MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Juče počeli problemi u vožnji (secka, ne prima gas) sa 1.9 JTD 8v 147com (Vanja147). MultiECUScan dijagnostikom nađena greška "MAF - signal to high", a praćenjem parametra "Air quantity voltage" ustanovljeno da napon na protokomeru ide i do 5V, iako je praktični maksimum između 4.6V i 4.7V.
Opis kvara podseća na probleme sa regulatorom pritiska goriva u CR, ali pad performansi u vožnji nije toliko izražen.
Danas je zamenjen protokomer (85€, Kit Komerc, NS) i problemi su rešeni. Na starom ulošku uočene su kapljice vlage, ali nije bilo nečistoća ili masnoća, iako se na toj 147ci već tri godine nalazi BMC-CDA 85-150 "nauljeni" filter za vazduh.
Opis kvara podseća na probleme sa regulatorom pritiska goriva u CR, ali pad performansi u vožnji nije toliko izražen.
Danas je zamenjen protokomer (85€, Kit Komerc, NS) i problemi su rešeni. Na starom ulošku uočene su kapljice vlage, ali nije bilo nečistoća ili masnoća, iako se na toj 147ci već tri godine nalazi BMC-CDA 85-150 "nauljeni" filter za vazduh.
Alfa je stil... ostalo je status...
-
ki
- Drug Član
Post
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Samo silom prilika koristim takav filter (posle konverzije na 75ici nemam mesta za regularan), a pored toga ga uopste ne prskam uljem. Samo povremeno izduvavanje i kraj price. Ono sto sam mogao videti je da filter sasvim regularno zaustavlja finu prasinu. Mozda gresim ali eto neke druge perspektive...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Pre nekoliko godina je firma K&N napravila istraživanje koje je pokazalo da "nauljeni" filteri ne štete MAF senzorima zasnovanim na "vrućoj foliji", jer je konkurencija (suvi filteri) tvrdila suprotno... Klip dole (prvi od ukupno četiri) ilustruje to istraživanje.
[youtube]UjwBiPm2W5Q[/youtube]
Inače, ne znam koje su dimenzije otvora na površini K&N (ili BMC) filtera, ali i meni nekako deluje da mogu da budu dovoljno efikasni i bez "nauljenja". Međutim, to "meni nekako deluje" i nije baš neki egzaktan dokaz.
[youtube]UjwBiPm2W5Q[/youtube]
Inače, ne znam koje su dimenzije otvora na površini K&N (ili BMC) filtera, ali i meni nekako deluje da mogu da budu dovoljno efikasni i bez "nauljenja". Međutim, to "meni nekako deluje" i nije baš neki egzaktan dokaz.
Alfa je stil... ostalo je status...
-
ki
- Drug Član
Post
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Poenta nije u "nekako deluje" vec u tome ako ne moras, ne stavljaj...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Poenta je da koncept sa uljnim filmom više odgovara većoj koncentraciji prašine u vazduhu (što možda nije slučaj u našim urbanim zonama) i da kod velikih protoka uljni film može da bude ograničavajući faktor (naročito ako se isprlja finom prašinom), pa zato imam onaj "nekako" utisak.
A loš uticaj ulja iz filtera vazduha na MAF je nešto između mantre i urbane legende. Pre će biti da se uložak MAFa zaprlja od uljnih para iz, da prostite, "überlaufa"...
Inače, naručio sam još jedan BMC-CDA 85-150 za GTa (zastupnik je "Motomania", BGD). Trebalo da stigne ovih dana, ali se javila ljubazna menadžerka i rekla da imaju problem sa uvozom i da će stići idućeg meseca... Kad ćemo dočekati da... uđemo u radnju i kupimo deo koji se normalno drži na lageru, iako se ne traži preterano...
A loš uticaj ulja iz filtera vazduha na MAF je nešto između mantre i urbane legende. Pre će biti da se uložak MAFa zaprlja od uljnih para iz, da prostite, "überlaufa"...
