Stvari deluju prosto:
- kada se dodaje gas, tada od 1500-2500 rpm, turbina vrišti kao da joj uši zavrću. Krenulo je od pre pola godine jedva čujno a sada je zvuk vrlo jak. U kabini to je zvuk kao da konzervu od carnex-narezka stavim na bušilicu, zavrtim i prislonim uz montu.
- a kada joj skinem vakum crevce sa onog pirburg ventila od turbine ili pak iskopčam konektor sa njega, tada alfa povlači koliko i golf II, ali se zato ne čuje ništa i tada, npr. pri 50 km/h, u kabini se čuje samo zvuk guma i klima da šušti .... milina jedna.
Ovo ne može biti ništa drugo nego riknula turbina!? Jer kada je turbo u funkciji i opterećenju, geometrija joj radi ali negde nešto kači, a kada geometrija miruje nema nikakvog zvuka!?
Jesam li u pravu?? A pomaželi tu neko čišćenje ili mora remont ili zamena?
Ovo li je riknula turbina?
- Oxoblu
- Garaža: 156 - 1,9 JTD - 2005.
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Ovo li je riknula turbina?
Ako ti je milina golf 2, resenje ti je lako. Prodaj to i kupi golf 2.
PS. Turbo verovatno odradio svoje, kupi drugi ili remontuj. Moj savet je da kupis drugi.
PS. Turbo verovatno odradio svoje, kupi drugi ili remontuj. Moj savet je da kupis drugi.
Alfa Romeo - The car inside the driver.
- Oxoblu
- Garaža: 156 - 1,9 JTD - 2005.
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
Post
Re: Ovo li je riknula turbina?
.
Zapravo najbolje je kada vrišti. ...
Kažeš verovatno ... a, postoje li procedure kojima bi se utvrdilo stanje turbine dok je ona još na autu?
Glupo da kupujem drugu dok ne budem sasvim siguran da je ova za zamenu, jer ne košta baš ko filter za vazduh.
Čini se da je ovde problem najpre sa geometrijom.
Zapravo najbolje je kada vrišti. ...
Kažeš verovatno ... a, postoje li procedure kojima bi se utvrdilo stanje turbine dok je ona još na autu?
Glupo da kupujem drugu dok ne budem sasvim siguran da je ova za zamenu, jer ne košta baš ko filter za vazduh.
Čini se da je ovde problem najpre sa geometrijom.
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Ovo li je riknula turbina?
Jedino da skines crevo sa turbine i vidis da li kaci kuciste i da li osovina ima lufta. Geometrija nema veze sa time, jer kada raskacis vakuum nece se vrteti brzo koliko treba, zato i nema zvuka tada. Moze turbo da se cuje i kada propadne dihtung na izduvnoj cevi i pletenica, ali to ti je mala sansa da je u pitanju
- Oxoblu
- Garaža: 156 - 1,9 JTD - 2005.
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
Post
Re: Ovo li je riknula turbina?
.
bums85 dobro je da si rekao ovu tvoju treću rečenicu!!
Jer ja zapravo i imam curenje na izduvu i to odmah posle turbine. Ali, ako se ne varam, odmah posle turbine izduv se nastavlja u predkatalizator, pa posle ide deo sa pletenicom. Turbina i predkalatizator su spojeni jednom velikom šelnom (U-profila), ali tu nema dihtunga nego je metal na metal. A tek između predkatalizatora sa cevkom koja nosi fleksi deo (tj. pletenicu) ima jedan bakarni dihtung.
Meni ona velika šelna (U-profila), izmedju turbine i predkatalizatora, nije dobro stegnuta kod poslednje intervencije. Ali, na alfaowner forumu ima tvrdnji (koji meni i nisu uverljive) da curenja na izduvu posle turbine nisu od uticaja, pa čak što je sistem otvoreniji to bolje.
Na koji dihtung si ti mislio!?? I kako se curenje na tom delu izduva odražava na zvuk turbine i rad motora ukupno?
bums85 dobro je da si rekao ovu tvoju treću rečenicu!!
Jer ja zapravo i imam curenje na izduvu i to odmah posle turbine. Ali, ako se ne varam, odmah posle turbine izduv se nastavlja u predkatalizator, pa posle ide deo sa pletenicom. Turbina i predkalatizator su spojeni jednom velikom šelnom (U-profila), ali tu nema dihtunga nego je metal na metal. A tek između predkatalizatora sa cevkom koja nosi fleksi deo (tj. pletenicu) ima jedan bakarni dihtung.
Meni ona velika šelna (U-profila), izmedju turbine i predkatalizatora, nije dobro stegnuta kod poslednje intervencije. Ali, na alfaowner forumu ima tvrdnji (koji meni i nisu uverljive) da curenja na izduvu posle turbine nisu od uticaja, pa čak što je sistem otvoreniji to bolje.
Na koji dihtung si ti mislio!?? I kako se curenje na tom delu izduva odražava na zvuk turbine i rad motora ukupno?
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Ovo li je riknula turbina?
Na taj bakarni sam mislio, ali moze i tu gde je ta selna sto si pomenuo. Pa moze da se odrazava tako sto zvuk nije prigusen, na sam rad motora ne utice
- Oxoblu
- Garaža: 156 - 1,9 JTD - 2005.
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
Post
Re: Ovo li je riknula turbina?
.
Da li je ventil za variranje vakuma za turbo (tj. ventil turbine tj. pierburg ventil) samo izvršioc onog što ECU traži ili on ima i ulogu senzora za nešto? On vraća i info koliki je vakuum u %?
Taj 'pierburg' bi na sebi trebalo da ima i neki ventil za 'poništenje' vakuma na primer posle gašenja motora? Čisti li se to?
Da li je ventil za variranje vakuma za turbo (tj. ventil turbine tj. pierburg ventil) samo izvršioc onog što ECU traži ili on ima i ulogu senzora za nešto? On vraća i info koliki je vakuum u %?
Taj 'pierburg' bi na sebi trebalo da ima i neki ventil za 'poništenje' vakuma na primer posle gašenja motora? Čisti li se to?