Re: Radna temperatura JTD-a?
Poslato: Sre Nov 15, 2017 10:38 pm
.
Verovatno je neki problem sa konektorom na protokomeru. Malo pre veceras mi je ponovo upalio check engine lampicu. Sada je greska P1238 i data je na poslednjoj slici dole.
Ono sto me buni je hronologija dogadjaja i neke vrednosti.
Kao sto sam vec pominjao prvo sam zagrevao auto na leru tj u mirovanju. To je prvo paljenje motora posle intervencije sa termostatom kada sam očito nešto poremetio. Ali nista od greški nije odmah tada izbacivao. Kako nisam mogao tako da ga zagrejem, prikacim mu racunar da mu MES-om pratim temperaturu sto mi je tada i bilo bitno, i izadjem na otvoreni put. Tu sam ga vozio uglavnom cetvrtom na visim obrtajima. Tu negde posle 2-3-4 minuta izbaci mi check engine lampicu. Ja ga zaustavim i posto mi je nakacen na racunar odmah pogledam greske. To su sledece:
i
Prve dve u popisu (za grejace i kvacilo) zanemarite. To su od ranije koje ja nisam hteo da brisem.
Ono sto mi nije jasno je da ako se greske redjaju hronoloski onda se prvo javila P1237. Ali je nije objavio paljenjem lampice check engine. To se vidi po temperaturi motora. Kada je upalio lampicu motor je bio na 90° a ova prethodna tj P1237 je kod temperature motora 32°. A to je verovatno bilo kada sam ga zagrevao na leru.
Zasto gresku P1237 nije prijavio odmah nego reagovao tek kod P1235 ? Koliko vidim i P1237 ima LIGHT ON napomenu.
Idemo dalje. Odmah tu, sve je to par minuta, pobrisem ja sve greske. Posle brisanja ne prijavljuje nista. (Iskreno ne mogu da se setim da li sam gasio auto ili je radio na leru dok sam gledao greske i potom ih brisao). Krenem nazad i opet u cetvrtoj dodajem gas i odmah brzo opet upali check engine lampicu. Tad je dao ponovo P1235 ali samo nju.
Iza toga vozim krajnje lagano. Naveče pravim relaciju od 50 km otvorenog puta. Tada nista ne testiram i provociram. Auto ne prijavljuje nista iako sam išao u nekim momentima i do 100 km/h mada bez naglih dodavanja gasa za dostizanje te brzine. U stvari kada se vozi bez tih naglih dodavanja gasa i ispod npr. 2500 rpm sve izgleda sasvim normalno.
Ujutro probam sa testiranjima. Problem je najveci npr. kada idem trećom 1500 obrtaja i tada potopim gas. Nema nekog jasnog gusenja ali da bi dostigao 2000-2500-3000 treba vecnost. Tog dana uradim jos jednu takvu probu i sve slicno. Na otvoreni put nisam isao da bih probao vise obrtaje u cetvrtu i dalje. Danas napravim jos par ovakvih testova samo jos malo grublje. Sve je slicno kao i prethodno, samo je mozda Alfa malčice živahnija. Nista od gresaka ne prijavljuje. Veceras odoh nesto da zavrsim. Vozim je nekih desetak minuta taman se zagreje i na jednom od semafora pri kretanju mi upali check engine lampicu.
Dakle danas pri testiranjima nista a sada maltene kod lera upali lampicu. OK, nije mi ni to cudno tada je izgubio kontakt ili šta već. Ono što mi je čudno to je temperatura motora u trenutku greške. Uveren sam da, iako je napolju tek nekih 7°C, iako sam vozio tek desetak minuta ili nesto malo manje, temperatura bi morala biti viša nego prijavljenih 24,8°!?
E to mi je čudno! Problem, šta god da je kontakt, senzor pa i turbina, rešiću pre ili kasnije, sam (tj. sa Vama) ili uz pomoć srvisa, ali bitno mi je i da razumem dešavanja. Ovo gore mi je čudno. Jedino mi je objašnjenje da ono prvo što nije prijavio grešku je zato što se tada nije ponovila 'dovoljni broj puta' ili 'dovoljno dugo'. A ovo drugo opet slično: prijavio je tek kada se ponovila npr. peti put, ali kod prijave je ipak dao one vrednosti što su bile kod prve pojave. U prevodu ECU auta je video gresku negde u pocetku te desetominutne voznje (kada je motor imao tek nekih 24,8°C), ali nije palio check engine jer se možda problem odmah i izgubio. A kasnije kad je prijavio, ipak dao one prve parametre.
