Stranica 4 od 6

Poslato: Pon Dec 21, 2015 11:23 pm
od FantomX
Ja sa 6 brzina moram makar do 2500 da dodjem da bih saltao dalje, sve ispod upuva auto, zao mi ga...

Re: Potrosnja po ko zna koji put

Poslato: Uto Dec 22, 2015 12:41 am
od Shanirani
Ma moze i na 1500 da se salta. Moj cale tako vozi svaki auto.
I ja moj TS sam nekoliko puta vozio tako, al nema dusu ispod 2500..

Re: Potrosnja po ko zna koji put

Poslato: Uto Dec 22, 2015 8:27 am
od Flavio
I posle nekome cudno klanje TS vs JTD hahaha
Vozite bre ljudi te Alfe :D

Re: Potrosnja po ko zna koji put

Poslato: Uto Dec 22, 2015 9:22 am
od maxy
PapaSle napisao:Kako menjas izmedju 1.5 i 2k obrataja meni nije jasno, po meni bez 2k se auto gusi... A sto se tice klime, to sam zaboravio da dodam, meni klima radi prakticno stalno, zimi zbog magljenja, leti zbog vrucine, tako da jesen prolece najmanje trosi...
Ma ja sam lenj što se menjača tiče. JTD 8v povuče i sa 1000 obrtaja, nema gušenja, trzanja, cimanja i sl. Brzine menjam već na 2000 obrtaja kako bi mi motor bio u opsegu 1500-2000. Max obrtni moment je tu već na 1750 obrtaja tako da problema nema. 16v motori traže malo veći broj obrtaja. Alfu koristim kao porodični automobil, pa si ne dozvoljavam luksuz brze vožnje, dok yarisa koristim solo, ali on takav luksuz i ne može da pruži. Verujem da sam je umrtvio.
E tu priču o magljenju i klimi uporno ponavljaju pojedini alfisti. Kod mene klima zimi nikada nije uključenja već samo protok vazduha, dok sam sa proleća par puta u uslovima velike vlage imao malo problema sa magljenjem koje se opet rešava bez paljenja klime. Ali zbog dobrog dihtovanja bez strujanja vazduha magljenje je zagarantovano.

E što je najgore i yarisa vozim oko 2000 obrtaja s tim da mu je za promenu brzine potrebno 2500 obrtaja. Manjak obrtnog momenta je evidentan.

Re: Potrosnja po ko zna koji put

Poslato: Uto Dec 22, 2015 9:49 am
od PapaSle
Ja ne mogu da kazem da vozim nesto posebno brzo, samo nekako sa mojim osecajem, na 8v prebacivanje izmedju 2.5 i 3k obrtaja je prirodno staniste. Punta Jtd sam ranije menjao, al Punto je laksi i cini mi se da je zbog toga motor dosta elasticniji.

Sto se magljenja tice, moram da priznam da malo umara, sta je uzrok ne znam al moram da vidim kako da otklonim taj problem. Ne znam sta ti je strujanje vazduha... Ja ukljucim brzo odmagljivanje a onda u zavisnosti od potrebe ugasim to i upalim klimu na 1, 2 uperenu u staklo...

Re: Potrosnja po ko zna koji put

Poslato: Uto Dec 22, 2015 10:10 am
od maxy
Punto je druga priča. Vozim povremeno 1.3 mjet i on je ispod 1500 obrtaja totalno mrtav, bolje povlači moja Alfa sa 900 obrtaja. Njega kada vozim obrtaji mi ne padaju ispod 2000. Za punto 1,9 jtd ne znam kako se ponaša jer ga vozio nikad nisam.

Kad kažem strujanje vazduha mislim na upaljen ventilator bez kompresora. Onaj taster za brzo odmagljivanje na digitalnoj klimi uključim uvek kada su mi retrovizori zamrzli ili su mokri od kiše, magle... . Onaj taster za brzo zagrevanje sam samo jednom uključio da vidim čemu služi. Meni je uvek duvanje uključeno, s tim da može da bude i bez i jedne crtice. Kad je zima duva mi u noge, a kad je vruće pustim sa strane, dok u šoferku retko puštam.
Generalno problem imaš, a zašto...???
jedino da se proveri sa klima majstorom da li mesto gde se kondenzat kondezuje ne obavlja posao kako treba ili od ko zna gde uvlači vlagu u sistem. Sve me ovo podseća na period dok sam vozio keca, krpa je uvek bila u kaseti i non stop sam morao da brišem staklo. A zimi mi je staklo zamrzavalo uz A stub u širini od 5 cm pa je to tek bio cirkus.

