Ulje na konektoru protokomera
- vladomarjan
- Garaža: 159 JTDM 8v 2008
ex 156 SW 1.9 jtd - Lokacija: Cacak
Post
Re: Ulje na konektoru protokomera
Ma razumem problematiku čišćenja metalnih površina, profesore (tako bar za Vas kažu ovde na forumu ) Mala šala na račun provedenog vremena u čišćenju.
Prvo konektor i krpljenje creva, pa ponovo test pa ćemo videti šta dalje.
Hvala svima. Za sad.
Prvo konektor i krpljenje creva, pa ponovo test pa ćemo videti šta dalje.
Hvala svima. Za sad.
- vladomarjan
- Garaža: 159 JTDM 8v 2008
ex 156 SW 1.9 jtd - Lokacija: Cacak
Post
Re: Ulje na konektoru protokomera
Konektor zamenjen, rebrasto crevo zakrpljeno "otmičarkom", ništa ne duvka niti pirka(samo malo na poklopcu filtera ali to je i onako pre MAFa).
Ostali simptomi su isti kao i pre (vidi se na prethodnim dijagramima)tj:
a) napon mafa u leru oscilira između 0,94 i 2,48 V(na radnoj temperaturi)
b) pri ubrzavanju izmerena količina vazduha samo u jednom trenutku dostiže traženu količinu (pik se vidi na prethodnim dijagramima)
c) pri opterećenju pritisak turbine prelazi zahtevani i onda oscilira oko zahtevane vrednosti (u temi http://www.arcs.org.rs/forum/viewtopic. ... =overboost dusanGT je naveo da je ovo "neprihvatljiv" pritisak turbine).
Do sada odrađeno/provereno:
1) zamenjen konektor MAFa i sam senzor očišćen
2) proverena sva creva od filtera do leptira na usisu
3) Pomoću Multiecuscan-a aktiviran boost actuator i poluga paštete tirbine bez zastajkivanja odrađuje ciklus (nisam bio u prilici da proverim kako se ponaša pri postepenom dodavanju gasa u leru) i pomera se oko 1 cm.
Pored toga što mi je protokomer na izdisaju interesuje me šta se dešava sa turbinom. Da li je moguće da i pored toga što se poluga aktuatora pomera sama krilca u turbini ne odrađuju posao?
I da napomenem EGR mi nije zatvoren ni fizički ni softverski niti sam ga čistio za ovih 25000 km.
PS. Pošto je problem iz naslova teme otklonjen, molim moderatore da napišu ako je potrebno da otvorim novu.
Ostali simptomi su isti kao i pre (vidi se na prethodnim dijagramima)tj:
a) napon mafa u leru oscilira između 0,94 i 2,48 V(na radnoj temperaturi)
b) pri ubrzavanju izmerena količina vazduha samo u jednom trenutku dostiže traženu količinu (pik se vidi na prethodnim dijagramima)
c) pri opterećenju pritisak turbine prelazi zahtevani i onda oscilira oko zahtevane vrednosti (u temi http://www.arcs.org.rs/forum/viewtopic. ... =overboost dusanGT je naveo da je ovo "neprihvatljiv" pritisak turbine).
Do sada odrađeno/provereno:
1) zamenjen konektor MAFa i sam senzor očišćen
2) proverena sva creva od filtera do leptira na usisu
3) Pomoću Multiecuscan-a aktiviran boost actuator i poluga paštete tirbine bez zastajkivanja odrađuje ciklus (nisam bio u prilici da proverim kako se ponaša pri postepenom dodavanju gasa u leru) i pomera se oko 1 cm.
Pored toga što mi je protokomer na izdisaju interesuje me šta se dešava sa turbinom. Da li je moguće da i pored toga što se poluga aktuatora pomera sama krilca u turbini ne odrađuju posao?
I da napomenem EGR mi nije zatvoren ni fizički ni softverski niti sam ga čistio za ovih 25000 km.
PS. Pošto je problem iz naslova teme otklonjen, molim moderatore da napišu ako je potrebno da otvorim novu.
- Super_genije
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003 - Lokacija: Bec Austrija
- Lokacija: Bec Austrija
Post
Re: Ulje na konektoru protokomera
Dusane, ciscenje turbine koje si pomenuo da je 30€ (pretpostavljam u Remont NS), da li ukljucuje skidanje i vracanje turbine ili sam proces ciscenja i koliko to traje? Pitam jer cesto idem u NS pa bih mogao da odradim to usput. I da li oni rade stelanje vakum aktuatora?
