MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)

Forum namenjen svim problemima i specifičnostima vezanim za Alfe koje pod haubom imaju dizel Cuore Sportivo
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)

Pet Mar 22, 2013 3:03 pm

Juče počeli problemi u vožnji (secka, ne prima gas) sa 1.9 JTD 8v 147com (Vanja147). MultiECUScan dijagnostikom nađena greška "MAF - signal to high", a praćenjem parametra "Air quantity voltage" ustanovljeno da napon na protokomeru ide i do 5V, iako je praktični maksimum između 4.6V i 4.7V.

Opis kvara podseća na probleme sa regulatorom pritiska goriva u CR, ali pad performansi u vožnji nije toliko izražen.

Danas je zamenjen protokomer (85€, Kit Komerc, NS) i problemi su rešeni. Na starom ulošku uočene su kapljice vlage, ali nije bilo nečistoća ili masnoća, iako se na toj 147ci već tri godine nalazi BMC-CDA 85-150 "nauljeni" filter za vazduh.
Alfa je stil... ostalo je status...
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)

Ned Mar 24, 2013 11:57 am

Samo silom prilika koristim takav filter (posle konverzije na 75ici nemam mesta za regularan), a pored toga ga uopste ne prskam uljem. Samo povremeno izduvavanje i kraj price. Ono sto sam mogao videti je da filter sasvim regularno zaustavlja finu prasinu. Mozda gresim ali eto neke druge perspektive...
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)

Ned Mar 24, 2013 12:34 pm

Pre nekoliko godina je firma K&N napravila istraživanje koje je pokazalo da "nauljeni" filteri ne štete MAF senzorima zasnovanim na "vrućoj foliji", jer je konkurencija (suvi filteri) tvrdila suprotno... Klip dole (prvi od ukupno četiri) ilustruje to istraživanje.

[youtube]UjwBiPm2W5Q[/youtube]

Inače, ne znam koje su dimenzije otvora na površini K&N (ili BMC) filtera, ali i meni nekako deluje da mogu da budu dovoljno efikasni i bez "nauljenja". Međutim, to "meni nekako deluje" i nije baš neki egzaktan dokaz. :)
Alfa je stil... ostalo je status...
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)

Ned Mar 24, 2013 3:15 pm

Poenta nije u "nekako deluje" vec u tome ako ne moras, ne stavljaj... :)
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)

Ned Mar 24, 2013 4:53 pm

Poenta je da koncept sa uljnim filmom više odgovara većoj koncentraciji prašine u vazduhu (što možda nije slučaj u našim urbanim zonama) i da kod velikih protoka uljni film može da bude ograničavajući faktor (naročito ako se isprlja finom prašinom), pa zato imam onaj "nekako" utisak.

A loš uticaj ulja iz filtera vazduha na MAF je nešto između mantre i urbane legende. Pre će biti da se uložak MAFa zaprlja od uljnih para iz, da prostite, "überlaufa"...

Inače, naručio sam još jedan BMC-CDA 85-150 za GTa (zastupnik je "Motomania", BGD). Trebalo da stigne ovih dana, ali se javila ljubazna menadžerka i rekla da imaju problem sa uvozom i da će stići idućeg meseca... Kad ćemo dočekati da... uđemo u radnju i kupimo deo koji se normalno drži na lageru, iako se ne traži preterano...
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Falcon037
predsednik kluba
predsednik kluba
Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo
Lokacija: Beograd
Postovi: 4954
Pridružio se: Čet Jan 19, 2012 1:16 am

Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)

Ned Mar 24, 2013 6:19 pm

Što se tiče MAF senzora ne verujem da je vrisnuo od vlage ili ulja. Kad sam ja skidao moj onomad zbog naprslog creva sa usisa bio je sav umazan od ulja. Očistio sam ga pomoću spreja za elektroniku, a ostatak plastike i rešetku sam oprao. Nisam očitavao vrednosti pre i posle jer nisam primećivao nikakvih problema u radu.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)

Ned Mar 24, 2013 7:11 pm

Na toj (sada Vanjinoj) Alfi MAF je radio od 2001. tj. 12 godina - vreme mu je da ode u "penziju"...

U vezi sa standardnim MAF problemima... u pitanju je "podmukao" kvar koji se ne primeti jer je postepen i vozač se navikne na to postepeno smanjenje performansi, pa je zato objektivno upoređenje merenjem jedini način za dijagnostiku...
Alfa je stil... ostalo je status...
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)

Pon Mar 25, 2013 4:39 pm

Nevezano za MAF, "otvoreni" filteri ne menjaju nista posebno u celoj prici - opet druga perspektiva. Ne bih da navodim testove u vezi sa "oslobadjanjem snage" zarad olaksanog disanja ako se na to poentira? :)
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)

Pon Mar 25, 2013 5:08 pm

Pominjao sam BMC-CDA 85-150 i K&N Apollo (ranije) - oba sam imao i oba su zatvoreni filteri...

