Sitnice koje treba znati o Alfi 159!
- TheWickerMan
- Administrator
- Garaža: Alfa Giulietta 1.4 TCT
Lancia Delta III 1.4 T-Jet - Lokacija: Stuttgart-Kraljevo
Post
Re: Sitnice koje treba znati o Alfi 159!
TheWickerMan napisao:Upoređujući više različitih primeraka 159 došao/došli smo do sledećeg zaključka:
- pre restaljinga kad se vergla, drži se dugme START dok se ne upali.
- kod restajlinga kad se vergla, pritisne se dugme START samo jednom , i on sam vergla koliko treba.
kod 3 primerka pre i 3 posle restajlinga je tako, na kojima sam probao/pričao sa vlasnicima.
- Alfa159newcomer
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 konja 2007 godiste
- Lokacija: Podgorica
Post
Re: Sitnice koje treba znati o Alfi 159!
Drzi dugme dok zavrsi verglanje, i meni je tako isto. Moja 159 je 2007-mo god..
- neximilian
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170/200 KS
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Sitnice koje treba znati o Alfi 159!
Ovo mi je prvi post, tako da se izvinjavam ako je tema već bila, pretraga mi nije dala neki zadovoljavjući odgovor.
Naime, od nedavno sam postao ponosni vlasnik moje (prve) Alfe. U pitanju je Alfa 159 sa 1,9 JTDm motorom iz 2006 godine. Pregledao sam u servisu i rekli su mi da je sve super.
Sada, 2 nedelje nakon toga imam problem da mi dimi kada dam pun gas, a od ponedeljka mi se pojavilo upozorenje na komandnoj tabli da proverim motor. Verovatno je dimio i ranije, ali nisam imao prilike da stisnem gas pedalu do kraja. Turbo se čuje da zviždi, kada krene na više obrtaja.
Ovlašćeni serviser mi je rekao da je u pitanju usisna grana, i da je krtično, ako ne zamenim ima da ulete delovi u motor i mogu da se pozdravim sa autom. Navodno je otišla i kontrolna jedinica za motor (ECU).
Naručio sam deo i stiže u ponedeljak. Za usisnu granu traži nekih 28.000 rsd, dok za ECU traži preko 100.000. Za vikend moram da idem na jedan malo duži put (oko 250km ukupno), pa sada zanima sledeće:
1.) Da li smem da se usudim da idem na takav put? Koliki je realan rizik da se nešto desi motoru?
2.) Da li su cene rezervnih delova opravdani? Da li može neko da mi preporuči gde da nađem taj ECU povoljnije?
3.) Da li se simptomi na auto poklapaju sa tim što mi je serviser rekao?
Generalno sam zadovoljan sa svojom Alfom, ovo mi je samo malo pokvarilo uživanje u vožnji. Zaista sam se zaljubio, jer iako je dizel, zna da mi izvuče osmeh kada malo jače krenem da vozim. Nisam mehaničar, niti inženjer, niti imam značajno iskustvo sa Alfama. Kupovina je bila pitanje emocija i ljubavi
Hvala unapred na brzim odgovorima!
Naime, od nedavno sam postao ponosni vlasnik moje (prve) Alfe. U pitanju je Alfa 159 sa 1,9 JTDm motorom iz 2006 godine. Pregledao sam u servisu i rekli su mi da je sve super.
Sada, 2 nedelje nakon toga imam problem da mi dimi kada dam pun gas, a od ponedeljka mi se pojavilo upozorenje na komandnoj tabli da proverim motor. Verovatno je dimio i ranije, ali nisam imao prilike da stisnem gas pedalu do kraja. Turbo se čuje da zviždi, kada krene na više obrtaja.
Ovlašćeni serviser mi je rekao da je u pitanju usisna grana, i da je krtično, ako ne zamenim ima da ulete delovi u motor i mogu da se pozdravim sa autom. Navodno je otišla i kontrolna jedinica za motor (ECU).
Naručio sam deo i stiže u ponedeljak. Za usisnu granu traži nekih 28.000 rsd, dok za ECU traži preko 100.000. Za vikend moram da idem na jedan malo duži put (oko 250km ukupno), pa sada zanima sledeće:
1.) Da li smem da se usudim da idem na takav put? Koliki je realan rizik da se nešto desi motoru?
2.) Da li su cene rezervnih delova opravdani? Da li može neko da mi preporuči gde da nađem taj ECU povoljnije?
3.) Da li se simptomi na auto poklapaju sa tim što mi je serviser rekao?
Generalno sam zadovoljan sa svojom Alfom, ovo mi je samo malo pokvarilo uživanje u vožnji. Zaista sam se zaljubio, jer iako je dizel, zna da mi izvuče osmeh kada malo jače krenem da vozim. Nisam mehaničar, niti inženjer, niti imam značajno iskustvo sa Alfama. Kupovina je bila pitanje emocija i ljubavi
Hvala unapred na brzim odgovorima!
