Howto: Poliranje farova
- moljac
- Garaža: BMW F10 535xd
- Lokacija: Pancevo
- Lokacija: Pancevo
Post
Re: Howto: Poliranje farova
Ja bih krenuo sa 800,ali ne mnogo..onda 1000 pa 2000 pa polir pasta.Uglavnom za 15-ak min gotov posao.
- Bojan90
- Garaža: 156 1.6ts
- Lokacija: Bor-Zagubica
Post
Re: Howto: Poliranje farova
Zavisi koliko su izgrebani. U principu smirgla skida sva ostecenja. Ne moze ne mnogo, nego dok ne skines ostecenja. Tom prvom smirglom se skidaju sva ostecenja, a ostalim smirglama se ksidaju ostecenja, risevi, koje je nanela prva smirgla.
Meni je los monitor, tako da ne vidim bas sve kako treba.
Pocetna bi trebalo da bude 600 ili 800, i potom ostale gradacije, bez preskakanja. Jednom gradacijom smirlgas horizontalno, drugom vertikalno, zatim obrises ubrusom ili nekom krpom da vidis da li su jednako presmirglani svi delovi, ako jesu prelazis na sledecu gradaciju, ako nisu popravljas sta treba.
Izmedju 1000 i 2000 treba ubaciti bar 1500, a posle 2000 ne bi bilo lose preci i sa 2500, posto smirdex radi i 2500, pa se ta gradacija relativno lako nalazi. Sto vise delujes smirglom, lakse ce ti biti da ispoliras, i rezultat ce biti bolji.
Meni je los monitor, tako da ne vidim bas sve kako treba.
Pocetna bi trebalo da bude 600 ili 800, i potom ostale gradacije, bez preskakanja. Jednom gradacijom smirlgas horizontalno, drugom vertikalno, zatim obrises ubrusom ili nekom krpom da vidis da li su jednako presmirglani svi delovi, ako jesu prelazis na sledecu gradaciju, ako nisu popravljas sta treba.
Izmedju 1000 i 2000 treba ubaciti bar 1500, a posle 2000 ne bi bilo lose preci i sa 2500, posto smirdex radi i 2500, pa se ta gradacija relativno lako nalazi. Sto vise delujes smirglom, lakse ce ti biti da ispoliras, i rezultat ce biti bolji.
- moljac
- Garaža: BMW F10 535xd
- Lokacija: Pancevo
- Lokacija: Pancevo
Post
Re: Howto: Poliranje farova
Nemam pojma,ja sam na vise automobila radio sa 500-800-1000-2000,naravno u zavisnosti koliko je ostecen far,i nije bilo problema.Evo na mojoj bivsoj Alfi farovi su i dalje kao novi,a ispolirani su pre godinu dana.Na ovoj sad sto vozim pre par meseci sam ispolirao,i sve je u redu mora i dobra polir pasta da bude da bi farovi sijali kao novi
- alfa_gt
- Garaža: Alfa Romeo GT, 1.9 JTD, 2005 (Mala)
- Lokacija: NBgd
- Lokacija: NBgd
Post
Re: Howto: Poliranje farova
Hvala puno, momci
Interesuje me jel mogu ja da se nekako zeznem i preteram sa tim grubljim smirglama? Jer tim smirglanjem skidam prakticno jedan sloj fara, pa da ne bude posle kuku majko
Bojane - znaci npr sa 800 radim horizontalno, pa sa 1,000 vertikalno? I tako dalje....?
Interesuje me jel mogu ja da se nekako zeznem i preteram sa tim grubljim smirglama? Jer tim smirglanjem skidam prakticno jedan sloj fara, pa da ne bude posle kuku majko
Bojane - znaci npr sa 800 radim horizontalno, pa sa 1,000 vertikalno? I tako dalje....?
Bojan90 napisao:Jednom gradacijom smirlgas horizontalno, drugom vertikalno
- Bojan90
- Garaža: 156 1.6ts
- Lokacija: Bor-Zagubica
Post
Re: Howto: Poliranje farova
Moze i tako, ali bolje je ovako, imas nekoliko hgradacija viska, ali sa manje smirglanja dobijas isti, ako ne i bolji rezultat, jer je logicnije da ce npr. 1500 bolje i lakse da skine dragove nastale smirglanjem sa 1000, nego recimo 2000. 2500 bih ubacio zato sto se radi rucno poliranje.
Inace, ditejleri ne preskacu ni jednu granulaciju, recimo, 600-800-1000-1200-1500-2000-2500-3000-6000
Ne mozes da se zeznes, ima tu dosta materijala za skidanje, a smirgla i nije tako gruba. Malo smirglas, stalno kvasis, pa osusis da prekontrolises, pa smirglas ponovo.
