Stranica 1 od 1

Potrebna strucna pomoc u vezi chiptuninga 2.0JTDM 170KS

Poslato: Pon Sep 15, 2014 9:54 pm
od Vanjoslav
Cao svima, hteo sam sa vama da podelim jednu analizu chip tuninga koji sam uradio, pa mi treba misljenje nekoga od vas ko je , da kazem strucan. Moja Alfa je 159 TI 2.0 JTDM 170KS i 360nM - fabricki.
Isao sam na dyno i on je ocitao snagu od 168KS i 393Nm.
Prethodno sam skinuo DPF i katalizator i zatvorio EGR.
Ni pre chip tuninga nisam imao problem, a ni posle.
Auto ne dimi, odlicno vuce, i bas sam zadovoljan.
Medjutim "kopka" me diagram koji pokazuje nesto drugacije vrednosti nego bilo
gde na internetu (a pregledao sam ih dosta i to bas za moju Alfu).
Pitanja su sledeca:
1. Kako je moguce da fabricki prijavljuje obrtni moment 393Nm ako treba da bude 360Nm (da li se skidanjem DPF i katalizatora, kao i zatvaranjem EGR povecao max obrtni moment ?)
2. Nakon chip tuninga snaga je povecana sa 170KS na meni bas prihvatljivih i u granicama normale 200KS. Medjutim max obrtni moment je podignut sada 489nM. Da li je to preveliki obrtni moment, koliko moze da istrpi menjac, i koliko je rizicno da bude bas toliki zbog drugih stvari ili nije rizicno?
3. Sam diagram mi je takodje nesto drugaciji od drugih diagrama koje sam pronasao, jer kod mene ima znacajno veliki obrtni moment sa padom koji je manje vise ocekivan, ali znacajno veci pad snage koji pocinje vec sa 3500 obrtaja, dok kod drugih se to desava uglavnom tek preko 4000 i znacajno manje pada (napominjem gledao sam diagrame za isti motor)
Znam da ce biti komentara ko ti je radio chip tuning , da li je dobra mapa itd.
Radio sam kod profesionalaca i na preporuku, uz merenja i recimo da im verujem.
Oni su mi rekli moguce da je nesto veci pad zbog pumpe visokog pritiska.
Iskreno ne razumem se toliko, pa bi komentar od nekog sa vecim znanjem i iskustvom dobrodosao. Da li bih trebao da testiram pumpu, dizne, ili je sve ovo u granicma prihvatljivog, pa ja to malo previse analiziram :)
Meni samo izgleda da je preveliki obrtni moment, a da kriva snage znacajno pada.
Hvala unapred

Ovako izgleda moj diagram:
Slika

Ovde sam dodao zelenu liniju sa misljenjem da tako treba da bude diagram:
Slika

A evo iprimera sa interneta:
Slika

Re: Potrebna strucna pomoc u vezi chiptuninga 2.0JTDM 170KS

Poslato: Pon Sep 15, 2014 10:34 pm
od Alex V6
Vecina Bobo ocitavanja ima cudne krive i pokazuje prevelike vrednosti. Nesto im nije nastelovano kako treba, ili tako rade namerno. Evo kako treba da izgledaju krive za tvoj motor, pre i posle mape. Ne moze 2.0 nikako da ima 489Nm, kad 2.4 ima mapiran 475Nm. Mada, pitanje koliki boost stave...
Slika

Re: Potrebna strucna pomoc u vezi chiptuninga 2.0JTDM 170KS

Poslato: Pon Sep 15, 2014 11:13 pm
od Vanjoslav
Dobro i sta bi bio tvoj predlog? Da odem na neki drugi uredjaj da izmerim jos jednom parametre na dynu, i na taj nacin da otklonim dilemu da li je ocitavanje dobro ili su stavili kako rece preveliki boost? Mislis da ne moram da proveravam tu pumpu visokog pritiska?

Re: Potrebna strucna pomoc u vezi chiptuninga 2.0JTDM 170KS

Poslato: Pon Sep 15, 2014 11:34 pm
od bums85
Izmeri na jos nekom mestu pa uporedi. Takodje ako motor fabricki ima 170ks, na dyno testu bi trebalo da bude manje od izmerenih 168, jer ima gubitaka dok se snaga prenese do tockova, a tesko da je gubitak samo 2ks.

