Alfa Romeo na trkama u bivsoj Yugoslaviji- hronologija
Poslato: Čet Jun 11, 2015 11:53 pm
Zapoceo sam ranije nesto na ovu temu ali je ostalo nedovrseno a i u medjuvremenu sam prikupio mnogo vise materijala i razjasnio neke nejasnoce pa cu sad u kracim crtama hronoloski da kroz sliku i par reci sazmem sve kroz par postova.
Ako smatrate da tema ne treba da stoji ovde, da treba bude premesteno negde ili kako god mozete slobodno ciniti sta vam je volja.
Prvo pojavljivanje Alfe kao marke na trkama u Jugoslaviji datira jos davne 1939. godine na cuvenoj trci oko Kalemegdana gde je sa Alfom nastupao rumun Žan Kalcianu u modelu 8c 2600
Posle toga usledila je duza pauza ali se 1967. 68. i 69. godine alfa opet pocela pojavljivati na trkama u Jugoslaviji. Tri godine za redom vozen je kup Evrope na beogradskom Uscu a za volanima alfi sedela su cuvena italijanska imena poput Enrika Pinta, Karla Facetija, Nania Galia, Ignjacija Djuntia, Dinia Spartaka, Lucana Rojatija, Tonia Peniconia, zatim su tu jos bili i Jirži Rosicki, zatim austrijanac Gitlib Herald, nemac Rajnhard svi sa modelima gta u klasama od 1300 i 1600ccm, ali i domaci takmicar Ivan Seman sa giuliom super.
Djunti i Gali, BG (Usce) 1967.
Peniconi, Usce 1968.
Faceti, Usce 1969.
Vec sledece godine u dimacem sampionatu pojavljuje se jos jedna giulia super za cijim je volanom bio Božidar Tomaško, član AMD Zagreb.
1971. godina je napravila bum sto se tice ove marke automobila i šampionata Jugoslavije. Cak 5 alfi se pojavilo na domacim stazama. Drago Regvart i Sead Alihodzic iz Italije doteruju dve alfe 2000 GTAm sa kojima nastupaju u klasi do 2000ccm ma Aca Todorovic, Nenad Markovic i Branimir Visnjic nastupaju za volanima alfi 1300 gtaj.
Sead Alihodzic, 2000gtam, Usce 1971.
Drago Regvart, 2000 gtam
Aca Todorovic, 1300 gtaj, Zagreb 1971.
Branimir Visnjic, 1300 gtaj
Nenad Markovic, 1300 gta, Kragujevac 1971.
1972. godine Regvart nastavlja da nastupa sa alfom u klasi do 2000ccm, takodje se za volanom slicne ali dosta slabije alfe pojavljuje i Tomislav Orovic iz Titograda.
Alihodzic razocaran nastupima i problemima sa modelom 2000 gtam prelazi za volan alfe slabije klase. Alihodzic od italijanskog tjunera Santina Balducija kupuje model 1300 gtaj.
Branimir Visnjic, Aca Todorovic i Nenad Markovic takodje ostaju za volanima svojih, gore pomenutih, alfi a njima se prikljucuje i Drago Drzanic kao i Slobodan Perovic doduse u nesto jacem modelu 1600 gtv
Drago regvart, 2000 gtam, Split 1972.
Sead Alihodzic, 1300 gtaj, Usce 1972.
Drago Drzanic 1300 gtaj i Nenad Markovic 1600 gtv, Split 1972.
Aca Todorovic, 1300 gtaj, Usce 1972.
Slobodan Perovic, 1600 gtv
1973. godine Regvart takodje kupuje alfu 1300 gtaj i prelazi u slabiju klasu kako bi se trkao sa starim i ljutim rivalom Alihodzicem. Alfa 2000 gtam je ostala za trke u Evropi, konkreto sa njom je nastupio na trci 4 sata Monce a sa 1300 gtaj na trci u Celtvegu. Nenad Markovic za ovu sezonu zadrzava isti auto ali prelazi u klasu do 1600ccm
Drago Regvart, 1300 gtaj, 1973.
Sead Alihodzic, 1300 gtaj, Kraljevo 1973.
Nenad Markovic, 1600 gtv, Kragujevac 1973.
1974. godine Regvart menja marku automobila i svoju alfu 1300 gtaj prepusta Robertu Langu a 2000 gtam Josipu Hrestaku i Goran Strok (jednu trku). Alihodzicu nastavlja da vozi svoju alfu ali ne dugo jer je vec na pocetku sezone disciplinski diskvalifikovan zajedno sa Regvartom.
