Nevoznja auta

Tehnička pitanja i odgovori. Održavanje, servisiranje i eksploatacija za sve modele.
Korisnikov avatar
ilija156
Contact:
Garaža: alfa GT
Lokacija: Bgd
Lokacija: BGD
Postovi: 408
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 3:07 pm

Nevoznja auta

Sub Jan 17, 2009 5:51 am

Vecina mi ovde ovo znamo al ajde mozda nekom ovo treba sto sam nasao....

Nevoženje auta na duže periode može da rezultira propadanjem kaiševa, tečnosti u motoru i mnogih drugih stvari. Takođe je loše za akumulator; alarmi, putni kompjuter i sat na kontrolnoj tabli koriste i tada mali količine struje iz akumulatora. Tokom vremena akumulator gubi mogućnost punjenja, i auto ćete morati startovati povezivanjem na tuđ akumulator.

Ne postoji neko zvanično pravilo koliko često treba da vozite auto, ali neko najprihvatljivije stanovište je da ga startujete najmanje jednom nedeljno da biste napunili akumulator, uklonili zgusnutost i pokrenuli tečnosti i kaiševe.

Najbolje bi bilo da ga provozate auto putem ukoliko ste u mogućnosti, ali ukoliko niste, ostavite ga da radi najmanje 10 minuta. Neki smatraju da auto može stajati i po mesec dana nekorišten ukoliko radi najmanje 10 minuta, međutim ovo nikako ne važi za starija vozila, sa starijim akumulatorima i pri niskim temperaturama.

Možda najrazumnije zvuči predlog da se auto startuje svake dve do tri nedelje, ali da ne stoji u mestu, već da ga vozite, i to 15 do 30 minuta, da bi motor dostigao radnu temperaturu, čime se sprečava i zgušnjavanje u motoru.

Tokom vremena, gume na parkiranom autu mogu da se izduvaju. Takođe mogu da se spljošte, odnosno da se deo koji dodiruje tlo izobliči neproporcionalno.

Ukoliko nemate vremena da vozite auto, možete ga jednostavno pomeriti u drugu parking poziciju i sprečiti izobličenje guma. Najbolje je da ga parkirate tako da ventil bude sa leve ili desne strane točka. Ukoliko točak posmatramo kao sat, to bi bila mesta gde se nalaze 3 sata i 9 sati.

Ukoliko je vaš auto bio parkiran duže vreme, snažna ubrzavanja i nagla kočenja su najbrži način da pogoršate stvari. Motoru je potrebno vreme da sve tečnosti krenu normalno da cirkulišu, a i na pojedinim delovima kočionog sistema se možda nalaze poprilične količine prašine od kada su poslednji put korišćene.

Nikada ne smete ubrzavati naglo kad je motor hladan i stajao je nekorišćen duže vreme, mora polako da se zagreje. Buđenje mora da bude lagano. Isto tako, nemojte naglo kočiti u poslednjem momentu, zato što kočnice verovatno neće funkcionisati baš tako efikasno kako ste navikli.

Takođe, dužina vožnje igra jednako značajnu ulogu. Voziti dve ulice i onda ga parkirati može da bude štetnije nego ne voziti ga uopšte.

Tečnosti ne mogu obavljati svoju funkciju sve dok ne stignu na optimalnu temperaturu. Za tako nešto je pre potrebno dva kilometra nego dve ulice.

Kada temperature dostignu optimalan operativni nivo, najbolje je da auto radi još 10 do 15 minuta. Tada možete argumentovano reći da ste uradili nešto korisno. Sva tečnost tada obavlja svoju funkciju redovno.
Korisnikov avatar
Markoni147
Garaža: Ford Fiesta ST
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1857
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:22 pm

Re: Nevoznja auta

Sub Jan 17, 2009 8:38 am

Skroz se slazem sa ovim tekstom... Pogubnije za auto je da stoji nego da se vozi... S' obzirom da moj auto zimi ne vozim, jednom nedeljno ga upalim i provozam se sat-dva... Lepo njemu, meni jos lepse... ;)
Korisnikov avatar
byMaX
Contact:
Garaža: Alfa Romeo Giulia QV 510bhp AT8 2018
Alfa Romeo Giulietta 2.0jtdm3 Sport 2011
Volvo S80 2006
Mini Cooper D 2016
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1330
Pridružio se: Pon Jan 05, 2009 9:31 pm

Re: Nevoznja auta

Sub Jan 17, 2009 6:55 pm

Moji matorci su ostavili Mercedes CLK 2004/2005. u garaži u novoj zgradi koja nije završena (nije imao gde da ga parkira) i vozili su matorog BMW-a od kraja oktobra. Sad pokušali da ga upale (ja sam mislio da su išli da ga upale povremeno, ali ovaj što radi zgradu je jedini koji ima ključ od garaže), naravno, nije reagovao ni na centralnu bravu. Mečku platili boga oca, a ne zaslužuju je - 2150 ccm, 135KW, navigacija, alufelne... ludnica. Nisam mogao da verujem da tako mali automobil ima akumulator od 100Ah, ali to je valjda zbog ozvučenja koje vuče bar 300W. Pa moja Alfa ima 65 :). :D Sad moraju da kupuju novi. Uglavnom, za kaiš bar ne moraju da brinu, ova Mečka ima lanac...
Turismo Internacionale
Korisnikov avatar
ljube-kugla
Contact:
Garaža: alfa 75
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 166
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 147
1.9 jtd 8v
Lokacija: Batajnica
Lokacija: batajnica
Postovi: 3401
Pridružio se: Uto Nov 18, 2008 8:10 pm