Da, tako je. horizontalno-vertikalno, horizontalno, vertikalno ......
Razlog je prost, vidi se kako je smirgla vucena i da li su svi delovi podjednako presmirglani, tj da li su skinuti tragovi prethodne smirgle, time izbegavas da ti na faru ostanu tackice, slicne ovima sto imas, sto se vide pod svetlom. Nastaju zbog toga sto finija granulacije nije uklonila tragove grublje. Zato ne treba preskakati granulacije.
Koje paste planiras da koristis?
Inace, ditejleri ne preskacu ni jednu granulaciju, recimo, 600-800-1000-1200-1500-2000-2500-3000-6000
Ne mozes da se zeznes, ima tu dosta materijala za skidanje, a smirgla i nije tako gruba. Malo smirglas, stalno kvasis, pa osusis da prekontrolises, pa smirglas ponovo.
Da, tako je. horizontalno-vertikalno, horizontalno, vertikalno ......
Razlog je prost, vidi se kako je smirgla vucena i da li su svi delovi podjednako presmirglani, tj da li su skinuti tragovi prethodne smirgle, time izbegavas da ti na faru ostanu tackice, slicne ovima sto imas, sto se vide pod svetlom. Nastaju zbog toga sto finija granulacije nije uklonila tragove grublje. Zato ne treba preskakati granulacije.
Koje paste planiras da koristis?
- alfa_gt
- Garaža: Alfa Romeo GT, 1.9 JTD, 2005 (Mala)
- Lokacija: NBgd
- Lokacija: NBgd
Post
Re: Howto: Poliranje farova
E hvala puno na strpljenju i detaljnim instrukcijama!
Gde znam, vidis da sam totalni pocetnik, dalje od sipanja goriva nisam dogurala za ove 4 godine, zato sam u tolikom zentu sada Krenula sam prvo o smirglama da se raspitujem. Za pastu nemam ideju, vidim kroz temu da su ljudi koristili sve i svasta i da generalno nijedna nije losa. Ja se stvarno ne razumem. Turtlewax?
KarbonaruBojan90 napisao:Koje paste planiras da koristis?
Gde znam, vidis da sam totalni pocetnik, dalje od sipanja goriva nisam dogurala za ove 4 godine, zato sam u tolikom zentu sada Krenula sam prvo o smirglama da se raspitujem. Za pastu nemam ideju, vidim kroz temu da su ljudi koristili sve i svasta i da generalno nijedna nije losa. Ja se stvarno ne razumem. Turtlewax?
- Bojan90
- Garaža: 156 1.6ts
- Lokacija: Bor-Zagubica
Post
Re: Howto: Poliranje farova
Da si blize, ja bih ti to zavrsio, imam smirgle, masinu, razne paste, kompletnu opremu
Onda ces morati da kupis nesto u farbari "na meru". Trebace ti jedna grublja, da izvuces tragove od smigli, i nesto finije, da dobijes bolju prozirnost plastike. Od grubljih, za rucni rad, mogu da preprorucim Fareclu G3, dosta ti je 10 gr, al ne verujem da ce neko prodati manje od 50 , ako se radi s njom far mora da bude pokvasen ili U pol 333, ona radi na suvo. Kod finijih imas veci izbor, sve zavisi sta imaju u prodavnici da ponude, ni jedna nije losa.
Onda ces morati da kupis nesto u farbari "na meru". Trebace ti jedna grublja, da izvuces tragove od smigli, i nesto finije, da dobijes bolju prozirnost plastike. Od grubljih, za rucni rad, mogu da preprorucim Fareclu G3, dosta ti je 10 gr, al ne verujem da ce neko prodati manje od 50 , ako se radi s njom far mora da bude pokvasen ili U pol 333, ona radi na suvo. Kod finijih imas veci izbor, sve zavisi sta imaju u prodavnici da ponude, ni jedna nije losa.
- alfa_gt
- Garaža: Alfa Romeo GT, 1.9 JTD, 2005 (Mala)
- Lokacija: NBgd
- Lokacija: NBgd
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Howto: Poliranje farova
i ja sam radio sa g3 fareclom i smirglama 800, 1000 i 2000 nisam nista izmedju, posle toga samo jos malo istrljam nekom pastom za rucno poliranje tipa sonax i sl. mada i ne mora i ovako je dobro ispadalo, niko se nije zalio
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Howto: Poliranje farova
Drugar kome je to hobi radi na drugi nacin.. On ga izmatira sa recimo 1500 vodenom i posle samo izlakira i dobijete vecit far, kao fabrika sto radi. Nikakve polir paste ne koristi.