Robert Lang, 1300 gtaj
Sead Alihodzic, 1300 gtaj, Kalemegdan 1974.
1975. takodje Alihodzic i Lang brane boje alfe u klasi do 1300ccm dok Hrestak nastavlja voznju jacoj klasi za volanom alfa 2000 gtam ali sa ne bas puno uspeha obzirom da je taj auto vrlo cesto kvario.
Sead Alihodzic, 1300 gtaj, Kraljevo 1975.
1976. klasa do 2000ccm je izbacena iz sampionata tako da je ostala klasa do 1300 u kojoj su mogle da nastupaju samo alfe gtaj. Langovu proslogodisnju alfu preuzima Mladen Novak dok Seadovu preuzima Miroslav Nosse. Nikola Rudelic se takodje pojavulje u istom automobilu a Simcetic Slobodan nastupa u nesto slabijoj verziji gta.
Miroslav Nosse, 1300 gtaj, S.Pozega 1976.
Nikola Rudelic, 1300 gtaj
Mladen Novak, 1300 gtaj
1976. godine u Kraljevu je odrzana trka pod nazivom "Evropski Trofej Buducnosti" na kojoj su gostovali vozaci iz inostranstva. Trka je trajala 2 sata a pored nasih takmicara u alfama su se pojavili italijani Franko Furlaneto i Dino Grasi koji su bili najbolji u klasi do 2000ccm sa alfama gtam, belgijanac Šapel i italijan Djentula u klasi do 1600ccm sa alfama gtv (zauzeli 2. i 3. mesto u klasi) kao i nemac Urmaher u klasi do 1300ccm za volanom alfe gtaj (pobednik klase)
1977. godina je bila i poslednja sezona kad su ove alfe nastupale u šampionatu. U klasi do 1300ccm u alfama gtaj su nastupali Nikola Rudelic, Mladen Novak, Rasim Horo, Milan Jevdic, Slobodan Simcetic i Mitar Ilic.
Milan Jevdjic i Mladen Novak, 1300 gtaj, S.Pozega 1977.
1978. je ugasena klasa do 1300ccm u kojima su ovi modeli alfe i mogli da nastupaju a i vec su bili umorni i pomalo zastareli a delovi jako skupi pa se eventualne prepravke za nove klase nisu isplatile.
toliko za danas, nastavicu drugi put
Ako smatrate da tema ne treba da stoji ovde, da treba bude premesteno negde ili kako god mozete slobodno ciniti sta vam je volja.
Prvo pojavljivanje Alfe kao marke na trkama u Jugoslaviji datira jos davne 1939. godine na cuvenoj trci oko Kalemegdana gde je sa Alfom nastupao rumun Žan Kalcianu u modelu 8c 2600
Posle toga usledila je duza pauza ali se 1967. 68. i 69. godine alfa opet pocela pojavljivati na trkama u Jugoslaviji. Tri godine za redom vozen je kup Evrope na beogradskom Uscu a za volanima alfi sedela su cuvena italijanska imena poput Enrika Pinta, Karla Facetija, Nania Galia, Ignjacija Djuntia, Dinia Spartaka, Lucana Rojatija, Tonia Peniconia, zatim su tu jos bili i Jirži Rosicki, zatim austrijanac Gitlib Herald, nemac Rajnhard svi sa modelima gta u klasama od 1300 i 1600ccm, ali i domaci takmicar Ivan Seman sa giuliom super.
Djunti i Gali, BG (Usce) 1967.
Peniconi, Usce 1968.
Faceti, Usce 1969.
Vec sledece godine u dimacem sampionatu pojavljuje se jos jedna giulia super za cijim je volanom bio Božidar Tomaško, član AMD Zagreb.
1971. godina je napravila bum sto se tice ove marke automobila i šampionata Jugoslavije. Cak 5 alfi se pojavilo na domacim stazama. Drago Regvart i Sead Alihodzic iz Italije doteruju dve alfe 2000 GTAm sa kojima nastupaju u klasi do 2000ccm ma Aca Todorovic, Nenad Markovic i Branimir Visnjic nastupaju za volanima alfi 1300 gtaj.
Sead Alihodzic, 2000gtam, Usce 1971.
Drago Regvart, 2000 gtam
Aca Todorovic, 1300 gtaj, Zagreb 1971.
