Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
- Zex
- Saradnik Uprave
- Garaža: ex ar147mjtd '05
ex ar147mjtd TI '07
ex ar159 mjtd '09
ex ar GT Q2 271hp '04
ex R.I.P. AR 155 v6 Q2 frankenstein
exAr giulieta 1750 QV
ar 33 1.7ie/16v
ar 75 rosso di beleza
Subi impreza sti 300hp - Lokacija: BEOGRAD
- Lokacija: UMKA
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Korekcije u voznji i nisu toliko merodavne,umeju cesto da variraju...jedino merilo oko dizni jeste da se izmere prelivi dok su na autu,ili ono najbolje: da se odnesu na sto kod postenog bosiste..takva provera nihe ispod 6-8k rsd
Falcon:
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
- Pittatore
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga - Lokacija: BG
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Da dodam da upis kodova moze samo sa KKL kablom da se uradi, ELM ne radi.BobanR napisao:Ne, potrebno je da "ukodiraš" dizne. Na svakoj piše taj fabrički kod. Sve šta treba da uradiš je da kroz MES-u upišeš te kodove u ECU.
Kod se sastoji iz 9 znakova(brojeva i slova) i izlgeda ovako nekako...
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
.
Uradjeno manje vise kako ste trazili. Prvo je jos kuci u MES-u KWP2000 timings podesen na 'fast'.
Potom na autoputu snimljeno u 4toj brzini pod punim gasom od 1500 rpm do preko 4000rpm, sa parametrima sto ste ih naveli.
(Nakon pustanja pedale gasa, imam odmah potom ponovo dodavanje gasa jer mi je bilo bezbednije da zaobidjem jedno vozilo ispred sebe. Ali taj deo potom Vam mislim nije ni bitan, pominjem ga da ne buni izgled tog dela grafa).
Evo linka sa exel fajlom za skidanje:
https://app.box.com/s/wv3p48fa7p2wtf1ty6nskwk31kcj9h6f
.
Uradjeno manje vise kako ste trazili. Prvo je jos kuci u MES-u KWP2000 timings podesen na 'fast'.
Potom na autoputu snimljeno u 4toj brzini pod punim gasom od 1500 rpm do preko 4000rpm, sa parametrima sto ste ih naveli.
(Nakon pustanja pedale gasa, imam odmah potom ponovo dodavanje gasa jer mi je bilo bezbednije da zaobidjem jedno vozilo ispred sebe. Ali taj deo potom Vam mislim nije ni bitan, pominjem ga da ne buni izgled tog dela grafa).
Evo linka sa exel fajlom za skidanje:
https://app.box.com/s/wv3p48fa7p2wtf1ty6nskwk31kcj9h6f
.
- Pittatore
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga - Lokacija: BG
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Od 1916rpm imas prepunjavanje (ili zadrsku, kako hoces) od 0,1bar i sve do 2451rpm gde se geomterija bori sa tim i stoji ti skoro na max iliti 30% otvorenosti.
Dalje prepunjavanje na 2729rpm do 3111rpm, u tom delu nesto manje nego u nizim obrtajima ali ti se geometrija nalazi vec u podrumu 20%, drugim recima malo fali da te baci u safe mode.
Od 3500rpm pa do kraja si stalno 0,1-0,2 bara u prepunjavanju, geomtrija je vec digla ruke i stoji zakucano na 20%.
Pored svega ovoga imas lsabo citanje na MAF-u, ili ti je porozno rebrasto usisno crevo izmedju MAF-a i turba ili je jednostavno MAF oslabio jer bi na nekom boost-u od 2,2bara treba da imas izmedju 1100-1200mg po taktu. Sreca u nesreci mogu reci, jer da ti je to citanje kako treba imao bi jos zesce prepunjavanje turbine jer ti i gorivo ne dostize IQ limiter sto je kod tebe na 75mm3.
Suma sumarum, najverovatnije ti je turbo na kraju zivota ali uvek preporucujem ljudima da krenu prvo u proveru nekih jeftinijih stavki pre nego sto se upute u Turbo servis, a to je:
1. Proveriti vakum creva geometrije (pasteta ne verujem da glavi ali mozes i njoj niz polugu kanuti malo ulja u doznu)
2. Elektromagnetni ventil turba (majstorski Pierburg ventil, naci neki za probu pa ponovo log
3.MAP senzor takodje na isti nacin proveriti
Dalje prepunjavanje na 2729rpm do 3111rpm, u tom delu nesto manje nego u nizim obrtajima ali ti se geometrija nalazi vec u podrumu 20%, drugim recima malo fali da te baci u safe mode.