Alfa Romeo - The car inside the driver.
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Howto: Poliranje farova
fabricki je to keramicki nano lak ful kvaliteta koj je bas za plastiku a koji nije isto sto i ovaj koji mi koristimo za lakiranje automobila i sl. koji je na nitro bazi.
sam far je od neke akrilik plastike ili kako se vec to zove i obicni lakovi mu stete, vremenom nagrizaju plastiku i stvaraju mikro pore i sl. a na suncu mnogo brze gube sjaj i mnogo se lakse ostete od atmosferalija i fizicki tako da ni to ne moze da traje vecno a da ne pricam o ovijm lakovima u spreju tipa happy color i sl. to tek nije dobro za far, e sad ako koristi bas taj keramik lak ili sta je tacno vec kao fabrika to je druga prica
a sam sloj laka mora biti mikronski nanesen
sam far je od neke akrilik plastike ili kako se vec to zove i obicni lakovi mu stete, vremenom nagrizaju plastiku i stvaraju mikro pore i sl. a na suncu mnogo brze gube sjaj i mnogo se lakse ostete od atmosferalija i fizicki tako da ni to ne moze da traje vecno a da ne pricam o ovijm lakovima u spreju tipa happy color i sl. to tek nije dobro za far, e sad ako koristi bas taj keramik lak ili sta je tacno vec kao fabrika to je druga prica
a sam sloj laka mora biti mikronski nanesen
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Howto: Poliranje farova
Zaboravio sam da navedem da ne koristi obican lak... Kad saznam koji je lak u pitanju, javljam!
Alfa Romeo - The car inside the driver.
- Loud Car Driver_
- Garaža: 156 1.9 jtd 16v m-jet
Ex. 2: 156 SW jtd 8v
Ex. 1: 147 jtd 16v m-jet - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Mirijevo
Post
Re: Howto: Poliranje farova
Posle skoro dve godine, jel si saznao koji lak koristi?
Toliko volim da vozim, da me dusa boli kada stignem tamo gde sam krenuo.
- Bojan90
- Garaža: 156 1.6ts
- Lokacija: Bor-Zagubica
Post
Re: Howto: Poliranje farova
Postoji Body sprej lak za farove. Matiraju se smirglom i prelakiraju.
- zlatko1685147
- Garaža: alfa romeo 147
- Lokacija: palic
- djzecky
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 JTD. 2006.
Remap SCT 148 ks - Lokacija: Backa Topola
Post
Re: Howto: Poliranje farova
Meni nije jasno sta se desava sa "staklom" farova na 156 facelift. Na par njih sam vec video, kao da ima milion malih pukotina koje nisu sa spoljne strane. Dzabe smirglanje i poliranje.
Nazalost ovako je kod mene...danas sam polirao farove i nisam to uspeo da uklonim. Pre par godina na drugarovoj 156 ici facelift, ista situacija.
Evo par slicica radova - smirgla 1000, 2000 i polir pasta
Ovako sam uspeo da izvucem, zasada, pao mrak, bice jos malo poliranja. Nije lose ali kada se upale farovi, te pukotine ubijaju koliko se vide...inace nije mi prvi put da poliram farove, samo na 156-ici sam dosada to video.
Nazalost ovako je kod mene...danas sam polirao farove i nisam to uspeo da uklonim. Pre par godina na drugarovoj 156 ici facelift, ista situacija.
Evo par slicica radova - smirgla 1000, 2000 i polir pasta
Ovako sam uspeo da izvucem, zasada, pao mrak, bice jos malo poliranja. Nije lose ali kada se upale farovi, te pukotine ubijaju koliko se vide...inace nije mi prvi put da poliram farove, samo na 156-ici sam dosada to video.
There is no replacement for displacement!
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Na žalost to je česta pojava i te pukotine su u sredini stakla-plastike i to nema šanse poliranjem ili bilo kako sanirati.
Sent from maj el dži ge-2 manji
Sent from maj el dži ge-2 manji
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
- Mrzovoljni Soko
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9jtd 85kw no-remap xD (Blue beuty)(ex)
Alfa Romeo 159 1.9Jtdm 110kw,remap :D (Musava) - Lokacija: Mihajlovac Smederevo
- Lokacija: Mihajlovac,Smederevo
Post
Re: Howto: Poliranje farova
Ne smeju farovi da se poliraju iznutra,samo obrisati krpom. Sama plastika po sebi puca izmedju slojeva i to ne moze da se resi,jedino da se zamene farovi ili stakla...
