Servisiranje injektora na JTDm...
- Dora
- honorable
- Contact:
- Garaža: FIAT :(
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Servisiranje injektora na JTDm...
Svaki malo bolji osciloskop ima mogućnost da meri kompresiju na taj način merenjem struje prilikom verglanja. Test je prilično merodavan a nadasve koristan ako su svećice ili dizne baš "zgodne" za vadjenje..
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Auto je i dalje bez greške. JTD naravno, doduše od 80 konjića. Ne pada mi napamet da diram ono što radi.
Korisna je tema, da me ne shvatite pogrešno, samo pazite da ne popravljate nešto što nije pokvareno - video sam da alfa virus utiče na to, gledajući lični primer.
Tapatalk HD
Re: Re: Servisiranje injektora na JTDm...
Imam Stila od maja 2007, ukenjao me savršen polovnjak. Sada je već blizu drugog velikog servisa i nema nikakvih simptoma da uopšte treba da razmišljam o diznama, niti bilo čemu drugom. Starac ima 8 godina, od čega je skoro 6 kod nas. Moje iskustvo je da se samo treba interesovati šta se priča po selu koje pumpe izbegavati i sipati ovaj wynss tu i tamo kada ti padne napamet.Vlada R napisao: Trebalo bi da je ovako mala količina petroleja u rezervoaru bezbedna u smislu da pumpa ne nastrada ali sam pomalo skeptičan koliko zaista pomaže. Verujem da je i Wynn's manje više ista priča.
Auto je i dalje bez greške. JTD naravno, doduše od 80 konjića. Ne pada mi napamet da diram ono što radi.
Korisna je tema, da me ne shvatite pogrešno, samo pazite da ne popravljate nešto što nije pokvareno - video sam da alfa virus utiče na to, gledajući lični primer.
Tapatalk HD
- kovalski
- Garaža: ex 156 1.9 JTD 16V giugiaro
remap;
ex 166 2.0 TS
ex 156 SW 2.0 SP3
ex159 SW
ex GTV CUP limitata No_076 2.0 TS
Vectra C CDTI 16V - Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Servisiranje injektora na JTDm...
kod dizel jonsa su dizne cirka 100e nove,pričao sam s njim i rekao je da šalje za srbiju cena pošiljke je 50e.sve izadje oko 450e.tako da je kod nas reparacija skupa.
http://www.dieseljones.co.uk/common-rai ... MGuh6zKRth" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dieseljones.co.uk/common-rai ... MGuh6zKRth" onclick="window.open(this.href);return false;
- Relja
- Uprava ARCS
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 159Ti
Alfa Romeo 147Ti
Alfa Romeo MiTo QV
Alfa Romeo GTV 1750 - Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Servisiranje injektora na JTDm...
Ja sam radio dizne pre 20dana, Desa skinuo i odneo kod nekog majstora. Zamena ulozaka 3 dizne i ciscenje cetvrte 16000din. Sad nema dima, auto bolje ide, i nesto manje trosi
- kovalski
- Garaža: ex 156 1.9 JTD 16V giugiaro
remap;
ex 166 2.0 TS
ex 156 SW 2.0 SP3
ex159 SW
ex GTV CUP limitata No_076 2.0 TS
Vectra C CDTI 16V - Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Servisiranje injektora na JTDm...
za alfu 159?? to je realna cena ako je stavio nove uloške.Brate mili svi se gađaju s nekim ciframa ko da vozimo tenkove..
- Relja
- Uprava ARCS
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 159Ti
Alfa Romeo 147Ti
Alfa Romeo MiTo QV
Alfa Romeo GTV 1750 - Lokacija: Kragujevac
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
U "Area Servizio" smo, pa... ako ima nekih tehničkih pitanja...
Re: Servisiranje injektora na JTDm...
Piše u prvom pasusu, prve poruke... Uzgred, šta znači "pokvareno"?nidza napisao:... samo pazite da ne popravljate nešto što nije pokvareno...
Piše na sajtu - injektori su reparirani...kovalski napisao:... kod dizel jonsa su dizne cirka 100e, nove...
Nekog?Relja napisao:... Desa skinuo i odneo kod nekog majstora...
Može li definicija realne cene?kovalski napisao:... to je realna cena...
