Overboost ventil - reparacija i čišćenje
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Vakuum crevo mora da bude nefleksibilno (kruto), da bi se podpritisak u instalaciji postizao brže i da bi vakuum ventil radio ispravno...
Alfa je stil... ostalo je status...
- alfalab
- Garaža: Alfa Romeo 147, 1.9jtd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Hteo bih da se nadovezem na ovu temu.
Vozim Alfu 147, 1.9JTD, 8V, 115ks. Auto je čipovan, ali vrlo blago tako da je snaga podignuta za oko 10%.
Problem je počeo kad sam moju ispravnu turbinu dao prijatelju da ugradi u svoju Alfu 156, 1.9 JTD, 8V, 110ks da bi mogao da otputuje na more sa porodicom. U medjuvremenu dok je on bio na moru, meni je iz Turboservisa Uzice stigla njegova remontovana turbina (plaćena 300 evra). Remontovana je turbina i regulator geometrije zakrilaca. Nakon montaze turbine primetio sam da auto malo bolje ide. Medjutim na visokim obrtajima redovno se upali MCSF poruka na bordu. Na primer kad vozim u 3 brzini i nabijem na 4200 obrtaja i nakon toga prebacim u 4-tu, ili samo pustim i opet dodam gas motor se ubaci u safe mod i limitira mi snagu. Ista stvar se dešava i u 4-toj brzini kad zavrti na 4000 i prebacim u 5-tu. Napominjem da je auto sa starom turbinom bio potpuno ispravan i nije pravio nikakve probleme, niti palio poruke, vozio sam ga u par navrata i preko 200 km/h.
Na dijagnostici pokazuje problem sa nadpritiskom turbo punjača. Prijatelj koji mi održava auto kaže da je problem što je auto čipovan i da bi bilo poželjno vratiti auto na fabričke mape, pošto nova turbina daje u startu veći pritisak.
Sa mog drugog auta Fiat Stilo koji ima isti 1.9JTD, 8v, 115ks motor i koji je u perfektnom stanju, skinuo sam EGR ventil, MAF senzor i Overboost ventil i prebacio na Alfu. Međutim javlja se isti problem na identičnim režimima vožnje, tako da sam ove tri stvari eliminisao.
Na kraju sam ugasio protokomer i problem je prestao ali auto znatno slabije ide.
Iskreno zapostavio sam svoj posao od kog živim zbog automobila i više mi je svega preko glave. Na kraju ću da vratim moju staru turbinu ako ne rešim problem.
Voleo bih da čujem Vaše mišljenje oko ovog, da li da pokušam sa prebacivanjem protokomera sa Stila ili da vratim kompjuter na fabričke mape?
Pozdrav
Vozim Alfu 147, 1.9JTD, 8V, 115ks. Auto je čipovan, ali vrlo blago tako da je snaga podignuta za oko 10%.
Problem je počeo kad sam moju ispravnu turbinu dao prijatelju da ugradi u svoju Alfu 156, 1.9 JTD, 8V, 110ks da bi mogao da otputuje na more sa porodicom. U medjuvremenu dok je on bio na moru, meni je iz Turboservisa Uzice stigla njegova remontovana turbina (plaćena 300 evra). Remontovana je turbina i regulator geometrije zakrilaca. Nakon montaze turbine primetio sam da auto malo bolje ide. Medjutim na visokim obrtajima redovno se upali MCSF poruka na bordu. Na primer kad vozim u 3 brzini i nabijem na 4200 obrtaja i nakon toga prebacim u 4-tu, ili samo pustim i opet dodam gas motor se ubaci u safe mod i limitira mi snagu. Ista stvar se dešava i u 4-toj brzini kad zavrti na 4000 i prebacim u 5-tu. Napominjem da je auto sa starom turbinom bio potpuno ispravan i nije pravio nikakve probleme, niti palio poruke, vozio sam ga u par navrata i preko 200 km/h.
Na dijagnostici pokazuje problem sa nadpritiskom turbo punjača. Prijatelj koji mi održava auto kaže da je problem što je auto čipovan i da bi bilo poželjno vratiti auto na fabričke mape, pošto nova turbina daje u startu veći pritisak.
