Ulje na konektoru protokomera

Forum namenjen svim problemima i specifičnostima vezanim za Alfe koje pod haubom imaju dizel Cuore Sportivo
vladomarjan
Garaža: 159 JTDM 8v 2008
ex 156 SW 1.9 jtd
Lokacija: Cacak
Postovi: 53
Pridružio se: Pon Jul 16, 2012 9:40 pm

Ulje na konektoru protokomera

Čet Sep 26, 2013 10:01 am

Elem, evo šta se desilo.
Posle uglavnom gradske vožnje od oko 3000 km napravio sam duže putovanje do NS i nazad, a potom do Šapca i nazad (ukupno oko 900 km). Tom prilikom sam vozio u, za mene, višim obrtajima 3500-4000 uz nešto više na auto putu.
Nakon ovoga sam na poklopcu filtera vazduha sa spoljne strane primetio ulje najsličnije motornom. Međutim, to ulje nije dospelo tu nikakvim prskanjem sa strane obrtnih delova motora već je delovalo kao da ga je neko tu usuo. Dakle bez ikakvih tragova prskanja ili slivanja. Obrišem to krpom i odlučim da pratim situaciju.
Nakon 7 dana gradske vožnje ulje se nije pojavljivalo.
Al nemam mira otkud se tu stvorilo.
Uvidim sledeće.
Ulje je kapalo sa električnog priljučka na MAF senzor.
Naime, plastična zaštita (ona rastavljiva kao slovo L),koja se nalazi na džeku električne instalacije koji se kači na MAF, je sa donje strane bušna i izgleda kao da je degradirana(rastopljena) uljem. Na dodir se razvlači kao katran.
E sada, kako je ulje tu dospelo. Jedini mogući scenario koji sam mogao da dokučim je da je kondenzovano ulje sa MAFa, prošlo kroz konektor senzora, pa kroz konektor na instalaciji i na toj zaštitnoj plastici izašlo napolje (je tu mu i jeste najniža tačka). Da li je ovako nešto uopšte moguće?
Ovu teoriju potkrepljuje i to da su oba konektora masna, ali samo na mestu gde ulaze jedan u drugi.
Sad pitanja:
a) da li smem da ignorišem ovo ako se pojava ne ponovi?
b) da li se smeju lemljenjem nastavljati kablovi ovog senzora (da secnem dobar džek na otpadu pa zalemim kablove na mojoj instalaciji)?
c) da li ova količina ulja (cca 30 kapi) na protokomeru znači da postoji neki ozbiljniji kvar?
d) da li treba očistiti MAF?
Napominjem da nisam primetio nikakve nedostatke u radu motora. Vuče normalno (tj kao i ranije), baci malo crnog dima na punom gasu izmeđju 2500 i 3000 o/min i to je to.
u pitanju je 156 j.9 JTD SW 2001 sa 205000 km.
Korisnikov avatar
Falcon037
predsednik kluba
predsednik kluba
Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo
Lokacija: Beograd
Postovi: 4954
Pridružio se: Čet Jan 19, 2012 1:16 am

Re: Ulje na konektoru protokomera

Čet Sep 26, 2013 10:10 am

To ti je najverovatnije ulje koje se stvara od uljne pare (veće količina zbog agresivnije vožnje), pa se to preko iberlaufa slivalo do usisnog turbo creva, pa kondenzovalo u samom protokomeru i napravillo karambol.

Ja imao sličnih problema na 147, protokomer bio mastan ceo ali je konektor na gore pa nije ništa curelo.

Možeš da opereš MAF sa čistačem kočnica u sppreju, a za žice nisam siguran šta i kako.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Ulje na konektoru protokomera

Čet Sep 26, 2013 5:10 pm

Bilo bi najbolje da se rastavi konektor (neko strpljiv i sa iskustvom u tim stvarima) i odmaste kontakti...

156ca ima zaista komplikovan airbox sistem koji su mnogi pokušali da modifikuju tj. pojednostave, "iako fabrika zna najbolje". :roll: Uglavnom su isecali rezonator (ima ulogu u smanjenju niskofrekventne buke) i zatvarali otvor aluminijumskom pločom. Ni 147cin airbox nije mnogo bolji... :scratch: i kod njega ima mnogo više izgleda da uljne pare iz iberlaufa dođu do MAFa.