- Flavio
- Uprava ARCS
- Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 120 TS
Stilo 80 JTD
Felicia Combi 75 I.E. - Lokacija: Srbistan
- Lokacija: Požarevac
Post
Re: Sitnice koje treba znati o Alfi 159!
Ae ja ću neko slovce pa ostali neka dodaju
Prvo, dobrodošao
Drugo, nemoj da ideš na put!
Problem sa usisom je realan. Izvesna zakrilca u usisnim cevkama vremenom propadaju (t.j. njihove osovinice) tako da, ako se to raspadne dok radi motor, delovi uleću u cilindre i ... pa,pa JTDm
28.000 mi se čini povoljnom za taj deo.
Zviždanje turbine = turbina zrela za remont (koliko sam ja u toku).
Ovo oko zamene ECU. Kako, zašto ... nisam siguran da je to potrebno/ opravdano ... ali, neka komentariše i neko upućeniji
Prvo, dobrodošao
Drugo, nemoj da ideš na put!
Problem sa usisom je realan. Izvesna zakrilca u usisnim cevkama vremenom propadaju (t.j. njihove osovinice) tako da, ako se to raspadne dok radi motor, delovi uleću u cilindre i ... pa,pa JTDm
28.000 mi se čini povoljnom za taj deo.
Zviždanje turbine = turbina zrela za remont (koliko sam ja u toku).
Ovo oko zamene ECU. Kako, zašto ... nisam siguran da je to potrebno/ opravdano ... ali, neka komentariše i neko upućeniji
- Ognjen_HN
- Garaža: ex Alfa Romeo 146 1.7 16v ie, Alfa Romeo 164 2.0 8v Nord
- Lokacija: Herceg-Novi
- Lokacija: Herceg-Novi
Post
Re: Sitnice koje treba znati o Alfi 159!
Sve je na mjestu sto je flavio rekao. Ja jos nisam cuo da je nekome crkao ECU, tako da to dobro provjeri. Sta se desava sa autom sad kad je ''crkao'' ecu ?? kako se ponasa?? Kako je majstor zakljucio da je crkao ecu?? Provjeri ti usisnu granu, krilca, dpf i egr....90% je u problemu nesto od toga....
NE PREKIDAJ ZENU DOK CUTI!
- Sauriann
- Drug Član
- Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso
ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW - Lokacija: Novi Beograd
Post
Re: Sitnice koje treba znati o Alfi 159!
Zar mora da se menja cela grana i palti ova suma (pitam za 159). Zašto jednostavno ne povadiš ta krilca ili ih majstor zakoči? ECU nije 99% crkao inače bi imao raznih drugih problema.
Iskreno meni ova dijagnostika deluje od strane nekog ovlašćenog dervisa (menjaj odmah sve za novo) ili nekog ko hoće da te odere.
sve u svemu, nemoj nikako na put dok ne rešiš krilca.
Iskreno meni ova dijagnostika deluje od strane nekog ovlašćenog dervisa (menjaj odmah sve za novo) ili nekog ko hoće da te odere.
sve u svemu, nemoj nikako na put dok ne rešiš krilca.
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Re: Sitnice koje treba znati o Alfi 159!
2006 ima metalna krilca i ona ne uleću, ali granu treba zameniti, ili zavariti. Ja sam pobornik menjanja grane. Cena je korektna.
ECU takođe ne verujem da je crkao, ništa od simptoma koje si naveo ne govore u prilog tome.
Odvezi auto kod Deše i neka ga pregleda, ali nemoj sa njim na put. Bar da budeš načisto šta je sa kolima i eventualno ga sredi kod njega. Posle, ako ti je skupo dalje da ideš tamo ili ti ne odgovara, idi negde drugde. Ovde ima raznih mišljenja, ali ja ne znam nikog ko će bolje da izbori sa gremlinima na Alfi.
Nemoj da ti pada napamet da daješ 100k za ECU pre nego što neko još pregleda auto.
ECU takođe ne verujem da je crkao, ništa od simptoma koje si naveo ne govore u prilog tome.
Odvezi auto kod Deše i neka ga pregleda, ali nemoj sa njim na put. Bar da budeš načisto šta je sa kolima i eventualno ga sredi kod njega. Posle, ako ti je skupo dalje da ideš tamo ili ti ne odgovara, idi negde drugde. Ovde ima raznih mišljenja, ali ja ne znam nikog ko će bolje da izbori sa gremlinima na Alfi.
Nemoj da ti pada napamet da daješ 100k za ECU pre nego što neko još pregleda auto.
- Sauriann
- Drug Član
- Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso
ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW - Lokacija: Novi Beograd
- neximilian
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170/200 KS
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Sitnice koje treba znati o Alfi 159!