Nije to tema, ali... dobici su mali na turbo, a skoro nikakvi na NA motorima male zapremine koji su kod nas uglavnom zastupljeni. Tema je problem sa MAFom, kako ga dijagnostifikovati i šta je verovatni uzrok.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Crni
Drug Član
Drug Član
Garaža: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-Jet
Lokacija: Petrovac na Mlavi
Postovi: 2469
Pridružio se: Pet Avg 05, 2011 1:54 am

Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)

Pon Mar 25, 2013 9:39 pm

Ajde ajde, pustite te filtre. :D

Pronasao sam ovaj zanimljiv podatak:

http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... ?TID=47987

A inace me zanima, posto mi je donje crevo puklo dok sam bio na odmoru i napravili su mi privremeno od nekoliko komada i to je sve lepo povezano. Nije se moglo krpiti zato sto je kod selne vrisnulo. Moje pitanje se odnosi na to da li se mozda MAF zaprljao od razne cadji koju sam izbacivao, vidim da je kod Falcon-a bilo zeznuto.

Iako je ovo bilo pre par meseci, povremeno se oseti trzaj na oko 2K obrtaja, kao da preskoci i turbina zna da sisti malo. Nikako da se namolim da pogledam, posto je crevo ipak privremeno i moguce je da je i ono negde naprslo i da sisti. Konkretno me zanima da li je i MAF tamo dole negde i kako ga ocistiti ako je zaprljan, kontakt sprej+cetkica za likovno ili jos nesto?
Picking suspension is like getting married - you take the time to look at the options, read the reviews, and try as many as you can. Then you pick one, invest loads of cash in it and then find it has hidden secrets or undesirable characteristics.
Korisnikov avatar
Falcon037
predsednik kluba
predsednik kluba
Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo
Lokacija: Beograd
Postovi: 4954
Pridružio se: Čet Jan 19, 2012 1:16 am

Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)

Pon Mar 25, 2013 11:39 pm

MAF ti je odmah iza filtera za vazduh pre turbine.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)

Pon Mar 25, 2013 11:52 pm

Dijagnostika, pa će da vidimo...
Alfa je stil... ostalo je status...
ralinjo
Garaža: tabanus
Lokacija: Bg
Postovi: 21
Pridružio se: Pet Jul 06, 2012 10:27 pm

Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)

Sub Apr 13, 2013 9:30 pm

da ne otvaram temu ,izlozio bih svoj problem
imam 156 jtd 8v 2002 god.Odradjeni su svi servisi kako treba,skoro zamenjen set kvacila i zamajac.Problem koji se javlja je taj sto slabo vuce.Ociscen egr,protokomer i nista.Kad skinem protokomer auto ide extra.Realno znaci otiso protokomer,ali odem kupim bosh,zamenim ulozak ali auto opet trom i sa novim protokomerom.Inace ne izbacuje nikakvu gresku na dijagnostici.E da,slabo vuce uzbrdo po ravnom se muci do 1800 obrtaja i onda leti.Koliko je stetno voziti sa skinutim protokomerom?
Ako ste imali slicna iskustva ,svaka pomoc je dobrodosla
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)

Ned Apr 14, 2013 2:33 pm

EGR na 8v može da se zatvori potpuno, bez softverske intervencije - i samo je tako sigurno da ne kvari performanse...

U vezi sa MAFom: možda je na toj Alfi pogrešni MAF (kućište i/ili uložak) od prethodnog vlasnika? Ako je kućište neodgovarajuće (trebalo bi da je Ø70mm) ne vredi ako je ispravan uložak...
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Dragon
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: Giulietta 1.4 Distinctive
ex GTV Cup 2.0 TS
ex 156 JTD SP
ex 147 2.0 TS
ex147 1.9JTDm
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 6395
Pridružio se: Uto Maj 26, 2009 6:43 pm

Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)

Ned Apr 14, 2013 2:49 pm

Sa otkacenim protokomerom nije stetno voziti, ali je svakako bolje s ispravnim jer tada motor radi optimalno. Sreo sam taksistu koji je vozio dve godine sa otkacenim protokomerom i, prema njegovim recima, nista lose nije primetio. Mislim da je tada porosnja povecana.

Licno sam vozio 200 kilometara bez protokmera najnormalnije.
John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
ralinjo
Garaža: tabanus
Lokacija: Bg
Postovi: 21
Pridružio se: Pet Jul 06, 2012 10:27 pm

Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)

Ned Apr 14, 2013 7:28 pm

znam da ne treba voziti bez protokomera ali ne znam sta moze da bude.kad ni sa novim nece da ide....Videcu sutra da skinem sa drugarove alfe i da probam njegov,ako nije ni to onda protokomer nije definitivno.
Da li da zapusim egr?Da li je mozda on otiso pa pravi problem?
nisam pametan sta mi je raditi
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)

Ned Apr 14, 2013 7:45 pm

Trebalo bi da se uradi dijagnostika u vožnji (MultiECUScan) i da se izmeri napon koji dolazi sa MAFa - za najveći protok vazduha (na konstantnom velikom broju obrtaja) trebalo bi da je napon oko 4.6V.

