egr & dpf 2.0 jtdm
- Markos90
- Garaža: Renault Megane
- Lokacija: Beograd
Post
Re: egr & dpf 2.0 jtdm
Au jbt, pa šta sad, tako teraš?! A auto nije alfa Astra H je u pitanju sa 1.9 cdti (jtdm) 120ks 8v, skoro sam uzeo auto za sestru, pa je u fazi sređivanja, između ostalog i to mi je u planu...Reci mi, jel mora mapa da se koriguje kad se skine i ugasi dpf i zatvori egr ili ne?! Čuo sam različite priče, u principu, ne bih ga ja čipovao, već razmišljam da mora da se prilagodi izmenama...Da, razmišljam i katalizator da skinem...
- nikola016
- Garaža: ex Alfa Romeo 147 140hp
ex Alfa Romeo 159 2.0 170+hp
ex Alfa Romeo GT 1.9 150hp
Alfa Romeo Brera 2.4 209+hp - Lokacija: Leskovac-Beograd
Post
Re: egr & dpf 2.0 jtdm
Terao neko vreme, zatim se obratio ljudima sa foruma, i sredili mi mapu skroz....Lekcija naucena...
Mora da se menja mapa, tj da se ugasi softverski EGR i DPF, kako ti ne bi na kompu izbacivalo gresku za EGR, i kako se ne bi nakon nekog vremena automatski pokrenula regeneracija dpf-a koji je izvadjen, sto moze da dovede do paljenja auta u najgorem slucaju....
Remap nije obavezno da radis tad, mozes da ostavis fabricku mapu sa izmenama vezanim za EGR i DPF.
Meni je sve povadjeno iz izduva kompletan straight pipe od motora do branika nazad (cuje se brutalno kad se potopi, u normalnoj voznji nije bucno uopste), ali verujem da tvoja sestra ne bi zelela da slusa to svakodnevno
Mora da se menja mapa, tj da se ugasi softverski EGR i DPF, kako ti ne bi na kompu izbacivalo gresku za EGR, i kako se ne bi nakon nekog vremena automatski pokrenula regeneracija dpf-a koji je izvadjen, sto moze da dovede do paljenja auta u najgorem slucaju....
Remap nije obavezno da radis tad, mozes da ostavis fabricku mapu sa izmenama vezanim za EGR i DPF.
Meni je sve povadjeno iz izduva kompletan straight pipe od motora do branika nazad (cuje se brutalno kad se potopi, u normalnoj voznji nije bucno uopste), ali verujem da tvoja sestra ne bi zelela da slusa to svakodnevno
- Markos90
- Garaža: Renault Megane
- Lokacija: Beograd
Post
Re: egr & dpf 2.0 jtdm
Hvala puno na odgovoru...eto dozvao sam problem, juče posle posla počeo da purnja ko lokomotiva, grublje je motor radio, digao malo obrtaje, i potrošnja po bordu skočila, obično bude u mestu 0,7-8l/h a u tom trenutku oko 5l/h, što je definitivno znak da je pokrenuta regeneracija DPF-a, jutros isto. E sad, da se mlatim po auto putu samo zbog toga ne mogu, tako da hoću da sredim to što pre, kako bi sestra lepo vozila i da ne brine o tim glupostima.
Jel možeš da mi kažeš kome si se tačno obratio, kod koga si išao da ispeglaš sve i gde da odem da mi poskidaju sve, neki kontakt konkretno?! Čitam forum stalno i vidim da često pominjete ljude,majstore, a nigde broj ne mogu da nađem.
Dakle hoću da skinem DPF, softverski ga ugasim, isto tako i EGR, bez nus pojava.
E sad savet tvoj ili nekog drugog, šta da radim sa katalizatorom?!
Moram da okačim ovu zastavicu nadam se da će uskoro da se viori u mojoj temi u virusu
Inače, tvoja 159 je vrhunska, baš takvu hoću, sa tim motorom
Jel možeš da mi kažeš kome si se tačno obratio, kod koga si išao da ispeglaš sve i gde da odem da mi poskidaju sve, neki kontakt konkretno?! Čitam forum stalno i vidim da često pominjete ljude,majstore, a nigde broj ne mogu da nađem.
Dakle hoću da skinem DPF, softverski ga ugasim, isto tako i EGR, bez nus pojava.
E sad savet tvoj ili nekog drugog, šta da radim sa katalizatorom?!
Moram da okačim ovu zastavicu nadam se da će uskoro da se viori u mojoj temi u virusu
Inače, tvoja 159 je vrhunska, baš takvu hoću, sa tim motorom
- riddick84
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 jtdm, Q-Tronic
- Lokacija: Beograd
Post
Re: egr & dpf 2.0 jtdm
Kod mene je jos uvek prisutan i dpf i egr. Imam jedno (mozda i glupo) pitanje ali nisam uspeo da nadjem nesto posebno vezano za to.