Inače, naručio sam još jedan BMC-CDA 85-150 za GTa (zastupnik je "Motomania", BGD). Trebalo da stigne ovih dana, ali se javila ljubazna menadžerka i rekla da imaju problem sa uvozom i da će stići idućeg meseca... Kad ćemo dočekati da... uđemo u radnju i kupimo deo koji se normalno drži na lageru, iako se ne traži preterano...
Alfa je stil... ostalo je status...
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Što se tiče MAF senzora ne verujem da je vrisnuo od vlage ili ulja. Kad sam ja skidao moj onomad zbog naprslog creva sa usisa bio je sav umazan od ulja. Očistio sam ga pomoću spreja za elektroniku, a ostatak plastike i rešetku sam oprao. Nisam očitavao vrednosti pre i posle jer nisam primećivao nikakvih problema u radu.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Na toj (sada Vanjinoj) Alfi MAF je radio od 2001. tj. 12 godina - vreme mu je da ode u "penziju"...
U vezi sa standardnim MAF problemima... u pitanju je "podmukao" kvar koji se ne primeti jer je postepen i vozač se navikne na to postepeno smanjenje performansi, pa je zato objektivno upoređenje merenjem jedini način za dijagnostiku...
U vezi sa standardnim MAF problemima... u pitanju je "podmukao" kvar koji se ne primeti jer je postepen i vozač se navikne na to postepeno smanjenje performansi, pa je zato objektivno upoređenje merenjem jedini način za dijagnostiku...
Alfa je stil... ostalo je status...
-
ki
- Drug Član
Post
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Nevezano za MAF, "otvoreni" filteri ne menjaju nista posebno u celoj prici - opet druga perspektiva. Ne bih da navodim testove u vezi sa "oslobadjanjem snage" zarad olaksanog disanja ako se na to poentira?
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Pominjao sam BMC-CDA 85-150 i K&N Apollo (ranije) - oba sam imao i oba su zatvoreni filteri...
Nije to tema, ali... dobici su mali na turbo, a skoro nikakvi na NA motorima male zapremine koji su kod nas uglavnom zastupljeni. Tema je problem sa MAFom, kako ga dijagnostifikovati i šta je verovatni uzrok.
Nije to tema, ali... dobici su mali na turbo, a skoro nikakvi na NA motorima male zapremine koji su kod nas uglavnom zastupljeni. Tema je problem sa MAFom, kako ga dijagnostifikovati i šta je verovatni uzrok.
Alfa je stil... ostalo je status...
- Crni
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-Jet
- Lokacija: Petrovac na Mlavi
Post
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Ajde ajde, pustite te filtre.
Pronasao sam ovaj zanimljiv podatak:
http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... ?TID=47987
A inace me zanima, posto mi je donje crevo puklo dok sam bio na odmoru i napravili su mi privremeno od nekoliko komada i to je sve lepo povezano. Nije se moglo krpiti zato sto je kod selne vrisnulo. Moje pitanje se odnosi na to da li se mozda MAF zaprljao od razne cadji koju sam izbacivao, vidim da je kod Falcon-a bilo zeznuto.
Iako je ovo bilo pre par meseci, povremeno se oseti trzaj na oko 2K obrtaja, kao da preskoci i turbina zna da sisti malo. Nikako da se namolim da pogledam, posto je crevo ipak privremeno i moguce je da je i ono negde naprslo i da sisti. Konkretno me zanima da li je i MAF tamo dole negde i kako ga ocistiti ako je zaprljan, kontakt sprej+cetkica za likovno ili jos nesto?
Pronasao sam ovaj zanimljiv podatak:
http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... ?TID=47987
A inace me zanima, posto mi je donje crevo puklo dok sam bio na odmoru i napravili su mi privremeno od nekoliko komada i to je sve lepo povezano. Nije se moglo krpiti zato sto je kod selne vrisnulo. Moje pitanje se odnosi na to da li se mozda MAF zaprljao od razne cadji koju sam izbacivao, vidim da je kod Falcon-a bilo zeznuto.
Iako je ovo bilo pre par meseci, povremeno se oseti trzaj na oko 2K obrtaja, kao da preskoci i turbina zna da sisti malo. Nikako da se namolim da pogledam, posto je crevo ipak privremeno i moguce je da je i ono negde naprslo i da sisti. Konkretno me zanima da li je i MAF tamo dole negde i kako ga ocistiti ako je zaprljan, kontakt sprej+cetkica za likovno ili jos nesto?