Re: Potrosnja po ko zna koji put

Poslato: Uto Dec 22, 2015 6:44 pm
od djolers4
Ja jtd samo kad je hladan menjam na 2100-2200,cim se zagreje na 90` normalno saltanje mi je na 2500-2800,mada zavisi od guzvre ispred.Razvlacim ga u preticanjima bez problema i preko 4000,nista mu nece faliti.Potrosnja mesovita 7L od kad sam uzeo auto(10000Km),cipovan od 2-og dana.TS-a nisam ispod 3000 nikad menjao,ne prija mu,kao ni jtd kad padne ispod 1900-2000 obrtaja.Max momenat na jtd-u je na 2k rpm,meni je pomeren na malo vise obrtaje a turbina radi od lera,samo daje maksimum na 2k.

P.S Greota voziti jtd na fabrickoj mapi,kad ima toliko potencijala :D

Poslato: Sre Dec 23, 2015 12:22 am
od nidza
Kod mene je max moment na 2600 obrtaja, ali izuzetno dobro vuče i na 1500. Ne bih rekao da 8v bolje radi na nižim. Možda kod 156, ali na 159 upravo 8v je malo lenj. Moguće zbog turbine i fiksnog usisa.

Tapatalk

Re: Potrosnja po ko zna koji put

Poslato: Sre Dec 23, 2015 1:33 am
od Shanirani
Ljudi ako vozite normalno, bez zurbe i stiskanja gasa u pod gde auto treba da leti onda moze da se menja i na 1500 obrtaja. Ja na moj TS iz 2 u 3 menjam po gradu na 1500-1800.. Nema snagu da vuce jako, ali ima da odrzi tu brzinu i ustedi gorivo. Naravno ne stiskam papucicu jako, nego koliko toliko da oseti gas. Razumem ja po velikim gradovima da se grabi putanja i da svi redom ulecu sa svih strana, ali opustajuca voznja i polako. Usteda zivaca i usteda goriva.

Re: Još jedan zanimljiv oglas. Nova arhiva!

Poslato: Sre Dec 23, 2015 2:23 am
od giska
Shanirani napisao:Da se nadovezem na post iznad..

Meni je facinantno to sto ljudi vole da lazu za potrosnju.. To nikad nisam mogao da razumem.
Nekako sam zaključio da se ovo odnosi na moj post i moju potrošnju od 12-13l. za 1.4 ts
Alfu vozim ispod 3.000 rpm.samo po gradu i kada sam sa porodicom.
Na otvorenom nekako nemam srca da je šaltam pre 5.000-6000 rpm.jer tek tada lepo diše... tako je vozim već 4 godine,gomilu para dajem na gorivo al nije mi žao... :) :) :)
Ja bi voleo da mogu da je šaltam na 1.500rpm.i da troši 8l. ali ipak "merak nema cenu" zbog toga i vozim Alfu.

Re: Potrosnja po ko zna koji put

Poslato: Sre Dec 23, 2015 2:33 am
od Shanirani
Nije tebi upuceno. :)
Upuceno je onima koji tvrde da im po gradu trosi benzinac isto kao dizel.. I tako to.
Ekstremno niske potrosnje. Manje nego sto je fabrika napisala.

Re: Potrosnja po ko zna koji put

Poslato: Sre Dec 23, 2015 2:40 am
od giska
Zato postoji " quote"
Napisano je post iznad a to je bio moj .
U svakom slučaju Alfe su da se voze,ne da se štedi na njima,za to su i napravljene...

Re: Potrosnja po ko zna koji put

Poslato: Sre Dec 23, 2015 2:44 am
od Shanirani
Admin je premestio moj odgovor iz Teme "Još jedan zanimljiv oglas. Nova arhiva!"
u ovu Temu. Pa je ispala tako, inace totalno se druga rasprava vodila u toj temi. ;)

A inace nisam mislio na Alfu kada sam to napisao, nego na ostale brendove. A i kad se pogleda malo bolje ni drugi brendovi u tim kubikazama nisu nesto stedljiviji od naseg.

