednje na 2.0
Koji auto? Otvori vozaceva vrata, pise ti tamo na koliko bar-a se naduvavaju gume
Koji auto? Otvori vozaceva vrata, pise ti tamo na koliko bar-a se naduvavaju gume
- Sllobodan
- Garaža: Alfa Romeo 146 1.6 T.Spark
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Pritisak u gumama
heh... sad videh da ispod avatara ne piše ko šta vozi
Alfa 146 1,6 TS
Nemam ništa na vratima...
al` kako bre prednje manje od zadnjih... sad si me zbunio
Alfa 146 1,6 TS
Nemam ništa na vratima...
al` kako bre prednje manje od zadnjih... sad si me zbunio
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Pritisak u gumama
2.2 2.0 bi trebalo ako vozis prazan, i to vazi za 185/60-14. ti imas jos malo visi profil, tako da si malo preterao. ako se budu trosile po sredini, znaces zasto je tako.
i da. obavezno sipaj azot odlicna stvar za gume
i da. obavezno sipaj azot odlicna stvar za gume
- Tihomirce
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo
156 1.9JTD - Lokacija: Arandjelovac
- Lokacija: Arandjelovac
Post
Re: Pritisak u gumama
Trebao si ovde viewtopic.php?f=13&t=207 da postaviš pitanje
da se neotvara tema za svaku pojedinost , to je vec tema o zimskim gumama
da se neotvara tema za svaku pojedinost , to je vec tema o zimskim gumama
- Sllobodan
- Garaža: Alfa Romeo 146 1.6 T.Spark
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Pritisak u gumama
što azot? ... pa još u zimske?dekideki napisao:i da. obavezno sipaj azot odlicna stvar za gume
- Nigy
- Garaža: .
- Lokacija: ...
Post
Re: Split iz dekidekijeve teme iz Virusa: Zimske gume
Ajd' prvo tekst koji sam postovao na canonu o starosti guma:
Koliko su stare nove gume?
Vlasnici vozila u Hrvatskoj u zadnje vrijeme u svojevrsnoj su 'panici' da im pri kupnji novih automobilskih guma prodavači ne 'uvale' stare gume koje su više od godinu dana stajale na skladištu. Nikome nije jasno zbog čega su ljudi toliko uporni u traženju “friških” guma s oznakom DOT 2007, dok gume proizvedene 2006. godine i ranije smatraju STARIMA. A za to nema nikakve realne podloge, jer ispravno uskladištena guma do 5 godina starosti može se smatati kao nova i nesmetano ugrađivati na automobile.
'U Bridgestone-ove automobilske gume stavljaju se aditivi protiv starenja (antioksidanti), tako da se ispravno uskladištena guma do 5 godina starosti može smatati kao nova i nesmetano ugradjivati na automobile', objašnjava Tihomir Vusić, menadžer za Hrvatsku marke Bridgestone.
Unazad više od 10 godina različita tijela BRV-a (Saveza njemačkih prodavača guma i vulkanizera), kao što su BRV-ov odsjek 'Autoservis/tehnika guma', BRV-ova arbitražna komisija i BRV-ova arbitražna služba, ali i ured za javno djelovanje, bave se u redovitim razmacima i iz najrazličitijih povoda, temom starosti autoguma. Četveroznamenkasti DOT broj pouzdano informira o vremenu kada je guma proizvedena. Na primjer DOT broj 2200 kazuje da je guma proizvedena u 22. kalendarskom tjednu, a 00 kazuje da je to bilo u 2000. godini. U nedavnoj prošlosti se u sve većoj mjeri događalo objavljivanje netočnih informacija, a najčešće su se sukobljavale organizacije za zaštitu potrošača i autoklubovi (ADAC), ali i organizacije za tehničko ispitivanje (DEKRA) koje su se u bitnim crtama svodile na dva ključna zaključka:
1.) Gume starije od dvije godine nisu više nove gume i ne mogu (ne smiju) se kao takve nuditi kupcu ili samo uz odgovarajući popust.
2.) Gume koje se montiraju na vozila, a starije su od šest godina, predstavljaju sigurnosni rizik i stoga se moraju neodložno zamijeniti.
Te dvije 'hipoteze' izvedene su uglavnom paušalno iz opće važeće spoznaje da autogume stare. BRV se uvijek zalagao za objektivno tumačenje i razjašnjenje ove teme, čak i kada mu se s druge strane podmetalo suprotno. BRV tvrdi da su najtočnije izjave proizvođača guma, jer tko ako ne sami proizvođači guma može s obzirom na zakon o garancijama i proizvodnim jamstvima davati jednoznačne i time u smislu zakona obvezujuće izjave? U prošlosti su i sami proizvođači auto guma svojim nepreciznim objašnjenjima dolijevali ulje na vatru rasplamsalih polemika. Čak ni BRV-ova smjernica nije do kraja jasna i jednoznačna kada je u pitanju starost guma.