Picking suspension is like getting married - you take the time to look at the options, read the reviews, and try as many as you can. Then you pick one, invest loads of cash in it and then find it has hidden secrets or undesirable characteristics.
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Dijagnostika, pa će da vidimo...
Alfa je stil... ostalo je status...
- ralinjo
- Garaža: tabanus
- Lokacija: Bg
Post
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
da ne otvaram temu ,izlozio bih svoj problem
imam 156 jtd 8v 2002 god.Odradjeni su svi servisi kako treba,skoro zamenjen set kvacila i zamajac.Problem koji se javlja je taj sto slabo vuce.Ociscen egr,protokomer i nista.Kad skinem protokomer auto ide extra.Realno znaci otiso protokomer,ali odem kupim bosh,zamenim ulozak ali auto opet trom i sa novim protokomerom.Inace ne izbacuje nikakvu gresku na dijagnostici.E da,slabo vuce uzbrdo po ravnom se muci do 1800 obrtaja i onda leti.Koliko je stetno voziti sa skinutim protokomerom?
Ako ste imali slicna iskustva ,svaka pomoc je dobrodosla
imam 156 jtd 8v 2002 god.Odradjeni su svi servisi kako treba,skoro zamenjen set kvacila i zamajac.Problem koji se javlja je taj sto slabo vuce.Ociscen egr,protokomer i nista.Kad skinem protokomer auto ide extra.Realno znaci otiso protokomer,ali odem kupim bosh,zamenim ulozak ali auto opet trom i sa novim protokomerom.Inace ne izbacuje nikakvu gresku na dijagnostici.E da,slabo vuce uzbrdo po ravnom se muci do 1800 obrtaja i onda leti.Koliko je stetno voziti sa skinutim protokomerom?
Ako ste imali slicna iskustva ,svaka pomoc je dobrodosla
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
EGR na 8v može da se zatvori potpuno, bez softverske intervencije - i samo je tako sigurno da ne kvari performanse...
U vezi sa MAFom: možda je na toj Alfi pogrešni MAF (kućište i/ili uložak) od prethodnog vlasnika? Ako je kućište neodgovarajuće (trebalo bi da je Ø70mm) ne vredi ako je ispravan uložak...
U vezi sa MAFom: možda je na toj Alfi pogrešni MAF (kućište i/ili uložak) od prethodnog vlasnika? Ako je kućište neodgovarajuće (trebalo bi da je Ø70mm) ne vredi ako je ispravan uložak...
Alfa je stil... ostalo je status...
- Dragon
- Saradnik Uprave
- Garaža: Giulietta 1.4 Distinctive
ex GTV Cup 2.0 TS
ex 156 JTD SP
ex 147 2.0 TS
ex147 1.9JTDm - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Sa otkacenim protokomerom nije stetno voziti, ali je svakako bolje s ispravnim jer tada motor radi optimalno. Sreo sam taksistu koji je vozio dve godine sa otkacenim protokomerom i, prema njegovim recima, nista lose nije primetio. Mislim da je tada porosnja povecana.
Licno sam vozio 200 kilometara bez protokmera najnormalnije.
Licno sam vozio 200 kilometara bez protokmera najnormalnije.
John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
- ralinjo
- Garaža: tabanus
- Lokacija: Bg
Post
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
znam da ne treba voziti bez protokomera ali ne znam sta moze da bude.kad ni sa novim nece da ide....Videcu sutra da skinem sa drugarove alfe i da probam njegov,ako nije ni to onda protokomer nije definitivno.
Da li da zapusim egr?Da li je mozda on otiso pa pravi problem?
nisam pametan sta mi je raditi
Da li da zapusim egr?Da li je mozda on otiso pa pravi problem?
nisam pametan sta mi je raditi
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Trebalo bi da se uradi dijagnostika u vožnji (MultiECUScan) i da se izmeri napon koji dolazi sa MAFa - za najveći protok vazduha (na konstantnom velikom broju obrtaja) trebalo bi da je napon oko 4.6V.
