Varijabilni usis kod 159-ke
- bocko85
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.8 twin phaser
- Lokacija: Nis
Post
Varijabilni usis kod 159-ke
Interesuje me da li je problem sa varijabilnim usisom kod 1.9 jtdm masine ispravljen na restyling modelima od 2008. godine ili je situacija jos osetljivija?
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
Po pričama servisera priča je još gora, jer pre ristajlinga crkne samo poluga, a posle ristajlinga otpadnu i flapsove usisa motor sa različitim posledicama.
Tapatalk HD
Tapatalk HD
- byMaX
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo Giulia QV 510bhp AT8 2018
Alfa Romeo Giulietta 2.0jtdm3 Sport 2011
Volvo S80 2006
Mini Cooper D 2016 - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
ali redje crkavaju... kod 2.0 je problem otklonjen
Turismo Internacionale
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
Čekaj da se nakupe pa da vidimo. To su rekli i za MY2007. Enigma je svim proizvođačima, nije samo Fiat pogođen.
Tapatalk HD
Tapatalk HD
- byMaX
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo Giulia QV 510bhp AT8 2018
Alfa Romeo Giulietta 2.0jtdm3 Sport 2011
Volvo S80 2006
Mini Cooper D 2016 - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
Istina. Čitao sam nešto od nekog kao stručnjaka na alfaowner forumu, da je stvar u leguri špialtera od koga je taj gornji deo napravljen i da su to otklonili, ali jako kasno. Ne verujem koje se fame prave od toga...
Turismo Internacionale
- pinokio1
- Garaža: Alfa Romeo 159 JTDm 16v
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Post
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
Meni otpale klapne na usisu na 2010om godištu.
Rezultat: pokrivila se 4 ventila, otvara se motor, ravna se glava, nov dihtung, sve ukupno 38.000 din. Nisam turbinu proveravao, molim boga da i ona nije načeta, zasad se ponaša ok, mada sam primetio da se kazaljka od pritiska ponekad ne vrati skroz na nulu kad auto miruje.
Inače auto je kao nov i spolja i iznutra. Prešao pravih 120tkm. Kako je taj sistem usisa glupavo izveden to je neverovatno. Ja razumem da se sve može pokvariti ali da tako neki banalan kvar može da ti uništi ceo motor(jer ja sam još dobro prošao), to odbijam da prihvatim. Da konstruktor nije stavio neku prepreku da krilca mogu da udju u motor to ne razumem.
Rezultat: pokrivila se 4 ventila, otvara se motor, ravna se glava, nov dihtung, sve ukupno 38.000 din. Nisam turbinu proveravao, molim boga da i ona nije načeta, zasad se ponaša ok, mada sam primetio da se kazaljka od pritiska ponekad ne vrati skroz na nulu kad auto miruje.
Inače auto je kao nov i spolja i iznutra. Prešao pravih 120tkm. Kako je taj sistem usisa glupavo izveden to je neverovatno. Ja razumem da se sve može pokvariti ali da tako neki banalan kvar može da ti uništi ceo motor(jer ja sam još dobro prošao), to odbijam da prihvatim. Da konstruktor nije stavio neku prepreku da krilca mogu da udju u motor to ne razumem.
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
Dobro si prošao.
Ne sme prepreka da se stavi, jer je putanja vazduha do detalja proračunata. Bolje rešenje bi bilo da krilaca ni nema u tom slučaju.
Ostavio si bez klapni ili si stavio novu granu? To je onda sve ukupno popriličan trošak. Neverovatno je da se raspalo posle 3 godine i 120k kilometara...
Ne sme prepreka da se stavi, jer je putanja vazduha do detalja proračunata. Bolje rešenje bi bilo da krilaca ni nema u tom slučaju.
Ostavio si bez klapni ili si stavio novu granu? To je onda sve ukupno popriličan trošak. Neverovatno je da se raspalo posle 3 godine i 120k kilometara...
-
Ka
- Drug Član
- alfa-u-srcu
- Garaža: -
- Alfa Romeo Giulietta Turbo Benzina
-Alfa Romeo 159 TI JTS
-Alfa Romeo 159 JTDm
-Alfa Romeo 33 Boxer Imola Rosso
-BMW E30 coupe Brilliantrot - Lokacija: Lipovica
Post
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
I posle kazu kako je JTS najgori motor u 159
Rodjen da ne uspem, pa se zato duplo trudim
- EnricoAdams
- Garaža: Alfa Romeo 156 restyle 1.9 JTD 16V
- Lokacija: Novi Beograd
- Lokacija: Beograd <-> Lazarevac
Post
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
Zar nije slucaj da te klapne mogu da se skinu preventivno i da se tako preduprede moguci problemi?
- pinokio1
- Garaža: Alfa Romeo 159 JTDm 16v
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Post
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
Kad mi se to desilo, otisao sam kod Dese. A da sam otisao odmah, cim sam kupio auto, to mi se ne bi ni desilo jer bi on sredio usis preventivno.