Ljudi, stvarno vam hvala na brzim odgovorima!
Usudiću se samo na put do drugog majstora, koji mi je telefonski rekao da će skine te neke "swirl flaps" (pretpostavljam da su to te klapne/zakrilca) kako bi mogao da vozim dok ne stigne rezvervna usisna grana, a pri tom će onda će reći i drugo mišljenje u vezi menjanja usisne grane.
Za ECU mi je totalna misterija... Sem tog dima auto mi totalno normalno radi. Jeste da se upalila ta lampica, ali se čini da je zbog te usisne grane i tih zakrilca. Auto ubrzava normalno, ne gubi ulje, temperatura ok... U poređenju sa Alfom od kolege, nisam ustanovio razliku (isto 1,9 JTDm). Vidiću šta će reći taj drugi majstor za ECU.
Živim u Subotici trenutno i bojim se da je put do Deše malo dalji, osim ako nije u krugu od 50ak kliometara
Može li mi neko dati adresu i telefon dobrog majstora u okolini ili pak od g. Deše?
Koliko može da traje skidanje tih klapnica? Vidim da ih dosta skida kao i blokira neki EGR (šta god da je to).
Usudiću se samo na put do drugog majstora, koji mi je telefonski rekao da će skine te neke "swirl flaps" (pretpostavljam da su to te klapne/zakrilca) kako bi mogao da vozim dok ne stigne rezvervna usisna grana, a pri tom će onda će reći i drugo mišljenje u vezi menjanja usisne grane.
Za ECU mi je totalna misterija... Sem tog dima auto mi totalno normalno radi. Jeste da se upalila ta lampica, ali se čini da je zbog te usisne grane i tih zakrilca. Auto ubrzava normalno, ne gubi ulje, temperatura ok... U poređenju sa Alfom od kolege, nisam ustanovio razliku (isto 1,9 JTDm). Vidiću šta će reći taj drugi majstor za ECU.
Živim u Subotici trenutno i bojim se da je put do Deše malo dalji, osim ako nije u krugu od 50ak kliometara
Može li mi neko dati adresu i telefon dobrog majstora u okolini ili pak od g. Deše?
Koliko može da traje skidanje tih klapnica? Vidim da ih dosta skida kao i blokira neki EGR (šta god da je to).
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
- Flavio
- Uprava ARCS
- Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 120 TS
Stilo 80 JTD
Felicia Combi 75 I.E. - Lokacija: Srbistan
- Lokacija: Požarevac
Post
Re: Sitnice koje treba znati o Alfi 159!
Onda nista od Dese. On je u BGu.
Mnogi skidaju krilca jer im je skupo da to rese kako treba. Ide auto relativno OK i bez njih, ali gubi nesto na elasticnosti na malim obrtajima.
EGR se blokira a DPF (valjda) skida. Obe stavke su blagotvorne po motor
Meni i dalje nije jasno kako auto pali, radi, ide ... ako mu je crkao centralni racunar (ECU) ...
Mnogi skidaju krilca jer im je skupo da to rese kako treba. Ide auto relativno OK i bez njih, ali gubi nesto na elasticnosti na malim obrtajima.
EGR se blokira a DPF (valjda) skida. Obe stavke su blagotvorne po motor
Meni i dalje nije jasno kako auto pali, radi, ide ... ako mu je crkao centralni racunar (ECU) ...
- Sava
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170ks
- Lokacija: Beograd
Post
A pritom metalna krilca ulecu isto koliko i plasticna, cak naprave jos vecu stetu posto su sama po sebi od nekog jakog celika, gde ce pre klip da izubija nego sto ce sama klapna da se raspadne.
Problem je sto su zapunktovane za svoje osovinice i to se vremenom raspunktuje i uleti gde ne treba. Ako mi ne verujes, imam kuci jednu raspunktovanu koja mi se zaglavila u grani u prljavstini pa mogu da ti pokazem.
Sent from my LG G4
Re: Sitnice koje treba znati o Alfi 159!
Ne treba pisati na forumu nesto u sta nisi siguran. Sada neko moze da uzme auto sa metalnim krilcima i da ne dira nista na osnovu tvoje recenice. Dodaj "cini mi se" ili "ne bi trebalo".nidza napisao:2006 ima metalna krilca i ona ne uleću, ali granu treba zameniti, ili zavariti.
A pritom metalna krilca ulecu isto koliko i plasticna, cak naprave jos vecu stetu posto su sama po sebi od nekog jakog celika, gde ce pre klip da izubija nego sto ce sama klapna da se raspadne.
Problem je sto su zapunktovane za svoje osovinice i to se vremenom raspunktuje i uleti gde ne treba. Ako mi ne verujes, imam kuci jednu raspunktovanu koja mi se zaglavila u grani u prljavstini pa mogu da ti pokazem.
