Stranica 2 od 4

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Pon Jun 24, 2013 9:41 pm
od nidza
Ja sam već nekoliko puta napisao da je netačno da nema razlike između zaglavljenih leptira i kada normalno funkcionišu. Kome odgovara lešina od auta do 2000rpm, kada je i najslađe i najekonomičnije krstariti dizelom, neka zaglavljuju krilca. Svakako će kroz gorivo da sprže najmanje jednu novu granu, sve sa ugradnjom.

Argumentujem svojim ličnim iskustvom.

Takođe, zbog čega bi iko glavio ispravnu granu? Fiksiraju ljudi kojima je grana otkazala, ili je na putu, što znači da performansi već nema. Zato i nije čudo kada neko napiše da mu je OK da vozi zaglavljenu granu, jer nije ni osetio kako radi potpuno ispravan 16v.

Da dodam, treći flaps se nalazi tačno na samom elektromotoru, tako da se on ne fiksira. To znači da ako se sve ne povadi napolje, treći flaps i dalje radi, dok su ostala 3 stalno otvorena. Nisam siguran koliko to ima smisla ostaviti tako.

Tapatalk HD

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Pon Jun 24, 2013 9:46 pm
od alfaskorpion
Na žalost ne mogu da ih slikam vec je sve spakovano .
ALi siguran sam da ce zdravije raditi jer su usisni kanali bili dosta suzeni .
Sutra cu definitivno znati , ostalo mi da je našpanujem ;)

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Pon Jun 24, 2013 9:59 pm
od dusanGT
... "našpanujem"...? :)
Uzgred, sasvim ispravne "swirls" su i zaglavili i proceduru opisali članovi AO, alfisti.hr, ECUConnections, ChipTuners, Ecu-Tuning.it... gde se, inače, u tehničkim raspravama, prihvataju samo egzaktni pokazatelji (rezultati merenja) kombinovani sa zdravom logikom. ;)

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Uto Jun 25, 2013 11:19 am
od alfaskorpion
dusanGT napisao:... "našpanujem"...? :)
Naštelujem španer i stegnem isti ;)

Re: Alfa 159 - usisna grana

Poslato: Uto Jun 25, 2013 1:06 pm
od nidza
Treba da uporedimo i izmerimo da li ima neke razlike. U mom autu je zamenska grana, metalna sa plastičnim krilcima. Na originalnoj su bila metalna krilca, fiksirana, sem trećeg krilca, koje je u osovini elektromotora. Ne znam što ne prave zamenske grane bez krilaca ako ne prave nikakvu razliku, a prave problem?

@GT, jel izmerio neko na tim cenjenim forumima kako penje obrtaje između 1200 i 2000 sa i bez krilaca? To bi imalo smisla uporediti, jer je moj auto bio leš do 2000rpm sa fiksiranom granom, a onda ko lokomotiva da te povuče.

Tapatalk HD

Re: Alfa 159 - usisna grana

Poslato: Uto Jun 25, 2013 2:22 pm
od dusanGT
Na svim nabrojanim forumima niko ništa nije merio i nije ni bilo kategoričkih sudova, već su (najviše na AO) isključivali "swirls" i i uzgred konstatovali da nema nekih promena.

Zato je moja dilema ("swirls" da ili ne) poziv na razmenu mišljenja, a ne na polemiku... Uvod u razmenu mišljenja je razmišljanje, a kao uvod u razmišljanje:
http://www.alfaowner.com/Forum/tuning-a ... ost3080051

Re: Alfa 159 - usisna grana

Poslato: Uto Jun 25, 2013 9:22 pm
od nidza
Ja pokušavam da ti otklonim dilemu sa iskustvom iz prve ruke, ali vidim da je efekat slab. Naime, ja sam dosta dugo vozio auto sa otvorenom granom, čekajući da stigne zamena, 5-6 nedelja verovatno. Poručena je nova grana sa namerom da se reši lenjost na nižim obrtajima i to je rešeno.

Ja sam uglavnom pronalazio da ljudi raskače krilca da im se ne bi greška pojavljivala kod grane koja je odsvirala svoje. Takav auto može da se vozi, tj možda sam ja prestrog kada kažem da je lešina, ali doprinos ispravne grane je, bez bilo kakve dileme, popriličan.