Re: Potrosnja po ko zna koji put

Poslato: Sre Dec 23, 2015 11:15 am
od Fittipaldi
Može 2.0 TS da lagano povuče sa 1500 obrtaja u trećoj brzini, nije sporno. Ja ne vozim trećom ispod 2000 obrtaja jer smatram da je tada manji pritisak ulja i da možda ležajevi radillice trpe. Ovo je moj subjektivni stav (možda gršim) i voleo bih da pročitam mišljenja drugih kolega o ovome. :wave:

Re: Potrosnja po ko zna koji put

Poslato: Sre Dec 23, 2015 11:30 am
od Gremlin
Slika

Stock mapa, gume 15'', voznja na auto-putu sa ukljucenim tempomatom.

Re: Potrosnja po ko zna koji put

Poslato: Sre Dec 23, 2015 12:37 pm
od PapaSle
16v sa 6 brzina majka otvorenog puta.

Re: Potrosnja po ko zna koji put

Poslato: Sre Dec 23, 2015 1:17 pm
od Veloce
Prosek do Grcke i nazad,90% auto-put,board kaze 6.5 :) Stock 1.9jtdm 16v ;)

Re: Potrosnja po ko zna koji put

Poslato: Sre Dec 23, 2015 1:28 pm
od nidza
A šta kaže čep?

Alfin BC zna da laže poprilično, a pogotovo na 147/156.

Doduše, tih 6.5 zvuči sasvim realno.

Re: Potrosnja po ko zna koji put

Poslato: Sre Dec 23, 2015 1:36 pm
od Veloce
Cep kaze manje-vise isto :)

Re: Potrosnja po ko zna koji put

Poslato: Sre Dec 23, 2015 2:16 pm
od Shanirani
Kako god da okrenem.
280-290km sa 35l plina. Nisovog plina.
Na privatnim pumpama sastavljam 260 i auto mnogo manje snage ima.

Re: Potrosnja po ko zna koji put

Poslato: Sre Dec 23, 2015 3:35 pm
od FantomX
156ice sa 16V (JTD) lazu na bordu oko 1.5L, a termostat je zakucan na 75C iako je na radnoj temperaturi od 88C.

Ako Desha laze, lazem i ja Vas. :D

Ali samo na 156 16V restayling.

Re: Potrosnja po ko zna koji put

Poslato: Sre Dec 23, 2015 4:03 pm
od Coo
nidza napisao:A šta kaže čep?

Alfin BC zna da laže poprilično, a pogotovo na 147/156.

Doduše, tih 6.5 zvuči sasvim realno.
BC na 147 je dosta tačan, ne znam odakle ti to. Npr. BG-Prag po bordu i čepu isto dođe. Ili je moja 147 sa poštenim bordom :P

Re: Potrosnja po ko zna koji put

Poslato: Sre Dec 23, 2015 4:31 pm
od YUgisa
Ih, kakvi su vam ti mali obrtaji, ja cesto zalazim u 7000+ :D

Re: Potrosnja po ko zna koji put

Poslato: Sre Dec 23, 2015 4:59 pm
od Dika
Beograd-Grcka (Lefkada) potrosnja okrtuglo 200€ :-) ali predjeno tacno 3.000km. Autoput 1800km(6.brzina) ostrvo 1200km (1.-2.-3.-4.) uzbrdo ,nizbrdo. 70% klima radila. 48h ukupne voznje za 14dana koliko se secam :)

Re: Potrosnja po ko zna koji put

Poslato: Sre Dec 23, 2015 7:48 pm
od Flavio
Fittipaldi napisao:Može 2.0 TS da lagano povuče sa 1500 obrtaja u trećoj brzini, nije sporno. Ja ne vozim trećom ispod 2000 obrtaja jer smatram da je tada manji pritisak ulja i da možda ležajevi radillice trpe. Ovo je moj subjektivni stav (možda gršim) i voleo bih da pročitam mišljenja drugih kolega o ovome. :wave:
U tom pogledu, postujem staru majstorsku preporuku: "ne voziti konstatno na obrtajima manjim od 2/5 maximalnih", bas iz razloga dobrog podmazivanja. Konkretno, ako 2.0 ima max snagu na 6.300, ne bi je trebalo na duze drzati na manje od 2.500 o/min.
YUgisa napisao:Ih, kakvi su vam ti mali obrtaji, ja cesto zalazim u 7000+ :D
Dizelski :D