Od 3500rpm pa do kraja si stalno 0,1-0,2 bara u prepunjavanju, geomtrija je vec digla ruke i stoji zakucano na 20%.
Pored svega ovoga imas lsabo citanje na MAF-u, ili ti je porozno rebrasto usisno crevo izmedju MAF-a i turba ili je jednostavno MAF oslabio jer bi na nekom boost-u od 2,2bara treba da imas izmedju 1100-1200mg po taktu. Sreca u nesreci mogu reci, jer da ti je to citanje kako treba imao bi jos zesce prepunjavanje turbine jer ti i gorivo ne dostize IQ limiter sto je kod tebe na 75mm3.
Suma sumarum, najverovatnije ti je turbo na kraju zivota ali uvek preporucujem ljudima da krenu prvo u proveru nekih jeftinijih stavki pre nego sto se upute u Turbo servis, a to je:
1. Proveriti vakum creva geometrije (pasteta ne verujem da glavi ali mozes i njoj niz polugu kanuti malo ulja u doznu)
2. Elektromagnetni ventil turba (majstorski Pierburg ventil, naci neki za probu pa ponovo log
3.MAP senzor takodje na isti nacin proveriti
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
.
Sve sto si napisao trenutno ne razumem najbolje, mada je jasno da ne zvuci dobro. Ali, proucicu pa videcemo ...
Postoji li neki nacin npr. preko serijskog broja ili sl. da se utvrdi starost tj. godiste turbine?
Imam proveravan (ali ne i 100 % siguran) podatak da je turbina stara 40k km.
Imam i sken uradjen iz 5e, ali tu je trebala vecnost da doje do preko 4000 rpma.
Obradicu ga i stavljam u sledecem postu. Mozda da neke dodatne informacije.
.
Sve sto si napisao trenutno ne razumem najbolje, mada je jasno da ne zvuci dobro. Ali, proucicu pa videcemo ...
Postoji li neki nacin npr. preko serijskog broja ili sl. da se utvrdi starost tj. godiste turbine?
Imam proveravan (ali ne i 100 % siguran) podatak da je turbina stara 40k km.
Imam i sken uradjen iz 5e, ali tu je trebala vecnost da doje do preko 4000 rpma.
Obradicu ga i stavljam u sledecem postu. Mozda da neke dodatne informacije.
.
- Pittatore
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga - Lokacija: BG
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
To ti jedino turbo servis moze reci da li je radjen i kako, po logu vidim da nista nije cackano oko mape.
Vecnost ti je trebala jer svako ovo prepunjavanje se manifestuje kao knedla u voznji, tj. kada Boost limiter nastupa.
Ako je turbo u garanciji tim bolje, ponesi im ovaj log i sa time ces najbolje dokazati i neces im dati prostora za vadjenje pogotovo sto auto nije "Cipovan"
Vecnost ti je trebala jer svako ovo prepunjavanje se manifestuje kao knedla u voznji, tj. kada Boost limiter nastupa.
Ako je turbo u garanciji tim bolje, ponesi im ovaj log i sa time ces najbolje dokazati i neces im dati prostora za vadjenje pogotovo sto auto nije "Cipovan"
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
.
Evo skena potezanja iz 5e, potapanje je na oko 40oj sekundi:
https://app.box.com/s/ftvvqgiw3cmaifes24p85aw8unqbgx6f
A turbina ne bi trebalo da je servisirana pre 40k km nego zamenjena i to ne ovde nego u CH. Tako da od reklamacije ni u kom slucaju nema nista, sve i da je podatak koji imam tacan, a i da nije. Dalje, tvoja prica me dovodi u jaku sumnju onog sto sam proveravao ... videcemo ...
Probacu da dodjem do toga da razumem ovo sto si pisao ... trebace mi vremena ... Tada cu se navratiti na ovih nekoliko poruka ovde i sigurno ce biti potpitanja. Ovako, bez predznanja ... nista.
.
