Čišćenje EGR ventila
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
- genca
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW
- Lokacija: Kladovo
- Lokacija: Kladovo
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: Čišćenje EGR ventila
E sad pitanje za 16V ako se blokira pre i posle samog ventila, a on ostane tu i bude prikačen, da li i dalje pali grešku ?
Tj. da li je samo glupi ventil koji otvara i zatvara ili u sebi ima i neki senzor koji mu govori da nema dolaznih gasova ?
Tj. da li je samo glupi ventil koji otvara i zatvara ili u sebi ima i neki senzor koji mu govori da nema dolaznih gasova ?
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Čišćenje EGR ventila
Pali gresku. Mislim da map senzor (ili neki drugi) registruje da nema dovoljno izduvnih gasova u usisu. Egr se samo otvara i zatvara, nema nikakvu drugu ulogu
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Čišćenje EGR ventila
Provera (da li je EGR zapušen) se zasniva na upoređenju odnosa izlaznog signala MAF senzora i napona regulacije EGR ventila sa odnosom fabričkih vrednosti tih parametara.
Alfa je stil... ostalo je status...
- dekss
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Sombor
Post
Re: Čišćenje EGR ventila
Ciscenje egr ventila mozes da uradis ispred zgrade uz malo volje i nekoliko kljuceva. I malo logike. A ako bas nisi siguran da to sve imas...onda u bilo kojem servisu...jer to moze da odradi svaki nadri majstor. Nije potrebna viska strucnost. A moje preporuka je da se zatvori...Svrha tog APARATA je da vraca deo izduvnih gasova nazad na sagorevanje...a za to te bas zaboli...zarvorite ga i mir dok imas taj auto.
Ne pali gresku...nema veze sa tim...kad ga zacepis on ECU ne konta da je zacepljeno. Da ima senzor koji ocitava kolicinu izduvnih gasova u usisu onda bi palio gresku i kad ih je previse...dj kad je zaglavio egr...logicno jel...a kad mu stavis limcic...on elektronski vidi da je egr prisutan i misli da radi...i on zaista radi ali tuda nista ne prolazi. Samo zatvaranje....i kraj sa glupostima....to kao kada bi ti trcao a neko ti prdio na nos i ocekivao da trcis normano iako nemas dovoljno vazduha od prdeza koji konstantno udises...
Ne pali gresku...nema veze sa tim...kad ga zacepis on ECU ne konta da je zacepljeno. Da ima senzor koji ocitava kolicinu izduvnih gasova u usisu onda bi palio gresku i kad ih je previse...dj kad je zaglavio egr...logicno jel...a kad mu stavis limcic...on elektronski vidi da je egr prisutan i misli da radi...i on zaista radi ali tuda nista ne prolazi. Samo zatvaranje....i kraj sa glupostima....to kao kada bi ti trcao a neko ti prdio na nos i ocekivao da trcis normano iako nemas dovoljno vazduha od prdeza koji konstantno udises...
Ja ne videh gluplji proizvod...verovatno je zapaljiv...cuje se svaki put kad spricne kako udara po radilici...zamisli...ocistis usis a sjebavas radilicu i lezajeve...boze sakloni...Sone Bg napisao:@dusan
I meni je bilo nelogicno da se vise prlja ako je egr zatvoren. Desa mi objasnjavao nesto tipa da ako je egr u funkciji uljne pare bolje sagorevaju jer je veca temperatura u usisnoj grani, meni i dalje nelogicno doduse nisam ga bas ni najbolje razumeo. Sto se tice razlike u voznji, od tada za nijansu mirnije radi i ostrije prima gas.
Da li sprejevi ove vrste-namene mogu da imaju neke nuspojave, konkretno mislim da se nesto od prljavstine bude "usisano" pa napravi jos vecu stetu? Ako ne ovo je dobro koristi posle ciscenja grane kako bi se sprecilo talozenje.
- Crni
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-Jet
- Lokacija: Petrovac na Mlavi
Post
Re: Čišćenje EGR ventila
Naleteo pa da postavim, upravo sam saznao da je i sama Alfa izbacila blocicu za redukovanje egr-a, sa par rupica:
Sta generalno da ocekujem nakon blokiranja EGR-a , osim slabijeg zagrevanja i eventualno povecane potrosnje, ili je to mizerno? I gde ga blokirati, postoji li neko u okolini Beograda osim Gumetine ili je jedina druga solucija SafeChip?? U pitanju je samo gasenje, bez remapa.
Moram jos reci da insepkcijom leptira vidim da tu ima garezi, po recima majstora, nije to nista kakve sam vidjao, ali kontam da je ciscenje samog usisa ipak znacajno i da ce se tu napraviti ekvivalent sto se potrosnje tice i ugasenog egr-a. Mozda je subjektivan osecaj, ali kao da sam izgubio kik koji se pre desavao ispod 2000 obrtaja.
Sta generalno da ocekujem nakon blokiranja EGR-a , osim slabijeg zagrevanja i eventualno povecane potrosnje, ili je to mizerno? I gde ga blokirati, postoji li neko u okolini Beograda osim Gumetine ili je jedina druga solucija SafeChip?? U pitanju je samo gasenje, bez remapa.
Moram jos reci da insepkcijom leptira vidim da tu ima garezi, po recima majstora, nije to nista kakve sam vidjao, ali kontam da je ciscenje samog usisa ipak znacajno i da ce se tu napraviti ekvivalent sto se potrosnje tice i ugasenog egr-a. Mozda je subjektivan osecaj, ali kao da sam izgubio kik koji se pre desavao ispod 2000 obrtaja.
Picking suspension is like getting married - you take the time to look at the options, read the reviews, and try as many as you can. Then you pick one, invest loads of cash in it and then find it has hidden secrets or undesirable characteristics.
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Čišćenje EGR ventila
kod tebe mora i softverski da se ugasi(posto vidim da vozis mjet) tako da to mora neko od ovij chip tjunera da ti uradi a samo fizicko blokiranje mozes i sam da izvedes tj svaki majstor to je lako.
mada ja ne bih stavljao ove plocice sa rupama jer to onda nije potpuna blokada, imas u alfa piazza kolega Goxy prodaje plocice ako nije prodao vec
sto se dobitaka tice ja nisam primetio nista, doduse nesto jedva primetnije bolje potezanja iz nizih obrtaja 1000-2000rpm. nemam bord pa ne mogu da vidim dal ima nekih dobitaka po pitanju potrosnje.
inace nisam ni imao potrebe za blokiranjem jer mi auto nije dimio niti slabije vukao niti pravio neke probleme, usisna grana koliko smo videli nije bila nesto drasticno zapljana ali sam to uradio preventivno.
najbolje bi bilo ocistiti lepo kompletan usis i leptir pa onda bolkirati egr i miran si, tad bi sugurno morala da se oseti neka razlika.
mada ja ne bih stavljao ove plocice sa rupama jer to onda nije potpuna blokada, imas u alfa piazza kolega Goxy prodaje plocice ako nije prodao vec
sto se dobitaka tice ja nisam primetio nista, doduse nesto jedva primetnije bolje potezanja iz nizih obrtaja 1000-2000rpm. nemam bord pa ne mogu da vidim dal ima nekih dobitaka po pitanju potrosnje.
inace nisam ni imao potrebe za blokiranjem jer mi auto nije dimio niti slabije vukao niti pravio neke probleme, usisna grana koliko smo videli nije bila nesto drasticno zapljana ali sam to uradio preventivno.
najbolje bi bilo ocistiti lepo kompletan usis i leptir pa onda bolkirati egr i miran si, tad bi sugurno morala da se oseti neka razlika.
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- Crni
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-Jet
- Lokacija: Petrovac na Mlavi
Post
Re: Čišćenje EGR ventila
Nemam ni ja nekih simptoma, osim da mi je crevo interkulera pucalo pa je moguce da je i usis dobro garav. Osim subjektivnog da nesot slabije vuce, ali, ispitacemo vec za nekih 15-ak dana, snimice se usis prvo sondom. Ono sto mogu da vidim je leptir i on jeste garav.
Picking suspension is like getting married - you take the time to look at the options, read the reviews, and try as many as you can. Then you pick one, invest loads of cash in it and then find it has hidden secrets or undesirable characteristics.
- klayd83
- Garaža: Alfa Romeo GT Blackline
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Čišćenje EGR ventila
Pozdrav alfisti Imam problem sa alfom gt 2006. 1.9 jtd 16 ventila. Počelo je tako što odjenom nije hteo da vuče ni na malim ni na velikim obrtajima. Kao da je izgubio 100 konja Upalio mi motor control system failure pa sam odma otišao do majstora. I na dijagnostici kaže egr ventil uopšte ne radi. Odem kod drugog koji mi održava auto i kod njega pokaže da je problem usisna grana. Prvo smo očistili egr, protokomer, razne senzore, ne znam šta više, radio je dobro par desetina kilometara pa opet sve ispočetka. Onda smo odlučili da zamenimo usisnu granu. Usisna grana zamenjena kad ono čudo, ide kao poludeo. Ali opet posle desetak kilometara pali motor control system failure ali od 1000 do 2500 ništa, posle 2500 obrtaja vuče ko poludeo. Ponovo smo ga priključili na dijagnostiku i opet pokazuje egr. Majstor kaže da pokušamo još jednom da ga očistimo pa ako ne pomogne onda menjanje. Šta mi je činiti? Ja sam u nedoumici da li da kupim drugi ili da ga zatvorim? Pukao sam dosta para za usisnu granu.
BLACKLINE
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Čišćenje EGR ventila
Zašto je menjana usisna grana? Možeš li da napraviš nekoliko snimaka stare usisne grane?
Alfa je stil... ostalo je status...
- spin
- Garaža: 147 1.9 jtd 85 kW 2003.
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Bg
- klayd83
- Garaža: Alfa Romeo GT Blackline
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Čišćenje EGR ventila
Kada budem u prilici slikaću, pošto nije kod mene u gradu. Ali je u jako lošem stanju. Pa momak koji je radio kaže da je problem usisna grana. Sada jeste bolje ali egr malo zeza.
BLACKLINE
- klayd83
- Garaža: Alfa Romeo GT Blackline
- Lokacija: Novi Sad
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: Čišćenje EGR ventila
Nisam baš toliko stručan da tvrdim, ali moje mišljenje je da je ovoj usisnoj grani trebalo samo jedno dobro pranje.
Krilca su na broju i u komadu koliko vidim samo su zaglavljena od silne gareži.
Krilca su na broju i u komadu koliko vidim samo su zaglavljena od silne gareži.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Čišćenje EGR ventila
Ovo je valjda najneprohodnija grana koju sam video, a posledica je gareži koja dolazi iz nezatvorenog EGR.
Alfa je stil... ostalo je status...
- kAcA
- Garaža: Alfa GT
- Lokacija: Sarajevo
- Lokacija: Sarajevo
- klayd83
- Garaža: Alfa Romeo GT Blackline
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Čišćenje EGR ventila
EGR zatvoren i sada nema nikakvih problema. Jedino mi se opet upalila lampica motor control system failure. Hoće li se sama vremenom ugasiti ili moram softverski da sredim?
BLACKLINE
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: Čišćenje EGR ventila
Kako si zatvorio samo mehanički ili softverski ? Na MultiJET motoru mora da se odradi i softverski da nebi palio grešku.
- novmaher
- Garaža: Alfa Romeo 159 sw 2.0 JTDM
ex Alfa Romeo 156 1.9JTD-M
Puntisa 2 mkB 1.4 16v - Lokacija: Petrovac
- alfa rider
- Garaža: Alfa Romeo 159 sw
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Čišćenje EGR ventila
Da li na Alfi 159 1,9 jtdm ,8 ventila,120 ks,pored mehanickog zatvaranja EGR ventila,mora da se uradi i softversko iskljucivanje i ko to moze da odradi?
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: Čišćenje EGR ventila
Obično rade čip-tuneri jer se prčka po mapi ili neki "softverski potkovan" mehaničar.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Čišćenje EGR ventila
147/GT 1.9 JTDm 16v
140KS/150KS (Euro3, EDC16C8) - razlika u "fabričkom" remapu
150KS/170KS (Euro4, EDC16C39, Swirl) - razlika u injektorima
156 1.9 JTDm 16v
140KS/150KS (Euro3, EDC16C8) - razlika u "fabričkom" remapu
159 1.9 JTDm 8v
115KS/120KS/136KS (Euro4, EDC16C39) - razlika u "fabričkom" remapu
159 1.9 JTDm 16v
150KS (Euro4, EDC16C39, Swirl)
159 2.0 JTDm 16v
170KS (Euro5, EDC16C39, Swirl)
140KS/150KS (Euro3, EDC16C8) - razlika u "fabričkom" remapu
150KS/170KS (Euro4, EDC16C39, Swirl) - razlika u injektorima
156 1.9 JTDm 16v
140KS/150KS (Euro3, EDC16C8) - razlika u "fabričkom" remapu
159 1.9 JTDm 8v
115KS/120KS/136KS (Euro4, EDC16C39) - razlika u "fabričkom" remapu
159 1.9 JTDm 16v
150KS (Euro4, EDC16C39, Swirl)
159 2.0 JTDm 16v
170KS (Euro5, EDC16C39, Swirl)
Alfa je stil... ostalo je status...
- klayd83
- Garaža: Alfa Romeo GT Blackline
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Čišćenje EGR ventila
Zatvoren je samo mehanički. Izgleda da bi trebalo i softverski ugasiti. Da li može to neko da mi odradi sa foruma ili poznajete nekog ko to radi?
BLACKLINE
- kAcA
- Garaža: Alfa GT
- Lokacija: Sarajevo
- Lokacija: Sarajevo