Potrosnja ulja 1.6ts
Poslato: Sre Jul 06, 2016 11:32 pm
Pozdrav svima!
U pitanju je AR 147 1.6ts od 120 konja, 2001 godiste.
Verujem da je ova tema sazvakana 1000 puta, elem u ovom slucaju je situacija malo specificna, trazio sam slican slucaj sto na nasim sto na stranim forumima ali bez uspeha.
Naime, auto trosi 1 litar ulja na 100-150 kilometara.
Auto je skoro kupljen, a znali smo da ovi motori hoce da stradaju usled loseg odrzavanja i zapostavljanja pa smo zaista vodili racuna i trazili uobicajene znake loseg motora ali ih nije bilo. Presao je kod nas oko 1500 kilometara do sad i situacija je sledeca:
- auto ide odlicno, osetno je snazniji od verzije sa 105 konja
- apsolutno nimalo dima na auspuhu nema, cak ni pri ostrim ubrzavanjima
- apsolutno nikakav dim na cepu ulja (ili meracu) ne izlazi, niti duva
- naravno, ne curi nigde ulje (videlo bi se u garazi, posebno ta kolicina)
- mali servis je uradjen neposredno posle kupovine, bez razlike u potrosnji ulja pre i posle (10w-40 ulje)
- auto se ne pregreva niti gubi razhladnu tecnost
- potrosnja benzina je u principu normalna (10-tak litara, polugradska voznja - kratke relacije)
- kompresija je izmerena juce (na hladnom motoru) i fabricka je na svim cilindrima (veliko iznenadjenje)
Sa druge strane:
- auto ima obicaj da izbaci odredjenu kolicinu belog dima pri prvom jutarnjem paljenju ako se odmah nakon paljenja stisne papucica gasa
- nekad ne upali odmah vec iz drugog puta (odmah se javi da upali ali se ugasi, iz drugog puta upali) i to iskljucivo vezano za prvo jutarnje paljenje, u toku dana bez problema
- jutros po prvi put sam prisustvovao trenutku kada je iz auspuha izletela bukvalno kap ulja i naravno ostala je fleka na betonu, da je ranije kapljalo videlo bi se
- auto je svetlo siv i posle svake voznje gepek ostane isprskan sitnim crnim kapljicama sto mi govori da ocigledno izbacuje zivo ulje kroz auspuh
Dakle auto trosi neverovatnu kolicinu ulja ali dima i uobicajenih pokazatelja nema, na prvi pogled zaista je sve ok. Po svim izgledima reklo bi se da izbacuje zivo nesagorelo ulje. Ima li neko ideju sta meze da bude problem?
U pitanju je AR 147 1.6ts od 120 konja, 2001 godiste.
Verujem da je ova tema sazvakana 1000 puta, elem u ovom slucaju je situacija malo specificna, trazio sam slican slucaj sto na nasim sto na stranim forumima ali bez uspeha.
Naime, auto trosi 1 litar ulja na 100-150 kilometara.
Auto je skoro kupljen, a znali smo da ovi motori hoce da stradaju usled loseg odrzavanja i zapostavljanja pa smo zaista vodili racuna i trazili uobicajene znake loseg motora ali ih nije bilo. Presao je kod nas oko 1500 kilometara do sad i situacija je sledeca:
- auto ide odlicno, osetno je snazniji od verzije sa 105 konja
- apsolutno nimalo dima na auspuhu nema, cak ni pri ostrim ubrzavanjima
- apsolutno nikakav dim na cepu ulja (ili meracu) ne izlazi, niti duva
- naravno, ne curi nigde ulje (videlo bi se u garazi, posebno ta kolicina)
- mali servis je uradjen neposredno posle kupovine, bez razlike u potrosnji ulja pre i posle (10w-40 ulje)
- auto se ne pregreva niti gubi razhladnu tecnost
- potrosnja benzina je u principu normalna (10-tak litara, polugradska voznja - kratke relacije)
- kompresija je izmerena juce (na hladnom motoru) i fabricka je na svim cilindrima (veliko iznenadjenje)
Sa druge strane:
- auto ima obicaj da izbaci odredjenu kolicinu belog dima pri prvom jutarnjem paljenju ako se odmah nakon paljenja stisne papucica gasa
- nekad ne upali odmah vec iz drugog puta (odmah se javi da upali ali se ugasi, iz drugog puta upali) i to iskljucivo vezano za prvo jutarnje paljenje, u toku dana bez problema
- jutros po prvi put sam prisustvovao trenutku kada je iz auspuha izletela bukvalno kap ulja i naravno ostala je fleka na betonu, da je ranije kapljalo videlo bi se
- auto je svetlo siv i posle svake voznje gepek ostane isprskan sitnim crnim kapljicama sto mi govori da ocigledno izbacuje zivo ulje kroz auspuh
Dakle auto trosi neverovatnu kolicinu ulja ali dima i uobicajenih pokazatelja nema, na prvi pogled zaista je sve ok. Po svim izgledima reklo bi se da izbacuje zivo nesagorelo ulje. Ima li neko ideju sta meze da bude problem?