Coil-overs ili opruge i amortizeri (za 159)
- Danilo
- Garaža: 159 2.2JTS '08
Post
Coil-overs ili opruge i amortizeri (za 159)
Razmišljam se da uzmem ili nešto kao što je Eibach Pro-Street S coil-over (il' možda B14/B16? znam da je B16 klasa iznad) ili Eibach Pro-Kit ili Sportline opruge i neke dobre amortizere (a prvo čak i da probam sa fabričkim amortizerima dok „rade“). Znam da Nidža ima Pro-Kit opruge, pa bi bilo lepo čuti njegova iskustva u odnosu na fabričke amortizere, ali me zanimaju i iskustva svih ostalih.
Najradije bih uzeo coil-over zbog mogućnosti podešavanja: naročito me brine visina automobila kad dođe zima. Pro-Street S omogućava spuštanje od oko 2-5cm, pa bih ga leti držao na 5cm, a zimi na 2cm. Da li je Bilstein B14 nešto bolji (otprilike su iste cene, koliko vidim)? Nudi iste mogućnosti podešavanja (tj. samo visinu). B16 je definitivno bolji izbor, ali je dosta skuplji i, pre svega, ne znam da li bi iko kod nas to umeo da mi podesi dovoljno dobro (takve stvari umeju loše da podese i oni koji pripremaju auto za trke, a kamoli za dnevnu vožnju i povremeni izlazak na stazu pošto bih morao stalno da menjam podešavanja za takve stvari).
Šta biste rekli da je najpraktičnije rešenje za auto koji se koristi preko cele godine u našem podneblju a na stazu izlazi 1-4 puta godišnje? Da li će mi spušten auto biti problem zimi na našim očišćenim putevima (uz dobre zimske gume, naravno)? Koliku će mi prednost i sigurnost doneti tvrđe vešanje (neko od gorepomenutih) na stazi i u agresivnijoj dnevnoj vožnji?
Generalno, ne smeta mi tvrdo vešanje a za visinu se malo brinem na našim putevima. U svakom slučaju, želeo bih da odem na Navak Track Day 30.06. pa moram malo i da pripremim auto za to, a vešanje mi je tu na drugom mestu (posle guma, kojima sledi zamena u svakom slučaju — mada se mislim da za ovaj svoj prvi izlazak na stazu i konačno potrošim ove što su trenutno na kolima pa da stavim nove posle toga ).
Najradije bih uzeo coil-over zbog mogućnosti podešavanja: naročito me brine visina automobila kad dođe zima. Pro-Street S omogućava spuštanje od oko 2-5cm, pa bih ga leti držao na 5cm, a zimi na 2cm. Da li je Bilstein B14 nešto bolji (otprilike su iste cene, koliko vidim)? Nudi iste mogućnosti podešavanja (tj. samo visinu). B16 je definitivno bolji izbor, ali je dosta skuplji i, pre svega, ne znam da li bi iko kod nas to umeo da mi podesi dovoljno dobro (takve stvari umeju loše da podese i oni koji pripremaju auto za trke, a kamoli za dnevnu vožnju i povremeni izlazak na stazu pošto bih morao stalno da menjam podešavanja za takve stvari).
Šta biste rekli da je najpraktičnije rešenje za auto koji se koristi preko cele godine u našem podneblju a na stazu izlazi 1-4 puta godišnje? Da li će mi spušten auto biti problem zimi na našim očišćenim putevima (uz dobre zimske gume, naravno)? Koliku će mi prednost i sigurnost doneti tvrđe vešanje (neko od gorepomenutih) na stazi i u agresivnijoj dnevnoj vožnji?
Generalno, ne smeta mi tvrdo vešanje a za visinu se malo brinem na našim putevima. U svakom slučaju, želeo bih da odem na Navak Track Day 30.06. pa moram malo i da pripremim auto za to, a vešanje mi je tu na drugom mestu (posle guma, kojima sledi zamena u svakom slučaju — mada se mislim da za ovaj svoj prvi izlazak na stazu i konačno potrošim ove što su trenutno na kolima pa da stavim nove posle toga ).
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Coil-overs ili opruge i amortizeri (za 159)
Mislim da tebi realno treba Koni FSD. On će da radi sve to što tražiš bez drkanja oko štelovanja.
