Pozdrav, evo me posle krace pauze,
danas se vracam sa posla, kad' gle cuda, isto mi se kazaljka turbine pomerila malo i obrtaji blago skocili, tacno se cuje po radu motora da se nesto desava.
Prebacio sam na potrosnju, kad' ono neke nenormalne cifre, tipa usporavam, idem polako u leru (samo sto nisam stao), a racunar pokazuje od 17 do 20 litara.
Setim se foruma i misljenja pojedinaca da je u toku regeneracija DPF-a, al' najgore je sto se to desi u gradu, pa nemam gde da ga produvam ... onda sam resio da ga malo nagazim (preko 3000 obrtaja), i da malo obilaznim putem dodjem do kuce. Neposredno ispred kuce mi se sve vratilo u normalu.
Ako je to stvarno regeneracija DPFa, onda cu to da vadim iz auta. A posto ja nemam lampicu koja me upozorava kada je to u toku, onda se manifestuje tako sto se skala turbine pomeri skoro do prve crte, a obrtaji su malo ispod 1000, tako da se tokom voznje ne moze videti kada je regeneracija u toku, ali zato moze kada se zaustavim.
AR159 - povecan broj obrtaja i pritisak u turbini u leru
- darchy
- Garaža: Alfa Romeo 159 JTDm 16v
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
-
Ka
- Drug Član
Post
Re: AR159 - povecan broj obrtaja i pritisak u turbini u leru
Malo me zbunjuje kod tebe ta učestala regeneracija ako je to u pitanju,koliko si prešao km od kada si prethodni put imao istu situaciju?Da li si primetio da ti dimi mnogo pozadi kad si ga poterao malo žešće?
- darchy
- Garaža: Alfa Romeo 159 JTDm 16v
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: AR159 - povecan broj obrtaja i pritisak u turbini u leru
Nije ni meni tu nista jasno ... moguce da je DPF dobro zaprljan i da treba da ide napolje ... cini mi se da sam presao oko 400-500km od proslog puta kada mi se to desilo. Nisam primetio nikakav dim, ali nije bas ni da sam obracao mnogo paznju.
Svakako planiram uskoro da idem do majstora, pa cemo da vidimo sta je. Mada, sumnjam da cemo nesto resiti, ja bih trebao da imam prikacen racunar uvek, i onda da ocitavam parametre u trenutku kada se to desava, u suprotnom ce sve biti ok.
Svakako planiram uskoro da idem do majstora, pa cemo da vidimo sta je. Mada, sumnjam da cemo nesto resiti, ja bih trebao da imam prikacen racunar uvek, i onda da ocitavam parametre u trenutku kada se to desava, u suprotnom ce sve biti ok.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: AR159 - povecan broj obrtaja i pritisak u turbini u leru
Pre nego što odeš kod bilo kog majstora...
... mogao bi neko od kolega sa foruma (koji ima "MultiECUScan" dijagnostiku) da proveri sledeće parametre:
A zatim i da proveri funkcionisanje "swirl flaps" (opis na desnom delu ekrana podseća na tvoje "simptome"):
Ako je nešto od ovog problematično, videće se (ili čuti) odmah...
... mogao bi neko od kolega sa foruma (koji ima "MultiECUScan" dijagnostiku) da proveri sledeće parametre:
A zatim i da proveri funkcionisanje "swirl flaps" (opis na desnom delu ekrana podseća na tvoje "simptome"):
Ako je nešto od ovog problematično, videće se (ili čuti) odmah...
Alfa je stil... ostalo je status...
- darchy
- Garaža: Alfa Romeo 159 JTDm 16v
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: AR159 - povecan broj obrtaja i pritisak u turbini u leru
Hvala na smernicama, ali sumnjam da cu uspeti da ga prekontrolisem te parametre pre odlaska u servis, morace oni na licu mesta to da odrade.
A sta su u stvari "swirl flaps"? Koliko sam razumeo, to su neki elektromotori na usisnoj grani, i oni tamo nesto otvaraju i zatvaraju? A nova usisna grana kosta oko 300e?
A sta su u stvari "swirl flaps"? Koliko sam razumeo, to su neki elektromotori na usisnoj grani, i oni tamo nesto otvaraju i zatvaraju? A nova usisna grana kosta oko 300e?
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: AR159 - povecan broj obrtaja i pritisak u turbini u leru
Na JTDm su "swirl flaps" - krilca u usisnoj grani, koja promenom ugla rotacije izazivaju vrtloženje usisanog vazduha, što bi trebalo da doprinose boljem iskoriščenju goriva na malim obrtajima, kad su u položaju "zatvoreno" (na velikim obrtajima su u položaju "otvoreno").
Krilca se ponekad zaglave zbog čađi u usisnoj grani (vidi klip), a ako se naglo odglave, dešavaju se vibracije i nepravilan rad motora...
Usisna grana 2.4 JTDm koja je čišćena (Seb Bertol - alfisti.hr)...
[youtube]Hf3tcAKAics[/youtube]
Krilca se ponekad zaglave zbog čađi u usisnoj grani (vidi klip), a ako se naglo odglave, dešavaju se vibracije i nepravilan rad motora...
Usisna grana 2.4 JTDm koja je čišćena (Seb Bertol - alfisti.hr)...
[youtube]Hf3tcAKAics[/youtube]
Alfa je stil... ostalo je status...
- darchy
- Garaža: Alfa Romeo 159 JTDm 16v
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: AR159 - povecan broj obrtaja i pritisak u turbini u leru
Pozdrav ljudi ... napokon sam stigao da odem do majstora malo.
Ovako stoje stvari sto se tice tih obrtaja i skale turbine, jeste regeneracija DPFa, ocitali smo kilometrazu kada je poslednji put odradjena regeneracija, i poklapa se sa mojom evidencijom ... inace, neki normalan period je na 400 - 500km gradske voznje.
Istripovao sam potencijalni kvar, pa sam pozurio da otvorim temu, a na kraju se ispostavilo da je ipak sve u redu.
Sto se tice "swirl-flaps"-ova, nemam vise nikakve simptome ... nestali su sami od sebe ... malo su se javljali jos nakon sto sam iskljucio EGR i remontovao dizne, ali sada je sve ok (videcu koliko ce takvo stanje da traje).
Ovako stoje stvari sto se tice tih obrtaja i skale turbine, jeste regeneracija DPFa, ocitali smo kilometrazu kada je poslednji put odradjena regeneracija, i poklapa se sa mojom evidencijom ... inace, neki normalan period je na 400 - 500km gradske voznje.
Istripovao sam potencijalni kvar, pa sam pozurio da otvorim temu, a na kraju se ispostavilo da je ipak sve u redu.
Sto se tice "swirl-flaps"-ova, nemam vise nikakve simptome ... nestali su sami od sebe ... malo su se javljali jos nakon sto sam iskljucio EGR i remontovao dizne, ali sada je sve ok (videcu koliko ce takvo stanje da traje).