Bilo, kako bilo, kristalizirali su se slijedeći zaključci. Gume stare zbog fizikalnih i kemijskih procesa, a to vrijedi i za korištene i nekorištene ili malo korištene gume. Da bi se djelovalo suprotno tom procesu, mješavinama guma se dodaju tvari koje u potrebnoj mjeri sprečavaju kemijske reakcije s kisikom i ozonom. Time se jamči da i guma koja je više godina ispravno uskladištena odgovara specifikaciji nove gume i njezina uporabna vrijednost nije umanjena.
Preporučuje se gume starije od 10 godina rabiti samo ako su ranije bile stalno u uporabi u normalnim uvjetima. Te gume dakle ne bi trebalo više skidati i ponovno stavljati na naplatak kotača, već samo potrošiti u redovitoj vožnji. Kod osobito jako stare gume na kamp-kućicama preporuča se zamjena već nakom 6, a najkasnije nakon 8 godina.
Temeljni očekivani vijek trajanja gume iznosi 10 godina, a kod guma koje su starije od 10 godina ne bi trebalo biti kompromisa iz sigurnosno-tehničkih razloga. Guma ispravno uskladištena do 5 godina odgovara specifikaciji nove gume i njezina je uporabna vrijednost nesmanjena! Kod kupnje autogume pazite da od godine proizvodnje nije prošlo više od 5 godina! To znači da prodavači ne bi smjeli prodavati gume koje premašuju 5 godina od proizvodnje, ali se već ugrađene gume mogu bez problema koristiti na vozilu do njihove starosti od 10 godina od datuma proizvodnje.
Ako se zna da vozač prolazi puno kilometara i da će gume potrošiti znatno prije roka od 10 godina, takav vozač može bez bojazni na automobil namontirati nove gume starije od 5 godina.
Bridgestone/Vulkanizer Bračun
izvor
- Nigy
- Garaža: .
- Lokacija: ...
Post
Re: Split iz dekidekijeve teme iz Virusa: Zimske gume
A i malo o azotu (prvi text koji nadjoh)
Azot produžava vijek pneumatika
O upotrebi azota za pumpanje guma se sve više govori. I pored toga što su dokazane brojne prednosti pumpanja guma ovim gasom, vozači vrlo često postavljaju pitanje zašto pumpati gume azotom.
Azot produžava vijek pneumatika
Napretkom tehnologije značajno su uznapredovali i aparati za pumpanje guma azotom pročišćavajući vazduh direktno iz atmosfere preko svojih filtera do 99 odsto čistoće. Kapaciteti aparata su od jedan do 10 metara kubnih na sat.
Ispitivanja su pokazala da je pritisak u osam od 10 guma na putu neodgovarajući, odnosno da je mnogo manji od preporučenog.
Razlog tome je, osim nemara vozača, i fizičko svojstvo kiseonika, čiji molekuli bježe kroz mikropore gume, što za nekoliko nedjelja znatno smanji pritisak u gumama. Molekuli azota su, sa druge strane, puno veći i manje izlaze kroz pore gume, što održava konstantni pritisak tri do četri puta duže.
Azot u gumi štedi gorivo, smanjujući otpor na podlogu, što uzrokuje manju potrošnju goriva. Istovremeno, azot omogućuje bolje držanje na putu, smanjuje put kočenja (posljedica ispravnog i konstantnog pritiska u gumama). Isto tako azot eleminiše opasnost od eksplozije i prekomjernog trošenja gume. Gotovo potpuna odsutnost kiseonika u gumi štiti je od eksplozije, a budući da je azot inertni gas smanjuje povećanje temperature uzrokovane trenjem (što uzrokuje deformaciju bočne strane gume) za 17 do 21 odsto. Azot je neophodan za teška teretna vozila, koja prevoze opasne i zapaljive materije. Produžuje životni vijek gume, eliminiše oksidacijska oštećenja, a sprečava i nastajanje vodene pare, koja je glavni razlog rđanja čeličnih felgi.
Koliko je bitan pravilan pritisak u gumama najbolje govori podatak da ukoliko nije dobar može dovesti ne samo do pojačanog trošenja guma već i do oštećenja trapova.
Jedan od sigurnih znakova da pritisak nije dobar je `rvanje` s volanom tokom vožnje ili nepravilno trošenje guma. Upozoravamo da ova dva simptoma ne treba striktno pripisivati neujednačenom pritisku, već i nepodešenoj geometriji vješanja.
Pojačano, ravnomjerno trošenje obje ivice ukazuje na vožnju s preniskim pritiskom. Istrošena sredina gume posljedica je vožnje s previsokim pritiskom u gumama. Pojačano trošenje jedne ivice (spoljne ili unutrašnje) na obje gume ukazuje na pogrešnu geometriju točkova.
Ako se jedna guma troši sa spoljne, a druga sa unutrašnje strane, radi se o pogrešno podešenom upravljačkom mehanizmu. Pojačano trošenje spoljne ivice jedne ili obje prednje gume ukazuje na grešku u bočnom nagibu ili usmjerenosti točkova.
Zbog toga vam savjetujemo da odmah provjerite ispravnost kuglastih zglobova i amortizera te podesite geometriju točkova i balansirate ih. Ako su se bokovi gume previše istrošili, treba da kupite nove gume.
Izvor