Dragi alfisti, imam problem sa alfom 156 1.9 jtd mjet 110kw.
Naime, na alfi su mi bosch dizne 243, koje sam pre 2 meseca odradio u ovlašćenom Bosch servisu u Pasjaku (pored Veluća) i dobio garanciju 12 meseci.
Medjutim dešava mi se sledeće, na prvom paljenju ujutru motor ima neravnomeran rad, primetno kao trokiranje i na auspuhu se oseti miris nesagorelog dizela praćen dimom specifičnim za višak goriva u sagorevanju tokom prvih par sekundi.
Prikačim auto na MES dijagnostiku, dobijem izuzetno velika očitavanja u pogledu korekcija na jednoj dizni na 2. cilindru koja kreće od +5.20 i spušta se u roku od nekoliko minuta na 1,5-2. Napominjem da je ova problematična korekcija samo na jednoj dizni dok je motor hladan, medjutim kad je motor zagrejan, rad je mirniji, ravnomeran, korekcije dizni su sve ispod 1 (sve su +-0,xx) vrednosti.
Vodjen nekom zdravom logikom, zaputim se u ovlašćeni servis da reklamiram rad te jedne dizne, oni skinu dizne i ispitaju ih i tvrde da su dizne ispravne i da su i dalje sve 4 dizne u propisanim granicama. Kaže da su i konektori na diznama ok, jer sam i za to pitao.
Takodje u servisu navode da su pumpa i regulator pritiska ok, iako ih nisu skidali sa auta, ali navoda da pumpa i regulator ne mogu biti razlog ovog problema.
E sad oni spominju da problem može biti do kompresije u tom cilindru, što meni ne deluje logično jer bi auto imao loš rad i kad je zagrejan ( u slučaju izgorelog klipa, napukle karike ili lošeg ventila), bila bi veća potrošnja što nije slučaj (potrošnja je čak ispod 5 l/100 km na otvorenom putu), motor ne troši ulje, a auto stvarno dobro povlači i lepo ide bez trokiranja u radu kad je motor zagrejan.
Na tehničkom pregledu pre 2 nedelje je čak i na merenju gasova prošao bez problema, jer auto zaista ne dimi kad je motor zagrejan.
Da li neko od vas ima iskustva sa ovakvim problemom ili makar ideju šta bi mogao biti uzrok?
Ispod su screenshotovi snimka sa dijagnostike kad je motor hladan i kad je zagrejan.
1.9 mjet 110kw problem - trokira samo 1 cilindar hladan
- basarickv
- Garaža: Alfa Romeo 156 jtd 16v SW
- Lokacija: Kraljevo
- novmaher
- Garaža: Alfa Romeo 159 sw 2.0 JTDM
ex Alfa Romeo 156 1.9JTD-M
Puntisa 2 mkB 1.4 16v - Lokacija: Petrovac
Post
Re: 1.9 mjet 110kw problem - trokira samo 1 cilindar hladan
takav problem imao i ja,samo na 3cem klipu.Normalno prvo pomislim na diznu pa nju promenim al problem se brzo vratio i posle nasao problem.
Problem je bio u konektoru te dizne. Tacnije u spoju dizne i konetora na instalaciji. menjao sam konetore na instalaciji i problem je bio resen.
Problem je bio u konektoru te dizne. Tacnije u spoju dizne i konetora na instalaciji. menjao sam konetore na instalaciji i problem je bio resen.
- Pittatore
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga - Lokacija: BG
- Lokacija: Beograd
Post
Re: 1.9 mjet 110kw problem - trokira samo 1 cilindar hladan
A jesi ti blago meni ukodirao te dizne?
- basarickv
- Garaža: Alfa Romeo 156 jtd 16v SW
- Lokacija: Kraljevo
Post
Inače dizne nisu menjane, već su iste dizne koje su i bile na autu od kupovine pre 4 godine i sa identičnim rasporedom po cilindrima, tako da u tom pogledu nije ništa menjano.
Inače ovo su kodovi očitani preko MES-a
Re: 1.9 mjet 110kw problem - trokira samo 1 cilindar hladan
@Pittatore, možeš li mi malo pojasniti to oko kodiranja? Koliko mi je poznato da se za ovaj tip dizni ne unose zasebno kodovi?
Inače dizne nisu menjane, već su iste dizne koje su i bile na autu od kupovine pre 4 godine i sa identičnim rasporedom po cilindrima, tako da u tom pogledu nije ništa menjano.
Inače ovo su kodovi očitani preko MES-a
- basarickv
- Garaža: Alfa Romeo 156 jtd 16v SW
- Lokacija: Kraljevo
Post
Re: 1.9 mjet 110kw problem - trokira samo 1 cilindar hladan
Ovo još nisam probao... jer sam kontao da bi problem bio konstantan i kad je hladan i kad je vruć motor da je do konektora...novmaher napisao: ↑Sub Jan 29, 2022 12:44 pmtakav problem imao i ja,samo na 3cem klipu.Normalno prvo pomislim na diznu pa nju promenim al problem se brzo vratio i posle nasao problem.
Problem je bio u konektoru te dizne. Tacnije u spoju dizne i konetora na instalaciji. menjao sam konetore na instalaciji i problem je bio resen.
- Pittatore
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga - Lokacija: BG
- Lokacija: Beograd
Post
Re: 1.9 mjet 110kw problem - trokira samo 1 cilindar hladan
Uporedi kodove sa dizni i te kodove iz MES-a, ako nisu isti treba ih preko istog MES-a ukodirati i onda videti korekcije.