Tapatalk HD

Re: Alfa 159 - usisna grana

Poslato: Uto Jun 25, 2013 9:46 pm
od dusanGT
Imam utisak da se ne razumemo, pa da ponovim: iskustva su upotrebljiva za otklanjanje dileme: ili ako su brojna ili ako su rezultat razmišljanja i analize... :)

Re: Alfa 159 - usisna grana

Poslato: Sre Jun 26, 2013 10:07 am
od alfaskorpion
Da rezimiram ,posle čišcenja usisne grane auto osetno nežnije radi i dosta lakše povlači iz niskih obrtaja . Tako da je ovo preporuka za uraditi na automobilima sa 150000km predjenih .

Re: Alfa 159 - usisna grana

Poslato: Sre Jun 26, 2013 2:02 pm
od dusanGT
Mislio sam upravo na ovo: tehničkim rečnikom se opiše aktuelno stanje, uz upoređenje sa prethodnim i uzimanje u obzir dovoljnog broja parametara, uz donošenje logičnih zaključaka, kompatibilnih sa dovoljnim brojem iskustava drugih...

Re: Alfa 159 - usisna grana

Poslato: Čet Jun 27, 2013 1:51 pm
od Spitfire
Ja sam odustao od čišćenja svoje usisne grane, pošto ima baš posla.
Skinuli su ono gumeno crijevo sa usisa, pa sam ufotkao. Generalno, rekoše mi da je čista i da ne treba dirati.

Evo slika...

Slika

Slika

Slika

Re: Alfa 159 - usisna grana

Poslato: Čet Jun 27, 2013 4:32 pm
od dusanGT
Za inspekciju stanja usisne grane mogao bi da se koristi tzv. "boroskop" - prodaje ga "Emmi" za oko 130€...
http://www.emmi.rs/kamere-za-video-nadz ... ctId=26692

Re: Alfa 159 - usisna grana

Poslato: Čet Jul 04, 2013 8:32 am
od Roolieman
Kako stoji stvar sa usisnom granom na 2.0 jtdm motoru, sto se pomenutih problema tice?

Re: Alfa 159 - usisna grana

Poslato: Čet Jul 04, 2013 10:10 am
od dusanGT
Možda znaju oni što su rekli da je DPF na 2.0 JTDm bolje rešen nego na 1.9 JTDm... ;)

Re: Alfa 159 - usisna grana

Poslato: Čet Jul 04, 2013 1:05 pm
od Roolieman
Zanemeli su :D

Re: Alfa 159 - usisna grana

Poslato: Čet Jul 04, 2013 3:26 pm
od dusanGT
Verovatno zato što se DPF na 2.0 JTDm nalazi neposredno iza turbine i što 2.0 JTDm ECU ima zaštitu od prekoračenja EGT, što, u prevodu, znači ograničenje snage na većim obrtajima...

Re: Alfa 159 - usisna grana

Poslato: Pet Jul 05, 2013 9:58 pm
od bobek
Ljudi pogledajte moj mali update na ovu temu:

viewtopic.php?f=71&t=55024

Ja bih konstruktora ovih klapni obesio!! Dve klapne su od silne čađi ostale zaglavljene, druge dve su krenule put motora!!

Što se tiče performansi sa i bez klapni, mislim da je Nidza u pravu! Moja 159- mi jeste delovala malo čudno na 1500-2000 obrtaja.. Mislim, nekako sam očekivao da će biti agilnija. Ali eto, kad sredim ovaj haos videćemo vrede li čemu te klapne! Mislim, sigurno ih nisu tu stavili bez razloga.

I EGR ventil OBAVEZNO blokirati! Verovatno je on i napravio ovaj haos sa čađi.

Pozz

Re: Alfa 159 - usisna grana

Poslato: Sub Jul 06, 2013 2:04 pm
od bobek
Eh, da, zaboravih da napomenem, kod mene je nova tj. plastična usisna grana što se ugrađuje u "novije" 159-ke od sredine 2008. godine. Dakle ista kao kod Spitfire! Inače, ne mogu da nađem taj aktuator! Kao da ga ova usisna grana nema! Ali čemu onda klapne?! Šta ih pokreće?!

Re: Alfa 159 - usisna grana

Poslato: Sub Avg 24, 2013 9:07 am
od dusanGT

Re: Alfa 159 - usisna grana

Poslato: Sub Avg 24, 2013 11:34 am
od sErGiO
Dušane ne vide se slike, mora da se uloguje na forum. Ajd iskopiraj slike pa ih uploaduj ovde na forum uz propratni tekst ako ti nije teško.