Zasto se uopste skida taj dpf i egr? Ajde za egr sam procitao da se ne bi usisna grana prljala ali mi opet nije jasno... zasto bi proizvodjac uopste to ugradjivao ako "ne treba" da bude tu gde jeste?
Meni licno ni egr ni dpf hvala bogu ne pravi probleme, za sada sve normalno funkcionise. Osetim po radu motora i po malo povecanoj potrosnji kada se pali regeneracija dpf-a ali to zavrsi u roku od nekoliko minuta i to je to...
Dvoumim se da li to uopste da skidam i iskljucujem ako radi dobro.
Zasto se uopste skida taj dpf i egr? Ajde za egr sam procitao da se ne bi usisna grana prljala ali mi opet nije jasno... zasto bi proizvodjac uopste to ugradjivao ako "ne treba" da bude tu gde jeste?
Meni licno ni egr ni dpf hvala bogu ne pravi probleme, za sada sve normalno funkcionise. Osetim po radu motora i po malo povecanoj potrosnji kada se pali regeneracija dpf-a ali to zavrsi u roku od nekoliko minuta i to je to...
Dvoumim se da li to uopste da skidam i iskljucujem ako radi dobro.
- ceftriaxone
- Garaža: 2.0 159 SW
- Lokacija: Reggio Emilia
- Lokacija: Troppo lontano
Post
Ја скинуо у петак, ауто продисао види да се провозаш с неким ко је то скинуо, па ћеш добити одговор на питање.
Ја сам у Србији поново крајем следећег месеца.
Ја сам у Србији поново крајем следећег месеца.
- sinisa
- Garaža: '11 Audi A7 3.0TDI
'07 Citroen C4 2.0VTS
Ex '11 Alfa Romeo 159 2.0JTDm
Ex '09 Alfa Romeo 159 1.8MPI - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: egr & dpf 2.0 jtdm
@riddick84: Tema je opširna, dosta je o tome pisano, neki search bi trebao uroditi plodom.
U svakom slučaju, EGR vraća deo izduvnih gasova nazad na sagorevanje, prlja usisnu granu, priziva problem s leptirima na usisnoj. Uz to EGR ventil hoće toliko gareži i uljnih isparenja da nahvata da sam počne da zaglavljuje, ostaje u otvorenom položaju, itd.
DPF ima svoju ulogu, tj. nahvata uglavnom čestice čađi, i onda u određenim uslovima (autoput) sagori tu čađ i izbaci napolje. Po meni to je samo izmeštanje zagađenja tim česticama iz gradske sredine, a onda kad sagori ta čađ izađe svakako napolje i zagadi na nekom drugom mestu... Elem, DPF nije savršen, postepeno se sve više zapušuje, posledica toga su kraći intervali između regeneracija. Rešenje je ili zamena novim, ili čišćenje, ili vađenje. Nezgodno je što zajedno s DPF-om ljudi vade i katalizator (npr. meni je greškom izvađen), koji već ima "pametniju" ulogu - hvata dosta štetnih gasova i hemijski (+temperatura) ih konvertuje u manje štetne gasove...
U svakom slučaju, EGR vraća deo izduvnih gasova nazad na sagorevanje, prlja usisnu granu, priziva problem s leptirima na usisnoj. Uz to EGR ventil hoće toliko gareži i uljnih isparenja da nahvata da sam počne da zaglavljuje, ostaje u otvorenom položaju, itd.
DPF ima svoju ulogu, tj. nahvata uglavnom čestice čađi, i onda u određenim uslovima (autoput) sagori tu čađ i izbaci napolje. Po meni to je samo izmeštanje zagađenja tim česticama iz gradske sredine, a onda kad sagori ta čađ izađe svakako napolje i zagadi na nekom drugom mestu... Elem, DPF nije savršen, postepeno se sve više zapušuje, posledica toga su kraći intervali između regeneracija. Rešenje je ili zamena novim, ili čišćenje, ili vađenje. Nezgodno je što zajedno s DPF-om ljudi vade i katalizator (npr. meni je greškom izvađen), koji već ima "pametniju" ulogu - hvata dosta štetnih gasova i hemijski (+temperatura) ih konvertuje u manje štetne gasove...
- riddick84
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 jtdm, Q-Tronic
- Lokacija: Beograd
Post
Verujem da je osetna razlika u voznji i da auto bolje ide jer nema prepreka u izduvavanju. Samo se bojim da ne bude donesen zakon gde ce to poceti intenzivno da se kontrolise, pogotovo posle one afere sa dizel automobilima kod Volkswagena...ne bi me cudilo kada bi to poceli kod nas poostreno da kontrolisu da li svaki automobil poseduje ispravan katalizator i filtere (naravno oni koji to fabricki imaju)
Ne znam sta da mislim o tome...