- basarickv
- Garaža: Alfa Romeo 156 jtd 16v SW
- Lokacija: Kraljevo
Post
Re: 1.9 mjet 110kw problem - trokira samo 1 cilindar hladan
Isti su kodovi u MES-u i na diznama
- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: 1.9 mjet 110kw problem - trokira samo 1 cilindar hladan
Ali ako si radio dizne, kodovi vise nisu isti. Nakon svakog remonta dizni, dizne dobijaju nove kodove i te nove kodove unosis u mes.
Sto znaci da fabricki kodovi na diznama vise nisu odgovarajuci.
Sto znaci da fabricki kodovi na diznama vise nisu odgovarajuci.
Alfa Romeo - The car inside the driver.
- novmaher
- Garaža: Alfa Romeo 159 sw 2.0 JTDM
ex Alfa Romeo 156 1.9JTD-M
Puntisa 2 mkB 1.4 16v - Lokacija: Petrovac
Post
Re: 1.9 mjet 110kw problem - trokira samo 1 cilindar hladan
Mislim da za 156 nije bitno za kodove dizni. Moze da radi kako hoces a i korekcija kad predje preko 5 ECU prijavi kao da ta dizna ne radi i gasi je.
Bar tako je kod mene bilo.
Bar tako je kod mene bilo.
- basarickv
- Garaža: Alfa Romeo 156 jtd 16v SW
- Lokacija: Kraljevo
Post
Iskreno mislio sam da EDC16C39 CF4/EOBD automatski povlači kodove dizni i kad se menjaju dizne za druge.
Sent from my M2007J3SG using Tapatalk
Re: 1.9 mjet 110kw problem - trokira samo 1 cilindar hladan
A kako se mogu saznati koji su ti novi kodovi (pod uslovom da su novi kodovi) ako su prilikom remonta menjani ulošci dizni, kuglice i zaptivaci?MiloshBg napisao:Ali ako si radio dizne, kodovi vise nisu isti. Nakon svakog remonta dizni, dizne dobijaju nove kodove i te nove kodove unosis u mes.
Sto znaci da fabricki kodovi na diznama vise nisu odgovarajuci.
Iskreno mislio sam da EDC16C39 CF4/EOBD automatski povlači kodove dizni i kad se menjaju dizne za druge.
Sent from my M2007J3SG using Tapatalk
- Pittatore
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga - Lokacija: BG
- Lokacija: Beograd
Post
Re: 1.9 mjet 110kw problem - trokira samo 1 cilindar hladan
Te kodove je trebao Boschista da ti da.
- basarickv
- Garaža: Alfa Romeo 156 jtd 16v SW
- Lokacija: Kraljevo
Post
Da li zbog tih kodova moze da bude problem samo na jednom (2.) cilindru u vidu velike korekcije? I ako se izrotiraju pozicije dizni i opet se očita velika korekcija na istom tom cilindru nezavisno od dizne, time se eliminiše teorija o kodovima?
Sent from my M2007J3SG using Tapatalk
Re: 1.9 mjet 110kw problem - trokira samo 1 cilindar hladan
Alternativa?Pittatore napisao:Te kodove je trebao Boschista da ti da.
Da li zbog tih kodova moze da bude problem samo na jednom (2.) cilindru u vidu velike korekcije? I ako se izrotiraju pozicije dizni i opet se očita velika korekcija na istom tom cilindru nezavisno od dizne, time se eliminiše teorija o kodovima?
Sent from my M2007J3SG using Tapatalk
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: 1.9 mjet 110kw problem - trokira samo 1 cilindar hladan
Izmeri kompresiju cisto da budes siguran. To sto radi dobro kad se zagreje nema veze
- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Svakako sa kodom ili bez, mislim da korekcija ne sme biti tolika, kod ne bi smeo da utice toliko.
Re: 1.9 mjet 110kw problem - trokira samo 1 cilindar hladan
Zameni dve dizne, izrotiraj ih. Ako problem ostane na istom cilindru problem je do cilindra - onda je kvar mehanicke prirode, karika, ostecenje samog cilindra ili ventil. Sta god bilo ne zna se dok se ne skine glava...basarickv napisao: ↑Sub Jan 29, 2022 11:52 pmAlternativa?Pittatore napisao:Te kodove je trebao Boschista da ti da.
Da li zbog tih kodova moze da bude problem samo na jednom (2.) cilindru u vidu velike korekcije? I ako se izrotiraju pozicije dizni i opet se očita velika korekcija na istom tom cilindru nezavisno od dizne, time se eliminiše teorija o kodovima?
Sent from my M2007J3SG using Tapatalk
Svakako sa kodom ili bez, mislim da korekcija ne sme biti tolika, kod ne bi smeo da utice toliko.
Alfa Romeo - The car inside the driver.
- Zex
- Saradnik Uprave
- Garaža: ex ar147mjtd '05
ex ar147mjtd TI '07
ex ar159 mjtd '09
ex ar GT Q2 271hp '04
ex R.I.P. AR 155 v6 Q2 frankenstein
exAr giulieta 1750 QV
ar 33 1.7ie/16v
ar 75 rosso di beleza
Subi impreza sti 300hp - Lokacija: BEOGRAD
- Lokacija: UMKA
Post
Re: 1.9 mjet 110kw problem - trokira samo 1 cilindar hladan
Ne valja dizna neka, svakako nema veze sa kodiranjem vruce/hladno. Bukvalno isti problem imam na fiat ducatu i ne valja mi dizna
Falcon:
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah