Stranica 1 od 2

Čišćenje dizni kod dizel motora

Poslato: Uto Jul 12, 2016 7:54 pm
od BratStanke
Neka preporuka gde bi u Beogradu mogo da proverim i ocistim dizne ?
Ako neko ima iskustva dobrodosla su. :drink

Re: Čišćenje dizni

Poslato: Sre Jul 13, 2016 11:40 am
od Sauriann
Koja je cena, otišao bih i ja da očistim ako može dizel...

Re: Čišćenje dizni

Poslato: Sre Jul 13, 2016 11:53 am
od BobanR
Čišćenje dizel dizni i nema neke svrhe...1600+ bara pritiska to odradi veoma efikasno :drink

Re: Čišćenje dizni

Poslato: Sre Jul 13, 2016 12:00 pm
od Sauriann
Kako da rešim onda korekciju na jednoj dizni koja mi ide do 1.8 - 2

Re: Čišćenje dizni

Poslato: Sre Jul 13, 2016 12:15 pm
od BobanR
Sauriann napisao:Kako da rešim onda korekciju na jednoj dizni koja mi ide do 1.8 - 2
Verovatno reparacijom, na žalost. Probaj pre toga da zameniš mesta diznama, da budeš siguran da je do dizne.
I obavezno, pre nego što krenu da ti bilo šta rade sa diznom, pitaj da li ćeš dobiti nove kodove.

Re: Čišćenje dizni

Poslato: Sre Jul 13, 2016 12:16 pm
od nikola016
Sauriann napisao:Kako da rešim onda korekciju na jednoj dizni koja mi ide do 1.8 - 2
Znaci da preliva, moras reparaciju verovatno....idi ovamo gde sam ja bio ,,Zeravica" ok su im cene...samo povedi nekoga sa jos jednim autom obavezno...

Re: Čišćenje dizni

Poslato: Sre Jul 13, 2016 12:20 pm
od Sauriann
Ok, moraću da repariram. Hvala na savetima.

Poslato: Sre Jul 13, 2016 12:26 pm
od Coo
Meni su bile davnih dana dve +2, a dve -2, 1.9jtdm 8v. Uradio wynns tretman i tri došle oko 1, a cetvrta otišla na +4. Auto normalno išao, trošio, nije tresao. Krenuo da sipam na MOL-u došle sve oko 0, sada i na NIS-u sipam pa su oko 0. Prešao preko 40k km od tih akcija i sve OK.
Što bi rekao Šojić, polako sa to skidanje i kodiranje. Prvo eventualno wynns i gorivo gde sipaš promeniš pa onda ostalo.

Re:

Poslato: Sre Jul 13, 2016 12:53 pm
od BobanR
Coo napisao:Meni su bile davnih dana dve +2, a dve -2, 1.9jtdm 8v. Uradio wynns tretman i tri došle oko 1, a cetvrta otišla na +4. Auto normalno išao, trošio, nije tresao. Krenuo da sipam na MOL-u došle sve oko 0, sada i na NIS-u sipam pa su oko 0. Prešao preko 40k km od tih akcija i sve OK.
Što bi rekao Šojić, polako sa to skidanje i kodiranje. Prvo eventualno wynns i gorivo gde sipaš promeniš pa onda ostalo.
Pre će biti da je nešto drugo bilo u pitanju, nego da je wynns vratio korekcije na 0... Ne mogu da tvrdim, ali zvuči neverovatno da se tolike korekcije isprave

Poslato: Sre Jul 13, 2016 1:50 pm
od Coo
A šta "drugo" može da bude? Auto je u standardu, ništa sečeno, budženo, vareno...
Ja sam napisao svoje iskustvo. Da li bih bio srećniji da sam skidao dizne, menjao podloške, kodirao i ko zna šta još radio i platio 100-200-300€..., verovatno da ne bih.
Ne bi bilo loše da neko ko se razume objasni koja je razlika da li je korekcija 0, 1 ili 2 odnosno koja je maksimalna dozvoljena. Što se tiče vožnje ja ni sa dve +2 i dve -2 nisam osetio razliku.

Re: Čišćenje dizni

Poslato: Sre Jul 13, 2016 2:00 pm
od Marko NS
Meni isto brljave dizne, korekcije -1,8 na 1.,2. i 4. a na 3. +4
Trebao bi baš danas otići uzeti neki aditiv da vidimo hoće li išta pomoći.. imate preporuku koji da uzmem?
Ako ne pomogne- preporučili su mi nekog lika iz SU za reparaciju. Navodno dugo već vodi specijalizovan servis, a upravo su mu stigle neke nove mašine koje će uskoro biti u funkciji..

Re: Čišćenje dizni

Poslato: Sre Jul 13, 2016 2:06 pm
od Dragon
A kako ti se manifestuju te korekcije? Vise trosi, dimi, slabije ide?

Re:

Poslato: Sre Jul 13, 2016 2:53 pm
od BobanR
Coo napisao:A šta "drugo" može da bude? Auto je u standardu, ništa sečeno, budženo, vareno...
Ja sam napisao svoje iskustvo. Da li bih bio srećniji da sam skidao dizne, menjao podloške, kodirao i ko zna šta još radio i platio 100-200-300€..., verovatno da ne bih.
Ne bi bilo loše da neko ko se razume objasni koja je razlika da li je korekcija 0, 1 ili 2 odnosno koja je maksimalna dozvoljena. Što se tiče vožnje ja ni sa dve +2 i dve -2 nisam osetio razliku.
Drugo može da bude da nije dobro izmereno, da je problem bio negde u cilindru, moguće i problem kod konektora, a ne u dizni samoj. Neki aditiv jednostavno ne može da "popravi" pokretne delove injektora koji radi na tako visokom pritisku.
Bosch preporučuje zamenu/reparaciju na ±1.3, mada se u praksi toleriše do ±1.8.

Re: Čišćenje dizni kod dizel motora

Poslato: Sre Jul 13, 2016 3:02 pm
od Dragon
:podrzava

Dijagnostika često daje različite rezultate. Tako je bio slučaj kod mene. Uglavnom, ne bih se previše oslanjao na nju. Najmerodavnije je ispitivanje na stolu. Imao sam problem s prevelikom potrošnjom, nekoliko majstora me ubeđivalo da su mi dizne u granicama tolerancije. Sve dok nisam insistirao da se skinu i odnesu na proveru i, gle čuda, prelivale su.

Poslato: Sre Jul 13, 2016 3:07 pm
od Coo
Ne pričam od aditivu nego o wynns mašini, gde motor radi neko vreme sa tom njihovom hemijom. Možda se tu nismo razumeli. Ovo da nije dobro izmereno..., na dijagnostici je gledano. Da li postoji drugi način, a da se ne skidaju dizne?
Ako bi neko znao da nam objasni koja je razlika u potrošnji, dimu ili čemu god ako je korekcija +- 1.3 odnosno +-1.8 ili +-3? Šta se dešava na +-1.8 pa treba da se radi zamena/reparacija?

Re: Čišćenje dizni kod dizel motora

Poslato: Sre Jul 13, 2016 3:12 pm
od Dragon
Na tolerancijama do +-2 nista spektakularno. Lično, ne bih dirao ništa ako nemam neki problem. Meni je, recimo, auto trošio 10 litara u gradu, ponekad i više. Iako su me ubeđivali da "hoće JTDm da srkne", ja se nisam pomirio s tim jer smatram da nije normalno. Zamenom dizni troši za dva litra manje i nešto mirnije radi.

Re: Čišćenje dizni kod dizel motora

Poslato: Sre Jul 13, 2016 3:25 pm
od BobanR
U situaciji kada se jave korekcije na diznama, a problem je u samoj dizni, apsolutno ništa osim zamene pokretnih delova ne može da pomogne. Sve je jedno da li je aditiv u rezervoaru ili wynns mašina. Ono šta je sigurno, ukoliko je tebi problem rešen na taj način, dizne ti nikad nisu bile u problemu.
Najbolji način da testiraš dizne bez skidanja sa auta je 5ta brzina, normalna vožnja 2000-2500 obrtaja. Ukoliko ostanu do ±1.5, sve je OK.
Negativne korekcije obično znače da dizna isporučuje više goriva, što dalje prouzrokuje dim i veću potrošnju.
Sam broj, npr.1.5 predstavlja mm3 po taktu

Inače, dizna u samoj fabrici dobije kodove(9 znakovakod dizni na alfinim motorima od 147/156ce do Giuliete) koji ECU-u saopštavaju koja su mikro-odstupanja kod svake od dizni. Praktično, "peglaju" se korekcije.
Kada se dizna testira (prvi put u fabrici, u procesu proizvodnje) testira se u različitim režimima rada. Da ne prevodim, pošto zaista ne znam naše izraze za neke od parametara, evo ih na engleskom: pilot injection - visok i nizak pritisak, idle operation - kratko brizganje, nizak pritisak, slow speed cruise - srednji pritisak, srednje trajanje brizganja, full throttle acceleration - maksimalno trajanje, maksimalni pritisak.
Dobijene vrednosti se nakon toga upoređuju sa zadatim vrednostim i odstupanja dodeljuju slovo ili broj. Otprilike, za vrednosti veće od zadate se dodeljuje broj, a za manje, slovo. Poslednje 3 cifre su checksum.
Zato je bitno "ukodirati" diznu u ECU posle zamene ili reparacije. Dizne mogu i da se rekalibršu, odnosno da im se generišu novi kodovi bez zamene pokretnih delova, ali je ovo moguće samo kod malih odstupanja. U suprotnom, sto neće da izbaci nove kodove.

Poslato: Sre Jul 13, 2016 6:54 pm
od nidza
Fala Bobane. Ja tek sad ukapirao čemu služe ti kodovi.

Odlično objašnjeno.

Tapatalk

Re: Čišćenje dizni kod dizel motora

Poslato: Sre Jul 13, 2016 7:11 pm
od Zex
Bobi,kad bi ti cuner iskljucio pilot uvmapi,imao bi vise konja dobijenim methanolom :drink A i mogao bi najvecu diznu wmi..

Re: Čišćenje dizni kod dizel motora

Poslato: Sre Jul 13, 2016 8:11 pm
od BobanR
Da ne pretvaramo ovo u još jednu tunersku temu, ali bilo je pokušaja igranja sa pilot injection po AO forumu, pa nije ispalo onako kako je trebalo u teoriji...

Re: Čišćenje dizni kod dizel motora

Poslato: Sre Jul 13, 2016 8:31 pm
od Dragon
Dizne dobijaju korekcije u fabrici kad su nove, a vremenom se raskodiraju, odnosno, promene karakteristike i više ne odgovaraju fabričkim kodovima. Što reče Boban, bilo bi dobro dodeliti im nove kodove.

Re: Čišćenje dizni kod dizel motora

Poslato: Čet Jul 14, 2016 10:57 am
od FantomX
Prva akcija kod vecih korekcija - zamena podloski dizni, drugo gorivo, aditiv i test par dana i citanje dijagnostike.

Drugo, na svaku diznu mozete da stavite neki deo alata, neku cevku od 30ak cm i oslusnete svaku diznu i cujete njen rad.
Mora pravilno da radi bezi ikakvih cekicanja, seckanja i nerevnomernog rada.

Re: Čišćenje dizni kod dizel motora

Poslato: Čet Jul 14, 2016 11:49 am
od BobanR
Pre izvesnog vremena sam, u dokolici, naišao sam na neke informacije vezane za dodavanje dvotaktnog ulja u dizel gorivo. Navodno postoje benefiti koji proizilaze iz lubrikacionih karakteristika 2T ulja, koje novo gorivo ne poseduje zbog drastično smanjenog procenta sumpora. Naravno, ne bih lenj, nego sam se potrudio malo više da pročitam na zadatu temu, a i sprovedem mini eksperiment, pa sam i svoja zapažanja i informacije dokumentovao na jednom forumu.
Nadam se da ću naći vremena da sve to kopiram i na ovaj forum, ali bih voleo, u međuvremenu, da mi neko objasni na koji način aditivi koji se nude na tržištu mogu da smanje korekcije na diznama?

Poslato: Čet Jul 14, 2016 6:33 pm
od nidza
Dizel nema svojstvo rastvarača kao benzin. Samim tim se nečistoće mogu nataloziti da ih pritisak ne rešava.

Aditiv je rastvarač i polagano razloži nečistoću. Ima svake argumenata da postoji benefit.

Tapatalk

Re: Čišćenje dizni kod dizel motora

Poslato: Čet Jul 14, 2016 6:44 pm
od BobanR
Ali gde bi mogle nečistoće da se natalože, što se samih dizni tiče? :scratch:
Mislim da imam negde stare delove sa svojih dizni, pa ću videti da ih rasturim...sad me živo zanima kako izgleda sve unutra