Stranica 1 od 2

Gusenje pri vecim brzinama

Poslato: Pon Okt 27, 2014 1:00 pm
od Dulajo
Pozdrav kolege,

imam problem oko gusenja auta i to iskljucivo na autoputu. Desava se da krene da gubi snagu, lagano staje i kada stanem pored puta, gas do daske, maksimalno dodje do 2100 obrtaja. Ugasim auto, upalim i sve super i posle se javi ponovo. Po gradu nista, vec samo po autoputu. Takodje, cini mi se da se to desava kad iz seste ubacim u petu brzinu, iz razloga zato sto u sestoj sve radi kako treba a obicno naidje neka uzbrdica gde treba da spustim stepen i nedugo zatim se to desi... Takodje, desilo mi se kad sam izasao sa autoputa i odmah posle naplatne rampe, opet sam morao da smanjim brzinu...Eto, kratak opis problema. Ne izbacuje nikakvu gresku. Nisam siguran ali mi deluje kad da je mozda malo izgubio na snazi u poslednje vreme, ali opet, nisam siguran. Od vitalnih stvari, menjao sam pre godinu dana pumpu za gorivo, remenicu radilice. Mozda sam malo zakasnio za mali servis, zato sto sam na 14000 od proslog i majstor mi je rekao da mogu da menjam na 15000. Desava se da mi sporije vraca gas, cini mi se da mi se to ranije nije desavalo, ne uvek ali se desava da sporije vraca.

Da li je neko imao ovakav problem? Koristio sam pretragu i nista nisam nasao.
Hvala

Re: Gusenje pri vecim brzinama

Poslato: Pon Okt 27, 2014 1:53 pm
od zloca944
Kada si zadnji put menjao filter goriva?

Re: Gusenje pri vecim brzinama

Poslato: Pon Okt 27, 2014 3:41 pm
od elas
Pogledaj usisnu granu i egr ako vec nije blokiran,u kakvom su stanju sto se garezi tice.

Re: Gusenje pri vecim brzinama

Poslato: Pon Okt 27, 2014 4:01 pm
od lalicspecial
Katalizator?To nisi proveravao..sva vozila koja se prodaju kod nas iz uvoza pred zamenu su istih tako da mi bas deluje da je to.Stavis adekvatan lonac a taj prodas! :arflag

Re: Gusenje pri vecim brzinama

Poslato: Pon Okt 27, 2014 4:23 pm
od OMP
moze biti bilo sta ali i ja bih prvo gledao egr i katalizatore (posto ih imas 3) mozda je neki u problemu

Re: Gusenje pri vecim brzinama

Poslato: Pon Okt 27, 2014 4:31 pm
od Dulajo
Ah da, EGR je "sredjen" plocicom za prvo vreme i blokiran softverski par dana kasnije (sad ne znam da li se vadi ceo uredjaj kad se blokira ili sve ostaje isto). Filter goriva je menjan pre 14000 Km, kad je radjen prosli mali servis. Vozio sam skoro auto kod majstora koji se ovde na forumu postuje, pre ove zbrke, proveravao je sve i nije mi pomenuo da je tu video neki problem (mislim na katalizator i usisnu granu)... Sada kad sam vozio, rekao mi je da nije do filtera za gorivo i nije siguran sta je na kraju. Racunam da bi katalizator pojavio gresku, ili ako ne, desavalo bi se cesce, ne samo na autoputu vec i po gradu.

Re: Gusenje pri vecim brzinama

Poslato: Pon Okt 27, 2014 4:40 pm
od OMP
ne vadi se ceo egr kad se blokira.
katalizator nece da prijavi gresku sem ako se fizicki ne ukloni a od samog zapusenja nece, ne mora da znaci da bi se cesce javljao taj problem ako je zapusen, mozda je tako zacepljen da mu smeta tek na visim obrtajima kad treba da istera vise gasova, ne znam jel tvoja alfa ima dpf filter? mozda i on zeza, naravno ovo sve je nagadjanje.

Re: Gusenje pri vecim brzinama

Poslato: Pon Okt 27, 2014 5:03 pm
od elas
Na dizelu ne prijavljuje gresku na katu jer nema sondu na istom,ja demontirao i nemam problema sa tim.Moguce da je zapusen i nema dobar protok na manjem gasu prtera ali pod turom nema gde pa se i gusi,tad utice na motor jer ima povecan pritisak u izduvu.

Re: Gusenje pri vecim brzinama

Poslato: Pon Okt 27, 2014 5:22 pm
od Dulajo
Za DPF filter nisam siguran, ali mi se cini da mi je majstor rekao da ga je prosli vlasnik skinuo. To sa katalizatorom ima logike, ali mi nije jasno zasto mi to nije pomenuo, verujem da bi i on o tome razmisljao.