Re: Alfa 159 - usisna grana

Poslato: Sub Avg 24, 2013 11:43 am
od Falcon037
Zar i 147 euro4 ima krilca ?

Re: Alfa 159 - usisna grana

Poslato: Sub Avg 24, 2013 12:28 pm
od dusanGT
Joel je izbacio originalnu Euro4 usisnu granu sa krilcima (1.9 JTDm 16v) pa ubacio Euro3 granu (na slici) bez krilaca i modifikovao je tako što je izbacio i leptir za gašenje JTDm i stavio običnu zakrivljenu cev. To je OK, ako može povoljno da se nabavi Euro3 grana. Ako ne može, na Euro4 grani se izbace krilca i zavare otvori za njihove osovine...

Slika

Kod 159ke je situacija slična...

Re: Alfa 159 - usisna grana

Poslato: Čet Avg 29, 2013 3:00 pm
od nidza
Zanimljivo štivo u vezi CDTI motora (što je u stvari naš JTDm).
http://download.ms-motor-service.com/xi ... en_web.pdf

Još zanimljiviji tekst koji objašnjava koliko dužina puta vazduha zapravo utiče na performanse i kako se štimuje različito za visokoperformansne ili "civilne" motore. Varijabilni usis treba da pomiri ova dva dijametralno suprotna sveta.
http://www.autozine.org/technical_schoo ... haust.html

@dusanGT, ono što sam ja shvatio iz teksta iznad, a krajnje ima smisla, jeste da adekvatno projektovana usisna grana, tj adekvatne dužine u odnosu na režim rada motora, omogućava veću količinu vazduha u cilindru zbog efekta povratnog talasa. Ovo apsolutno mora biti u korelaciji sa obrtnim momentom, a ne samo ekologijom.

Čak i kod motora sa turbinom ovo znači da više vazduha u usisu ne mora da znači i više vazduha u cilindru ako se on sudari sa povratnim talasom koji izbija iz cilindra.

Tek sam zagrebao problematiku, ali eto čisto da podelim sa svima koje zanima čemu sva ova komplikacija života zvana swirl/tumble flaps.

Slika

Re: Alfa 159 - usisna grana

Poslato: Čet Avg 29, 2013 4:01 pm
od dusanGT
U maju je već citiran taj "Pierburgov" dokument koji se bavi ovim sklopom...

viewtopic.php?p=1441616#p1441616

Inače, već više meseci vozim sa "isključenim" krilcima (u maksimalno otvorenom položaju), uz razne remap parametre. Nisam primetio nikakvu razliku (osećaj u vožnji je isti). U tim uslovima izmerio sam (MES) čak nešto malo veću količinu vazduha (oko 5%) na malim obrtajima u uslovima vožnje na tempomat.

Poenta: ako je subjektivni utisak isti, a objektivno merenje pokazuje nešto malo bolji rezultat, zaključak je jasan...

Napomena: efekti koji su se postizali promenljivom dužinom usisne komore (Variable Intake Manifold - VIM) i koji se sada postižu primenom "swirl flaps" se razlikuju...

Citat: "However, variable intake manifold (VIM) is rarely used on turbocharged or supercharged engines... This is because forced induction offers a strong supercharging effect already. This largely reduces the benefit of VIM, thus its additional costs and weight are difficult to justify. As more and more cars are switching to turbocharged engines, the popularity of VIM is expected to cool down in the foreseeable future."

Poslato: Čet Avg 29, 2013 5:43 pm
od nidza
Jasno kao dan da je kod atmosferaca benefit veći, ali ista logika mora da postoji i kod turbaka, doduše u manjoj meri. Na dokumentu koji si i ti okačio ranije je opisano da fiksiranje krilaca u bilo kom od krajnjih položaja donosi više čađi kao nusprodukt lošijeg sagorevanja, zbog očiglednog manjka vazduha u odnosu na projektovanu vrednost u mapi. To mora da utiče na moment.

Subjektivan osećaj očigledno nije argument, jer sam zamenom grane gde su krilca bila fiksirana u otvorenom položaju dobio ozbiljno više momenta ispod 2000rpm. Nemam razloga da ti ne verujem, a nemaš ni ti meni.

U kom momentu meri ECU količinu vazduha? U samom cilindru sigurno ne, tako da je taj senzor negde ranije. Sudaranje vazdušnih struja se može desiti i nakon tog senzora što dovodi u pitanje izmerene vrednosti. Po kom principu radi taj senzor uopšte?

Tapatalk 4