U "Area Servizio" smo, pa... ako ima nekih tehničkih pitanja...
Alfa je stil... ostalo je status...
- Relja
- Uprava ARCS
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 159Ti
Alfa Romeo 147Ti
Alfa Romeo MiTo QV
Alfa Romeo GTV 1750 - Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Servisiranje injektora na JTDm...
Moram pitam Desu za ime servisa gde je nosio dizne na reparaciju
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Servisiranje injektora na JTDm...
To pitam, jer je nabavna cena jednog uloška (uvek ide sa novom podloškom) oko 60€ ("Bosch", Bgd)...
Alfa je stil... ostalo je status...
- EnricoAdams
- Garaža: Alfa Romeo 156 restyle 1.9 JTD 16V
- Lokacija: Novi Beograd
- Lokacija: Beograd <-> Lazarevac
Post
Re: Servisiranje injektora na JTDm...
Ja sam takodje bio kod Deshe na ciscenju dizni ovih dana. Bio sam u fazonu da mi auto trosi malo vise nekog sto bi trebalo i to je bio povod. Varijacija na svim diznama je bilo oko 1 pre ciscenja, dok su sada 0 na prve 3 a na poslednjoj je 0.2. To je sve skupa bilo 2000 po dizni (dakle 8000 ukupno), i isto znam da je Desha nosio kod tog "nekog" majstora. Cak mi je i rekao ime u jednom trenutku ali sam zaboravio. Znam da ovog majstora hvali u odnosu na ostale, jer mu ostali kvakve god dizne da im donese rade full reparaciju (sto je oko 120e po dizni) dok ovaj lik radi full reparaciju samo ako je neophodno.
Ako je bas bitno ime mogao bih da se raspitam kada sledeci put skoknem do Deshe
Ako je bas bitno ime mogao bih da se raspitam kada sledeci put skoknem do Deshe
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Servisiranje injektora na JTDm...
Ne verujem da po pomenutoj ceni mogu da se repariraju injektori, jer u servis gde sam ja radio obično dođu posle tih jeftinih "popravki". Pored toga, čišćenje ne rešava problem sa dizel injektorima (već dva puta rečeno u ovoj temi)...
Ali da ostavimo tu raspravu (skupo-jeftino, potrebno-nepotrebno...) za "Cafeteria da Romeo" - ima li nekih tehničkih pitanja?
Ali da ostavimo tu raspravu (skupo-jeftino, potrebno-nepotrebno...) za "Cafeteria da Romeo" - ima li nekih tehničkih pitanja?
Alfa je stil... ostalo je status...
- Darkstar
- BANOVAN
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.5 V6 2002
ex Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2002 - Lokacija: Novi Beograd
- Lokacija: Novi Beograd
Post
Re: Servisiranje injektora na JTDm...
Saznaj pleaseeeeeEnricoAdams napisao:Ja sam takodje bio kod Deshe na ciscenju dizni ovih dana. Bio sam u fazonu da mi auto trosi malo vise nekog sto bi trebalo i to je bio povod. Varijacija na svim diznama je bilo oko 1 pre ciscenja, dok su sada 0 na prve 3 a na poslednjoj je 0.2. To je sve skupa bilo 2000 po dizni (dakle 8000 ukupno), i isto znam da je Desha nosio kod tog "nekog" majstora. Cak mi je i rekao ime u jednom trenutku ali sam zaboravio. Znam da ovog majstora hvali u odnosu na ostale, jer mu ostali kvakve god dizne da im donese rade full reparaciju (sto je oko 120e po dizni) dok ovaj lik radi full reparaciju samo ako je neophodno.
Ako je bas bitno ime mogao bih da se raspitam kada sledeci put skoknem do Deshe
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Servisiranje injektora na JTDm...
Da se vratimo na injektore - glavni kriterijum za procenu da li je neki servis kvalifikovan ili ne za njihovu proveru, reparaciju ili zamenu je...
... da li taj servis ima "Bosch" mašinu koja odredi kod injektora posle testa. Na osnovu tog koda (unese se u ECU memoriju) ECU "zna" koja količina goriva ide na taj injektor, što se reguliše početkom i trajanjem "otvaranja" na injektorima.