Acqua-Olio-Benzina
- Danilo
- Garaža: 159 2.2JTS '08
Post
Re: Coil-overs ili opruge i amortizeri (za 159)
Neću da tvrdim da išta znam o njima, ali do sada sam pročitao uglavnom loše ocene istih (u odnosu na gornja rešenja). Sa kojim oprugama bi bilo najbolje da ih uparim?
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Coil-overs ili opruge i amortizeri (za 159)
Ja uglavnom pročitah hvalospeve. Ljudi sa Alfama 156 i 147 GTA "progledaše" s njima. Kupiš njihov set i sa oprugama.
Lično nisam pristalica coilovera...Uvek ću biti pristalica da razdvojene komponente bolje rade od integrisanih - bilo da se radi o mehanici, bilo da se radi o elektronici.
Lično nisam pristalica coilovera...Uvek ću biti pristalica da razdvojene komponente bolje rade od integrisanih - bilo da se radi o mehanici, bilo da se radi o elektronici.
Acqua-Olio-Benzina
- Danilo
- Garaža: 159 2.2JTS '08
Post
Re: Coil-overs ili opruge i amortizeri (za 159)
Ok, hvala na predlozima. Pogledaću još malo šta kažu za te varijante i uporediti to sam mojim željama pa se i odlučiti za nešto.
- Danilo
- Garaža: 159 2.2JTS '08
Post
Re: Coil-overs ili opruge i amortizeri (za 159)
Hm, izgleda da Koni FSD više nije u ponudi za Alfu 159 :/ Proveriću sa lokalnim zastupnikom za svaki slučaj.
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Coil-overs ili opruge i amortizeri (za 159)
Jel radi neko Koni u Srbiji umesto Dinare?
Acqua-Olio-Benzina
- Danilo
- Garaža: 159 2.2JTS '08
Post
Re: Coil-overs ili opruge i amortizeri (za 159)
Ja sam samo njih našao. Ako neko zna još nekoga, neka javi.
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Coil-overs ili opruge i amortizeri (za 159)
Koliko znam Dinara je rasprodala svoj lager i ne radi više Koni...poslednje stvari sa lagera su išle bam badava
Acqua-Olio-Benzina
- sibin
- Garaža: 5,4L
- Lokacija: bgd
- sErGiO
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156SW 1.8TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Coil-overs ili opruge i amortizeri (za 159)
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... 5_321.html
Purezza di linea e prefezione del meccanismo - Alfa Romeo
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
-
ki
- Drug Član
Post
-Stelovanje na vagicama se radi kada zelis menjati/korigovati/prepraviti raspored mase automobila. Sami coiloveri mogu da se nasteluju u smislu visine kako god zelis i ne trbaju ti nikakve vagice koje su btw za fabricki auto potpuno nepotrebne...
-Stelovanje nagiba. Na sta mislis konkretno kada kazes stelovanje nagiba..? Ako mislis na ploce za stelovanje minusa, one se obicno kupuju odvojeno. Neke kineske varijante ukljucuju i "camber plates" ali je obicno ceo sklop s*ranje pa hvataju musterije na taj dodatni deo koji realno ne kosta nista spec. Btw, ne znam kako amort moze da udara "ponekad u rukavac"...????
Re: Coil-overs ili opruge i amortizeri (za 159)
Da razjasnim neke stvari:Dottore napisao:...jer treba znanja nastelovati to,oni se steluju tako sto se auto stavi na vage i gleda se gde,sta i kako.Sad vozim drugi auto na -25 mm i mislim da je to najbolja solucija.Uglavnom nadji nesto sa stelovanjem nagiba,B12 i Pro System nemaju to pa ponekad se cuje kako udara u rukavac.
-Stelovanje na vagicama se radi kada zelis menjati/korigovati/prepraviti raspored mase automobila. Sami coiloveri mogu da se nasteluju u smislu visine kako god zelis i ne trbaju ti nikakve vagice koje su btw za fabricki auto potpuno nepotrebne...
-Stelovanje nagiba. Na sta mislis konkretno kada kazes stelovanje nagiba..? Ako mislis na ploce za stelovanje minusa, one se obicno kupuju odvojeno. Neke kineske varijante ukljucuju i "camber plates" ali je obicno ceo sklop s*ranje pa hvataju musterije na taj dodatni deo koji realno ne kosta nista spec. Btw, ne znam kako amort moze da udara "ponekad u rukavac"...????