Ako je napon manji, a uložak je nov, može da bude i problem u konektoru, kontaktima, kabelu...
Alfa je stil... ostalo je status...
ralinjo
Garaža: tabanus
Lokacija: Bg
Postovi: 21
Pridružio se: Pet Jul 06, 2012 10:27 pm

Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)

Čet Apr 18, 2013 10:17 pm

Izgleda da sam resio problem.Problem je bio u posudi za uljne pare od turbine.To je jedno plasticno crevo sa posudom i ono se odlomilo.Tek kad je majstor krenuo odozdo da proverava crevo po crevo i kad je primetio da je nesto "klimavo" video je da je ustvari ono puklo i da tu vuce falsh vazduh.Zavario je kraj tog creva,tj napravio kao cep.Probao da ne pusta negde i vratio.Auto sad ide onako kako treba za svojih 115ks.E sad jos neki cip...;)
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)

Pet Apr 19, 2013 6:11 am

ralinjo napisao:... Kad skinem protokomer auto ide extra...
ralinjo napisao:... Izgleda da sam resio problem. Problem je bio u posudi za uljne pare od turbine...
U kakvoj vezi su ove dve stvari?
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Djo83
Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 2288
Pridružio se: Sre Nov 26, 2008 4:38 pm

Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)

Pet Apr 19, 2013 7:14 am

ralinjo napisao:...posudi za uljne pare od turbine.To je jedno plasticno crevo sa posudom ...
gde se to nalazi tacno?
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)

Pet Apr 19, 2013 7:40 am

Ako na 156ci, slično kao na 147/GT, iberlauf crevo ulazi u usisno rebrasto crevo (posle MAF, pre turbine) i ako uberlauf crevo ima malu pukotinu/prslinu, u usis turbine će realno ulaziti relativno malo dodatnog (nefiltriranog, ali nema značaja) vazduha čija količina nije "izmerena" MAFom (protokomerom).

Za neki granični slučaj (velika pukotina u iberlauf crevu, a zaprljan filter vazduha) može ta "dodatna" količina vazduha da bude značajna u odnosu na onu izmerenu MAFom*, na osnovu koje se i računa količina ubrizganog goriva, što određuje performanse (vuče/ne vuče).

*preskačem detalje iz mehanike gasovitog fluida...
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
marko28
Garaža: Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16v
Lokacija: Smederevo
Lokacija: Smederevo
Postovi: 186
Pridružio se: Uto Jan 18, 2011 5:28 pm

Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)

Pet Apr 19, 2013 9:26 am

Jel može to da pravi problem sa potrošnjom? Opet ja sa mojom potrošnjom. :)
Alfa Romeo 156 1.9JTDm 16v
ralinjo
Garaža: tabanus
Lokacija: Bg
Postovi: 21
Pridružio se: Pet Jul 06, 2012 10:27 pm

Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)

Pet Apr 19, 2013 9:55 am

dusanGT napisao:
ralinjo napisao:... Kad skinem protokomer auto ide extra...
ralinjo napisao:... Izgleda da sam resio problem. Problem je bio u posudi za uljne pare od turbine...
U kakvoj vezi su ove dve stvari?
:| nidje veze ,ali auto ide
promenicu filtere uskoro posto su se mozda u medjuvremenu zaprljali,tj filter vazduha
ralinjo
Garaža: tabanus
Lokacija: Bg
Postovi: 21
Pridružio se: Pet Jul 06, 2012 10:27 pm

Re: MAF problem - 147 1.9 JTD 8v (2001.)

Pet Apr 19, 2013 9:56 am

dusanGT napisao:Ako na 156ci, slično kao na 147/GT, iberlauf crevo ulazi u usisno rebrasto crevo (posle MAF, pre turbine) i ako uberlauf crevo ima malu pukotinu/prslinu, u usis turbine će realno ulaziti relativno malo dodatnog (nefiltriranog, ali nema značaja) vazduha čija količina nije "izmerena" MAFom (protokomerom).

Za neki granični slučaj (velika pukotina u iberlauf crevu, a zaprljan filter vazduha) može ta "dodatna" količina vazduha da bude značajna u odnosu na onu izmerenu MAFom*, na osnovu koje se i računa količina ubrizganog goriva, što određuje performanse (vuče/ne vuče).

*preskačem detalje iz mehanike gasovitog fluida...
bravo profesore :drink

Povratak na “Diesel Potenza”