E sad je problem u tome sto sam ja dobio garanciju na motor i menjac od 12 meseci ali sam morao da odradim veliki servis u ovlastenom servisu gde su kredom oznacavali kad su menjali zupcasti, kao da menjaju na golfu 2, toliko su strucni (pokazao mi Desa tragove krede)
Sutra treba da odem do Auto Sabca(tu sam kupio auto) i da vidim sta ce i da li ce uopste nesto da mi priznaju od stete. Garancija mi se ne odnosi samo na dizne i sistem ubrizgavanja.
Sta vi mislite kako treba da nastupim i ima li neko iskustva sa problemom u garantnom roku sa polovnim autom.
E sad je problem u tome sto sam ja dobio garanciju na motor i menjac od 12 meseci ali sam morao da odradim veliki servis u ovlastenom servisu gde su kredom oznacavali kad su menjali zupcasti, kao da menjaju na golfu 2, toliko su strucni (pokazao mi Desa tragove krede)
Sutra treba da odem do Auto Sabca(tu sam kupio auto) i da vidim sta ce i da li ce uopste nesto da mi priznaju od stete. Garancija mi se ne odnosi samo na dizne i sistem ubrizgavanja.
Sta vi mislite kako treba da nastupim i ima li neko iskustva sa problemom u garantnom roku sa polovnim autom.
- pinokio1
- Garaža: Alfa Romeo 159 JTDm 16v
- Lokacija: Sremska Mitrovica
- Semi
- Garaža: Alfa Romeo 156 V6
- Lokacija: Smederevo
- Lokacija: Smederevo
- Roolieman
- Garaža: Alfa 159 2.0 JTDm
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Ono sto sigurno pomaze je da se zatvori EGR i softverski i fizicki i da se ocisti usis.
Glavni razlog crkavanja je nakupljanje garezi na klapnama.
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
1.9 ili 2.0?pinokio1 napisao:Da, januar 2010.
Ono sto sigurno pomaze je da se zatvori EGR i softverski i fizicki i da se ocisti usis.
Glavni razlog crkavanja je nakupljanje garezi na klapnama.
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Po mom skromnom mišljenju, baš 1.9 16v je najpametnija kupovina kad se sagledaju svi aspekti - performanse, potrošnja, održavanje. Jedini minus je varijabilni usis, ali to treba kontrolisati redovno i neće biti problema.
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
Možeš samo da se tešiš na taj način s obzirom koliko je 16v bolji u vožnji, kako na niskim, tako na visokim obrtajima. U svim režimima subjektivno odaje utisak da ima znatno više konja.Kaligula napisao:Zato je 8v keva.........sipaš voziš i ne misliš
Po mom skromnom mišljenju, baš 1.9 16v je najpametnija kupovina kad se sagledaju svi aspekti - performanse, potrošnja, održavanje. Jedini minus je varijabilni usis, ali to treba kontrolisati redovno i neće biti problema.
-
Ka
- Drug Član
Post
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
Evo baš si me smorio do kinder proizvoda sa svojim postom da stavimo 30 ks vise sa strane,8v je daleko bolja i bezbednija kupovina od 16v.....u apsolutno svim segmentima održavanja
Pošto vidim da igraš na kartu snage ti onda budi baja pa uzmi 2.4,nemoj taj 16v da mučiš sa raznim mapama od kojih će samo glava da te boli
Pošto vidim da igraš na kartu snage ti onda budi baja pa uzmi 2.4,nemoj taj 16v da mučiš sa raznim mapama od kojih će samo glava da te boli
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
Pričam o 16v sa fabričkom mapom. Remap je otišao napolje leta 2012.
Nije pitanje samo maksimalne snage, nego je interesantno koliko je više ima u režimu svakodnevne vožnje (1500-2500pm).
Ne znam koja razlika u održavanju postoji, kad je sve u dlaku isto? Varijabilni usis nije bauk ako majstor uspostavi dobru dijagnozu na prvom detaljnom pregledu. Ja sam zamenio taj usis odmah nakon kupovine, to je jednokratni trošak i sigurno neće sve vlasnike da zadesi.
Nije pitanje samo maksimalne snage, nego je interesantno koliko je više ima u režimu svakodnevne vožnje (1500-2500pm).
Ne znam koja razlika u održavanju postoji, kad je sve u dlaku isto? Varijabilni usis nije bauk ako majstor uspostavi dobru dijagnozu na prvom detaljnom pregledu. Ja sam zamenio taj usis odmah nakon kupovine, to je jednokratni trošak i sigurno neće sve vlasnike da zadesi.
-
Ka
- Drug Član
Post
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
Zato sad kolega otvara motor na Alfi staroj 3 godine .......nije jedini,na ovom forumu ih je bilo bar još 5 tako da ne hvala,preboleću tih 30 ks!Moj džep mi je ipak najdraži
- pinokio1
- Garaža: Alfa Romeo 159 JTDm 16v
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Post
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
Motor je 1.9. Kupio sam auto u julu, prešao 5000km i to mi se desilo. Kad je neko maler onda to tako ide.