E sad, ono sto je najbolnije a sto sam zaboravio da napomenem je da mozda pravi problem to sto je auto chipovan. Ja sam vodio majstora kad sam kupovao auto na placu i on to nije provalio, a ja ne bih uzimao auto da sam znao da je chipovan... Novi majstor kaze da je chipovan, ali nije siguran, u suprotnom tvrdi da je najbolje razradjena 147ica zato sto ide kao nevreme... Moguce je da brlja nesto chip, ali je to sad vec druga tema, a ja zaboravio to da napomenem. Da li moze da bude to? Ako jeste, sta da radim i da li ovi sto chipuju mogu da provere da li je auto chipovan i da srede to kako treba?
Inace, ja sam sa ovim autom presao 27000 km bez vecih problema osim pumpe za gorivo, egr-a koji se zapusio i remenice na radilici koju sam menjao...

Hvala svima na odgovorima

Re: Gusenje pri vecim brzinama

Poslato: Pon Okt 27, 2014 5:28 pm
od elas
Moze i do mape da bude,mada ako je isao normalno do sad nevidim logiku da se parametri poremete sami od sebe.Idi kod prvog auspuh servisa i neka ti skine katalizator,ugradi na to mesto cef fi 60 i vozi,videces odmah razliku ako je kat zapusen.
Cela intervencija kosta 1500 dinara a svoj kat prodaj i eto ti na nuli budes cak mozda i zaradis nesto sve zavisi koja je oznaka na katu.

Re: Gusenje pri vecim brzinama

Poslato: Pon Okt 27, 2014 5:52 pm
od Ognjen_HN
100 posto ti se pali tzv "safe mode" ili "limp mode". To je kad racunar uoci gresku, tj da nesto ne radi kako treba , gasi turbinu, i smanjuje dovod nafte, pritisak dizni i sve ostalo, da bi se "dovukao" do prvog majstora. Ja sam imao isti problem sa vw passatom.....problem je bio u turbini , bila je zaprljana, i zaglavljivala je.... Nikad se nije vracala u polozaj 0, aj tako da ga nazovem, tj nikad se nije gasila, uvjek je radila sa pola od maximalnog kapaciteta....racunar uoci tu gresku, i elektronski je gasi tako sto citav sistem stavlja u "safe mode"....racunar se spasava od katastrofe.....moze crijevo da pukne, turbina da se raspadne od velikog pritiska, i jos svasta nesto....kad ugasis auto racunar ne pamti safe mode, tj kad ga ugasis sve normalno ide, radi, dok opet turbo ne prepumpa, i racunar se OPET spasava i sve u krug....

Re: Gusenje pri vecim brzinama

Poslato: Pon Okt 27, 2014 5:57 pm
od elas
Da ali u tom slucaju mu se pojavljuje upozorenje na bordu,on kaze da nema nikakvih signala i upozorenja.

Re: Gusenje pri vecim brzinama

Poslato: Pon Okt 27, 2014 6:26 pm
od Djo83
Mislim da bi najbolje bilo da se odradi dijagnostika u voznji dok se ne desi taj problem... Na parametrima bi se videlo sta se desava u tom momentu... Ali prvo skini katalizator cisto da to eliminises kao eventualni uzrok...

Re: Gusenje pri vecim brzinama

Poslato: Pon Okt 27, 2014 6:49 pm
od Dulajo
Ne volim to kad cujem da je problem sa turbinom :) Nista, dakle savetujete da prvo vadim katalizator? Ako ga izvadim, je l moze nesto da utice na lose ili da nesto losije radi ako stavim tu cev sto je pomenuo gore kolega "elas"? Je l je to preporucljivo na Balkanu kao i vadjenje EGR-a?

Re: Gusenje pri vecim brzinama

Poslato: Pon Okt 27, 2014 7:03 pm
od Djo83
dosta vlasnika jtd-a ima izvadjen katalizator, nema nikakvih problema sa time, primetices samo malo dublji zvuk iz izduva i to ako turiras u leru, u voznji se ne cuje...

Re: Gusenje pri vecim brzinama

Poslato: Pon Okt 27, 2014 7:59 pm
od Ognjen_HN
Vidi, problem je ocigledan, tj sigurno postoji, e sad da li je turbina ili nesto drugo ne znam, samo sam ti prenio moje iskustvo sa namjerom da pomognem.....a i da je u pitanju ovo sto sam naveo, skine se turbina, ocisti i vrati, popravka od 100tinjak e. ;)