Ako je napon manji, a uložak je nov, može da bude i problem u konektoru, kontaktima, kabelu...
Ako je napon manji, a uložak je nov, može da bude i problem u konektoru, kontaktima, kabelu...
Alfa je stil... ostalo je status...
- ralinjo
- Garaža: tabanus
- Lokacija: Bg
Post
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Izgleda da sam resio problem.Problem je bio u posudi za uljne pare od turbine.To je jedno plasticno crevo sa posudom i ono se odlomilo.Tek kad je majstor krenuo odozdo da proverava crevo po crevo i kad je primetio da je nesto "klimavo" video je da je ustvari ono puklo i da tu vuce falsh vazduh.Zavario je kraj tog creva,tj napravio kao cep.Probao da ne pusta negde i vratio.Auto sad ide onako kako treba za svojih 115ks.E sad jos neki cip...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
ralinjo napisao:... Kad skinem protokomer auto ide extra...
U kakvoj vezi su ove dve stvari?ralinjo napisao:... Izgleda da sam resio problem. Problem je bio u posudi za uljne pare od turbine...
Alfa je stil... ostalo je status...
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
gde se to nalazi tacno?ralinjo napisao:...posudi za uljne pare od turbine.To je jedno plasticno crevo sa posudom ...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Ako na 156ci, slično kao na 147/GT, iberlauf crevo ulazi u usisno rebrasto crevo (posle MAF, pre turbine) i ako uberlauf crevo ima malu pukotinu/prslinu, u usis turbine će realno ulaziti relativno malo dodatnog (nefiltriranog, ali nema značaja) vazduha čija količina nije "izmerena" MAFom (protokomerom).
Za neki granični slučaj (velika pukotina u iberlauf crevu, a zaprljan filter vazduha) može ta "dodatna" količina vazduha da bude značajna u odnosu na onu izmerenu MAFom*, na osnovu koje se i računa količina ubrizganog goriva, što određuje performanse (vuče/ne vuče).
*preskačem detalje iz mehanike gasovitog fluida...
Za neki granični slučaj (velika pukotina u iberlauf crevu, a zaprljan filter vazduha) može ta "dodatna" količina vazduha da bude značajna u odnosu na onu izmerenu MAFom*, na osnovu koje se i računa količina ubrizganog goriva, što određuje performanse (vuče/ne vuče).
*preskačem detalje iz mehanike gasovitog fluida...
Alfa je stil... ostalo je status...
- marko28
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16v
- Lokacija: Smederevo
- Lokacija: Smederevo
Post
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
Jel može to da pravi problem sa potrošnjom? Opet ja sa mojom potrošnjom.
Alfa Romeo 156 1.9JTDm 16v
- ralinjo
- Garaža: tabanus
- Lokacija: Bg
Post
promenicu filtere uskoro posto su se mozda u medjuvremenu zaprljali,tj filter vazduha
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
nidje veze ,ali auto idedusanGT napisao:ralinjo napisao:... Kad skinem protokomer auto ide extra...U kakvoj vezi su ove dve stvari?ralinjo napisao:... Izgleda da sam resio problem. Problem je bio u posudi za uljne pare od turbine...
promenicu filtere uskoro posto su se mozda u medjuvremenu zaprljali,tj filter vazduha
- ralinjo
- Garaža: tabanus
- Lokacija: Bg
Post
Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)
bravo profesoredusanGT napisao:Ako na 156ci, slično kao na 147/GT, iberlauf crevo ulazi u usisno rebrasto crevo (posle MAF, pre turbine) i ako uberlauf crevo ima malu pukotinu/prslinu, u usis turbine će realno ulaziti relativno malo dodatnog (nefiltriranog, ali nema značaja) vazduha čija količina nije "izmerena" MAFom (protokomerom).
Za neki granični slučaj (velika pukotina u iberlauf crevu, a zaprljan filter vazduha) može ta "dodatna" količina vazduha da bude značajna u odnosu na onu izmerenu MAFom*, na osnovu koje se i računa količina ubrizganog goriva, što određuje performanse (vuče/ne vuče).
*preskačem detalje iz mehanike gasovitog fluida...