Sa slike airboxa 156ce se zaključuje da je ulaz iberlaufa suviše daleko od MAFa, da bi ga izmastio, ali ko zna... Da li postoji mogućnost da je nešto izmastilo usisnu cev (nema je na slici) ili filter?

Slika
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Falcon037
predsednik kluba
predsednik kluba
Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo
Lokacija: Beograd
Postovi: 4954
Pridružio se: Čet Jan 19, 2012 1:16 am

Re: Ulje na konektoru protokomera

Čet Sep 26, 2013 6:12 pm

Nisam gledao šemu kako je to na 156 ali sada vidim da je vrlo komplikovano da se desi to što mislim da se tebi desilo :scratch:

Svakako bi bilo najbolje ako imaš vremena da sve to rasturiš i pregledaš, očistiš MAF i njegove konektore ...
vladomarjan
Garaža: 159 JTDM 8v 2008
ex 156 SW 1.9 jtd
Lokacija: Cacak
Postovi: 53
Pridružio se: Pon Jul 16, 2012 9:40 pm

Re: Ulje na konektoru protokomera

Čet Sep 26, 2013 8:01 pm

Iskreno, nisam ni gledao šemu da bih video da je prilično teško da uljne pare od iberlaufa dođu do MAFa. Ali, kućište filtera iznutra, kao i sam filter, su potpuno suvi( nema tragova masnoće na plastici ni kada prevučem prstom. Sutra ću pregledati i usisnu cev.

Uopšte nije problem da ja to na tenane rastavim i očistim, ali bih prethodno da vidim šta je uzrok.
Sutra mi stiže VAG COM pa ću ako uspem da odradim dijagnostiku u vožnji da vidim da li MAF daje dobre vrednosti.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Ulje na konektoru protokomera

Čet Sep 26, 2013 9:27 pm

Bolje sa MultiECUScan...
Alfa je stil... ostalo je status...
vladomarjan
Garaža: 159 JTDM 8v 2008
ex 156 SW 1.9 jtd
Lokacija: Cacak
Postovi: 53
Pridružio se: Pon Jul 16, 2012 9:40 pm

Re: Ulje na konektoru protokomera

Pet Sep 27, 2013 8:58 am

Može li neka preporuka pri kojim uslovima(brzina, obrtaji i sl) uraditi dijagnostiku i koje parametre pratiti
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Ulje na konektoru protokomera

Pet Sep 27, 2013 1:04 pm

Meriti: broj obrtaja, pritisak turbine, zahtevani pritisak turbine i količinu vazduha, u četvrtoj brzini, od 1000-4000o/min, na mestu gde nećeš ugroziti ni svoju, ni tuđu bezbednost.
Ako je JTD Euro3, meri se još i voltaža sa MAF, a ako je Euro4 meri se parametar "Intake air quantity signal period" u [ms].
Alfa je stil... ostalo je status...
vladomarjan
Garaža: 159 JTDM 8v 2008
ex 156 SW 1.9 jtd
Lokacija: Cacak
Postovi: 53
Pridružio se: Pon Jul 16, 2012 9:40 pm

Re: Ulje na konektoru protokomera

Pet Sep 27, 2013 6:31 pm

Pun gas na 1000 o/min ili postepeno dodavanje gasa. Pošto mi se čini da je ovo oko 120km/h može li u 3 brzini?
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Ulje na konektoru protokomera

Pet Sep 27, 2013 6:46 pm

Iz 1000o/min se ide na pun gas do nekih 4000o/min i tu brzina bude oko 160km/h, zato i napomena o bezbednosti... Test se radi u četvrtoj brzini, jer je ubrzanje dovoljno sporo za relativno tačno registrovanje nabrojanih parametara, pa se napravi Excel dijagram kao na slici i odatle se, u najvećem broju slučajeva, vidi da li je sve OK... Iz koje je godine ta 156ca?

Slika
Alfa je stil... ostalo je status...
vladomarjan
Garaža: 159 JTDM 8v 2008
ex 156 SW 1.9 jtd
Lokacija: Cacak
Postovi: 53
Pridružio se: Pon Jul 16, 2012 9:40 pm

Re: Ulje na konektoru protokomera

Pet Sep 27, 2013 6:59 pm

2001
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Ulje na konektoru protokomera

Pet Sep 27, 2013 7:10 pm

JTD iz 2001 ima "analogni" MAF, pa spisku parametra za merenje dodaj i "voltažu MAF"... Trebalo bi, ako je MAF ispravan, da meri oko 4.60V-4.65V za najveće protoke vazduha...
Ako misliš da nema uslova da se izvede test kao što je opisano, onda može da se napravi nekoliko kratkih ubrzanja (u drugoj ili trećoj brzini) do oko 4000o/min, pa da se meri: broj obrtaja, pritisak turbine, usisani vazduh i voltaža MAF...
Alfa je stil... ostalo je status...
vladomarjan
Garaža: 159 JTDM 8v 2008
ex 156 SW 1.9 jtd
Lokacija: Cacak
Postovi: 53
Pridružio se: Pon Jul 16, 2012 9:40 pm

Re: Ulje na konektoru protokomera

Pet Sep 27, 2013 11:24 pm

Evo dijagrama. Moralo se sačekati veče da se raščisti magistrala. Podaci su u dva dijagrama jer je napon MAFa mali u odnosu na ostale vrednosti pa se ne vidi.
Slika


Slika

Dušane, molim te za komentar.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Ulje na konektoru protokomera

Sub Sep 28, 2013 12:06 am

Nedostaje kriva promene obrtaja, ali može da se nasluti kako ona izgleda.
Možda bi napon MAFa, za najveće obrtaje, trebalo da bude veći. Razlika između zahtevane i izmerene količine vazduha je relativno velika. :scratch:

Dotrajalost ili zaprljanost MAFa sa užarenim filmom je postepena i teško se primeti. Ako MAF "meri" manje vazduha, ECU "misli" da treba manje goriva, pa su performanse neznatno smanjene i nema dima...

Da li je turbina sa promenljivom geometrijom?
Ako jeste, relativno veliki pikovi pritiska turbine (i velika razlika između izmerenog i traženog pritiska) ukazuju na zaprljanost krilaca turbine, tj. zaglavljivanje šipke vakuum aktuatora ili sporiju reakciju overboost ventila. Ako je ovo prvo, u NS je čišćenje turbine oko 30€.

Inače, svi parametri mogu na isti dijagram, samo u Excelu treba podesiti "Secondary Axis" u "Series Options".
Alfa je stil... ostalo je status...
vladomarjan
Garaža: 159 JTDM 8v 2008
ex 156 SW 1.9 jtd
Lokacija: Cacak
Postovi: 53
Pridružio se: Pon Jul 16, 2012 9:40 pm

Re: Ulje na konektoru protokomera

Sub Sep 28, 2013 8:12 am

Broj obrtaja je na x osi. Znaci prvo ocistiti MAF pa ponoviti test.
Sto se turbine tice nemam pojma da li je sa promenljivom geometrijom.
Ocisticu Maf i proveriti overboost ventil pa ponoviti test u 4 brzini kao sto si mi ranije rekao. Ovo su dijagrami u 3 brzini
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Ulje na konektoru protokomera

Sub Sep 28, 2013 8:37 am

Može i da se naprska (WD-40) poluga vakuumskog aktuatora, ako je malo zaribala...

Inače, ako se u Excelu selektuju sve kolone sa brojevima, pa izabere "Scatter" kao oblik dijagrama, prva kolona (vreme) bude na "x-osi", a sve ostalo na "y-osi", pa je preglednije i lakše za čitanje i analizu...
Alfa je stil... ostalo je status...
vladomarjan
Garaža: 159 JTDM 8v 2008
ex 156 SW 1.9 jtd
Lokacija: Cacak
Postovi: 53
Pridružio se: Pon Jul 16, 2012 9:40 pm

Re: Ulje na konektoru protokomera

Sub Sep 28, 2013 2:12 pm

Sad sam proverio. Poluga vakuumskog aktuatora se kreće oko 10tak mm (razlika izvučenosti u leru i kad je ugasen). Deluje na prvi pogled da se kreće bez problema pri davanju gasa. Ali sam je ipak našpricao sa WD-40. Vakuum creva do overboost ventila i do aktuatora nemaju naprsline. Sutra najverovatnije čišćenje MAFa i testiranje.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Ulje na konektoru protokomera

Sub Sep 28, 2013 3:27 pm

Senzor kod tog starijeg tipa MAFa (HFM5 ide u Euro3) može da se odšrafi i izvadi zbog čišćenja. Iako je sve to veoma sitno, najviše efekta bi bilo ako se odmaste/očiste zone označene strelicama (ulaz i izlaz vazduha).

Slika
Alfa je stil... ostalo je status...
vladomarjan
Garaža: 159 JTDM 8v 2008
ex 156 SW 1.9 jtd
Lokacija: Cacak
Postovi: 53
Pridružio se: Pon Jul 16, 2012 9:40 pm

Re: Ulje na konektoru protokomera

Ned Sep 29, 2013 8:12 pm

Danas skinut MAF i očišćen alkoholom, četkicom i štapićima za uši. Senzor je definitivno bio zamašćen ali nigde drugde nije bilo masnoće unutar struje vazduha(filter i kućište filtera, usis vazduha, onaj plastični luk od 180°...). Prvo zamašćenje je na mestu gde iberlauf ulazi u rebrasto gumeno crevo.
I tu je izvor mog inicijalnog problema. Naime, rebrasto crevo je puklo sa suprotne strane od mesta gde se ubada iberlauf i odatle ulje prska direktno na konektor MAFa.
Slika

Sve očišćeno i sanirano.

Nakon svega urađena dijagnostika u vožnji (u 3. brzini) ali koliko vidim nikakvih poboljšanja nema u odnosu na pre.

Najveći napon MAFa je 4,44 V pri 4500 o/min.


Slika

I, da, kako sam ustanovio odakle je zamašćen MAF.
Nakon testa dignem haubu da proverim kako funkcioniše moja improvizovana zakrpa na crevu i dok sam opipavao da li ima ulja osetim kod konektora MAFa impulsno duvanje vazduha(prati rad motora na leru). Prinesem cigaretu (univerzalni alat za određivanje pravca i smera strujanja vazduha :yes:) i primetim da vazduh struji od konektora. Prilikom dodavanja gasa vazduh menja smer i kroz konektor struji na senzor, pa ako na konektoru ima ulja isto biva usisano u senzor. Verovatno se ova pojava ne deklariše kao ispravan rad ali bih zamolio da ako neko ima prilike proveri ovo na svom autu. Dakle reč je o električnom priključku(konektoru) MAFa.
Poslednja izmena od vladomarjan u Ned Sep 29, 2013 8:37 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
MiloshBg
Garaža: No Alfa, no fun...
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 2454
Pridružio se: Ned Jun 03, 2012 10:28 am

Re: Ulje na konektoru protokomera

Ned Sep 29, 2013 8:37 pm

Prelepi tu pukotinu trakom/kidnaperkom, ja sam taj problem tako (privremeno) resio kod mene.
Alfa Romeo - The car inside the driver.
vladomarjan
Garaža: 159 JTDM 8v 2008
ex 156 SW 1.9 jtd
Lokacija: Cacak
Postovi: 53
Pridružio se: Pon Jul 16, 2012 9:40 pm

Re: Ulje na konektoru protokomera

Ned Sep 29, 2013 8:39 pm

Ma pukotina je sanirana ali mi je ona izgleda najmanji problem. :scratch: Zar ne Dušane?
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Ulje na konektoru protokomera

Ned Sep 29, 2013 9:30 pm

Prva važna stvar... ako je pukotina na crevu sistema usisa locirana posle MAFa, onda postoji problem tzv. "neočitanog" vazduha - u motor ulazi više vazduha nego što je registrovano MAFom (zato i 4.44V na 4500o/min, a ne 4.65V, na primer...), pa se ubrizgava srazmerno manje goriva i performanse su slabije. Pad performansi ne mora, ali može da bude značajan. To bi trebalo zakrpiti.

