Stranica 1 od 1

Alfa 147 sper diferencijal

Poslato: Čet Jan 19, 2017 12:53 pm
od shikyca
Pozdrav ljudi. Zovem se Stefan, iz Cacka sam.
Kupio sam svoju prvu Alfu 147 1.9JTDM Q2.
Zanima me da li ima neko ko je duze vozi, da mi pojasni sam diferencijal i kako je najbolje voziti(sa ugasenim ili upaljenim asr) i slicno :) hvala unapred :arflag

Re: Alfa 147 sper diferencijal

Poslato: Čet Jan 19, 2017 8:17 pm
od OMP
Kako radi Q2?

Q2 je Alfin naziv za samoblokirajući diferencijal, u ovom slučaju izrađenom od strane tvrtke Torsen. Radi se o mehaničkom sustavu koji omogućava prijenos snage na podlogu bez obzira na neravnine i različitu trakciju pogonskih kotača (desnog i lijevog). Time pridonosi sigurnosti i stabilnosti vozila.
Naime, kod automobila s prednjim pogonom prilikom oštrije vožnje zbog naginjanja vozila smanjuje se pritisak kotača s unutarnje strane zavoja na podlogu te on može početi proklizavati. Samim time snaga se na podlogu ne prenosi efikasno te može doći i do izlaska iz putanje, što može biti vrlo opasno. Q2, kao i ostali samoblokirajući diferencijali, rješava taj problem, za razliku od većine standardnih diferencijala.

Re: Alfa 147 sper diferencijal

Poslato: Čet Jan 19, 2017 10:21 pm
od yorda
Predstavi svoj auto u sekciji Alfa Virus - viewforum.php?f=6

Pa ću da ti odgovorim na pitanje :)

Šalim se, ništa zanimljivije za vožnju nećeš imati od Q2 u ovom cenovnom rangu i pogotovu što je na 147ici, koja za mali auto baš lepo drži put i krvine. Ne znam ni koje točkove imaš tj. veličinu felni, pa da ti kažem nešto više. Jer što je veći obim, više ćeš uživati u diferencijalu. Na suvom čupa asfalt ne bi li ti dao što veću snagu u krivini, čak možeš i pun gas ako baš nije lakat krivina, dok na staroj Alfi ja nisam mogao dodavati gas pre izlaska iz krivine jer bi mi auto baš understeerovao i završio bi u prvoj bankini, dok je ovde sasvim druga priča. Nadji neki prazni parking, i u drugoj daj pun gas i skreći što više da vidiš kako funkcionise. Dok na snegu je uživanje stvarno, bez ASR-a pogotovu. Verujem da je Q4 bolji od Q2, ali veruj mi da je i samo na fwd odličan. Ja kad se igram na snegu, ručnu povučem na 20% i auto na svakoj krivini oversteeruje i možeš da se igraš, naravno ne baš brzo ako nisi iskusan u tome.

Welcome :arflag

Pozdrav

Re: Alfa 147 sper diferencijal

Poslato: Ned Jan 22, 2017 2:45 pm
od Vladimir Q2
Pozdrav Stefane :wave: :wave: :wave:

Aj izbaci neku slidzu da vidimo Q2 mašinu :) :) :) :arflag

Ja stalno držim upaljen ASR, jer sam probao oba slučaja i auto se bolje ponaša sa upaljenim ASR-om :gr8:

Po meni auto je stabilniji u krivinama, jer ASR mu neda da prokliza kada dodaješ gas, a Q2 pogon kad pritisneš pun gas ujeda za asfalt i auto bolje i jednako prenosi snagu točkova na podlogu. :yahoo:

Testirao sam moju alfu kroz klisuru u Miakovcima (pored domisa) 2-3 brzina pun gas kroz one krivine i ludački drži na putu. :yahoo: :yahoo: :yahoo:

Probao sam auto uzbrdo jedan točak na ledu drugi na asfaltu i iz mesta krene bez problema kada bar jedan točak hvata tvrdu podlogu. Mnogo dobra stvar jer zivim na jednoj dugoj uzbrdici i pomaže dosta u odnosu na kola koja nemaju samoblokirajući diferencijal. :yipi:

Re: Alfa 147 sper diferencijal

Poslato: Ned Jan 22, 2017 3:30 pm
od shikyca
:arflag :arflag
Sada cu se potruditi da je predsyavim u temi

Re: Alfa 147 sper diferencijal

Poslato: Ned Jan 22, 2017 7:00 pm
od Zex
Dok je asr ukljucen diff radi sa 25% mogucnosti,stoga...
Sa asr vozis na elektronsku "stabilnost" i u tom slucaju q2 neces sigurno osetiti...probati uz brdo po snegu sa asr ukljucenim i iskljucenim...veze sa vezom nema,uvek iskljicivati ako zelis osetiti delovanje q2...kad bude guzica u sedistu zaigrala,tad ces osetiti sta znaci skoro pun pogon na 2 tocka,takodje,osmeh i zadovolkstvo na licu je neizbezno :yahoo:
Ja samo vozio drag i track sa gt q2,znaju ovde ljudi kad prebacim u 2brz sta se desava... :drink

Re: Alfa 147 sper diferencijal

Poslato: Pon Jan 23, 2017 2:55 am
od Shanirani
Moze li taj dif sa 147-ce da se uglavi na 156?
I da li moze sa dizela da ide na benzince (predpostavljam na one sa plivajucim zamajcem)

Poslato: Pon Jan 23, 2017 3:46 am
od Rik
Trebalo bi da moze na sve JTD, za TS nisam siguran, mislim da je Zexx postavljao neke tabele na koje sve motore i modele moze da se namontira.

Re: Alfa 147 sper diferencijal

Poslato: Pon Jan 23, 2017 6:28 pm
od Zex
Sper q2 ide na sve menjace jtd/m 16v 156/147/gt
156 2.5/3.2
Takodje je moguce sve ove menjace ugradjivati na ostale motore i sasije
155 12v v6
156 8v jtd
156 2.4jtd
159 8/16v 2.4 20v mjtd
Brera
Za ove poslednje navedene,potrebno je i nosace menjaca promeniti
Ono sto nisam siguran je 166....takodje za ts motore ne verujem da bi naislo zvno gore pomenutih menjaca
Ima ovde nekih koji su 16v menjac stavljali na 3.2 busso u 155 :whistle:

Re: Alfa 147 sper diferencijal

Poslato: Sre Jan 25, 2017 6:37 pm
od shikyca
zexmaster gt napisao:Dok je asr ukljucen diff radi sa 25% mogucnosti,stoga...
Sa asr vozis na elektronsku "stabilnost" i u tom slucaju q2 neces sigurno osetiti...probati uz brdo po snegu sa asr ukljucenim i iskljucenim...veze sa vezom nema,uvek iskljicivati ako zelis osetiti delovanje q2...kad bude guzica u sedistu zaigrala,tad ces osetiti sta znaci skoro pun pogon na 2 tocka,takodje,osmeh i zadovolkstvo na licu je neizbezno :yahoo:
Ja samo vozio drag i track sa gt q2,znaju ovde ljudi kad prebacim u 2brz sta se desava... :drink
Isorobano danas po snegu. I da, zasigurno asr mora ici na off. Pogotovu na izlasku iz krivine kada ae potopi gas sve ono sto je kocio asr, sper ispravlja uz ogromno ubrzanje i strasan osecaj na volanu. Tek danas videh kakvu masinu posedujem :yahoo: salu na stranu, mnogo adrenalina pruza i ako je vozilo iz ove kategorije.

Re: Alfa 147 sper diferencijal

Poslato: Uto Mar 21, 2017 6:15 pm
od Vladimir Q2
zexmaster gt napisao:Dok je asr ukljucen diff radi sa 25% mogucnosti,stoga...
Sa asr vozis na elektronsku "stabilnost" i u tom slucaju q2 neces sigurno osetiti...probati uz brdo po snegu sa asr ukljucenim i iskljucenim...veze sa vezom nema,uvek iskljicivati ako zelis osetiti delovanje q2...kad bude guzica u sedistu zaigrala,tad ces osetiti sta znaci skoro pun pogon na 2 tocka,takodje,osmeh i zadovolkstvo na licu je neizbezno :yahoo:
Ja samo vozio drag i track sa gt q2,znaju ovde ljudi kad prebacim u 2brz sta se desava... :drink
Probao sam auto sa ugašenim ASR-om sad kad je počelo lepo vreme i stavio nove letnje gume Dunlop Sport Maxx RT2 pa da isprobam i jedno i drugo kroz jednu klisuru van Čačka gde stalno volim da divljam sa autom. U krivinama sam vozi 2-3 brzina od 50-90 km/h pun gas i kad baš preteram u krivini osećam u trenutku ovaj točak što je odvojeni od asfalta kako hoće da prokliza, tog momenta točak odjednom čupa za asfalt i imam utisak da prednji kraj nema šanse da iskliza. ;)

Bio si upravu za žustriju vožnju bolje ugasiti ASR/VDC i lepši je osećaj po krivinama kada radi Q2 punim kapacitetom :gr8: :yipi:

Re: Alfa 147 sper diferencijal

Poslato: Uto Mar 21, 2017 6:59 pm
od alonso14
Jesi u Ovcarsko-Kablarskoj divljao? :D

Re: Alfa 147 sper diferencijal

Poslato: Uto Mar 21, 2017 7:09 pm
od Vladimir Q2
Ne.....Miakovačka klisura(pored firme domis) prema Pranjanima i Koštunićima ;)

Re: Alfa 147 sper diferencijal

Poslato: Uto Mar 21, 2017 7:24 pm
od alonso14
Uhh. Znam. Odlicna ruta. Ja gledam 50kmh.. 2 brzina..reko nije valjda se q2 vukla po Ovcarsko-Kablarskoj. :D
A za gasenje ASR nisam probao, verujem da pomaze na track day npr i to kada je vlazno ili se bas pretera..

Re: Alfa 147 sper diferencijal

Poslato: Uto Mar 21, 2017 7:35 pm
od Vladimir Q2
Sa zimskim gumama se nisam igrao da gasim ASR , jer sam imao par puta situaciju kad preteram da hoće zadnji kraj kola da mi skroz okrene. Pa tu mi je pomagao ASR/VDC. :blush:

Zadnjih 15-ak dana otkad sam stavio letnje gume sam probao više puta kad je malo poteram da gasim ASR i dobra je stvar kako kod starta, tako i po krivinama :gr8:

Re: Alfa 147 sper diferencijal

Poslato: Čet Apr 06, 2017 3:18 pm
od bokica
Kako uopste proveriti da li Alfa (147) ima LSD?
Moj primerak je stigao iz instranstva i nema oznake. Sve što znam je da je Ti, a po broju šasije nadjem da je Blackline (pekidi.com) 150KS verzija, u nekoj podverziji pise da ima i Q2 dif.
Moze li mozda kao kod onih terenaca da se podigne automobil tako da oba točka budu u vazduhu i da se rotacijom tockova, da li u istom ili u obrnutim smerovima, pokaze koji diferencijal ima?



Znam za varijante na parkingu, jednim točkom na travi i sl., ali mi trap nije dobar, gume zimske, korpa u haosu pa bih voleo pre nego to sve sredim da odgonetnem na drugi način, ako je ikako moguće.