Brijanje glave

Sport, tjuning, uporedni testovi.
Korisnikov avatar
jerotije
BANOVAN
Garaža: 164 3.0 V6 24v QV
Lokacija: Beograd
Postovi: 1059
Pridružio se: Čet Feb 09, 2012 9:26 pm

Brijanje glave

Ned Nov 08, 2015 10:02 pm

Precesljah malo po forumu i ne nadjoh nista u vezi brijanja glava radi povecanja stepena kompresije.
Sta mislite o tome, dobro ili lose?
Korisnikov avatar
bane
Drug Član
Drug Član
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 146 junior 1.4ts
Alfa Romeo 147 1,9jtdm
Lokacija: Novi sad
Lokacija: Novi sad
Postovi: 1929
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 10:10 pm

Re: Brijanje glave

Ned Nov 08, 2015 10:57 pm

Nisi dovoljno trazio viewtopic.php?f=29&t=49452
Lepo je videti da ARCS i dalje diše punim plućima i dokazuje da je jedan od najboljih automobilskih klubova u Srbiji. Ako ne i najbolji…
Korisnikov avatar
jerotije
BANOVAN
Garaža: 164 3.0 V6 24v QV
Lokacija: Beograd
Postovi: 1059
Pridružio se: Čet Feb 09, 2012 9:26 pm

Re: Brijanje glave

Ned Nov 08, 2015 11:06 pm

To je vise prica o poliranju portova, a ne o brijanju glave. Mada ima i o tome nesto.
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1857
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Brijanje glave

Pon Nov 09, 2015 12:10 am

Odlicno ali treba raditi kubiciranje da bi se odredilo koliko treba obrijati. Gleda se najcesce da je kompresija izmedju 10.5:1 i 11:1... Neki motori toliko imaju fabricki pa ne znam koliko prostora ima kod njih.
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Brijanje glave

Pon Nov 09, 2015 4:42 pm

svaka radionica za masinsku obradu moze da pogleda glavu i proveri dal je moguce i koliko poravnati je, ako je nekad vec radjena tj ravnana moze se desiti da ne moze vise ali to sam neces moci da ustanovis dok je ne skines i odneses na proveru
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
jerotije
BANOVAN
Garaža: 164 3.0 V6 24v QV
Lokacija: Beograd
Postovi: 1059
Pridružio se: Čet Feb 09, 2012 9:26 pm

Re: Brijanje glave

Pon Nov 09, 2015 4:52 pm

A je l' neko od vas to vec radio? Kakva su iskustva? Koliko snage i obrtnog momenta se dobija? Koje su prednosti, a sta mane?

@Yugisa Neki automobili, cak i majo stariji, imaju fabricku kompresiju 12:1 (golf IV 16 16v 110ks). Zbog cega mislis da je granica 11:1?
Korisnikov avatar
G0XY
Garaža: Mito QV
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd-Bele Vode
Postovi: 6713
Pridružio se: Pet Nov 20, 2009 12:21 pm

Re: Brijanje glave

Pon Nov 09, 2015 4:57 pm

Mislim da traženo možeš da postigneš i tanjim aftermarket dihtungom glave,ako nema mesta daljoj redukciji postojeće glave.
A Man's Got to Know His Limitations...
Korisnikov avatar
jerotije
BANOVAN
Garaža: 164 3.0 V6 24v QV
Lokacija: Beograd
Postovi: 1059
Pridružio se: Čet Feb 09, 2012 9:26 pm

Re: Brijanje glave

Pon Nov 09, 2015 5:01 pm

Ma pricamo ovako uopsteno, nevezano za moj auto. :)
Korisnikov avatar
mali radojica
Garaža: alfa romeo 147 jtdm
Lokacija: novi beograd
Lokacija: NBG
Postovi: 4134
Pridružio se: Ned Okt 30, 2011 10:05 pm

Re: Brijanje glave

Pon Nov 09, 2015 5:17 pm

ovde ti sve piše.

http://www.amazon.com/Engine-High-Perfo ... 1845840216

ja imam ovu sa DOHC motore i veruj mi da je jako korisna.
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1857
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Brijanje glave

Pon Nov 09, 2015 6:53 pm

jerotije napisao:A je l' neko od vas to vec radio? Kakva su iskustva? Koliko snage i obrtnog momenta se dobija? Koje su prednosti, a sta mane?
@Yugisa Neki automobili, cak i majo stariji, imaju fabricku kompresiju 12:1 (golf IV 16 16v 110ks). Zbog cega mislis da je granica 11:1?
Vecina motora koje ja znam imaju izmedju 9 i 10.5:1... Znam da postoji sa visim, ali nisu tako cesti, vise su neki specificni motori, mada iskreno ja nisam video preko 11:6:1 na nekom fabrickom motoru mada ne tvrdim da ne postoji.