Druga stvar koja me interesuje jeste kako da se prepozna da li overboost ventil ne radi kako treba odnosno ako je proces oksidacije opisan o relevantnoj temi u nekom stadijumu ali ne toliko odmakao da u potpunosti blokira klip. Malo offtopicujemo ali ove stvari su sve povezane...
Druga stvar koja me interesuje jeste kako da se prepozna da li overboost ventil ne radi kako treba odnosno ako je proces oksidacije opisan o relevantnoj temi u nekom stadijumu ali ne toliko odmakao da u potpunosti blokira klip. Malo offtopicujemo ali ove stvari su sve povezane...
Assumption is the mother of all fuckups
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Ulje na konektoru protokomera
@vladomarjan
a) zatvori EGR - s obzirom da je tvoja 156ca iz 2001. i da je Euro3, dovoljno je samo harverski...
b) ako poluga vakuum aktuatora ide slobodno, sigurno i krilca turbine idu slobodno...
c) da bi se otklonio overboost ventil kao razlog problema, potrebno je meriti u vožnji i vrednost "Boost control/solenoid" u [%]... Ide od max. 75% do min. 20%. Ako na velikim obrtajima, gde je veliki zahtevani pritisak turbine, ova vrednost bude oko 35-40%, verovatno se overboost ventil "ulenjio" ili postoji neka mala i teško uočljiva pukotina u crevima... Ovo se ne oseti se u vožnji, ali se može izmeriti...
@Super_genije
d) 30€ je samo čišćenje koje traje najviše 2 sata...
e) na kakvo podešavanje aktuatora misliš?
f) vidi pod c)
a) zatvori EGR - s obzirom da je tvoja 156ca iz 2001. i da je Euro3, dovoljno je samo harverski...
b) ako poluga vakuum aktuatora ide slobodno, sigurno i krilca turbine idu slobodno...
c) da bi se otklonio overboost ventil kao razlog problema, potrebno je meriti u vožnji i vrednost "Boost control/solenoid" u [%]... Ide od max. 75% do min. 20%. Ako na velikim obrtajima, gde je veliki zahtevani pritisak turbine, ova vrednost bude oko 35-40%, verovatno se overboost ventil "ulenjio" ili postoji neka mala i teško uočljiva pukotina u crevima... Ovo se ne oseti se u vožnji, ali se može izmeriti...
@Super_genije
d) 30€ je samo čišćenje koje traje najviše 2 sata...
e) na kakvo podešavanje aktuatora misliš?
f) vidi pod c)
Alfa je stil... ostalo je status...
- vladomarjan
- Garaža: 159 JTDM 8v 2008
ex 156 SW 1.9 jtd - Lokacija: Cacak
Post
Re: Ulje na konektoru protokomera
Jedno laičko pitanje. Ima li MAP ikakve veze sa ovim prevelikim pritiskom turbine?
- Super_genije
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003 - Lokacija: Bec Austrija
- Lokacija: Bec Austrija
Post
Re: Ulje na konektoru protokomera
d) da li oni hoce da skidaju turbinu i vracaju? Posto znam da servisi koji se bave servisom turbina nece da se bave montazom i demontazom.
e) mislim na podesavanje duzine poluge aktuatora. Znam da je bila prica u jednoj temi gdje je covjek promijenio sva crijeva i protokmjer i da mu je i dalje bio lijen auto pa si mu preporucivao da nastela ovu polugu.
f) to je to.
e) mislim na podesavanje duzine poluge aktuatora. Znam da je bila prica u jednoj temi gdje je covjek promijenio sva crijeva i protokmjer i da mu je i dalje bio lijen auto pa si mu preporucivao da nastela ovu polugu.
f) to je to.
Assumption is the mother of all fuckups
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Ulje na konektoru protokomera
@vladomarjan - sudeći po dijagramu teško, ali nije nemoguće. Prljav MAP "meri" manji pritisak, nego realni, pa nije loša ideja da se očisti...
@Super_genije
Skineš i doneseš turbokompresor, a rade i podešavanje dužine šipke, na osnovu kataloga... tako sam se i upoznao sa njima.
@Super_genije
Skineš i doneseš turbokompresor, a rade i podešavanje dužine šipke, na osnovu kataloga... tako sam se i upoznao sa njima.
Alfa je stil... ostalo je status...