-
ki
- Drug Član
Post
Re: Coil-overs ili opruge i amortizeri (za 159)
Bilstein ili Koni? Naravno Bilstein. Eibach ili ostali? Naravno Eibach.
Coiloveri pre svega, ukoliko B14 PSS ima postavku kao sto je na slici kod Alfisti.Net onda bih isao na njih jer mozes ladno da dokupis jos jedan ili vise setova meksih/tvrdjih glavnih opruga od npr nekog Faulknera ili slicno. B16 ne razmatraj uopste.
Coiloveri pre svega, ukoliko B14 PSS ima postavku kao sto je na slici kod Alfisti.Net onda bih isao na njih jer mozes ladno da dokupis jos jedan ili vise setova meksih/tvrdjih glavnih opruga od npr nekog Faulknera ili slicno. B16 ne razmatraj uopste.
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Coil-overs ili opruge i amortizeri (za 159)
Ekstremo je to. Čoveku treba auto za svaki dan. Track day vožnja je iz opisanog tu sporedna stvar.
Acqua-Olio-Benzina
- StefanMih
- Garaža: 156 JTD, 33 Racer, Panda 750
- Lokacija: Podgorica
Post
Re: Coil-overs ili opruge i amortizeri (za 159)
U svakom sluchaju, mnogo je pametnije odmah uzeti coilse...uglavnom je samo setovanje tvrdoce amortizera dovoljno da budu ok, i za svaki dan, i za poneki track-day. Ni Koni + Eibach i slichne varijante nisu znachajno srecnija (zavisno od setup-a coilsa mogu biti i gora) varijanta po domacim putevima.
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Re: Coil-overs ili opruge i amortizeri (za 159)
Na TD i tako ideš za svoju dušu. Ako želiš da budeš brz, bolje kupi polovne slikove za TD, značiće ti više i od vešanja, a bogme i od onog pod haubom.
Tapatalk HD
Tapatalk HD
-
ki
- Drug Član
Post
Jos jedna korisna adresa sa ozbiljnim amortima je Intraxracing.nl - ne ocekivati jeftine stvari u njihovom slucaju
Btw, ovo za slikove je korektno.. Npr. poluslikovi pa i oni najjeftiniji ce 'ubrzati' auto za sigurnih 5%, slikovi cak i do 10% ali ozbiljna vremena dolaze tek kada je i suspenzija resena a upravo ti ona daje taj 'race feel' u celoj prici..
Re: Coil-overs ili opruge i amortizeri (za 159)
Ne mora biti ekstremno, poenta je u menjanju glavnih opruga. A tako to ide ukoliko imas samo jedan automobil za sve, sto je opet jeftinije nego li dva...starac vujadin napisao:Ekstremo je to. Čoveku treba auto za svaki dan. Track day vožnja je iz opisanog tu sporedna stvar.
Jos jedna korisna adresa sa ozbiljnim amortima je Intraxracing.nl - ne ocekivati jeftine stvari u njihovom slucaju
Btw, ovo za slikove je korektno.. Npr. poluslikovi pa i oni najjeftiniji ce 'ubrzati' auto za sigurnih 5%, slikovi cak i do 10% ali ozbiljna vremena dolaze tek kada je i suspenzija resena a upravo ti ona daje taj 'race feel' u celoj prici..
- Danilo
- Garaža: 159 2.2JTS '08
Post
Re: Coil-overs ili opruge i amortizeri (za 159)
Dobio sam odgovor od Dinakoa: mogu da naruče FSD (oko 65k RSD) ili SportKit sa oprugama (75k RSD). Rok isporuke 15 dana. Međutim, ja nekako i dalje naginjem coilover-ima na osnovu svega ovde rečenog i onoga što sam mogao da pročitam na drugim mestima. Verovatno će to da bude Eibach ProStreet-S.
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Re: Coil-overs ili opruge i amortizeri (za 159)
Nemoj da se pokaješ ako ti auto bude trebao za svaki dan. Coilover su obično vrlo tvrdi u svakoj varijanti, čak i kad se podignu sasvim. E, sad, neko to voli, neko ne.