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
Post
Re: Howto: Poliranje farova
Moji farovi su polirani iznutra. Yuhica je radio. I odlican posao je odradio.
Inace farovi pozute i ispucaju i iznutra. Njih sijalica greje sa jedne strane, a sa druge sunce przi kada se oljusti fabricka uv zastita. Isto tako udje i prasina i voda unutra pa izgrebe plastiku.
I kad se to odradi treba da ide neka vrsta zastite sa obe strane. Keramicka je jedna od boljih.
Ovo su moji:
pre:
posle:
A ovi su sa fejslifta.
pre:
posle:
Inace farovi pozute i ispucaju i iznutra. Njih sijalica greje sa jedne strane, a sa druge sunce przi kada se oljusti fabricka uv zastita. Isto tako udje i prasina i voda unutra pa izgrebe plastiku.
I kad se to odradi treba da ide neka vrsta zastite sa obe strane. Keramicka je jedna od boljih.
Ovo su moji:
pre:
posle:
A ovi su sa fejslifta.
pre:
posle:
- djzecky
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 JTD. 2006.
Remap SCT 148 ks - Lokacija: Backa Topola
Post
Re: Howto: Poliranje farova
Aaaaa u tom grmu lezi zmijica
Ako je plastika sa unutrasnje strane ispucala. oksidirala i to se oseti pod prstima (znaci nije izmedju slojeva) onda nikako ne moze da steti ako se i to ispolira. Cak sta vise, sprecice se dalje sirenje vec nastalih pukotina.
Tek sada kontam da svi spominju tu keramicku zastitu a da to nije nista drugo, nego sredstvo koje se koristi za zastitu karoserije, na keramickoj ili nano bazi. Ja sam mislio da je to neki spec. lak ili tako nesto.
Nikada nisam gotivio te hard zastite, pa me nisu ni zanimale.
Postoji sirok spektar tih svemirskih, keramickih, nano zastita, jes da su malo skuplje ali se mogu nabaviti....e sad svaka zastita je vise nego preporucljiva ali nije neophodna...krace ce trajati bez nje jednostavno.
Ima ljudi koji odvezu kola na poliranje, pa nikada vise u zivotu ne stave nikakav silant niti vosak i opet traje dok se ne osteti lak. Da nema samousluznih perionica 70% ni vosak ne bi videli.
Kada za mesec-dva budem otvarao farove, zbog ugradnje sociva, provericu sta je situacija kod mene konkretno.
Ako je plastika sa unutrasnje strane ispucala. oksidirala i to se oseti pod prstima (znaci nije izmedju slojeva) onda nikako ne moze da steti ako se i to ispolira. Cak sta vise, sprecice se dalje sirenje vec nastalih pukotina.
Tek sada kontam da svi spominju tu keramicku zastitu a da to nije nista drugo, nego sredstvo koje se koristi za zastitu karoserije, na keramickoj ili nano bazi. Ja sam mislio da je to neki spec. lak ili tako nesto.
Nikada nisam gotivio te hard zastite, pa me nisu ni zanimale.
Postoji sirok spektar tih svemirskih, keramickih, nano zastita, jes da su malo skuplje ali se mogu nabaviti....e sad svaka zastita je vise nego preporucljiva ali nije neophodna...krace ce trajati bez nje jednostavno.
Ima ljudi koji odvezu kola na poliranje, pa nikada vise u zivotu ne stave nikakav silant niti vosak i opet traje dok se ne osteti lak. Da nema samousluznih perionica 70% ni vosak ne bi videli.
Kada za mesec-dva budem otvarao farove, zbog ugradnje sociva, provericu sta je situacija kod mene konkretno.
There is no replacement for displacement!
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
Post
Re: Howto: Poliranje farova
Zastita je jako bitan faktor posle svakog poliranja. To je jednostavno zastita svog tog mukotrpnog rada. Sad zavisi od proizvodjaca do proizvodjaca koliko ce ista trajati. Na gornjoj slici gde au moji farovi stoji koja je zastita koriscena za moje farove. E sad najveca fora je u tome što mora da se pazi cime se auto pere. 90% proizvoda skida zastitu. Zato su renomirani samponi skupi.
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
Post
Re: Howto: Poliranje farova
Pa ne mora poseban sampon i zastita samo za farove. To se radi ceo auto. I to je luksuz. Nije potreba.
A zamuceni farovi se treba zameniti novim ili ispolirati jer je to bezbednost. Jeftinija varijanta toga je oterati auto kod nekog da ispolira samo farove.
A zamuceni farovi se treba zameniti novim ili ispolirati jer je to bezbednost. Jeftinija varijanta toga je oterati auto kod nekog da ispolira samo farove.