- Super_genije
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003 - Lokacija: Bec Austrija
- Lokacija: Bec Austrija
Post
Re: Ulje na konektoru protokomera
Nakon sve price o tome sta je cija odgovornost u slucaju riknjavanja turbine - malo je to frka.. ako se sjebe nesto poslije samo vruci krompiri kao sto je kovalskom bilo.. No dobro, hvala ti na svim informacijama
Assumption is the mother of all fuckups
- vladomarjan
- Garaža: 159 JTDM 8v 2008
ex 156 SW 1.9 jtd - Lokacija: Cacak
Post
Re: Ulje na konektoru protokomera
Definitivno postoji problem sa overboost ventilom. Nema šanse da ga nateram ispod 36%.
Ako dobro shvatam, problem može biti na vakuum crevu od vakuum rezervoara do ventila ili sam ventil. Odnosno, ako postoji pukotina na crevu od boost ventila do paštete, tada bi ventil odrađivao svoj posao (išao i do 20%) ali pašteta nebi dobijala dovoljan vakuum.
Ako bude problem u ventilu da li postoji manje radikalna ideja popravke ili to mora da se uradi kako je to opisao Deki u http://www.arcs.org.rs/forum/viewtopic.php?f=71&t=56143
Ako dobro shvatam, problem može biti na vakuum crevu od vakuum rezervoara do ventila ili sam ventil. Odnosno, ako postoji pukotina na crevu od boost ventila do paštete, tada bi ventil odrađivao svoj posao (išao i do 20%) ali pašteta nebi dobijala dovoljan vakuum.
Ako bude problem u ventilu da li postoji manje radikalna ideja popravke ili to mora da se uradi kako je to opisao Deki u http://www.arcs.org.rs/forum/viewtopic.php?f=71&t=56143
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Ulje na konektoru protokomera
@Super_genije - detaljno sam upoznat sa tim problemom i predlagao sam da se servis turbokompresora obavi u "Remont NS", a montaža/demontaža u servisu "Kunić", ali je urađeno drugačije.... U 90% slučajeva turbina dotraje/otkaže zbog neodgovarajućeg snabdevanja uljem (održavanje?), a ostalih 10% zbog neumerene eksploatacije. Remap ne kvari ispravnu turbinu...
@vladomarjan - taj iznos u [%] je zapravo "vreme angažovanosti" overboost ventila na zatvaranju krilaca i uobičajeno je da bude oko 20% na velikim obrtajima, kad ima dovoljno izduvnih gasova da zavrti turbinu. Veći iznos znači sledeće: ili turbina ne može lako/brzo da postigne traženi pritisak (mala prslina u sistemu turbo-creva) ili se malo "ulenjio" overboost, pa ECU to kompenzuje zatvaranjem krilaca turbine.
@vladomarjan - taj iznos u [%] je zapravo "vreme angažovanosti" overboost ventila na zatvaranju krilaca i uobičajeno je da bude oko 20% na velikim obrtajima, kad ima dovoljno izduvnih gasova da zavrti turbinu. Veći iznos znači sledeće: ili turbina ne može lako/brzo da postigne traženi pritisak (mala prslina u sistemu turbo-creva) ili se malo "ulenjio" overboost, pa ECU to kompenzuje zatvaranjem krilaca turbine.
Alfa je stil... ostalo je status...
- vladomarjan
- Garaža: 159 JTDM 8v 2008
ex 156 SW 1.9 jtd - Lokacija: Cacak
Post
Re: Ulje na konektoru protokomera
OK. "Oživljavanje" overboost ventila je moguće ili ne? Odnosno da li on može da "delimično" radi?
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Ulje na konektoru protokomera
Mislim da se popravka ne isplati, a overboost očigledno može da radi i "poluispravan".
Najbolje je da se pozajmi nečiji pouzdano ispravan overboost i da se definitivno ustanovi da je problem u njemu.
Najbolje je da se pozajmi nečiji pouzdano ispravan overboost i da se definitivno ustanovi da je problem u njemu.
Alfa je stil... ostalo je status...
- Super_genije
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003 - Lokacija: Bec Austrija
- Lokacija: Bec Austrija
Post
Re: Ulje na konektoru protokomera
[quote="dusanGT"]@Super_genije - detaljno sam upoznat sa tim problemom i predlagao sam da se servis turbokompresora obavi u "Remont NS", a montaža/demontaža u servisu "Kunić", ali je urađeno drugačije.... U 90% slučajeva turbina dotraje/otkaže zbog neodgovarajućeg snabdevanja uljem (održavanje?), a ostalih 10% zbog neumerene eksploatacije. Remap ne kvari ispravnu turbinu...