Ja sam skontao da sam mator za mnogo tvrda kola, tako da je Eibach Pro kit tu dobar kompromis. Zapravo mi se čini da je na normalnoj krstarećoj brzini udobniji nego fabrički set opruga, ali kad ih stisneš brzo dođe kraj. Meni se sviđa cela gimnastika i mogu da se nosim sa tim.
Neko reče da ima problema da utera 159tku u javnu garažu, ja nemam tih problema, ima -3cm na oprugama i -1cm na profilu gume. Ako i grebne, obično zakači šusplehom ili donjim viljuškama, što nije neki problem, pogotovo što se jako retko dešava. Zimus nije bio nikakav problem, auto se vozio svaki dan, bio više puta i na vikend skijanjcu na Kopu, apsolutno bez najmanjih problema.
Ako promenim autić, teško ću odoleti da i sledeći ne spustim. Videćemo.
Ja sam skontao da sam mator za mnogo tvrda kola, tako da je Eibach Pro kit tu dobar kompromis. Zapravo mi se čini da je na normalnoj krstarećoj brzini udobniji nego fabrički set opruga, ali kad ih stisneš brzo dođe kraj. Meni se sviđa cela gimnastika i mogu da se nosim sa tim.
Neko reče da ima problema da utera 159tku u javnu garažu, ja nemam tih problema, ima -3cm na oprugama i -1cm na profilu gume. Ako i grebne, obično zakači šusplehom ili donjim viljuškama, što nije neki problem, pogotovo što se jako retko dešava. Zimus nije bio nikakav problem, auto se vozio svaki dan, bio više puta i na vikend skijanjcu na Kopu, apsolutno bez najmanjih problema.
Ako promenim autić, teško ću odoleti da i sledeći ne spustim. Videćemo.
-
ki
- Drug Član
Post
Re: Coil-overs ili opruge i amortizeri (za 159)
Da li prostreet-s nudi neki rezervni izbor opruga po tvrdocama? Btw, cisto radi informacije: H&R je robna marka za koju Bilstein radi amorte...
- StefanMih
- Garaža: 156 JTD, 33 Racer, Panda 750
- Lokacija: Podgorica
Post
Re: Coil-overs ili opruge i amortizeri (za 159)
Eibach ProStreet-S ne koristi std opruge za coilse tako da bi imao problem ako ikad budesh htio da promjenish tvrdocu istih.
Pitaj ove da li imaju u ponudi za 159 - http://www.bc-racing.co.uk/ Recimo Audi S4 s tim coilsima i 160kg (to je skoro duplo vishe nego shto ide na 156) oprugama je sasvim prihvatljiv...
Pitaj ove da li imaju u ponudi za 159 - http://www.bc-racing.co.uk/ Recimo Audi S4 s tim coilsima i 160kg (to je skoro duplo vishe nego shto ide na 156) oprugama je sasvim prihvatljiv...
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Coil-overs ili opruge i amortizeri (za 159)
Sve je to preozbiljno i ekstremno za ono što čoveku realno treba s obzirom na njegove potrebe i eksploataciju kola...Bitnije od toga je da ima set dobrih guma, poluslikova...a pre ogibljenja pre bih se bavio i kočnicama.
Acqua-Olio-Benzina
-
ki
- Drug Član
Post
Re: Coil-overs ili opruge i amortizeri (za 159)
Poluslikovi ce ga kostati (+felne) verovatno blizu cene coilovera, jbg.. To je cena autosporta.
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Coil-overs ili opruge i amortizeri (za 159)
Tako je. Gume i kočnice su prve na udaru u funkcionalnom smislu i njih treba poboljšati...ili voziti turistički po stazi što nije fazon...
Ogibljenju neće biti ništa od jurcanja, ali treba naravno dinamički poboljšati auto da bi bili brži, a i zbog ugođaja u vožnji.
Ogibljenju neće biti ništa od jurcanja, ali treba naravno dinamički poboljšati auto da bi bili brži, a i zbog ugođaja u vožnji.
Acqua-Olio-Benzina
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Re: Coil-overs ili opruge i amortizeri (za 159)
Ako mene pitate, lepo je isprobati auto na stazi, da vidite lepo gde su mu granice. Za neko redovno TD jurcanje treba napraviti drugi auto, jer 159 nije za to. Skupo zezanje.
Tapatalk HD
Tapatalk HD