Re: Potrebna strucna pomoc u vezi chiptuninga 2.0JTDM 170KS

Poslato: Pon Sep 15, 2014 11:53 pm
od Vanjoslav
Ok hvala na savetu. A da li znas za parametre koliki obrtni moment fabricko kvacilo moze da trpi?

Re: Potrebna strucna pomoc u vezi chiptuninga 2.0JTDM 170KS

Poslato: Pon Sep 15, 2014 11:55 pm
od Alex V6
U tih 168KS je ukljucena korekcija. Ne znam sta je najbolje. Vecina kriva im je takva, tj. pokazuje vise obrtnog momenta nego sto bi trebalo. Mape im radi drugi covek sa iskustvom, trebalo bi da je sve u redu.

Re: Potrebna strucna pomoc u vezi chiptuninga 2.0JTDM 170KS

Poslato: Uto Sep 16, 2014 7:19 am
od motorhead
Meni je to u domenu SF-a sa tolikim ob.momentom ocekuj raspad svega...realno tebi turbo radi onda na 2bara i vise...nego idi i izmeri kod drugog pa reci...ja imam 2.4 mjet pa nemam 500nm ob.momenta i kod 2.4 je malo sve pojacano fabricki ali 2.0jtdm...i 500nm pa to je ipak previse za sve u standardu...

Re: Potrebna strucna pomoc u vezi chiptuninga 2.0JTDM 170KS

Poslato: Uto Sep 16, 2014 7:29 am
od Vanjoslav
Upravo tako. I meni izgleda prvi potez da se parametri jos negde izmere jer ako je ovo tacno onda je auto previse "nasviran", mada moram priznati da u voznji osecam da je jaci alu ne i eksploziju snage koja bi morala biti sa 490Nm.

Re: Potrebna strucna pomoc u vezi chiptuninga 2.0JTDM 170KS

Poslato: Uto Sep 16, 2014 7:34 am
od Roolieman
Pozdrav,
Ja sam na 2.0 radio zatvaranje EGR-a i skidanje DPF-a kod Novaspeed-a, ali sam trazio da snagu ostave kako jeste. Definitivno cu otici na Dyno jer me zanima da li su uradili bas tako ili je malko cipnut.
Ako je kod tebe stvarno 480Nm momenta sigurno nije dobro jer je kvacilo F40 deklarisano na 400Nm.
btw. kod koga si radio merenje?

Re: Potrebna strucna pomoc u vezi chiptuninga 2.0JTDM 170KS

Poslato: Uto Sep 16, 2014 7:47 am
od YUgisa
Dyno je pogresno iscrtan, da ne kazem lazan... Snaga i moment su uzajamno povezani i iz jednog grafiona moze da se izracuna drugi parametar, npr iz grafikona momenta se moze izracunati snaga. Kod maksimalne snage je ok, za 200ks na 3500 obrtaja treba oko 400Nm, ali kod maksimalnog obrtnog momenta se brojke ne slazu, imas 490Nm a samo 160ks iako bi trebao da na 2500 obrtaja imas oko 175ks za taj moment. Ako je snaga 160ks, onda je moment na tim obrtajima oko 450Nm sto razumnije izgleda... A taj pad posle maksimalne snage je verovatno ogranicenje protoka turbine ili mozda dizni ili nece da forsiraju dalje motor u tim obrtajima.

EDIT: Takodje po fabrickom grafikonu ispada da ima maksimalan moment oko 350Nm ako se preracuna iz grafikona snage a ne 390Nm...