Gledao sam slike koje si kacio za servis Kunic - prosto je milina odvesti auto kod takvog majstora. A planplus kaze da Kunic i Remont NS nisu puno udaljeni tako da eto ideje
Gledao sam slike koje si kacio za servis Kunic - prosto je milina odvesti auto kod takvog majstora. A planplus kaze da Kunic i Remont NS nisu puno udaljeni tako da eto ideje
Assumption is the mother of all fuckups
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Ulje na konektoru protokomera
Ja to uradio preventivno ("Kunić" -> "Remont NS" -> "Kunić"), pre tri nedelje, jer je nešto zviždalo. Nije turbina, već neprimetno popustila prirubnica na cevima izduva...
Slike iz "Remont NS" su u: viewtopic.php?p=1457475#p1457475
Slike iz "Remont NS" su u: viewtopic.php?p=1457475#p1457475
Alfa je stil... ostalo je status...
- Super_genije
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003 - Lokacija: Bec Austrija
- Lokacija: Bec Austrija
Post
Re: Ulje na konektoru protokomera
Iz istog razloga i pitam sve to. Imam osjecaj da nesto malo zvizducka na 2000rpm ali prestane vec od 2300. Jedva se i cuje ali prokletstvo cjepidlake je zeznuta stvar
Assumption is the mother of all fuckups
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Ulje na konektoru protokomera
Ako se čuje na početku vožnje, pa skoro prestane kad se izduv ugreje... verovatno nije turbina, ali ko zna...
Alfa je stil... ostalo je status...
- vladomarjan
- Garaža: 159 JTDM 8v 2008
ex 156 SW 1.9 jtd - Lokacija: Cacak
Post
Re: Ulje na konektoru protokomera
EGR fizički zamenjen. U nedostatku prokronskog lima zatvoren Al limom od 2 mm (skinute dimenzije pa ću uraditi pločicu od prokrona). Nisam primetio neku razliku pri vožnji. Sva vakuum creva zamenjena (iako nisam primetio da je neko bilo oštećeno).
Pri turiranju na leru sam posmatrao polugu paštete turbine i desilo se da prilikom dodavanja gasa poluga radi bez vidljivih problema, na konstantnom gasu ostaje u položaju ali kad se pusti gas ona ostane nekoliko trenutaka u istom položaju pa tek onda počne da se uvlači u paštetu.
Odlučim da skinem turbinu i da je očistim. Nađem nekoliko tutorijala kako i šta i opremim se potrebnim alatom. Pošto sam na više mesta našao da je za ovaj posao potrebno 5-7 sati (zavisi koliko ste vešti i kakvo je stanje sa zapeknutim šrafovima) ujutru krenem sa rasturanjem. Elem, za ovih 12 godina najverovatnije nikad nije skidana turbina od 9 ujutru do 1 popodne je trajalo odšrafljavanje i skidanje delova neophodnih da se dođe do turbine. Dakle SVAKI šraf je bilo potrebno naprskati po nekoliko puta sa WD40 i čekati po 5-10 minuta između prskanja da bi se mogao skinuti. I kako to obično biva, kada sam sve skinuo i došao do 4 šrafa koja vezuju turbinu i izduvnu granu nije bilo ni teoretske šanse da ih odvrnem . Dva od četiri, oni koji se vide ispod haube, su nakon pola sata popustili, ali donja dva nikako. S obzirom da mi je trebalo auto posle podne (tj. lepšoj polovini) odlučim da sve spakujem nazad. S obzirom da sam auto koristio u gradu, ostavio sam aluminijumsku prednju masku motora u gepeku i svakodnevno prskao WD-om dva problematična šrafa i JUČE SU KONAČNO POPUSTILI!!!
Za vikend sledi skidanje turba(maksimalno sat vremena ) a kakva je situacija na njemu videćemo.
A sada pitanje.
MAF moram da menjam ali BOSCH nema šanse da nađem. U Kitu je Met&Doria 9500 rsd. Međutim, pronađoh skoro u jednoj temi, ovde na forumu, da je sam senzor BOSCH ugrađivao i druge tipove vozila. Odnosno EPER i Bosch kažu da mi treba protokomer 0 281 002 309, a koliko sam mogao pročitati na sajtu MEAT & DORIA sami senzori F00C 2G2 044, F00C 2G2 033 i F00C 2G2 030 su isti. http://www.meat-doria.com/en/product_meat/86082
Dakle, elegantno da uzmem od lade ili opela jer su u njih isto išli ovi senzori.