Druga ne manje važna stvar... puštanje vazduha (u oba smera) u zoni konektora verovatno je posledica degradacije ili nepostojanja silikonskog zaptivača (narandžast, u obliku harmonike?) konektora ili neke pukotine u zoni konektora ili lošeg zaptivanja na mestu gde uložak MAFa ulazi u kućište MAFa. I to bi trebalo sanirati, jer su posledice kao kod klasičnog "neočitanog" vazduha.

Meni se čini, ovako napamet, da je relativno mali nivo signala sa MAFa posledica neočitanog vazduha, a ne zamašćenja senzora. Naime, senzor je sada koliko-toliko očišćen, a voltaža je i dalje relativno mala, za te obrtaje. Na remapovanom 1.9 JTDm 16v imam ≈1035mg/i na 4500o/min, što bi moglo da posluži kao orijentacija.

Sa druge strane, ovo bi mogao da bude "početak kraja" MAFa, što mi izgleda po ipak velikim oscilacijama napona signala u leru (od 150s do 200s).
Alfa je stil... ostalo je status...
vladomarjan
Garaža: 159 JTDM 8v 2008
ex 156 SW 1.9 jtd
Lokacija: Cacak
Postovi: 53
Pridružio se: Pon Jul 16, 2012 9:40 pm

Re: Ulje na konektoru protokomera

Ned Sep 29, 2013 9:52 pm

Prva važna stvar... pukotina na crevu jeste posle MAFa na mestu priključka iberlaufa ali na suprotnoj strani rebrastog creva (to mesto se vidi na tvojoj(Vašoj) prvoj slici u ovoj temi). Privremeno odmašćeno i zalepljeno izolirkom (kiša nije dozvolila skidanje i pravo krpljenje).

Druga, ne manje, važna stvar... Silikonski narandžasti zaptivač je ceo i neoštećen i vraćen adekvatno nakon čišćenja. KONEKTOR je, gotovo, u pola razgrađenom stanju. Plastika se razgradila, najverovatnije od ulja. Unutar konektora je bilo dosta crne mase, najsličnija katranu, na mestu gde se žice instalacije vezuju u konektor. Ovo je najverovatnije izolaciona i diht masa ali i nje pola fali.
Sve u svemu, naći ću na otpadu ovaj konektor i odseći ga zajedno sa parčetom kabla pa prelemiti na instalaciju.

Nemojte "koliko-toliko očišćen" molim Vas :) . Posle skoro 1 dl alkohola, baratanja kičicom, 10-tak štapića za uši i 45 min hladnog feniranja. Pa ni BOSCH ne isporučuje čistiji :D.
vladomarjan
Garaža: 159 JTDM 8v 2008
ex 156 SW 1.9 jtd
Lokacija: Cacak
Postovi: 53
Pridružio se: Pon Jul 16, 2012 9:40 pm

Re: Ulje na konektoru protokomera

Ned Sep 29, 2013 10:04 pm

Na remapovanom 1.9 JTDm 16v imam ≈1035mg/i na 4500o/min, što bi moglo da posluži kao orijentacija.
Je li ovo zahtevana ili postignuta vrednost?

Kod mene je na 4500 o/min:

zahtevano 1200 mg/i
postignuto 940 mg/i

I inače maksimalna vrednost zahtevane količine vazduha je 1200 mg/i.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Ulje na konektoru protokomera

Ned Sep 29, 2013 10:10 pm

Vanja147 i ja smo mislili da poručujemo neke konektore od "Boscha" (zastupnik je u Bgd), ali nije mogla da se poruči količina manja od 1000 komada. Na kraju smo problem rešili pomoću klemni sa izolacijom. Inače, u konektoru kojim smo se mi bavili nije bilo nakakve diht mase ili nečeg sličnog.

Izrazi "koliko-toliko" i "manje-više" :) su zato što se senzor ne može dovesti u ispravno stanje čišćenjem, ako su naslage ulja i nečistoća bile "zapečene" na površini "hot-film" dela senzora.

Navedena vrednost od 1035mg/i je postignuta tj. izmerena.

Možda bi neko sa foruma mogao da pozajmi MAF (ali samo isti dolazi u obzir) za jednu dijagnostičku vožnju...
Poslednja izmena od dusanGT u Ned Sep 29, 2013 10:16 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Alfa je stil... ostalo je status...

Povratak na “Diesel Potenza”