.
Verovatno je neki problem sa konektorom na protokomeru. Malo pre veceras mi je ponovo upalio check engine lampicu. Sada je greska P1238 i data je na poslednjoj slici dole.
Ono sto me buni je hronologija dogadjaja i neke vrednosti.
Kao sto sam vec pominjao prvo sam zagrevao auto na leru tj u mirovanju. To je prvo paljenje motora posle intervencije sa termostatom kada sam očito nešto poremetio. Ali nista od greški nije odmah tada izbacivao. Kako nisam mogao tako da ga zagrejem, prikacim mu racunar da mu MES-om pratim temperaturu sto mi je tada i bilo bitno, i izadjem na otvoreni put. Tu sam ga vozio uglavnom cetvrtom na visim obrtajima. Tu negde posle 2-3-4 minuta izbaci mi check engine lampicu. Ja ga zaustavim i posto mi je nakacen na racunar odmah pogledam greske. To su sledece:
i
Prve dve u popisu (za grejace i kvacilo) zanemarite. To su od ranije koje ja nisam hteo da brisem.
Ono sto mi nije jasno je da ako se greske redjaju hronoloski onda se prvo javila P1237. Ali je nije objavio paljenjem lampice check engine. To se vidi po temperaturi motora. Kada je upalio lampicu motor je bio na 90° a ova prethodna tj P1237 je kod temperature motora 32°. A to je verovatno bilo kada sam ga zagrevao na leru.
Zasto gresku P1237 nije prijavio odmah nego reagovao tek kod P1235 ? Koliko vidim i P1237 ima LIGHT ON napomenu.
Idemo dalje. Odmah tu, sve je to par minuta, pobrisem ja sve greske. Posle brisanja ne prijavljuje nista. (Iskreno ne mogu da se setim da li sam gasio auto ili je radio na leru dok sam gledao greske i potom ih brisao). Krenem nazad i opet u cetvrtoj dodajem gas i odmah brzo opet upali check engine lampicu. Tad je dao ponovo P1235 ali samo nju.
Iza toga vozim krajnje lagano. Naveče pravim relaciju od 50 km otvorenog puta. Tada nista ne testiram i provociram. Auto ne prijavljuje nista iako sam išao u nekim momentima i do 100 km/h mada bez naglih dodavanja gasa za dostizanje te brzine. U stvari kada se vozi bez tih naglih dodavanja gasa i ispod npr. 2500 rpm sve izgleda sasvim normalno.
Ujutro probam sa testiranjima. Problem je najveci npr. kada idem trećom 1500 obrtaja i tada potopim gas. Nema nekog jasnog gusenja ali da bi dostigao 2000-2500-3000 treba vecnost. Tog dana uradim jos jednu takvu probu i sve slicno. Na otvoreni put nisam isao da bih probao vise obrtaje u cetvrtu i dalje. Danas napravim jos par ovakvih testova samo jos malo grublje. Sve je slicno kao i prethodno, samo je mozda Alfa malčice živahnija. Nista od gresaka ne prijavljuje. Veceras odoh nesto da zavrsim. Vozim je nekih desetak minuta taman se zagreje i na jednom od semafora pri kretanju mi upali check engine lampicu.
Dakle danas pri testiranjima nista a sada maltene kod lera upali lampicu. OK, nije mi ni to cudno tada je izgubio kontakt ili šta već. Ono što mi je čudno to je temperatura motora u trenutku greške. Uveren sam da, iako je napolju tek nekih 7°C, iako sam vozio tek desetak minuta ili nesto malo manje, temperatura bi morala biti viša nego prijavljenih 24,8°!?
E to mi je čudno! Problem, šta god da je kontakt, senzor pa i turbina, rešiću pre ili kasnije, sam (tj. sa Vama) ili uz pomoć srvisa, ali bitno mi je i da razumem dešavanja. Ovo gore mi je čudno. Jedino mi je objašnjenje da ono prvo što nije prijavio grešku je zato što se tada nije ponovila 'dovoljni broj puta' ili 'dovoljno dugo'. A ovo drugo opet slično: prijavio je tek kada se ponovila npr. peti put, ali kod prijave je ipak dao one vrednosti što su bile kod prve pojave. U prevodu ECU auta je video gresku negde u pocetku te desetominutne voznje (kada je motor imao tek nekih 24,8°C), ali nije palio check engine jer se možda problem odmah i izgubio. A kasnije kad je prijavio, ipak dao one prve parametre.
.