Sent from my LG G4
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Prihvatam kritiku. Prenosim samo tadašnja iskustva majstora kad sam ja moj problem rešavao.
U to vreme kad god sam dolazio na servis, a dolazio sam nekoliko puta nakon kupovine dok sve nismo utegli, stajala je druga 159 sa rasklopljenim motorom. Problem uopšte nije za šalu, nego po kupovini rešavati momentalno.
Odnosno, pre kupovine pregledati auto i oboriti cenu za iznose tih popravki.
Tapatalk
U to vreme kad god sam dolazio na servis, a dolazio sam nekoliko puta nakon kupovine dok sve nismo utegli, stajala je druga 159 sa rasklopljenim motorom. Problem uopšte nije za šalu, nego po kupovini rešavati momentalno.
Odnosno, pre kupovine pregledati auto i oboriti cenu za iznose tih popravki.
Tapatalk
- Sava
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170ks
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Sitnice koje treba znati o Alfi 159!
Tu smo da delimo iskustva
Sto se tice spustanja cene, kapiram da prodavca to nece da interesuje posto ce verovatno lepo raditi pri prodaji i nece imati razlog da zbog toga spusta cenu.
Ali generalno pri kupovini 1.9 16v treba racunati ~400e ulaganje u startu (veliki mali servis, zatvaranje egr-a i skidanje klapnica kao najjeftinija varijanta, ko zeli moze i novu granu..)
Sto se tice spustanja cene, kapiram da prodavca to nece da interesuje posto ce verovatno lepo raditi pri prodaji i nece imati razlog da zbog toga spusta cenu.
Ali generalno pri kupovini 1.9 16v treba racunati ~400e ulaganje u startu (veliki mali servis, zatvaranje egr-a i skidanje klapnica kao najjeftinija varijanta, ko zeli moze i novu granu..)
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: Sitnice koje treba znati o Alfi 159!
Samo bih dodao,da je to cena za stari tip usisne grane,koju u neoriginalnoj zamenskoj varijanti proizvodi Pierburg.Za novi tip usisne grane,nema zamenskog proizvodjaca i u originalnoj verziji ja sam je platio 54.000 din pre 2 godine.
U pitanju je plasticno metalna kombinacija usisne grane na novom tipu.
U pitanju je plasticno metalna kombinacija usisne grane na novom tipu.
A Man's Got to Know His Limitations...
- motorhead
- Drug Član
- Garaža: Giulietta 1.6 mjet 105ks
Audi Avant B8 - Lokacija: beograd
Post
Re: Sitnice koje treba znati o Alfi 159!
Kome jos treba motor od 150 i kusur stock konja?
Ja`b to zavario......
Ja`b to zavario......
- Dragon
- Saradnik Uprave
- Garaža: Giulietta 1.4 Distinctive
ex GTV Cup 2.0 TS
ex 156 JTD SP
ex 147 2.0 TS
ex147 1.9JTDm - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Sitnice koje treba znati o Alfi 159!
Idi ti kod tog sto ti je preporucio vadjenje krilaca, to ce te kostati 50-60 evra. Neka ti ocisti EGR, blokira ga i iskljuci softverski.
Nakon toga auto se vozi najnormalnije, s tim sto nema odziv gasa na malim obrtajima kao s krilcima, ali to vecini ne smeta s obzirom da je nova grana 250 evra.
Nakon toga auto se vozi najnormalnije, s tim sto nema odziv gasa na malim obrtajima kao s krilcima, ali to vecini ne smeta s obzirom da je nova grana 250 evra.
John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
- Sauriann
- Drug Član
- Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso
ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW - Lokacija: Novi Beograd
Post
Re: Sitnice koje treba znati o Alfi 159!
Kako moja grana nema ta krilca? Više puta sam pitao više različitih majstora i kažu nema.
- Sauriann
- Drug Član
- Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso
ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW - Lokacija: Novi Beograd
Post
Re: Sitnice koje treba znati o Alfi 159!
vrv, moja je proizvedena u novembru 2004 a kupljena u maju 2005 (tada je izašla iz salona). U saobraćajnoj se vodi kao 2005?
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Re: Sitnice koje treba znati o Alfi 159!
Išla je i u neke Opele plastična bez krilaca, moguće da ima i u nekim 159-tkama.
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
- Sauriann
- Drug Član
- Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso
ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW - Lokacija: Novi Beograd
Post
Re: Sitnice koje treba znati o Alfi 159!
Ja videh da je ovde neko sa crnom SW koju je skoro prodao radio rešparaciju. U pitanju je bila 156 jtd 16v iz 2006. Ona ima 100%.
Povratak na “Alfa Romeo 159 | Brera/Spider | 8C Comeptizione/Spider”