Evo skena potezanja iz 5e, potapanje je na oko 40oj sekundi:
https://app.box.com/s/ftvvqgiw3cmaifes24p85aw8unqbgx6f
A turbina ne bi trebalo da je servisirana pre 40k km nego zamenjena i to ne ovde nego u CH. Tako da od reklamacije ni u kom slucaju nema nista, sve i da je podatak koji imam tacan, a i da nije. Dalje, tvoja prica me dovodi u jaku sumnju onog sto sam proveravao ... videcemo ...
Probacu da dodjem do toga da razumem ovo sto si pisao ... trebace mi vremena ... Tada cu se navratiti na ovih nekoliko poruka ovde i sigurno ce biti potpitanja. Ovako, bez predznanja ... nista.
.
- Pittatore
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga - Lokacija: BG
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
I ovde imas knedlu do skoro 2200rpm i to isto se nastavlja od 2800rpm pa na dalje.
Ne pokusavaj da stavljas novi MAF dok ne resis ovo prepunjavanje
Sto me dovodi do jos jedne stvari oko slabog citanja tvog MAF-a, pored svega ovoga moze da se desi da ti i usisni impeler na turbini ne valja pa samim tim slabiji vakum vuce kroz MAF ali prvo kreni od onih stavki sto sam napisao, kad dodje do turbo servisa lako ce se i to utvrditi.
Ne pokusavaj da stavljas novi MAF dok ne resis ovo prepunjavanje
Sto me dovodi do jos jedne stvari oko slabog citanja tvog MAF-a, pored svega ovoga moze da se desi da ti i usisni impeler na turbini ne valja pa samim tim slabiji vakum vuce kroz MAF ali prvo kreni od onih stavki sto sam napisao, kad dodje do turbo servisa lako ce se i to utvrditi.
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
.
Hvala puno!!
Praticu pravce kako tvoje poruke ukazuju!
.
Hvala puno!!
Praticu pravce kako tvoje poruke ukazuju!
.
- COYG
- Drug Član
- Garaža: 156 8V
- Lokacija: No Problemo
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Ko nađe auto koji ne prepunjava, neka mi dostavi taj log a ja ću da mu poklonim moju Alfu i dam pare preko.
Očisti geometriju turbine i gas patos. Ova prepunjavanja od 100-120 mbara su sviranje kurcu. Veći je problem što čas prepunjava malo a čas ima podpritisak. Meni je to rešilo čišćenje geometrije. Prepuni malo, i kad rastereti onda drži plus minus 10 mbara do kraja.
Usput proveri i kakav ti je vakum. Ako je slab, pročisti onu račvu, ona kod 99% Alfi bude zapuštena i pravi problem.
Meni su te dve stavke popravili vreme do 100 sa 12.5 na 8.2 sekundi. Čišćenje geometrije i čišćenje t račve.
Očisti geometriju turbine i gas patos. Ova prepunjavanja od 100-120 mbara su sviranje kurcu. Veći je problem što čas prepunjava malo a čas ima podpritisak. Meni je to rešilo čišćenje geometrije. Prepuni malo, i kad rastereti onda drži plus minus 10 mbara do kraja.
Usput proveri i kakav ti je vakum. Ako je slab, pročisti onu račvu, ona kod 99% Alfi bude zapuštena i pravi problem.
Meni su te dve stavke popravili vreme do 100 sa 12.5 na 8.2 sekundi. Čišćenje geometrije i čišćenje t račve.
''Brzina nikada nikog nije ubila, ali iznenadno stanje mirovanja jeste!''
Džeremi Klarkson
Džeremi Klarkson
- Ogi
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 155 2.0 8V
Alfa Romeo 75 1.6 Carb - Lokacija: Beograd-Sremcica
Post
Dijagnostika
Pozrdav, koja dijagnostika ide za 8v motore? Dajte nekoliko predloga za kupiti.
Juce, juce je odavno proslo a, sutra, sutra je daleko i ne znas kad ce stici. Zato provedi danas svaki trenutak sa osmehom na licu. ARCS, Alfa u srcu.
- Pittatore
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga - Lokacija: BG
- Lokacija: Beograd
- Ogi
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 155 2.0 8V
Alfa Romeo 75 1.6 Carb - Lokacija: Beograd-Sremcica
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Hval potrazicu!
