Alfa 156 1.8 TS motor - karike, servis, cene
Poslato: Pon Feb 27, 2017 3:56 pm
Pozdrav svima, ovo je moja prva poruka na forumu.
Pre oko godinu dana sam kupio 156 wagon 2001 godiste od jako dobrog prijatelja koji se selio u USA. Doticni mi je rekao da je auto u dobrom stanju (osim sitnih problema sa limarijom), ja sam mu verovao vise nego svojim ocima i utisku, i kupih njegov auto, umesto da odem kod majstora na pregled. Inace se u auta ne razumem, mada me je zabrinula pojava vece kolicine belog gasa iz auspuha kad sam ga kupovao. Ovo mi je prvi auto koji sam licno kupio, u auta se ne razumem, i mislim da sam napravio gresku.
Problemi: od kako je kod mene presao sam sa autom oko 3700km, potrosio je oko 4.5l ulja.
Od skora je poceo da se prilikom paljenja cesto gasi u prvih do 5 minuta dok se ne ugreje motor.
On je auto odrzavao kod Deshe, pa sam ja odlucio da nastavim tamo.
Desha kaze da treba da promenim karike da bi bila normalna potrosnja ulja, a uzrok gasenja motora je drugi.
Ako menja karike, kaze da je cena karika otprilike 12000din, nije preko telefona hteo da precizira sta bi sve radio, i kaze da to ne ispadne ispod 60.000din kad se menjaju karike.
Video sam na forumu da karike kostaju 55eur, on kaze te od 55eur ne valjaju, i kaze kao sto ne sipas ulje od 400din/l nego Seleniu Racing od 1200din/l. Vidim da ljudi na ovom forumu sipaju raznorazna ulja, a u Kit Commerce upadoh malopre i videh na Seleniu Racing 10W-40 ni ne prodaju. U ovo auto je prethodni vlasnik poceo da sipa Castrol 10W-40 pa sam ja bio nastavio, nazalost ispostavilo se da to mozda nije bila najbolja ideja.
To je bio uvod pa sad da pokusam da formulisem pitanja.
1) da li je 12000din previse za karike posto vidim na forumu neko spominje 55eur, mozda me doticni majstor "reze"? Vidim da kad se sredjuje motor rad neretko bude 250-300eur + delovi, ali ovde Desha nije spomenuo konkretno hteo da kaze sta bi uslo u tih 500eur, osim promene karika (same karike 12000din) i obrada glave motora.
2) posto vozim jedno malo dete u auto, a uskoro i dva, ako mu motor nije u dobrom stanju, a dosta je i krut u voznji (prednje viljuske se cuju, amortizeri tvrdi), ima jos nekih sitnih problemcica, a ja prelazim oko 3000km godisnje, da li mislite da mi se isplati sredjivati to auto i i dalje voziti 17 godina staro auto, ili da potrazim nesto mladje sto bi mi valjda bilo sigurnije da me ne ostavi na putu?
Da ponovo napomenem da se u auta ne razumem, koliko vidim po pravilu foruma dozvoljeno je imenovanje majstora, i pokusao sam koliko god mogu jasno da opisem neke svoje dileme.
Pre oko godinu dana sam kupio 156 wagon 2001 godiste od jako dobrog prijatelja koji se selio u USA. Doticni mi je rekao da je auto u dobrom stanju (osim sitnih problema sa limarijom), ja sam mu verovao vise nego svojim ocima i utisku, i kupih njegov auto, umesto da odem kod majstora na pregled. Inace se u auta ne razumem, mada me je zabrinula pojava vece kolicine belog gasa iz auspuha kad sam ga kupovao. Ovo mi je prvi auto koji sam licno kupio, u auta se ne razumem, i mislim da sam napravio gresku.
Problemi: od kako je kod mene presao sam sa autom oko 3700km, potrosio je oko 4.5l ulja.
Od skora je poceo da se prilikom paljenja cesto gasi u prvih do 5 minuta dok se ne ugreje motor.
On je auto odrzavao kod Deshe, pa sam ja odlucio da nastavim tamo.
Desha kaze da treba da promenim karike da bi bila normalna potrosnja ulja, a uzrok gasenja motora je drugi.
Ako menja karike, kaze da je cena karika otprilike 12000din, nije preko telefona hteo da precizira sta bi sve radio, i kaze da to ne ispadne ispod 60.000din kad se menjaju karike.
Video sam na forumu da karike kostaju 55eur, on kaze te od 55eur ne valjaju, i kaze kao sto ne sipas ulje od 400din/l nego Seleniu Racing od 1200din/l. Vidim da ljudi na ovom forumu sipaju raznorazna ulja, a u Kit Commerce upadoh malopre i videh na Seleniu Racing 10W-40 ni ne prodaju. U ovo auto je prethodni vlasnik poceo da sipa Castrol 10W-40 pa sam ja bio nastavio, nazalost ispostavilo se da to mozda nije bila najbolja ideja.
To je bio uvod pa sad da pokusam da formulisem pitanja.
1) da li je 12000din previse za karike posto vidim na forumu neko spominje 55eur, mozda me doticni majstor "reze"? Vidim da kad se sredjuje motor rad neretko bude 250-300eur + delovi, ali ovde Desha nije spomenuo konkretno hteo da kaze sta bi uslo u tih 500eur, osim promene karika (same karike 12000din) i obrada glave motora.
2) posto vozim jedno malo dete u auto, a uskoro i dva, ako mu motor nije u dobrom stanju, a dosta je i krut u voznji (prednje viljuske se cuju, amortizeri tvrdi), ima jos nekih sitnih problemcica, a ja prelazim oko 3000km godisnje, da li mislite da mi se isplati sredjivati to auto i i dalje voziti 17 godina staro auto, ili da potrazim nesto mladje sto bi mi valjda bilo sigurnije da me ne ostavi na putu?
Da ponovo napomenem da se u auta ne razumem, koliko vidim po pravilu foruma dozvoljeno je imenovanje majstora, i pokusao sam koliko god mogu jasno da opisem neke svoje dileme.