Re: Nevoznja auta

Ned Jan 18, 2009 8:38 am

moj auto je stajao jedno 5-6 godina,kad je prvi put krenuo u voznju poceli su kvarovi,akumuator je odma stavljen drugi,benzinska pumpa je odma procurila,ulje je bilo kao med gusto,menjac nije ni mogao da se salta,kocnice su blokirale,kociona creva su se zapusila,cilindri kvacila procureli,klinasti kais se razleteo,itd
ko na nas krene iz mesta je naje&o
Korisnikov avatar
sErGiO
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156SW 1.8TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 5764
Pridružio se: Pon Nov 24, 2008 3:11 pm

Re: Nevoznja auta

Pon Jan 19, 2009 2:40 pm

Mene zanima kako moze da se pripremi auto ali da se ne vozi. Da se konzervira na neko vreme ako mogu tako da se izrazim. Da li je dobro staviti auto na klocne i ispustiti sve tecnosti, skinuti akumulator...sta sve treba/moze da se uradi i da li to ima svrhe?
Purezza di linea e prefezione del meccanismo - Alfa Romeo
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
Korisnikov avatar
brera
Contact:
Garaža: Alfa Romeo Sprint '86
Lancia Delta HPE 2.0 T '98
Saab 93 '2003
Lokacija: Perm
Lokacija: Perm - Beograd
Postovi: 63
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 7:43 pm

Re: Nevoznja auta

Sre Jan 21, 2009 4:59 pm

Ovako pre svega auto treba dobro oprati. Posebno ako je auto vozen zimi pa je pokupio malo soli. Detaljno oprati arke oko tockova i patos auta. Dalje, akumumulator nije pozeljno skidati, kao ni kleme sa njega. Nije preporucljivo pokrivati auto jer auto pod ceradom skuplja vlagu i brze truli. Auto se najbrze susi ako nije pokriven jer vazduh cirkulise i brze se susi. Ako nema ko da s vremena na vreme pali i provoza auto procedura je sledeca skinuti svecice i naliti oko decilitar ulja u svaki cilindar i posle toga na kratko zaverglati auto da se ulje rasporedi i posle toga vratiti svecice na mesto (kod dizela je procedura slicna, nema svecica ima dizne) Vremenom ce ulje da se slije sa zidova cilindra i moze doci do korozije a posebno ako udje vlazan vazduh. Da bise to sprecilo naulji se krpa i ugura u cev za dovodjenje vazduha u motor.
U oba slucaja ne treba ostavljati auto bez goriva u rezervoaru (preporucljivo da bude pun rezervoar) jer ako je stari auto u pitanju, verovatno je sa metalnim rezervoarom i vremenom ce doci do korozije, sto vazi i ako je auto u garazi. Da bi se sacuvale gume od deformacija zbog stajanja u mestu (kao i amortizera) pozeljno je auto podici na klocne. Ako ce auto stajati manje od 1 god. moze da se malo vise napumpaju gume od normalnog (0,2-0.3 bara). Da se vratim na akumulator i zasto ga ne treba skidati. Negde sam citao da kada je auto pod "naponom" sprecava pojavu necega na povrsini lima i time umanjuje pojavu korozije. Ne mogu da nadjem clanak gde sam prcitao to, znam da je nesto vezano za masu tj minus sa akumulatora ide na sasiju pa tu nesto sprecava pojava necega, znaci tu se pojavljaju neki gremlni koji dok ima struje trce po limu i teraju rdju :grin: :grin: Druga stvar zasto nije pozeljno skidati akumulator je zbog resetovanja kopjutera... Ako postoji mogucnost najbolje je ostaviti akumulator i prikaciti ga na punjac koji ce dopunjavati akumulator. Pravi bajkeri preko zime rade nesto slicno sa svojim ljubimcima.
Korisnikov avatar
sErGiO
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156SW 1.8TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 5764
Pridružio se: Pon Nov 24, 2008 3:11 pm

Re: Nevoznja auta

Čet Jan 22, 2009 12:40 pm

brera napisao: U oba slucaja ne treba ostavljati auto bez goriva u rezervoaru (preporucljivo da bude pun rezervoar) jer ako je stari auto u pitanju, verovatno je sa metalnim rezervoarom i vremenom ce doci do korozije, sto vazi i ako je auto u garazi.
Uh to je malo nezgodno jer gorivo ima tendenciju da se pokvari :grin:
Negde sam citao da kada je auto pod "naponom" sprecava pojavu necega na povrsini lima i time umanjuje pojavu korozije. Ne mogu da nadjem clanak gde sam prcitao to, znam da je nesto vezano za masu tj minus sa akumulatora ide na sasiju pa tu nesto sprecava pojava necega, znaci tu se pojavljaju neki gremlni koji dok ima struje trce po limu i teraju rdju :grin: :grin:
To je nesto slicno kao onaj proces sto se sprovodi kod farbanja novog automobila u fabrici. Neka fora sa eletronima ili jonima da bi farba bolje prionula :rolleyes:
Purezza di linea e prefezione del meccanismo - Alfa Romeo
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Povratak na “Area Servizio”