Re: Potrebna strucna pomoc u vezi chiptuninga 2.0JTDM 170KS

Poslato: Uto Sep 16, 2014 9:01 am
od Vanjoslav
Roolieman napisao:Pozdrav,
Ja sam na 2.0 radio zatvaranje EGR-a i skidanje DPF-a kod Novaspeed-a, ali sam trazio da snagu ostave kako jeste. Definitivno cu otici na Dyno jer me zanima da li su uradili bas tako ili je malko cipnut.
Ako je kod tebe stvarno 480Nm momenta sigurno nije dobro jer je kvacilo F40 deklarisano na 400Nm.
btw. kod koga si radio merenje?
Bobo centar Smederevo

Re: Potrebna strucna pomoc u vezi chiptuninga 2.0JTDM 170KS

Poslato: Uto Sep 16, 2014 2:27 pm
od YUgisa
Nasao sam jos 3 dijagrama za vozila gde su radili cipovanje, isto takvo ne slaganje se javlja i tamo, poklapa se kod maksimalne snage ali kod maksimalnog momenta se ne poklapaju prirastaji tj izgleda kao da je moment veci nego sto jeste. Dok 2 dijagrama gde je snaga merena bez cipovanja su ispravni, dijagram prirastaja momenta odgovara dijagramu prirastaja snage. Ako nekome nije jasno o cemu pricam, preporucujem ovaj snimak:


Jedino sto su americke merne jedince na snimku...

Re: Potrebna strucna pomoc u vezi chiptuninga 2.0JTDM 170KS

Poslato: Uto Sep 16, 2014 3:00 pm
od Alex V6
Kazem ja da im nesto nije kako treba. Na vecini rezultata je obrtni moment dosta veci nego sto bi trebalo. Iz kog razloga je tako, drugo je pitanje...

Re: Potrebna strucna pomoc u vezi chiptuninga 2.0JTDM 170KS

Poslato: Uto Sep 16, 2014 3:26 pm
od Vanjoslav
Zakazao sam sutra novo merenje u centru Boban u Dunavskoj pa cu okaciti sta kaze njihov dynojet, pa da ustanovim da li je upitanju samo merenje ili los remap.

Re: Potrebna strucna pomoc u vezi chiptuninga 2.0JTDM 170KS

Poslato: Sre Sep 17, 2014 3:50 am
od Shanirani
Pitao sam Dejana i NS-a u vezi cipovanja generalno nesto, i rekao mi je da fabrika pise vrednosti ks i nm motora, a ne tockova. Kad se snaga meri na dynometru ne moze nikako da ima istu vrednost je se moze i do 30% izgubiti snaga dok dodje do tockova. To sve zavisi od mase vozila, kvacila, guma, felni itd.. E sad, posto je tebi ocitao na merenju 170ks, verovatno motor isporucuje oko 190ks, sto po meni znaci da je bio cipovan ranije.

Re: Potrebna strucna pomoc u vezi chiptuninga 2.0JTDM 170KS

Poslato: Sre Sep 17, 2014 6:10 am
od nole1985
alex v6 napisao:U tih 168KS je ukljucena korekcija.

Re: Potrebna strucna pomoc u vezi chiptuninga 2.0JTDM 170KS

Poslato: Sre Sep 17, 2014 8:00 am
od JaMaL
Ima mnogo parametara zasto neki dyno uradjaj pokazuje pogresne podatke, proklizavanje guma kao prvi, kalibracija i korekcija za nadmorsku visinu i vlaznost i temperaturu vazduha... i jos milion zezalica.

najpouzdaniji su dyno-i za sasiju. tj kada si skinu tockove i zakace merace na glavcine direktno. sve sto se radi sa gumama moze imati gresku znacajnu, pogotovu kod turbo motora koji genericu torque brzo i mnogo istog.

ja se ne bih mnogo obazirao na dyno vec na tunera koji je radio mapu... on treba da zna sta je uradio i koliko ce to da ti bude dobro ili lose po motor, stil voznje, obrtaje u kojima zelis i vozis auto itd... juriti snagu je jedno a napraviti auto da se vozi kako treba je totalno drugo, po meni, naglasavam po meni, automobil sa upotrebljivim poljem obrtaja od maximalno 2000 rpm-a sumanute snage nije dobar niti zabavan auto za voznju. a to je ono sto si ti dobio po ovom grafikonu i stradace ti mnogo stvari brzo ako ga budes vozio kao da ima 200ks. ako ima.

drugo ne mozes napamet racunati gubitak transmisije, negde je to 13% negde je 25%... bez pravog podatka ta korekcija snage za motor nema smisla niti ima uporedjivati je sa fabrikom, fabrika ima engine dyno i meri snagu na radilici, kada ubacis menjac i gume i ostale zajebancije dobijes gresku za koju nemas parametre da ispravis na grafikonu da bi je uporedio sa fabrickim.