Dotrajali injektor (obično sa proširenim, tj. erodiranim otvorom i iglicom) uglavnom izaziva veću potrošnju goriva i ne atomizira gorivo u sprej. To dešava na nekim injektorima manje, a na nekim više, pa je posledica neravnomeran rad motora, što se obično oseti kroz vibracije.
Posledica koja se ne oseti je vrlo postepeno i umereno smanjenje performansi (ne toliko obrtni moment na nižim obrtajima, koliko snaga na višim), kao i pojava crnog dima, jer ima viška goriva koje nije sagorelo.
Ovo je već rečeno, ali mora da se ponovi zato što postoji zabluda da "čišćenje zapušenih injektora" rešava problem veće potrošnje goriva. Logika nameće pitanje: ako je injektor zapušen ili mu je smanjen protok, kako je onda potrošnja veća?
Inače, sve u ovoj temi sam napisao na osnovu praćenja rada i konsultacija u servisu koji sam spomenuo na početku. Prednost ličnog prisustva u servisu je dvostruka: nešto naučimo i lično se uverimo u kvalitet rada. U tom smislu je srećna okolnost i to što su vlasnik i serviser (Duško i Miloš) veliki entuzijasti (i bikeri) pa razumeju moje razloge imaju strpljenja za pitanja...
... da li taj servis ima "Bosch" mašinu koja odredi kod injektora posle testa. Na osnovu tog koda (unese se u ECU memoriju) ECU "zna" koja količina goriva ide na taj injektor, što se reguliše početkom i trajanjem "otvaranja" na injektorima.
Dotrajali injektor (obično sa proširenim, tj. erodiranim otvorom i iglicom) uglavnom izaziva veću potrošnju goriva i ne atomizira gorivo u sprej. To dešava na nekim injektorima manje, a na nekim više, pa je posledica neravnomeran rad motora, što se obično oseti kroz vibracije.
Posledica koja se ne oseti je vrlo postepeno i umereno smanjenje performansi (ne toliko obrtni moment na nižim obrtajima, koliko snaga na višim), kao i pojava crnog dima, jer ima viška goriva koje nije sagorelo.
Ovo je već rečeno, ali mora da se ponovi zato što postoji zabluda da "čišćenje zapušenih injektora" rešava problem veće potrošnje goriva. Logika nameće pitanje: ako je injektor zapušen ili mu je smanjen protok, kako je onda potrošnja veća?
Inače, sve u ovoj temi sam napisao na osnovu praćenja rada i konsultacija u servisu koji sam spomenuo na početku. Prednost ličnog prisustva u servisu je dvostruka: nešto naučimo i lično se uverimo u kvalitet rada. U tom smislu je srećna okolnost i to što su vlasnik i serviser (Duško i Miloš) veliki entuzijasti (i bikeri) pa razumeju moje razloge imaju strpljenja za pitanja...
Alfa je stil... ostalo je status...
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Re: Servisiranje injektora na JTDm...
Da li se stvarno posle intervencije drastično popravi rad motora? Ne mislim na cifre na examineru, nego u vožnji.
Ja sam dobio pohvalu za moj auto, potezao sam se sa kolegom na bezbednoj deonici puta bez drugih učesnika u saobraćaju pri raznim velikim brzinama i nije primetio ni trunku dima, iako sam izbacio DPF. Na examineru su rezulati takođe dobri, sve 4 dizne su oko 0.5 ili 0.05 ne mogu tačno da se setim.
Tapatalk HD
Ja sam dobio pohvalu za moj auto, potezao sam se sa kolegom na bezbednoj deonici puta bez drugih učesnika u saobraćaju pri raznim velikim brzinama i nije primetio ni trunku dima, iako sam izbacio DPF. Na examineru su rezulati takođe dobri, sve 4 dizne su oko 0.5 ili 0.05 ne mogu tačno da se setim.
Tapatalk HD
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Servisiranje injektora na JTDm...
Nije baš drastično, ali je primetno - ubrzanja su glatka i bez "naprežućeg" utiska u srednjim i većim obrtajima... I potrošnja se smanjila - početkom ove godine, na sličnim niskim temperaturama je bilo oko 9.5l/100km u gradskoj vožnji, a juče sam punio i izračunao 8.5l/100km. Nešto slično sam imao i sa prethodnom Alfom, 147com, posle zamene uložaka.