Autom sam toliko oduševljen, načinom kako se vozi i kako ide da mu nisam puno ni zamerio.
Deša mi je odradio EGR, softverski itd. tako da sam sad miran.
Pričao sam sa njim i o nekom čipu i vađenju DPF (bolje ja da njega odmah izvadim, nego da on meni oči vadi kasnije) pa me zanima kako se taj motor ponaša kad se čipuje i da li mu skraćuje vek ako neko zna iz iskustva.
Autom sam toliko oduševljen, načinom kako se vozi i kako ide da mu nisam puno ni zamerio.
Deša mi je odradio EGR, softverski itd. tako da sam sad miran.
Pričao sam sa njim i o nekom čipu i vađenju DPF (bolje ja da njega odmah izvadim, nego da on meni oči vadi kasnije) pa me zanima kako se taj motor ponaša kad se čipuje i da li mu skraćuje vek ako neko zna iz iskustva.
- Stromboli
- Garaža: Giulia 952 QV
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V - Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
Sve zavisi koliko ti je bitno hoces li s autom preci 500kkm bez cipa ili 450kkm sa cipom, a i to su nagadjanja. Ja se ne bih puno brinuo za motor. Bitno je da se uradi remap koji ne siluje menjac, a on je najslabija karika u lancu. Spremiti se za vise troskove eksploatacije u pogledu menjanja seta kvacila, turbina ce verovatno ranije na remont, izduvna grana je isto slaba tacka, ali i na necipovanim 8v ode, jednostavno je nesrecna konstrukcija i polozaj kompleta izduvne grane i turba... Kad vozis brzi auto, treba misliti i na poboljsanje kocnica u perspektivi 330mm diskovi bi bili savrseni itd...
`...owning an Alfa is a portal...´ - dovoljno receno.
- Roolieman
- Garaža: Alfa 159 2.0 JTDm
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
Kod mene je bilo dovoljno zatvoriti EGR i ubiti DPF da se masina preporodi.
Ogradjujem se zbog motora, mozda je na 1.9 snaga drugacije rasporedjena, pa remap ima smisla. Na 2.0 je maksimalni momenat na 1750Nm.
Ogradjujem se zbog motora, mozda je na 1.9 snaga drugacije rasporedjena, pa remap ima smisla. Na 2.0 je maksimalni momenat na 1750Nm.
- milosabs
- Garaža: e39 525 d sport m optic touring
- Lokacija: Novi Sad Nis
Post
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
ja dansa sa 8v na autoputu uopste nisam oseti da mi fali snage,gas i ona ide.Tacno je da u gradskoj voznji pokazuje lenjost ali to je u uslovima stani kreni.Bas iz gore pobrojanih razloga sam uzeo 120 ks.150 ks se u svim rezima vozi rasterecenije ali kada se uklj .turbina mislim da ta razlika i nije toliko evidentna.Probacu sa pedak box-om koga sam imao na prethodnim kolima koji samo ubrzava odziv na papucicu gasa,izmericu koliko je moguce tacnije od 80 do 100/120 u IV i V,koliko je potrebno u VI od 120 do 130/140/150/160.
Nidza to moze da uradi sa svojom jer mu je auto 150 ks pa da uporedimo.
Da nije ovog tupavog zakona moj izbor bi bio 2,4 sa 210 ks,2,0 mjet se cini jako zanimljivim ali su iskustva sa istim jako mala.Neko rece da 1.9 znaju svi u dusu,delova na svakoj trafici,jeftin i pouzdan dok je 2,0 odlican ali zato su mu delovi bezobrazno skupi.
Nidza to moze da uradi sa svojom jer mu je auto 150 ks pa da uporedimo.
Da nije ovog tupavog zakona moj izbor bi bio 2,4 sa 210 ks,2,0 mjet se cini jako zanimljivim ali su iskustva sa istim jako mala.Neko rece da 1.9 znaju svi u dusu,delova na svakoj trafici,jeftin i pouzdan dok je 2,0 odlican ali zato su mu delovi bezobrazno skupi.
bio jednom jedan TI
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
Turbina uvek radi, od lera.
Ako misliš na veseli režim, kada se sve klapne otvore i turbina pošteno zavrti, 150KS zapravo tek proleprša na visokim obrtajima, što je i normalno jer je motor 16v. Uglavnom su 16v motori trimovani na više obrtaje, 8v na niže, pri čemu ne mislim samo na JTD(m) nego uopšte. Skoro pa je pravilo.
Ako misliš na veseli režim, kada se sve klapne otvore i turbina pošteno zavrti, 150KS zapravo tek proleprša na visokim obrtajima, što je i normalno jer je motor 16v. Uglavnom su 16v motori trimovani na više obrtaje, 8v na niže, pri čemu ne mislim samo na JTD(m) nego uopšte. Skoro pa je pravilo.
Povratak na “Alfa Romeo 159 | Brera/Spider | 8C Comeptizione/Spider”