Re: Potrebna strucna pomoc u vezi chiptuninga 2.0JTDM 170KS

Poslato: Čet Sep 18, 2014 10:22 am
od YUgisa
Vanjoslav napisao:Zakazao sam sutra novo merenje u centru Boban u Dunavskoj pa cu okaciti sta kaze njihov dynojet, pa da ustanovim da li je upitanju samo merenje ili los remap.
I? ;)

Re: Potrebna strucna pomoc u vezi chiptuninga 2.0JTDM 170KS

Poslato: Čet Sep 18, 2014 2:33 pm
od Vanjoslav
A sta da kazem? Merio sam u Boban centru i kod njih je uredjaj iz nekih proslih generacija. Rezultate koje sam dobio pokazuju 208ks i 440Nm. Na ovom merenju vise snage manje obrtnog momenta a grafikon mi nisu odstampali jer ne radi stampac ali ce poslati emailom. Ono sto je evidentno je da auto odlicno ide, ne trza, ne dimi, ne osecam da ima preveliki obrtni momenat jer ne kida auto a lepo povlaci. Sto bi rekao jedan moj drug: Ako dobro ide, ne dimi, ne proklizava, i nema primedbi na ponasanje u voznji, ne bi ja tu nista dirao. Sva ta merenja su upitna! A cuo sam se i sa Bobo centrom gde sam radio remap i oni kazu da ne brinem da su radili dosta ovakvih motora i da garantuju da nema problema niti prevelikog opterecenja. Uradjen je prvi stepen remapa koji je bezbedan. Preostaje mi da verujem a i auto stvarno dobro ide posebno u opsegu 2500-3500 obrtaja sto i jeste opseg za dizele. E sad sto mi na diagramima pokazuje 489 i 440Nm ne bih se time vise opterecivao i analizirao jer preciznog odgovora nema. Samo ce biti razna tumacenja, neka razumna , neka nerazumna. Bitno je da ide kako treba :)

Re: Potrebna strucna pomoc u vezi chiptuninga 2.0JTDM 170KS

Poslato: Čet Sep 18, 2014 2:36 pm
od Vanjoslav
Eh da, hvala svima na komentarima, mada ne verujem da ce ova diskusija nekada nekome pomoci u vidu kvalitetnih informacija, jer do pravog i tacnog podatka nismi dosli. Prosto: nemojte raditi dyno merenja ako ne morate :) jer ce vas mozda zbuniti a i pitanje je tacnih podataka.

Re: Potrebna strucna pomoc u vezi chiptuninga 2.0JTDM 170KS

Poslato: Čet Sep 18, 2014 3:51 pm
od YUgisa
Pa kao sto sam odmah na pocetku rekao, ako je kriva snage ispravna onda se moze ocekivati oko 450Nm ;) A snaga se razlikuje za 4%, to ti je usustini u toleranciji kao i ovo 450Nm u odnosu na izmerenih 440Nm, usustini to je pitanje kako je tacno "bazdareno" ;) Tako da to ti je to, sem sto grafion za moment koji je meren kod Bobo-a nije tacan ;)

Re: Potrebna strucna pomoc u vezi chiptuninga 2.0JTDM 170KS

Poslato: Čet Sep 18, 2014 5:17 pm
od Alex V6
Uvek treba uzeti podatke na tocku, a ne na radilici. Tako se izbegava problem nerealne korekcije. Uradis pre mape na tocku i posle mape, pa tacno znas koliki je dobitak. U svakom slucaju, podaci iz Boban centra deluju verniji pravom stanju, mada je i kod njih malo veca korekcija. Realno imas oko 200KS i 430Nm sto je odlicno i ocekivano za mapiran 2.0 JTDm.

Re: Potrebna strucna pomoc u vezi chiptuninga 2.0JTDM 170KS

Poslato: Pon Sep 22, 2014 10:52 am
od dusanGT
Vanjoslav napisao:Prosto: nemojte raditi dyno merenja ako ne morate :) jer ce vas mozda zbuniti a i pitanje je tacnih podataka.
Bolji zaključak: "ne treba raditi merenja tamo gde je rađen remap"...