Re: Gusenje pri vecim brzinama

Poslato: Pon Okt 27, 2014 8:23 pm
od elas
Na balkanu je dozvoljeno sve i svasta ali preko ne,bitno je samo da si u granici decibela i da ne pravis veliku buku,normalno je da i ne dimis previse u normalnoj voznji tad te niko nikada nece kontrolisati,to govorim iz licnog iskustva jer sam svuda isao sa alfom bez kata.
Na 2.4 jtd kad sam skinuo kat jedva se i nesto videlo kroz sace unutra koliko je bio zaprljan a auto je dosao iz svajcarske sa 200000 km pravih,mogu zamisliti kakvi su ovi sto mi kupujemo sa nazovi pravih 150-170000 km

Re: Gusenje pri vecim brzinama

Poslato: Pon Okt 27, 2014 9:12 pm
od OMP
elas napisao:Na dizelu ne prijavljuje gresku na katu jer nema sondu na istom,ja demontirao i nemam problema sa tim.Moguce da je zapusen i nema dobar protok na manjem gasu prtera ali pod turom nema gde pa se i gusi,tad utice na motor jer ima povecan pritisak u izduvu.
ako imas jednu sondu i jedan kat kao sto je i kod mene onda nece da pravi problem ako skines kat a ako imas 2 kat-a onda imas i 2 sonde (jedna ispred druga iza drugog kata) kao sto je kod jtdm i uopste novijih generacija automobila onda kad uklonis drugi kat mora da prijavi gresku jer obe sonde onda daju isti signal a ne razlicit kako bi trebalo kad imas kat jer jedna sonda (pre kata) ima ulogu da regulise odnos vazduh gorivo (kao i kod svih automobila koji imaju jedan kad i sondu) a druga sluzi da kontrolise drugi kat jer se nalazi iza njega. e sad ne znam sta se desava ako skines prednji kat onaj odmah kod izduvne grane dal i tada pali gresku mada ne bi trebalo jer pre njega nema sonda sem ako nije tako namestena :rolleyes:

Re: Gusenje pri vecim brzinama

Poslato: Pon Okt 27, 2014 9:22 pm
od elas
Ja imao ono burence kod grane i jos jedan ispod nogu otprilike,nikakva sonda ne postoji na mom auspuhu a 1.9 16v jtd.I kod drugih nisam video sonde na dizelima.

Re: Gusenje pri vecim brzinama

Poslato: Pon Okt 27, 2014 9:30 pm
od OMP
nemoj odmah da skidas kat, prvo treba proveriti dal je ispravan, ako je neispravan trebalo bi po zvuku da se oseti, kad lupkas rukom po njemu nesto bi trebalo da se cuje to znaci da se saće raspalo, druga stvar je temperatura, napsiravan tj zapusen kat ce se vise grejati od ostalih delova izduva, to bi trebalo znato da se oseti pod rukom (ako je ikako i moguce pipnuti a ne opeci se :) ) mada to neces raditi na ugrejenom autu.

ako izbacis kat bolje je staviti zamenski protocni lonac a ne samo cevku, ima malih namenski za to, i onda nece puno uticati na zvuk motora.

Re: Gusenje pri vecim brzinama

Poslato: Pon Okt 27, 2014 9:32 pm
od OMP
elas napisao:Ja imao ono burence kod grane i jos jedan ispod nogu otprilike,nikakva sonda ne postoji na mom auspuhu a 1.9 16v jtd.I kod drugih nisam video sonde na dizelima.
hoces da kazes da nemas lambda sondu uopste na izduvu nigde??? moras da imas napred negde

Re: Gusenje pri vecim brzinama

Poslato: Pon Okt 27, 2014 10:17 pm
od Kaligula
Prvo i osnovno.....dijagnostika.......sledeći korak će ona reći :)

Re: Gusenje pri vecim brzinama

Poslato: Pon Okt 27, 2014 10:39 pm
od OMP
OMP napisao:
elas napisao:Ja imao ono burence kod grane i jos jedan ispod nogu otprilike,nikakva sonda ne postoji na mom auspuhu a 1.9 16v jtd.I kod drugih nisam video sonde na dizelima.
hoces da kazes da nemas lambda sondu uopste na izduvu nigde??? moras da imas napred negde
u pravu si istripovao sam se ja, samo novije generacije jtd-a imaju sonde (valjda svi koji imaju i dpf a tu je valjda i 147ica zadnjih serija :rolleyes: ) ja sam bio ubedjen da je i kod mene 1 sonda pa sam sad sisao da proverim ali to uospte nije bila sonda za sta sam ja pomislio da jeste :blush: :)

Re: Gusenje pri vecim brzinama

Poslato: Pon Okt 27, 2014 10:47 pm
od Dulajo
Kaligula napisao:Prvo i osnovno.....dijagnostika.......sledeći korak će ona reći :)

dijagnostika kaze da je sve ok :)

Re: Gusenje pri vecim brzinama

Poslato: Pon Okt 27, 2014 10:50 pm
od Kaligula
Znaci radio si u voznji?Mislim tokom te situacije ili si radio dijagnozu na suvo?