Pri turiranju na leru sam posmatrao polugu paštete turbine i desilo se da prilikom dodavanja gasa poluga radi bez vidljivih problema, na konstantnom gasu ostaje u položaju ali kad se pusti gas ona ostane nekoliko trenutaka u istom položaju pa tek onda počne da se uvlači u paštetu.
Odlučim da skinem turbinu i da je očistim. Nađem nekoliko tutorijala kako i šta i opremim se potrebnim alatom. Pošto sam na više mesta našao da je za ovaj posao potrebno 5-7 sati (zavisi koliko ste vešti i kakvo je stanje sa zapeknutim šrafovima) ujutru krenem sa rasturanjem. Elem, za ovih 12 godina najverovatnije nikad nije skidana turbina od 9 ujutru do 1 popodne je trajalo odšrafljavanje i skidanje delova neophodnih da se dođe do turbine. Dakle SVAKI šraf je bilo potrebno naprskati po nekoliko puta sa WD40 i čekati po 5-10 minuta između prskanja da bi se mogao skinuti. I kako to obično biva, kada sam sve skinuo i došao do 4 šrafa koja vezuju turbinu i izduvnu granu nije bilo ni teoretske šanse da ih odvrnem . Dva od četiri, oni koji se vide ispod haube, su nakon pola sata popustili, ali donja dva nikako. S obzirom da mi je trebalo auto posle podne (tj. lepšoj polovini) odlučim da sve spakujem nazad. S obzirom da sam auto koristio u gradu, ostavio sam aluminijumsku prednju masku motora u gepeku i svakodnevno prskao WD-om dva problematična šrafa i JUČE SU KONAČNO POPUSTILI!!!
Za vikend sledi skidanje turba(maksimalno sat vremena ) a kakva je situacija na njemu videćemo.
A sada pitanje.
MAF moram da menjam ali BOSCH nema šanse da nađem. U Kitu je Met&Doria 9500 rsd. Međutim, pronađoh skoro u jednoj temi, ovde na forumu, da je sam senzor BOSCH ugrađivao i druge tipove vozila. Odnosno EPER i Bosch kažu da mi treba protokomer 0 281 002 309, a koliko sam mogao pročitati na sajtu MEAT & DORIA sami senzori F00C 2G2 044, F00C 2G2 033 i F00C 2G2 030 su isti. http://www.meat-doria.com/en/product_meat/86082
Dakle, elegantno da uzmem od lade ili opela jer su u njih isto išli ovi senzori.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
- vladomarjan
- Garaža: 159 JTDM 8v 2008
ex 156 SW 1.9 jtd - Lokacija: Cacak
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Ulje na konektoru protokomera
Pitaj za 0281002309 protokomer u "Bosch" BGD.
Original "bosch" je http://autosensori.net/product_info.php?products_id=867
Original "bosch" je http://autosensori.net/product_info.php?products_id=867
Alfa je stil... ostalo je status...
- vladomarjan
- Garaža: 159 JTDM 8v 2008
ex 156 SW 1.9 jtd - Lokacija: Cacak
Post
Re: Ulje na konektoru protokomera
Nazvao Bosch i dali mi njihovog distributera. 10400rsd. Po ko zna koji put, hvala Dušane.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Ulje na konektoru protokomera
To je sasvim OK cena...
Inače, kod distributera može da se nabavi još dosta delova: MAP senzor, regulator CR pritiska, filter za gorivo, delovi za injektore...
Inače, kod distributera može da se nabavi još dosta delova: MAP senzor, regulator CR pritiska, filter za gorivo, delovi za injektore...
Alfa je stil... ostalo je status...
- vladomarjan
- Garaža: 159 JTDM 8v 2008
ex 156 SW 1.9 jtd - Lokacija: Cacak
Post
Re: Ulje na konektoru protokomera
Osim filtera za gorivo, nadam se da mi ostalo neće trebati za duži vremenski period
Ali me i dalje kopka da pronađem u koje je Mafove ugrađivan F00C 2G2 044 pa da bar probam, ako ništa drugo.
Ali me i dalje kopka da pronađem u koje je Mafove ugrađivan F00C 2G2 044 pa da bar probam, ako ništa drugo.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Ulje na konektoru protokomera
http://www.meat-doria.com/oem_meat/F00C2G2044vladomarjan napisao:... u koje je MAFove ugrađivan F00C 2G2 044...
Alfa je stil... ostalo je status...
- vladomarjan
- Garaža: 159 JTDM 8v 2008
ex 156 SW 1.9 jtd - Lokacija: Cacak