Branimir Visnjic, 1300 gtaj
Nenad Markovic, 1300 gta, Kragujevac 1971.
1972. godine Regvart nastavlja da nastupa sa alfom u klasi do 2000ccm, takodje se za volanom slicne ali dosta slabije alfe pojavljuje i Tomislav Orovic iz Titograda.
Alihodzic razocaran nastupima i problemima sa modelom 2000 gtam prelazi za volan alfe slabije klase. Alihodzic od italijanskog tjunera Santina Balducija kupuje model 1300 gtaj.
Branimir Visnjic, Aca Todorovic i Nenad Markovic takodje ostaju za volanima svojih, gore pomenutih, alfi a njima se prikljucuje i Drago Drzanic kao i Slobodan Perovic doduse u nesto jacem modelu 1600 gtv
Drago regvart, 2000 gtam, Split 1972.
Sead Alihodzic, 1300 gtaj, Usce 1972.
Drago Drzanic 1300 gtaj i Nenad Markovic 1600 gtv, Split 1972.
Aca Todorovic, 1300 gtaj, Usce 1972.
Slobodan Perovic, 1600 gtv
1973. godine Regvart takodje kupuje alfu 1300 gtaj i prelazi u slabiju klasu kako bi se trkao sa starim i ljutim rivalom Alihodzicem. Alfa 2000 gtam je ostala za trke u Evropi, konkreto sa njom je nastupio na trci 4 sata Monce a sa 1300 gtaj na trci u Celtvegu. Nenad Markovic za ovu sezonu zadrzava isti auto ali prelazi u klasu do 1600ccm
Drago Regvart, 1300 gtaj, 1973.
Sead Alihodzic, 1300 gtaj, Kraljevo 1973.
Nenad Markovic, 1600 gtv, Kragujevac 1973.
1974. godine Regvart menja marku automobila i svoju alfu 1300 gtaj prepusta Robertu Langu a 2000 gtam Josipu Hrestaku i Goran Strok (jednu trku). Alihodzicu nastavlja da vozi svoju alfu ali ne dugo jer je vec na pocetku sezone disciplinski diskvalifikovan zajedno sa Regvartom.
Robert Lang, 1300 gtaj
Sead Alihodzic, 1300 gtaj, Kalemegdan 1974.
1975. takodje Alihodzic i Lang brane boje alfe u klasi do 1300ccm dok Hrestak nastavlja voznju jacoj klasi za volanom alfa 2000 gtam ali sa ne bas puno uspeha obzirom da je taj auto vrlo cesto kvario.
Sead Alihodzic, 1300 gtaj, Kraljevo 1975.
1976. klasa do 2000ccm je izbacena iz sampionata tako da je ostala klasa do 1300 u kojoj su mogle da nastupaju samo alfe gtaj. Langovu proslogodisnju alfu preuzima Mladen Novak dok Seadovu preuzima Miroslav Nosse. Nikola Rudelic se takodje pojavulje u istom automobilu a Simcetic Slobodan nastupa u nesto slabijoj verziji gta.
Miroslav Nosse, 1300 gtaj, S.Pozega 1976.
Nikola Rudelic, 1300 gtaj
Mladen Novak, 1300 gtaj
1976. godine u Kraljevu je odrzana trka pod nazivom "Evropski Trofej Buducnosti" na kojoj su gostovali vozaci iz inostranstva. Trka je trajala 2 sata a pored nasih takmicara u alfama su se pojavili italijani Franko Furlaneto i Dino Grasi koji su bili najbolji u klasi do 2000ccm sa alfama gtam, belgijanac Šapel i italijan Djentula u klasi do 1600ccm sa alfama gtv (zauzeli 2. i 3. mesto u klasi) kao i nemac Urmaher u klasi do 1300ccm za volanom alfe gtaj (pobednik klase)
1977. godina je bila i poslednja sezona kad su ove alfe nastupale u šampionatu. U klasi do 1300ccm u alfama gtaj su nastupali Nikola Rudelic, Mladen Novak, Rasim Horo, Milan Jevdic, Slobodan Simcetic i Mitar Ilic.
Milan Jevdjic i Mladen Novak, 1300 gtaj, S.Pozega 1977.
1978. je ugasena klasa do 1300ccm u kojima su ovi modeli alfe i mogli da nastupaju a i vec su bili umorni i pomalo zastareli a delovi jako skupi pa se eventualne prepravke za nove klase nisu isplatile.
toliko za danas, nastavicu drugi put