Stranica 1 od 3

159 Prvi start

Poslato: Uto Avg 15, 2017 2:22 pm
od Alex147
Pozdrav svima, 159 1.9 jtdm 120ks.

Vozim vec godinu dana auto sa ovim problemom, tako je i kupljen. Prosao sam nekoliko majstora i u principu niko nema pojma sta je, pa da okusam srecu i sa vama :)

Dakle prvo paljenje u danu je grubo, okrene par puta, zatrese se pa tek onda upali, posle toga pali super bez ikakvih problema. Ovakvo ponasanje je najgore kada je temperatura vazduha od 10 do 15 stepeni, sto je temperatura veca ili manja to je paljenje bolje. Na primer zimi kada je ispod nule pali "na zub" i bez ikakvih problema. Takodje po ovim vrucinama pali, pa ne bas idealno mozda za pola sekunde duze vergla, ali recimo bez vecih poteskoca.

Dakle kada je temperatura u najgorem rasponu (10-15 stepeni) bukvalno ovako pali (nije moj snimak, ako ne sme da se kaci link admini slobodno obrisite):

Naravno bio je na dijagnostici, bez gresaka. Sledeci korak je izgleda nasumicno menjanje delova (mnogo je teorija medju majstorima, moze da bude 10 stvari), za sta ja nemam ni vremena ni zivaca posto ne znam nikog ko bi mi dao da ih skidam sa stranca, dakle morao bi da ih kupujem i vracam zarad jednog testa dnevno. I da napomenem da je auto redovno odrzavan i da vodim racuna o njemu kako dolikuje :)

Re: 159 Prvi start

Poslato: Uto Avg 15, 2017 2:56 pm
od Boxa
Au brate sta je ovo sa paljenjem?! :scratch:

Kreni od alternatora alnasera akumulatora...

Prva dva skini i odnesi na proveru, sve neka provere

Ako nije nesto od ta 3, mada akumulator sumnjam da je, ne znam sta bi moglo da bude

Re: 159 Prvi start

Poslato: Uto Avg 15, 2017 3:03 pm
od BobanR
Ima li belog dima na paljenju?

Re: 159 Prvi start

Poslato: Uto Avg 15, 2017 3:03 pm
od alonso14
Ja bih rekao da je ovo problem oko dovoda goriva.. Regulator pritiska, ili nesto oko cr pumpe.. Citah dosta ranije na FLCS da je to problem bio na nekom Jtd, koji je sasvim slcajno resen posle godinu dana... Bas je slican snimak postavio covek. Videcu ako nadjem temu. :)

Re: 159 Prvi start

Poslato: Uto Avg 15, 2017 3:05 pm
od Sauriann
i ja sam prvo pomislio na cr pumpu ili kvalitet goriva. Ovo bi bolji majstor moralo da reši.

Re: 159 Prvi start

Poslato: Uto Avg 15, 2017 3:14 pm
od Alex147
@Boxa

Prvo su svi gledali to, vergla brzo nije to problem, aku je Varta kupljen zimus, i sa starim je palio na zub zimi samo je jednog dana crko pa sam uzeo novi. Zimi nema problem nikakav, najgore je prolece/jesen kada su temperature 10-15 stepeni.

Takodje da ponovim da cim je temperatura manja od 10-tak ili veca od 15-tak stepeni sve bolje pali, ispod nule pali perfektno - sto iskljucuje uobicajene krivce kao sto su aku i anlaser.

Ako je bas hladno zimi, ili bas toplo kao ovih dana - pali perfektno. Sto se vise temperatura blizi srednjem podeoku paljenje je teze. I to naravno samo prvi put, kad jednom upali nema problema ceo dan.

@BobanR

nema nikakvog dima ALI dpf nije skunut pa i ne moze da dimi. Regenerisao sam ga prosle godine, trebalo bi da je super.

@Alonso i @ Sauriann

vrlo je moguce da je nesto oko sistema goriva, jedna "bolja" teorija koja mi je ostala u glavi je da je moguce da dobavna pumpa ima negde pukotinu pa vrati gorivo kad se dugo ne vozi, mada kako onda zimi pali normalno...

Re: 159 Prvi start

Poslato: Uto Avg 15, 2017 4:08 pm
od Zika
Regulator pritiska goriva ili sam filter goriva.

Poslato: Uto Avg 15, 2017 6:17 pm
od tadicd
Ima nas par sa identičnim problemom...

Meni prestalo zadnjih mesec dana pa nisam ni cackao dalje, a stigao sam do ovoga sto Zika kaze... Jedino su mi velike korekcije po diznama, nisam uhvatio vremena ni tom temom da se pozabavim...

Sent from my C6903 using Tapatalk

Re: 159 Prvi start

Poslato: Uto Avg 15, 2017 8:03 pm
od Alex147
Pa i meni prestane leti i zimi kada su niske i visoke temperature, nego ovih dana ujutru zahladilo, taman da me podseti :)

Ovo za regulator idem kod bosiste jel?

Re: 159 Prvi start

Poslato: Uto Avg 15, 2017 8:11 pm
od Alfa servis Brana
Svi sa takvim problemima prvo na merenje kompeesije. U zadnjih 7-8 meseci bilo nam je nekoliko 159 koje su imale takve simptome. Na hladno svi cilindri izmedju 13 i 15 bar. Jednostavno ravnomerno na svim cilindrima su se umorili. Budite sigurni dpf filteri su ih pobili. 400000km i polako počinju da posustaju. Km na tabli su naravno nesto drugo. Pozz :arflag

Poslato: Uto Avg 15, 2017 8:14 pm
od tadicd
A meni se javilo sa dolaskom temperatura od 10 pa naviše..

Kod bosiste... U Beogradu sam dobio najtoplije preporuke za Ninica...

Sent from my C6903 using Tapatalk

Re: 159 Prvi start

Poslato: Uto Avg 15, 2017 8:22 pm
od Alfa servis Brana
Pa jbg ispod 10 pali grejače koji mu pomazu, preko 10 nema grejača. Tu kompresija igra glavnu ulogu.

Poslato: Uto Avg 15, 2017 8:29 pm
od tadicd
Vidim ja da se vidimo da se upoznamo ubrzo, i malo ozbiljnije popricamo o autu, jer imam još jedan gremlin-kvar sa pistanjem/skičanjem kad ga dam na gas, a koji mi se rodio pred remont turba, a ni posle nije nestao...

Sent from my C6903 using Tapatalk

159 Prvi start

Poslato: Uto Avg 15, 2017 8:48 pm
od Sava
Pistanje/skicanje pri dodavanju gasa hoće na 1.9 16v da bude puknut brezon na izduvnoj grani. Pogledaj da li ima garezi negde oko izduvne grane.

Generalno za 1.9 sam cuo samo na 159-kama da imaju problema sa paljenjem a da nije standardna boljka anlaser/akumulator. A posto skoro svaka ima dpf i sto kaze brana da ih taj isti dpf sjebe, sad mi je i jasno zasto cujem samo za njih da imaju probleme.

Re: 159 Prvi start

Poslato: Uto Avg 15, 2017 9:17 pm
od ognjen877
Alfa servis Brana napisao:Svi sa takvim problemima prvo na merenje kompeesije. U zadnjih 7-8 meseci bilo nam je nekoliko 159 koje su imale takve simptome. Na hladno svi cilindri izmedju 13 i 15 bar. Jednostavno ravnomerno na svim cilindrima su se umorili. Budite sigurni dpf filteri su ih pobili. 400000km i polako počinju da posustaju. Km na tabli su naravno nesto drugo. Pozz :arflag
komparater pa trcanje po auto placu :P

Re: 159 Prvi start

Poslato: Uto Avg 15, 2017 9:33 pm
od tadicd
Savo, hvala ti na naznaci, sad sam pogledao i na alfisti.hr, veoma sličan opis... Sutra ću da proverim ima li gareži... neću ni da pitam koliko mi je pametno da potežem za Grčku u nedelju :banghead:

Poslato: Uto Avg 15, 2017 9:39 pm
od nidza
Ako nisi uradio remont anlasera, uradi. Ja sam tako rešio.

Moja teorija je da to nešto sporije što vrti, uz već malo umorne i cilindre i pumpu i dizne, jednostavno ne napravi dovoljno dobru maglu i teško sastavi.

Deša je dao ne znam kome da anlaser napuca muški i znatno se ubrzalo verglanje. Palila kao mina nakon toga, kačio sam klip hladnog starta. Skoro ko nov auto da je.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Re: 159 Prvi start

Poslato: Uto Avg 15, 2017 10:21 pm
od Alex147
Sto se kompresije tice vrlo moguce, mada u mom slucaju vrlo tesko da je to problem. Zimus kad je krenulo hladno vreme poceo je da pali lampicu grejaca sto me je smorilo posle nekog vremena te sam ih zamenio sve, ispostavilo se da 2 nisu radila uopste, a auto je palio "na kljuc" celo vreme, tako da tesko da je kompresija.

Meni ovo smrdi na neki senzor, kao da mu nije jasna temperatura, nemam pojma...

Posle toliko razgovora i bajanja najpopularnija teorija je da vraca naftu preko noci, dal na pumpi ili na crevima/filteru, sto ajde moze da bude validan argument tipa kad je hladno materijal se skupi pa ne povuce vazduh a kad malo ugreje onda povuce, ali onda zasto bi opet bilo bolje paljenje na visokim temperaturama.

Sa druge strane kad jednom upali onda pali super ceo dan, cak i kada ga odmah ugasim pa upalim, znaci ne bi trebalo ni da je do nekog senzora.

Nemam pojma, nema smisla uopste :)

Re: 159 Prvi start

Poslato: Uto Avg 15, 2017 11:00 pm
od Pittatore
To pistanje iliti zvuk cvrcka kada turbo pocinje da pravi pritisak od 2000rpm pa na dalje je verovatno kriva izduvna grana od visoke temperature izduvnih gasova.

Poslato: Sre Avg 16, 2017 5:37 am
od tadicd
Hvala momci, dali ste mi korisne naznake, ispitam pa javljam.

Sent from my C6903 using Tapatalk

Re: 159 Prvi start

Poslato: Sre Avg 16, 2017 3:35 pm
od Zika
Alex147 napisao:Sto se kompresije tice vrlo moguce, mada u mom slucaju vrlo tesko da je to problem. Zimus kad je krenulo hladno vreme poceo je da pali lampicu grejaca sto me je smorilo posle nekog vremena te sam ih zamenio sve, ispostavilo se da 2 nisu radila uopste, a auto je palio "na kljuc" celo vreme, tako da tesko da je kompresija.

Meni ovo smrdi na neki senzor, kao da mu nije jasna temperatura, nemam pojma...

Posle toliko razgovora i bajanja najpopularnija teorija je da vraca naftu preko noci, dal na pumpi ili na crevima/filteru, sto ajde moze da bude validan argument tipa kad je hladno materijal se skupi pa ne povuce vazduh a kad malo ugreje onda povuce, ali onda zasto bi opet bilo bolje paljenje na visokim temperaturama.

Sa druge strane kad jednom upali onda pali super ceo dan, cak i kada ga odmah ugasim pa upalim, znaci ne bi trebalo ni da je do nekog senzora.

Nemam pojma, nema smisla uopste :)
Tu razliku u kompresiju upravo peglaju korekcije dizni, kao i ostalo što dovodi do nepravilnosti u radu.
Pumpa u rezervoaru čim daš kontakt nabija pritisak ka pumpi visokog pritiska, tako da i ako je nešto pobeglo brzo ga vrati.
Kreni od tog regulatora pritiska lako se skida.

Poslato: Sre Avg 16, 2017 6:20 pm
od tadicd
Momci, ja moje rešio. Nije izduvna grana nego budalastina. Oblaznuli srafovo na egr, dva su i ispala!

Utegnuto, za 5 minuta, sva 4 nova srafa i DAJ GA NA GAAAAAS :-)

Sent from my C6903 using Tapatalk

Re: 159 Prvi start

Poslato: Sre Avg 16, 2017 6:56 pm
od ognjen877
vodi racuna da ne pretegnes....lako se slomi kuciste(licni primer) :0

Poslato: Sre Avg 16, 2017 7:31 pm
od tadicd
Hahaha pao si mi na pamet kad je stezao i kad je kazao "sad samo moram da pazim da ga ne pretegnem" :-D odličan majstor samo inače ne pipa ništa osim mečke, na drugarskoj osnovi je uzeo da pregleda granu konstatovao da nije grana i u dva minuta našao krivca :-)

Sent from my C6903 using Tapatalk

Re: 159 Prvi start

Poslato: Sre Avg 16, 2017 8:48 pm
od Alex147
Cestitam, a paljenje? :)