Sva vremena su u UTC + 1 sat




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 5 Posta ] 
  Štampa

How To: Problem ispadanja koruba (potrkila) na 147-ici
Autoru Poruka
PostPoslato: Sub Apr 19, 2014 10:56 am 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pet Jul 13, 2012 5:31 pm
Postovi: 173
Lokacija: Kragujevac - Subotica
Garaža: Alfa 147 1.9 JTD 2004.
Lokacija: KG-SU
Pozdrav svima,

Kao što verovatno većina vlasnika 147-ici zna, zadnje korube su napravljene od materijala sličnom ojačanom platnu. Ovo ne bi bio problem da se zadnje korube, naručito posle zime, ne deformišu, ne krive i ne ispadaju.
Ovo zadnje, je verujem najiritantnija mana, pa sam rešio da podelim sa vama kako jednostavno i brzo rešite ovaj dosadan problem. Jer nema ničeg goreg od novih Ti 17ica, sa sve 4 nove Bridgstone gume i potrkila koja vise i vire :D

Za početak ovo vam je potrebno do materijala i alata:

1)dve novije nedofrmisane korube - Ja sam moje kupio na otpadu za cirka 15e obe i bile su u odličnom stanju, tj ivice koje ulaze u krila blatobrana nisu bile iskrivljene i polomljene (mnogo)
Slika
2)jedna nova unutrašnja guma za biciklu - ovo je izuzetno bitno, jer nove korišćene gume su poprimile valjkasti oblik, a nove su slepljene, kao traka. Videćete zbog čega je ovo bitno u daljem tekstu.
3) Pletena metalna žica sa teksturom kocikica, tj pletena po 90 stepeni, širina kockice oko 4mm 1mx1m
Slika
Slika
4) Crne vezice za grupisanje kablova
Slika
Ja sma uzeo bele, jer sam samo te imao, a nemam puno vremena za ovakve akcije jer radim kao konj. Inače, ako stavite i bele, kao ja, neće se primećivati svakako na vozilu.
5) Kućna obična heftalica :D
6) Oštre makaze
7) Motocangle
8) Mašinsko šilo, ili bilo koji manji oštar srafciger


Pa da počnemo... :)

Korak 1:

Isecite žicu sa makazama (možete i običnim makazama jer se bolje se seče nego sa onima za metal) na "fornclu" ~ 40mmx800m, tj 4x80cm.

Gledajte da sečete tako da imate mašinski obrađenu ivicu mreže sa jedne strane (tj mašinsku ispletenu i osiguranu da se ne rasplete). Ja sam imao samo jednu mašinski sečenu ivicu, ali ni to nije problem, jer se to neće videti :)


Slika

Korak 2:

Postavite traku na ivicu koju hoćemo da ojačamo, vodeći pri tome računa da mašinski obrađena ivica bude nasuprot ivice korube, da se ne bi rasprela.

Slika

Pripremite plastične vezice i prislonite metalnu traku na deo koji hoćemo da ojačamo.

Krenite od zareza za branik, tj od vrha, nikako od kraja korube koji se vezuje za branik.

Šilom izbušite rupu kroz korubu, dok je mrežica prislonjena i provucite plastičnu vezicu,kao na slici.
Slika


Korak 3:

Nemojte do kraja zatezati vezicu, da bi kasnije mogli da korigujete njen položaj.

Vezice zatežite retroaktivno, tj tek kada pozicionirati narednu.


Slika

Slika

Korak 4:

Ako ste sve lepo odradili trebalo bi da dobijete nešto ovako i korubu koja po prvi put može (manje više) sama da zadrži svoj oblik!

Slika

Obavezno proveriti da nema većih odstupanja u liniji mrežice i ivice korube i izvršite eventualne korekcije da biste ih poravnali ukoliko je to nepohodno.
Slika

Korak 5:

Sečenje gume! Spoljštenu nekroišćenu biciklističku gumu isecite od ivice u širini od 17-20mm, ponovo dužine oko 80cm (mada je prava dužina dela koji je potrebno očvrsnuti 75cm na 147ici)


Slika

Korak 6: Tako isečenu ivicu gume prislonite na ivicu korube i pomoću heftalice zaheftajte je za korubu. Naravno, gurnite gumu do kraja korube, tj da "proguta" rub korube kompetno.

Slika

Kada završite trebalo bi da dobijete nešto ovakvo

Slika
Slika

Korak 8: (NAPOMENA: Ovaj korak je možda bolje izvršti pre stavljana gume uz ivicu, tj pre koraka 6)

Dodatno uheftajte mrežcu za korubu i klještima osigurajte da su zubi od municje prošli do kraja i dodatno ih savijte.

Gumu takoće dodatno učvrstite tako da imate heftalicu na savkih 40-50mm


Slika

Slika

KRAJNJI REZULTAT

Kao što vidite na slikama, konačno koruba, tj podkrilo može samostalno da stoji i da se ne krivi!