Re:
Pa jedino na ovom okupljanju 26.marta na Kosutnjaku, ako bude neko bio voljan da me provoza ko je to kod sebe uradio...ceftriaxone napisao:Ја скинуо у петак, ауто продисао види да се провозаш с неким ко је то скинуо, па ћеш добити одговор на питање.
Ја сам у Србији поново крајем следећег месеца.
Verujem da je osetna razlika u voznji i da auto bolje ide jer nema prepreka u izduvavanju. Samo se bojim da ne bude donesen zakon gde ce to poceti intenzivno da se kontrolise, pogotovo posle one afere sa dizel automobilima kod Volkswagena...ne bi me cudilo kada bi to poceli kod nas poostreno da kontrolisu da li svaki automobil poseduje ispravan katalizator i filtere (naravno oni koji to fabricki imaju)
Ne znam sta da mislim o tome...
- riddick84
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 jtdm, Q-Tronic
- Lokacija: Beograd
Post
Re: egr & dpf 2.0 jtdm
@sinisa: Jel ima neko kod nas koji cisti te DPF filtere? Znam da primera radi u nemackoj postoje servisi koji su specijalizovani za ciscenje tih filtera...filter bude posle toga kao nov (cak se opisuje i da je bolji od novog) a auto kao nov, ide kao mecava...ima toga na youtube-u da se vidi, bas opisuju postupak ciscenja dpf filtera (njihov primerak je bio filter mercedesa).
- ceftriaxone
- Garaža: 2.0 159 SW
- Lokacija: Reggio Emilia
- Lokacija: Troppo lontano
- ceftriaxone
- Garaža: 2.0 159 SW
- Lokacija: Reggio Emilia
- Lokacija: Troppo lontano
Post
Оде ми порука на пола.
Ако ме неко да је споји, ја преко tapatalk-а не успевам.
Дечко живи у Бечу, скинуо га је и прошао је технички.
Ја сам у Италији, овде сви редом скидају то г...
Ако ме неко да је споји, ја преко tapatalk-а не успевам.
Дечко живи у Бечу, скинуо га је и прошао је технички.
Ја сам у Италији, овде сви редом скидају то г...
- sinisa
- Garaža: '11 Audi A7 3.0TDI
'07 Citroen C4 2.0VTS
Ex '11 Alfa Romeo 159 2.0JTDm
Ex '09 Alfa Romeo 159 1.8MPI - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: egr & dpf 2.0 jtdm
Čuo sam da kod nas ima nekih koji ga čiste, čini mi se da je bilo reči i ovde na forumu, ali nemam s tim iskustva. Ako se dvoumiš šta da radiš, najbolje ti je da skineš DPF, koriguješ mapu, zapakuješ ga i čuvaš, a da umesto njega staviš downpipe. EGR ventil se može blankirati pločicom, plus zatvoriti u softveru. Ukoliko se neko nekada seti da strogo sprovodi zakon, imaš instant rešenje - skineš EGR blanking pločicu, skineš downpipe, vratiš DPF, učitaš fabričku mapu. Kod tebe na 1.9JTDm je to verovatno 1h posla.
- Sauriann
- Drug Član
- Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso
ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW - Lokacija: Novi Beograd
Post
Re: egr & dpf 2.0 jtdm
Siniša je lepo objasnio. Na beloj djulijeti sam sve to odradio odmah (jer je počeo učestalo da radi regeneracije na ispod 100km) a na crnoj cekam da uhvatim vremena inače je prošlo 426 km od poslednje regeneracije (jutros sam gledao na dijagnostici).
Najbolja kombinacija je sve dole i u rezervu pa ako zagusti sa tehničkim vratiš i registruješ...Naravno posle ponovo skineš . Kad Zakon ne važi isto za sve u zemlji onda mora parola snađi se.
Najbolja kombinacija je sve dole i u rezervu pa ako zagusti sa tehničkim vratiš i registruješ...Naravno posle ponovo skineš . Kad Zakon ne važi isto za sve u zemlji onda mora parola snađi se.
- tadicd
- Garaža: ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW
- Lokacija: Beograd
Post
Re: egr & dpf 2.0 jtdm
Meni rekoše stručnjaci da je čišćenje moguće, sa sonom kiselinom idealno... pa koga ne mrzi... mene mrzi I to će da ide napolje vrlo brzo...
- riddick84
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 jtdm, Q-Tronic
- Lokacija: Beograd
Post
Re: egr & dpf 2.0 jtdm
Na kraju cete me ubediti
A koliko bolje auto ide posle toga? Ja bih ostavio samo katalizator, a on se nalazi unutar kucista dpf filtera?
A koliko bolje auto ide posle toga? Ja bih ostavio samo katalizator, a on se nalazi unutar kucista dpf filtera?