Prvi utisak, posle zamene uložaka, je bio da je ler sa malo više vibracija, ali se kasnije to smirilo, jer se verovatno ECU "navikao" (self-learn) na "nove" injektore...
Prvi utisak, posle zamene uložaka, je bio da je ler sa malo više vibracija, ali se kasnije to smirilo, jer se verovatno ECU "navikao" (self-learn) na "nove" injektore...
Alfa je stil... ostalo je status...
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Servisiranje injektora na JTDm...
Ako je injektor zapusen da li mu je smanjen protok?
Mehanika fluida kaze da je protok konstantan kroz razlicite poprecne preseke, Q=V*S=const (ovo vazi za nestisljive fluide).
Ako uzmemo da je dizel nestislji fluid, u uslovima kada injektor nije zapusen imace veci poprecni presek i manju brzinu, a kada je zapusen manji poprecni presek i vecu brzinu da bi protok bio konstantan.
Tako da koliko god ECU da ''planira da ubrizga'' zeljena kolicina ce i dospeti u cilindre, bez obzira na stanje injektora, tj. njihov poprecni presek.
Mehanika fluida kaze da je protok konstantan kroz razlicite poprecne preseke, Q=V*S=const (ovo vazi za nestisljive fluide).
Ako uzmemo da je dizel nestislji fluid, u uslovima kada injektor nije zapusen imace veci poprecni presek i manju brzinu, a kada je zapusen manji poprecni presek i vecu brzinu da bi protok bio konstantan.
Tako da koliko god ECU da ''planira da ubrizga'' zeljena kolicina ce i dospeti u cilindre, bez obzira na stanje injektora, tj. njihov poprecni presek.
- mali radojica
- Garaža: alfa romeo 147 jtdm
- Lokacija: novi beograd
- Lokacija: NBG
Post
Re: Servisiranje injektora na JTDm...
bitno je u kom stanju ta ista količina stigne u cilindre. tj da li pravi "maglu" ili dizna "piša". prosto rečeno.
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Re: Servisiranje injektora na JTDm...
Ceo štos je u toj magli i vazduhu. Čak ni vazduh ne ulazi bilo kako, nego je čitava nauka sa varijabilnim usisima kod nekih motora sa 4v po cilindru.
JTD ubrizgava 2x po taktu, a JTDm i do 7x zavisno od generacije. Probajte da zamislite koliko je to mala količina goriva u svakom prskanju ako se vučete nekom minimalnom potrošnjom ispod 4l na 100km.
Tapatalk
JTD ubrizgava 2x po taktu, a JTDm i do 7x zavisno od generacije. Probajte da zamislite koliko je to mala količina goriva u svakom prskanju ako se vučete nekom minimalnom potrošnjom ispod 4l na 100km.
Tapatalk
- dejca
- Garaža: alfa147jtd 16v
- Lokacija: pancevo
Post
Tema je super i jako je korisna, imao sam priliku da gledam kako dobra dizna rasprsuje dizel a kako to izgleda kad ulozak propadne , tako da je korisno odraditi proveru istih pogotovo sto su nase masine presle mnogo vise nego sto stoji na satu?!
Citirao sam kolegu nelle on mi je sugradjanin komsija pa se nece ljutiti?
Gorivo koje se prodaje na stranim pumpama (eko ,mol....)itd se TOCI u pancevu u rafineriji ja sam u komsiluku pa vidjam cisterne eko ,molove ,klaska itd na kapiji i te iste se istacu na pumpama kod nas .eko cisterne istacu gorivo iz kamiona kroz dodatne filtere pa su zato kristalno cisti(to mi rece momak pumpadija na pumpi)
Sustina moje price je da je isto gorivo na svim pumpama (znaci lose) od nove godine ce biti novi euro 5 dizel ceka se da se potrose zalihe pa krece sa novim . POZDRAV za komsu(nelle) i neka obrati paznju kad bude prolazio pored kapije rafinerije na natpise cisterni!
Re: Servisiranje injektora na JTDm...
nelle napisao:Nadam se da strani proizvodjači imaju konstantno dobro gorivo........ja imam i više nego dobro iskustva sa Madjarima i zadnjih 2 godina sam stvarno zadovoljan sa kvalitetom euro dizela!