Problem sa povecanjem stepena kompresije je pojava mogucih detonacija, navedene brojke su nesto sto verovatno vecina atmosferskih benzinaca moze da trpi, a preko toga zavisi od specificnosti motora, verovatno i oni sa knock senzorom mogu nesto vise da trpe.

Mane su ti moguce detonacije, ako se brije glava veca sansa za sudaranjem ventila i klipa (zato je pravilnije koristiti klipove sa drugacijim celom) i teoretski smanjen vek motora, ali mislim da ce motor pre crknuti od nekih drugih stvari.

Prednost ti je povecanje snage/momenta od lera do blokade. Ono sto ti mogu reci da je povecanje degresivno u odnosu na povecanje stepena kompresije. Tj vise ces dobiti kad sa 9:1 podignes stepen kompresije na 10:1, nego kad recimo sa 10:1 podignes na 11:1 bez obzira sto je 1 stepen u oba slucaja. E sad koliki je tacno dobitak ti ne znam reci, ja sam trazio po internetu davno ali nisam nasao nista konretno, tj informacije idu od vrlo pesimisticnih do jako optimisticnih.


Ako ti ista znaci, kod mene je sa 9.2:1 dignuto na preko 10:1 (ne znam koliko tacno) i na 402m sam od jednog auta uvek gubio za 3-4 duzine, dok nakon povecanja stepena se ta razlika smanjila na jednu duzinu. ;)

EDIT: Nesecam se sta sam tacno racunao, ali neki zakljucak koji sam ja izveo oko racunanja je da procentualno kad racunas povecanje stepena kompresije, imas oko 1/4 procentualno povecanje snage... Tj ako sa 10:1 povecas na 11:1 stepen kompresije, to je 10% povecanje onda bi teoretski dobio oko 2.5% vise snage.
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
Pittatore
Drug Član
Drug Član
Contact:
Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga
Lokacija: BG
Lokacija: Beograd
Postovi: 2299
Pridružio se: Pon Dec 29, 2008 10:08 am

Re: Brijanje glave

Pon Nov 09, 2015 7:05 pm

Problem kod dizanja stepena kompresije nastaje od 11 pa na gore u smislu dobijanja tacnog pretpaljenja jer sto je veci stepen paljenje se pomera u kasnije ne bili to moglo voziti na obicnom gorivu.
Sledeci problem nastaje sto se nemoze kroz ceo rezim (obrtaje) nastelovati paljenje, uvek ce u nekim obrtajma dolaziti do vracanja klipova (tada nastaje onaj knock), moze se ispeglati nekim progresivnim da kazem paljenjem ili jednostavno sipati E85.
Sve ovo sam saznao skoro od drugara koji i sprema trkacke motore, i jos jedno ako nije napravljen dobar squish desavace se gore naveden problem.
https://en.wikipedia.org/wiki/Squish_(piston_engine)
UTD-Performance
Raven Club Serbia 063/666-156
Slika
Korisnikov avatar
elas
Garaža: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
Lokacija: beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 2592
Pridružio se: Čet Dec 13, 2012 5:48 pm

Re: Brijanje glave

Uto Nov 10, 2015 8:13 pm

To su stvarno ozbiljne stvari i nece moci da se auto vozi svakodenevno...svi trkacki motori ne rade lepo na malom gasu a na turazi je ok,sto u svakodnevnoj eksploataciji nije dobro.Uvek ce postojati neki problem koji smeta.Nikada se nece nastelovai palenje na svim obrtajima,postoji mogucnost da se klip i ventil sudare i steta je velika onda.
Slika
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1857
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Brijanje glave

Uto Nov 10, 2015 10:03 pm

Jedno je trkacki motor a drugo je brijanje glave na obicnom autu :D Puno toga na trkackom autu nije prilagodjeno radu na malom gasu, stepen kompresije je najmanje bitan u toj prici. Verujem da u vecini slucajeva moze da se prodje sa 11:1 stepenom kompresije uz 98micu.

Ne treba ocekivati cuda, niti bih ja tako nesto radio samo da bih radio, ali ako je glava dole, greota da se ne poveca :D
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
jerotije
BANOVAN
Garaža: 164 3.0 V6 24v QV
Lokacija: Beograd
Postovi: 1059
Pridružio se: Čet Feb 09, 2012 9:26 pm

Re: Brijanje glave

Sre Nov 11, 2015 9:10 pm

Obe glave se skidaju, radi se generalna, pa i ja tako razmisljam, greota da se ne stricnu. :)
Znam da se ne dobije bog zna sta, ali ja se nadam bar 10 vise od fabrickog. :)
@mali radojica, nesto sam procitao u toj knjizi, ali, nazalost, jos uvek je nisam nabavio i kad bih je sad narucio, stigla bi posle zavrsetka svih radova, tako da mi tad nece biti od pomoci. Recimo, u knjizi se preporucuje stepen kompresije od 11,3:1, ali ja cu verovatno ici na 11:1.
@Pitattore, ne verujem da bilo sta moze da se poremeti u vezi Squish-a jer se glava skida manje od milimetra.

A za koliko bi se zagrevanje motora povecalo kod povecanja stepena kompresije? Da li je to neka neznatna razlika ili moze da bude problem?
Korisnikov avatar
G0XY
Garaža: Mito QV
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd-Bele Vode
Postovi: 6713
Pridružio se: Pet Nov 20, 2009 12:21 pm

Re: Brijanje glave

Sre Nov 11, 2015 9:34 pm

Vodi racuna da posle brijanja glave,ako nesto sa majstorima krene po marfiju,nema vise nikakve obrade - glave idu u sekundarne sirovine.
Ja bih radije ostavio upotrebljive i ispravne glave,nego zarad minornog dobitka,da imam deo za jednokratnu upotrebu.
A Man's Got to Know His Limitations...
Korisnikov avatar
jerotije
BANOVAN
Garaža: 164 3.0 V6 24v QV
Lokacija: Beograd
Postovi: 1059
Pridružio se: Čet Feb 09, 2012 9:26 pm

Re: Brijanje glave

Sre Nov 11, 2015 11:03 pm

Vidi, ako ti majstori nesto zajebu, to sigurno nece biti za 0.01mm. :D
Dobro, nije bas za jednokratnu upotrebu, pa ne skidaju se glave svake godine. :)
Korisnikov avatar
Pittatore
Drug Član
Drug Član
Contact:
Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga
Lokacija: BG
Lokacija: Beograd
Postovi: 2299
Pridružio se: Pon Dec 29, 2008 10:08 am

Re: Brijanje glave

Čet Nov 12, 2015 11:16 am

Donecu knjigu kod Alekse pa proucavajte samo nemojte je dirati smasni prsti :club:
UTD-Performance
Raven Club Serbia 063/666-156
Slika
Korisnikov avatar
mali radojica
Garaža: alfa romeo 147 jtdm
Lokacija: novi beograd
Lokacija: NBG
Postovi: 4134
Pridružio se: Ned Okt 30, 2011 10:05 pm

Re: Brijanje glave

Čet Nov 12, 2015 3:06 pm

ja moju listam u pamučnim rukavicama. :D
Danilo
Garaža: 159 2.2JTS '08
Postovi: 478
Pridružio se: Sre Dec 03, 2008 11:44 am

Re: Brijanje glave

Čet Nov 12, 2015 8:21 pm

jerotije napisao:Ma pricamo ovako uopsteno, nevezano za moj auto. :)
Ako te već zanima uopšteno: ja kad sam obrijao glavu, nisam dobio ništa od obrtnog momenta ili snage, već samo malo na aero- i hidro-dinamičnosti. Ali je zimi bilo dosta hladnije. :P

Povratak na “Squadra Corse”