Juce, juce je odavno proslo a, sutra, sutra je daleko i ne znas kad ce stici. Zato provedi danas svaki trenutak sa osmehom na licu. ARCS, Alfa u srcu.
- Ogi
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 155 2.0 8V
Alfa Romeo 75 1.6 Carb - Lokacija: Beograd-Sremcica
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Juce, juce je odavno proslo a, sutra, sutra je daleko i ne znas kad ce stici. Zato provedi danas svaki trenutak sa osmehom na licu. ARCS, Alfa u srcu.
- Pittatore
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga - Lokacija: BG
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Evo ti sve u kompletu
https://www.kupujemprodajem.com/Automob ... =285502216
https://www.kupujemprodajem.com/Automob ... =285502216
- Ogi
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 155 2.0 8V
Alfa Romeo 75 1.6 Carb - Lokacija: Beograd-Sremcica
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Hvala puno! SporCki pozdrav .
Juce, juce je odavno proslo a, sutra, sutra je daleko i ne znas kad ce stici. Zato provedi danas svaki trenutak sa osmehom na licu. ARCS, Alfa u srcu.
- Ntop
- Garaža: Fiat Stilo
- Lokacija: Beograd
- Ignjatovic
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.9jtd 8v
- Lokacija: Jagodina
- Lokacija: U kanalu kod ortaka ili ispod haube
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Pozdrav svima, ozivljavam temu jer sam dobio jako cudne rezultate dijagnostike u voznji. Pojavu oscilovanja pritiska turbine nisam primetio u graficima koje ste slali, kao ni cudnu pojavu da podekad boost pressure ili desire boost pressure dobije vrednost 0. S tim da air intake quantity nije ni blizu poklapanja sa desire AQ (stalno je manji) i grafik vezan za gorivo ja tumacim kao ispravan (fuel pressure i desire FP bez vecih odstupanja i fuel quantity dolazi do 60.1mg/i koliko sam procitao ranije u temi, to i jeste max za 1.9 jtd 8v 85kw).
Kao moguce probleme vidim, naravno, turbo ili MAF senzor zato sto sam stavio MAF od 16v 150ks kad sam menjao rebrasto crevo.
Zanima me da li je MAF od 16v odgovarajuci za 8v jer oni vizuelo deluju identicno i vase tumacenje grafika?
EGR nije zatvoren, ali je skoro zamenjen i majstor kaze da usisnoj grani nije potrebno ciscenje.
Posto meni sve ovo deluje kao da u pitanju tubro, zanima me vase misljenje koji je deo turba stradao. A posebno me zanima zasto ovi prrtisci na trenutak padnu na 0...
Izvinjavam se zbog dugackog posta...
Kao moguce probleme vidim, naravno, turbo ili MAF senzor zato sto sam stavio MAF od 16v 150ks kad sam menjao rebrasto crevo.
Zanima me da li je MAF od 16v odgovarajuci za 8v jer oni vizuelo deluju identicno i vase tumacenje grafika?
EGR nije zatvoren, ali je skoro zamenjen i majstor kaze da usisnoj grani nije potrebno ciscenje.
Posto meni sve ovo deluje kao da u pitanju tubro, zanima me vase misljenje koji je deo turba stradao. A posebno me zanima zasto ovi prrtisci na trenutak padnu na 0...
Izvinjavam se zbog dugackog posta...
- milosnbgd
- Drug Član
- Garaža: c204, SLK
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Jel ima neko donekle svezu verziju MESa da prosledi? Full verziju..
ALFAFORZAITALIA
- Krneta
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm
- Lokacija: Batajnica
- Lokacija: Batajnica
- milosnbgd
- Drug Član
- Garaža: c204, SLK
- Lokacija: Beograd
- horvat
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 JTS 2010
- ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 2013 - Lokacija: Subotica
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Evo i mene u redu za slanje. Ja trenutno imam verziju 3.1.
Ako sa tom 4.2 ima bitnijih prednosti, šalji i meni ako ti nije problem.
Ako sa tom 4.2 ima bitnijih prednosti, šalji i meni ako ti nije problem.
- milosnbgd
- Drug Član
- Garaža: c204, SLK
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Bitna je stvar da se iskljuci aplikaciji pristup internetu, imajte to u vidu
ALFAFORZAITALIA
- Masinac
- Drug Član
- Garaža: AR 166 dizlo
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd