hehe, drago mi je kada mogu da pročitam i drugačije mišljenje, iako sam se već naslušao mišljenja i jednih i drugih. Iskreno, najviše me nerviraju oni koji furaju jednoumlje i svoje iskustvo uzimaju kao jedino relevantno i tako predstavljaju ono što su prošli i gdje su bili, pogotovo ako se tu nađe kakva TV ekipa. Stoga, ovo pričam iz nekog svog ugla, sopstvenog iskustva, uz možda par informacija koje sam dobio od kolega.
Ja sam bio na Carnivalu, iako sam mogao da odem i na Royal Caribbean. Za razliku od pomenutih, Celebrity je premium kompanija, ali sam čuo mnogo iskustava kolega koji se žale da su tamo pravi goniči robova. Vjerujem da je vama umjetnicima bilo barem malo lakše. Meni je bilo super. Da sam radio kao konj po 14+ sati dnevno, 9 mjeseci, bez dana odmora, jesam, ali dobro, svakom svoje. Tad sam mogao da to izguram bez problema.
Nego, nazad na temu, odnosno ono što bi interesovalo one koji bi željeli da odu:
Ovako, veličina broda je obično direktno proporcionalna tipu, dužini i isplativosti krstarenja (Izuzetak su recimo, brodovi poput Queen Mary 2, koja je u stvari jako luksizan brod i ima zadatak da prevozi putnike. Što bi rekli, prije "liner" a ne "cruiser"). Tako recimo na krstarenjima od po 9+ dana budu najveći brodovi (deplasmana > 110 000t). S druge strane, ukoliko se prolazi kroz Panamski kanal, tuda je saobraćaj trenutno rezervisan za uže brodove, jer oni najveći ne mogu da prođu (bar ne još).
Samom veličinom broda je uslovljen i broj putnika, tako da oni najveći (Recimo Allure of the Seas) primaju i dobro preko 5000 putnika, ne računajući posadu (mada čujem da su jako rijetko popunjeni).
Obično se jedna trećina dana na krstarenju provodi na samom brodu, i onda ste, naravno uslovljeni sadržajem koji se nalazi na istome. Međutim, Oprostićeš mi, kolega, ako se ne osložim po pitanju zanimacija na brodu. Moguće je da je moj drugačiji utisak uslovljen drugačijim tipom kompanije koja svoj imidž bazira upravo na zabavi putnika, ali opet, nisam bio na Celeb. pa ne mogu da punopravno sudim. Doduše, svaki brod je drtugačiji, a da i ne govorim o kompanijama.
Naravno o ukusima ne treba raspravljati, ali ja zaista nisam imao problema da se razonodim. U teatru se, recimo, svakodnevno održavaju kojekakve:
- prezentacije tura, kvizovi, bingo (mahom preko dana),
- humorističke prestave, mjuzikli, dolaze stand up komičari (naveče).
Bioskop, đakuzi na sve strane, bazeni, vodeni tobogani, vještačke stijene, basket teren, mini golf, video igre, diskoteka, bibiloteka, velnes centar (preeeeskupo), takmičenja širom broda... Ma da odem na po jedno mjesto u roku od 10 dana, meni bi bilo dosta
Piće i hrana su možda jedan od glavnih razloga zašto raja ide tamo. Masa bijelaca, pogotovo mlađih se uroka od alkohola najstrašnije
Kokteli su daleko popularniji nego kod nas, što je valjda i normalno u (su)tropskom pojasu. Iako je krstarenje, generalno, all inclusive, alkohol se naravno plaća, a cijene istog i nisu baš male, iako su za posadu daleko jeftinije, ali svejedno, kad ideš tamo, sigurno da se nosi koji dinar u džepu. Barovi i restorani su na sve strane, pored bazena, u bazenima, na krovu broda, cigar bar, ma gdje hoćeš i kad god si gladan, uvijek možeš da nađeš nešto fino da pojedeš.
Tačno je da je hrana drugačija nego kod nas, ali opet, volim da probam sve i svašta. Dopala mi se portorikanska kuhinja, ali se na brodu obično služi hrana na američki ili meksički fazon. Ponekad mediteranski, ali opet prilagođena njihovim nepcima. Svejedno, hrana na brodu mi se dopala, baš. Do tada nikada ranije nisam probao jastoga, file minjon, niti onaj pravi cheesecake. (priznajem, generalno sam skroman, pa mi u tom polju kriterijum i nije nešto pretjerano visok. Pretpostavljam da me je lako zadovoljiti
). Buffet restorani (iliti švedski sto), italijanski restorani (a la carte), restorani u sklopu stand up comedy kluba, hamburgerije, meksički restorani (a la carte), picerije (koje su, barem na nekoliko brodova na kojima sam bio, besplatne, i obično rade 24 sata dnevno), tzv. steakhouse restorani (a la carte), restorani sa 5 zvjezdica (a la carte), ma samo reci...
...i da... sladoled (na točenje), voćni sokovi i ledeni čaj su "na izvolite", iliti jedi dok ne crkneš.
Luke su zasebna priča. Pored onoga što je već pomenuo kolega Alfaholic, samo da dodam da na brodu imate "shore excursions" službenika, koji će vas uputiti kako i šta. Npr. na US, GB ili NL djevičanskim ostrvima, ne bi trebali da naiđete na probleme, dok se šetnja po brazilskim favelama ili po zabačenim kvartovima Jamajke ne preporučuje tek tako. U suštini, samo treba biti oprezan. Mislim da ima sta da se vidi, pogotovo sto se tamo ne ide svaki dan. Naravno da postoji satnica, odnosno vrijeme kada se pristaje i otplovljava, ali ako se rezervise tura preko cruise kompanije, brod ce da vas saceka dok se ne vratite. Iskrcavanje zna biti mucno, ali ako ustanes medju prvima, onda si napolju ocas posla (znam, jer smo mi fotografi redovno isli prvi napolje i to obicno u cik zore). Barem je tako bilo kod mene. Naravno, jeftinija varijanta je da ugrabite jednog od lokalaca koji vas ceka napolju, i da vas oni odvedu na ista ili skroz druga mjesta za manje pare, ali tu vec nema garancije da ce vas brod cekati ako zakasnite.
...i da, vjetra da ima, ima. Da je strašno, nije, uopšte, mada to opet zavisi i od doba godine i rute kojom se ide. Barem meni nije bio problem, a i većina putnika je u kupaćim po čitav dan
Što se tiče morske bolesti, na brodu postoji doktor, čije se usluge, čini mi se, plaćaju, a lijekovi protiv mučnine su dostupni na svakom ćošku. Inače, i nisam iskusio veliko ljuljanje broda, sem kada smo usred nekog lošeg vremena prelazili meksički zaliv po sredini istog, recimo na kruzu prema Panami i Kostariki. Onda su talasi znali da budu i po 15 metara, jer sam ja, koji se silom prilika nadjem na terasi 5.decka (recimo nekih 15 metara visine) znao da se vratim mokar unutra. U svakom slučaju, preporuka je da se nađe kabina u sredini broda kako bi se umanjio efekat ljuljanja. (znao sam da muku mučim u teretani pri lošem vremenu. Naime, teretana se nalazi na pramcu, pa se pri jačim talasima znalo desiti da na benču jednog trenutka dižem recimo 100kg, pa 60, pa 150, zbog oscilacija broda!
)
U svakom slučaju, preporuka. Srećom, internet sadrži jako puno informacija, zapisa i video klipova o svemu, pa se uvijek možete informisati i iz druge, treće ili pete ruke