- ceftriaxone
- Garaža: 2.0 159 SW
- Lokacija: Reggio Emilia
- Lokacija: Troppo lontano
- tadicd
- Garaža: ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW
- Lokacija: Beograd
- Vladimir Q2
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 147 JTDm Q2
- Lokacija: Cacak
Post
Re: egr & dpf 2.0 jtdm
Ja sam u decembru skinuo DPF i katalizator i softverski ugasio na mojoj 147 JTDm 16v, počeo je da zapušava i da me zeza sve češće. Auspuh servis mi je odradio pismen lonac gde su se nalazili, nisam hteo da mi samo prestavi sa cevkom. EGR neću dirati.
Ja preporučujem ko se odluči na skidanje da ukloni i DPF i katalizator
Što se tiče ponašanja u vožnji ne osećam neku veliku razliku da bolje ide, ali sa manjih obrtaja vuče mnogo lepše i mekše prima gas i osećam da je auto rasterećeni
Potrošnja mi je malo manja (možda za 0,2-0,3l na 100 km) uklanjanjem DPF i kat.
Ja preporučujem ko se odluči na skidanje da ukloni i DPF i katalizator
Što se tiče ponašanja u vožnji ne osećam neku veliku razliku da bolje ide, ali sa manjih obrtaja vuče mnogo lepše i mekše prima gas i osećam da je auto rasterećeni
Potrošnja mi je malo manja (možda za 0,2-0,3l na 100 km) uklanjanjem DPF i kat.
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: egr & dpf 2.0 jtdm
EGR je mnogo veće zlo...skinuo bih ga i na novom autu
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
- riddick84
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 jtdm, Q-Tronic
- Lokacija: Beograd
Post
Re: egr & dpf 2.0 jtdm
E znaci ubedili ste me
Koliko kosta to zadovoljstvo uklanjanja svega toga i sredjivanje mape? Oko stotke?
Koliko kosta to zadovoljstvo uklanjanja svega toga i sredjivanje mape? Oko stotke?
- Vladimir Q2
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 147 JTDm Q2
- Lokacija: Cacak
Post
Re: egr & dpf 2.0 jtdm
Ja sam u Čačku platio softversko gašenje 80 evra, a auspuh servis mi je uzeo 25 evra da ukloni, a 60 evra su mi dali za otkup DPF i katalizatora. Kad podvučem crtu 45 evra me koštalo sve.
- milospinkfloyd
- Garaža: Brera V6 Q4
Mini Cooper S F56
ex Brera Ti 2.0 JTDm
ex Mito 1.4 155ks - Lokacija: Subotica
Post
egr & dpf 2.0 jtdm
Mene je sve izaslo 320€, sa tim da nisam prodao dpf+cat. I ceo dan posla. Al vredi svaki euro puta tri.
- ChobbyJTD
- Garaža: Alfa Romeo GT
- Lokacija: Detelinara Novi Sad
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: egr & dpf 2.0 jtdm
Mislim da je kolegu izašlo sve sa gašenjem DPF-a i EGT-a i mapiranjem.
I čisto da se razumemo, postoje dve vrste "gašenja"
1. Automatska...pusti se skripta da pogasi masu stvari koje ECU više neće da prijavljuje kao greške, izneđu ostalog i nedostatak EGR/DPFa. Nusproizvod takvog uklanjanja je neprijavljivanje stvri poput prevelikog pritiska turbine(prepunjavanja), problema sa pumpom goriva...Ukratko, nešto poput uklanjanja mladeža motornom testerom.
2. Ručna - Uklanjaju se samo DTC (diagnostic trouble codes) vezane za DPF i EGR. Za ovo treba znati tačno koje mape šta rade
Ova prva je značajno jednostavnija i kraće traje, pa je i cena znatno niža. Takođe, zahteva znanja taman koliko je potrebno za upravljanje blenderom.
I čisto da se razumemo, postoje dve vrste "gašenja"
1. Automatska...pusti se skripta da pogasi masu stvari koje ECU više neće da prijavljuje kao greške, izneđu ostalog i nedostatak EGR/DPFa. Nusproizvod takvog uklanjanja je neprijavljivanje stvri poput prevelikog pritiska turbine(prepunjavanja), problema sa pumpom goriva...Ukratko, nešto poput uklanjanja mladeža motornom testerom.
2. Ručna - Uklanjaju se samo DTC (diagnostic trouble codes) vezane za DPF i EGR. Za ovo treba znati tačno koje mape šta rade
Ova prva je značajno jednostavnija i kraće traje, pa je i cena znatno niža. Takođe, zahteva znanja taman koliko je potrebno za upravljanje blenderom.
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
Povratak na “Alfa Romeo 159 | Brera/Spider | 8C Comeptizione/Spider”