Sa mog drugog auta Fiat Stilo koji ima isti 1.9JTD, 8v, 115ks motor i koji je u perfektnom stanju, skinuo sam EGR ventil, MAF senzor i Overboost ventil i prebacio na Alfu. Međutim javlja se isti problem na identičnim režimima vožnje, tako da sam ove tri stvari eliminisao.
Na kraju sam ugasio protokomer i problem je prestao ali auto znatno slabije ide.
Iskreno zapostavio sam svoj posao od kog živim zbog automobila i više mi je svega preko glave. Na kraju ću da vratim moju staru turbinu ako ne rešim problem.
Voleo bih da čujem Vaše mišljenje oko ovog, da li da pokušam sa prebacivanjem protokomera sa Stila ili da vratim kompjuter na fabričke mape?
Pozdrav
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Sve ovo mogu da budu simptomi skraćene dužine poluge vakuum ventila ("paštete") koja rotira krilca turbine... Uporedi sa dužinom poluge stare turbine, pa ćemo znati više.alfalab napisao:Remontovana je turbina i regulator geometrije zakrilaca. Nakon montaze turbine primetio sam da auto malo bolje ide. Medjutim na visokim obrtajima redovno se upali MCSF poruka na bordu.
Alfa je stil... ostalo je status...
- alfalab
- Garaža: Alfa Romeo 147, 1.9jtd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Hvala na odgovoru. To mi nikad ne bi palo na pamet. Prijatelj mi je još u Grčkoj, kad se vrati izmeriću polugu. Poslao sam na e-mail pitanje Turbo servisu Uzice i čekam odgovor. Turbina je od motora 110KS a moja stara je 115KS. Same turbine su potpuno iste ali je moguće da je fora u dužini poluge. Čim dobijem odgovor javljam.
- alfalab
- Garaža: Alfa Romeo 147, 1.9jtd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Evo konačno dobih odgovor iz Turboservisa Uzice i on glasi ovako:
"Postovani,
Duzina poluge nije ista na svakom turbokompresoru cak i kada je isti kataloski broj, tako da nije ispravno meriti hod poluge da bi se resio problem punjenja turbine. Fabricki se svaki ventil podesava individualno na turbini pa zbog toga nije merodavno meriti duzinu poluge.
Turbine od 110 i 115HP jesu slicne i ugradbeno zamenjive ali manja razlika je u podesavanju varijabilne geometrije (mali vijak na kucistu turbine)
Predlazem da turbinu posaljete kod nas u servis da se uradi kalibracija na probnom stolu prema motoru na koji montirate turbinu.
Srdacan pozdrav,
Dejan Veljovic
Turbo Servis
Uzice - Serbia
+381.31.562.333"
"Postovani,
Duzina poluge nije ista na svakom turbokompresoru cak i kada je isti kataloski broj, tako da nije ispravno meriti hod poluge da bi se resio problem punjenja turbine. Fabricki se svaki ventil podesava individualno na turbini pa zbog toga nije merodavno meriti duzinu poluge.
Turbine od 110 i 115HP jesu slicne i ugradbeno zamenjive ali manja razlika je u podesavanju varijabilne geometrije (mali vijak na kucistu turbine)
Predlazem da turbinu posaljete kod nas u servis da se uradi kalibracija na probnom stolu prema motoru na koji montirate turbinu.
Srdacan pozdrav,
Dejan Veljovic
Turbo Servis
Uzice - Serbia
+381.31.562.333"
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
- alfalab
- Garaža: Alfa Romeo 147, 1.9jtd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Kod mene je dužina poluge nepunih 91mm (pre oko 90.8). Auto nešto malo bolje ide na nižim obrtajima (manje je izražena turbo rupa). Sve se poklapa kao što je navedeno u tekstu koji je prosledio Dušan. Ostaje mi da izmerim polugu na mojoj staroj tubini. Problem je što je matica za podešavanje poluge zapečaćena od strane Turboservisa i svako podešavanje povlači gubitak garancije.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
E sad, moguće varijante su:
a) u servisu mogu pogrešno da nameste dužinu šipke, što se, na žalost, vidi tek kad se turbina ugradi i odradi oštrija probna vožnja, pa sledi skidanje turbine, novo slanje u servis... ili
b) u servisu mogu svesno da podese nešto malo veću dužinu šipke, što za posledicu ima nešto slabije performanse (posebno na nižim obrtajima), ali se verovatnoća pojave MCSF P0235 bitno smanjuje ili
c) može da sve bude OK.
d) ako sam promeniš dužinu šipke (i time prekršiš uslove garancije) i sve bude OK sa MCSF, a desi se neka havarija turbine koja nema uzrok u promeni dužine šipke, nemaš garanciju.
a) u servisu mogu pogrešno da nameste dužinu šipke, što se, na žalost, vidi tek kad se turbina ugradi i odradi oštrija probna vožnja, pa sledi skidanje turbine, novo slanje u servis... ili
b) u servisu mogu svesno da podese nešto malo veću dužinu šipke, što za posledicu ima nešto slabije performanse (posebno na nižim obrtajima), ali se verovatnoća pojave MCSF P0235 bitno smanjuje ili
c) može da sve bude OK.
d) ako sam promeniš dužinu šipke (i time prekršiš uslove garancije) i sve bude OK sa MCSF, a desi se neka havarija turbine koja nema uzrok u promeni dužine šipke, nemaš garanciju.
Alfa je stil... ostalo je status...
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Postoji li nacin da izvadim overboost bez skidanja zastite motora?
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Može, ali je teško - pričvršćen je na kućište filtera za vazduh... Pogledaj ogledalom položaj i mesta šrafljenja, pa proceni.
Alfa je stil... ostalo je status...
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Zalegao sam danas ispod auta da skinem, ali ne mogu da pridjem zbog zastite.
Primetio sam da su lepljene cevcice, tako da sumnjam na overboost da izaziva one pikove opisane u temi
viewtopic.php?f=71&t=56982&start=200
Primetio sam da su lepljene cevcice, tako da sumnjam na overboost da izaziva one pikove opisane u temi
viewtopic.php?f=71&t=56982&start=200
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Ne mora biti da su lepljene - vakuum crevo se sastoji iz dužeg krutog i kraćeg elastičnog segmenta, koji se navlači na "paštetu".
Alfa je stil... ostalo je status...
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Sad razumem - jedna od te dve cevčice je lepljena...
pre neku godinu, o jednom servisu su mi polomili jednu od cevčica (vremenom plastika postane krta), pa nudili da spajaju topljenjem... Za svaki slučaj kupio nov overboost, pa to preporučujem i sad.
pre neku godinu, o jednom servisu su mi polomili jednu od cevčica (vremenom plastika postane krta), pa nudili da spajaju topljenjem... Za svaki slučaj kupio nov overboost, pa to preporučujem i sad.
Alfa je stil... ostalo je status...
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Procitah temu
viewtopic.php?uid=3717&f=13&t=37449&start=0
Definitvno je overboost za zamenu.
viewtopic.php?uid=3717&f=13&t=37449&start=0
Definitvno je overboost za zamenu.
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Da osvezim temu i podelim moje iskustvo.
Kako izgleda overboost kad se rastavi na komade?
Mrezica pravougaonog oblika zapravo sluzi da spreci prasinu, a zalepljena je za kuciste i lagano nozicem se moze skinuti. Kad sam vracao malo stavio lepka cisto da je drzi na mestu.
Takodje, ocistio klip i kuciste, kao i deo izmedju gumice na koji naleze cevcica sa drugog dela ventila. Sve je to opisano na pocetku teme.
Kako izgleda overboost kad se rastavi na komade?
Mrezica pravougaonog oblika zapravo sluzi da spreci prasinu, a zalepljena je za kuciste i lagano nozicem se moze skinuti. Kad sam vracao malo stavio lepka cisto da je drzi na mestu.
Takodje, ocistio klip i kuciste, kao i deo izmedju gumice na koji naleze cevcica sa drugog dela ventila. Sve je to opisano na pocetku teme.
- Stefan 96
- rookie
- Garaža: Alfa Romeo 156
- Lokacija: Aleksandrovac
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Imam par problema sa alfom 156 1.9 jtd koju sam skoro uzeo, pa mislim da je najbolje da pitam ovde. Auto mi mnogo dimi ,u drugij kada dam oun gas ostane oblak crnog dima iza mene, e sad kada ugasim auto oo pola minuta i minut, nekad cak i duze nastavi da zuji overboost ventil, a kada gasim auto iz overboost ventila se čuje kao pfff, kao da ispusti vazduh. Sem toga i oada je ugašen auto dugo, ako prstom udarim u overboost on počne da zuji i ne prestaje dok ga ne udarim ponovo. U početku mi se nije dešavalo, ali sada mi se desava da auto štuca neravnomerno podiže brzinu, a i na konstantnom gasu secka svakih 2 sekunde, inace vuce prilično dobro, pa sam heo da pitam jel moguće da mi overboost pravi svevte probleme? Hvala unapred na odgovorima.
- nikola016
- Garaža: ex Alfa Romeo 147 140hp
ex Alfa Romeo 159 2.0 170+hp
ex Alfa Romeo GT 1.9 150hp
Alfa Romeo Brera 2.4 209+hp - Lokacija: Leskovac-Beograd
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Ako mnogo dimi, trebao bi da proveris creva turbine/interkulera, i zatvori taj EGR....
- Alfa servis Brana
- Sponzor
- Garaža: Alfa Romeo 159,147,Gt,Brera,156Q4,Fiat tipo,B4 cabrio
- Lokacija: Vranic Bgd
- Lokacija: Beograd Vranic
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Overboost pravi probleme uglavnom u letnjem periodu jer je to ustvari obican elektro magnetni ventil ( spulna). Sam po sebi se dosta zagreva a leto mu jos i pomaze u tome. Moze se delimicno reparirati cak i uspesno ako se probusi membrana pa imas neki da je crkla spulna pa prebacis i to. Pravio sam ih ranije kad sam imao vise vremena od 5-6 ispadne 2 dobra. Pozz
- goceiftimov
- rookie
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4jtd 10v 136hp
- Lokacija: Negotino makedonija
Post
Re: Auto-servis "Neša"-Info
imam jedno pitanje koliko treba biti duzine polugica acutatora za alfa romeo 156 2.4 jtd 10v 99 godiste sa variabilnom turbinom
- Foker
- rookie
- Garaža: Alfa Romeo 147 jtd
- Lokacija: Kumanovo
Post
nad turbinski senzor
vozim 147 jtd rekli mi senzor na usis i da operem interkuler jer neko to radio
pozzz
pozzz
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Ako su mislili na MAP senzor ima jedan konektor i jedan sraf vrlo lako za zameniti , a ciscenje interkulera je malo veci posao, treba ga skinuti i oprati nekim brake cleanerom ili slicnim sredstvom za odmascivanjem zatim oprati i dobro osusiti pre montiranja...
overboost ventil nije senzor na usisu
overboost ventil nije senzor na usisu
- dejan nis
- Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Upravo tako kada se previse zagreje hoce da brljavi i onda kasni odziv na gas i slicno...na 156 je to dosta lose postavljeno jer se previse greje jer je pored hladnjaka pa ga izduvna grana greje dosta a i kada se upali ventilator hladnjaka jos vise doprinosi zagrevanju dok je kod 147 i drugih to malo bolje reseno tj sklonjen je od direktnog uticaja toplote.Alfa servis Brana napisao:Overboost pravi probleme uglavnom u letnjem periodu jer je to ustvari obican elektro magnetni ventil ( spulna). Sam po sebi se dosta zagreva a leto mu jos i pomaze u tome. Moze se delimicno reparirati cak i uspesno ako se probusi membrana pa imas neki da je crkla spulna pa prebacis i to. Pravio sam ih ranije kad sam imao vise vremena od 5-6 ispadne 2 dobra. Pozz
- nikola016
- Garaža: ex Alfa Romeo 147 140hp
ex Alfa Romeo 159 2.0 170+hp
ex Alfa Romeo GT 1.9 150hp
Alfa Romeo Brera 2.4 209+hp - Lokacija: Leskovac-Beograd
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Jel ima neko sliku tog overboost ventila? Ja mozda tripujem ali mi ponekad pravi knedlu po jakoj vrucini...a uvece u 11-12 leti...Koliko obicno kosta nov?
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
imas sliku na pocetku teme a nov kosta oko 50E za obican JTD ne znam da li je za tvoj auto skuplji...