Slika

Slika

Potencijalna mehanička deformacija, koju obezbeđuje metalna mrežica, daje mehaničku elastičnost korubi, tako da će ista zadržati svoj oblik i izgled i kada se ukvasi ili zaledi. Ovo znači da se ivice više nikada neće iskriviti. Guma sprečava mehaničko trenje i skidanje zaštitnog porvršinskog sloja kataforeze u unutršanjosti blatobrana i dodatno ojačava ivicu.

Naravno, za ceo posao je potreban i pomoćnik, tako da mi je moj ćale pomogao :)

Cela "akcija" je trajala oko jednog sata sa sve čišćenjem kuće od štricki :)


Pozdrav svima

:arflag

P.S. "Pre i posle" na autu stižu u toku dana :)


Vrh
 Profil  
 

 Tema posta:
PostPoslato: Sub Apr 19, 2014 12:38 pm 
OffLine

Pridružio se: Čet Okt 03, 2013 3:34 pm
Postovi: 804
Garaža: e39 525 d sport m optic touring
Lokacija: Novi Sad Nis
Svaka cast

Послато са LG-P760 уз помоћ Тапатока


bio jednom jedan TI
Vrh
 Profil  
 

Re: How To: Problem ispadanja koruba (potrkila) na 147-ici
PostPoslato: Sre Apr 23, 2014 9:47 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sub Dec 03, 2011 5:13 pm
Postovi: 1613
Garaža: 147 1.9 JTD 116hp
Lokacija: Novi Sad
Ekstra...
Jednog lepog dana da mi pomognes (odnosno da ti pomognem :P ) da odradimo ovo i meni


Vrh
 Profil  
 

Re: How To: Problem ispadanja koruba (potrkila) na 147-ici
PostPoslato: Čet Maj 01, 2014 6:45 pm 
OffLine

Pridružio se: Čet Maj 01, 2014 6:31 pm
Postovi: 3
Garaža: Alfa Romeo 147
Lokacija: Ruma
Dobra ideja. Ima Alfa svojih gluposti. :D


Vrh
 Profil  
 

Re: How To: Problem ispadanja koruba (potrkila) na 147-ici
PostPoslato: Čet Dec 20, 2018 5:47 pm 
OffLine

Pridružio se: Sre Jul 25, 2018 8:33 pm
Postovi: 6
Garaža: Alfa Romeo 147 1.6
Lokacija: Srbija- Cuprija
Odlicno resenje ali video sam i varijantu kad se sa gornje strane obloga- koruba lepe trake od platna koje se koristi za poliester i premaze se sa onim sredstvima koje se dobiju u kompletu za reparaciju sa poliesterom. Isto jako dobro ucvrsti ivice i kompletnu oblogu znaci mozete sa unutrasnje strane da ucvrstite celu oblogu sa poliesterom, kada budem radio sebi slikacu da vidite kako se radi.


Vrh
 Profil  
 

Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 5 Posta ] 

   Slične teme   Autoru   Odgovora   Pogledano   Poslednji post 
Nema novih nepročitanih postova u ovoj temi. Problem sa 156 jtd 8v

u Alfa Romeo 147 | Alfa Romeo 156 | 166 | GTV | GT

milos156jtd

6

2300

Čet Apr 27, 2017 6:49 am

IvanNS Pogledaj poslednji post

Nema novih nepročitanih postova u ovoj temi. Problem sa 2.0 TS

u Alfa Romeo 147 | Alfa Romeo 156 | 166 | GTV | GT

Struja33

11

2190

Sre Apr 11, 2018 1:14 pm

Antonijo Pogledaj poslednji post

Nema novih nepročitanih postova u ovoj temi. 156 JTD problem

u Alfa Romeo 147 | Alfa Romeo 156 | 166 | GTV | GT

milos156jtd

2

1798

Sub Jun 10, 2017 12:27 am

milos156jtd Pogledaj poslednji post

Nema novih nepročitanih postova u ovoj temi. problem sa zakljucavanjem

u Alfa Romeo 147 | Alfa Romeo 156 | 166 | GTV | GT

vladavuj

3

446

Sub Jul 14, 2018 1:29 pm

ForestGump Pogledaj poslednji post

Nema novih nepročitanih postova u ovoj temi. 147 16v ts problem sa plinom

u Alfa Romeo 147 | Alfa Romeo 156 | 166 | GTV | GT

jovicajovanovic

5

730

Čet Maj 10, 2018 2:15 pm

Antonijo Pogledaj poslednji post


Sva vremena su u UTC + 1 sat


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Idi na:  

Style by Alfa Romeo Club Serbia
Updated by Alex V6 & erdeljan © ARCS 2015
Design & layout by gile & kilson based on original 4Poisom theme
Prevod: CyberCom feat. sErGiO