Uvek sipam više od 20 litara i miran sam odredjen period
Tema je super i jako je korisna, imao sam priliku da gledam kako dobra dizna rasprsuje dizel a kako to izgleda kad ulozak propadne , tako da je korisno odraditi proveru istih pogotovo sto su nase masine presle mnogo vise nego sto stoji na satu?!
Citirao sam kolegu nelle on mi je sugradjanin komsija pa se nece ljutiti?
Gorivo koje se prodaje na stranim pumpama (eko ,mol....)itd se TOCI u pancevu u rafineriji ja sam u komsiluku pa vidjam cisterne eko ,molove ,klaska itd na kapiji i te iste se istacu na pumpama kod nas .eko cisterne istacu gorivo iz kamiona kroz dodatne filtere pa su zato kristalno cisti(to mi rece momak pumpadija na pumpi)
Sustina moje price je da je isto gorivo na svim pumpama (znaci lose) od nove godine ce biti novi euro 5 dizel ceka se da se potrose zalihe pa krece sa novim . POZDRAV za komsu(nelle) i neka obrati paznju kad bude prolazio pored kapije rafinerije na natpise cisterni!
-
Ka
- Drug Član
Post
Re: Servisiranje injektora na JTDm...
Da se Dušan ne naljuti što mu trujemo temu ali znam da ranije nije bilo tako jer sam radio analize evro dizela i postojale su razlike,e sad s obzirom da uskoro izbacujemo euro 5 za koji znam da će biti stvarno dobar tvoja priča me ne čudi jer će im biti jeftinije da uzimaju od nas nego da ga transportuju!
Slabo vidjam cisterne jer sam u manipulaciji radio još pre 13 godina pa ih slabo i vidjam a i zagledam komšo
Slabo vidjam cisterne jer sam u manipulaciji radio još pre 13 godina pa ih slabo i vidjam a i zagledam komšo
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Servisiranje injektora na JTDm...
Sve je tačno, jedino što injektori i ECU "ne znaju" za jednačinu kontinuiteta. Gorivo se ubrizgava pod određenim pritiskom i u određenom vremenskom intervalu. ECU nema davač za merenje protoka, već su injektori baždareni na osnovu merenja protoka u laboratoriji (Bosch, Delphi). Ako se uslovi promene (poveća se otvor "3" i smanji dimenzija vrha iglice "2", vidi sliku), ECU to "ne zna", pa ne održava potrošnju (protok). Zbog toga je potrošnja nešto veća i nema finog spreja, već su kapljice goriva krupnije.Gremlin napisao:... Mehanika fluida kaze...
... jedna situacija kad je magla korisna...mali radojica napisao:... pravi "maglu"...
Što je strategija ubrizgavanja kompleksnija, više dolazi do izražaja potreba da se injektori dovedu u "fabričko" stanje.nidza napisao:... JTD ubrizgava 2x po taktu, a JTDm i do 7x...
To sam i ja čuo... Možda to NIS spinuje da je sada svejedno gde se toči eurodizel, pa da idemo kod njih...dejca napisao:... Gorivo koje se prodaje na stranim pumpama (eko ,mol....)itd se TOCI u pancevu u rafineriji...
... Komentar je sasvim u okviru teme jer je tehničkog karaktera, a bilo bi dobro da se napravi jedan objektivan test euro5 dizela... Pretpostavljam da je kontrola kvaliteta u NISu na potrebnom nivou, ali me brine posada pumpi.nelle napisao:... da se ne naljuti...
Alfa je stil... ostalo je status...
-
Ka
- Drug Član
Post
Re: Servisiranje injektora na JTDm...
Posada pumpi i samo odrzavanje rezervoara je ono sto i mene brine!
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Servisiranje injektora na JTDm...
Može li tu nešto da se popravi? Najbolji način je stalna i nezavisna kontrola...
Alfa je stil... ostalo je status...
-
Ka
- Drug Član
Post
Re: Servisiranje injektora na JTDm...
Treba tu napomenuti i same vozače cisterni i same cisterne i održavanje i pranje istih posebno u slučajevima kada se u par dana prevozi prvo d2 pa nakon toga evrodizel ili bmb!Postoji tu mnogo faktora.....najmanji je problem u samoj proizvodnji!