Stranica 2 od 6

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Uto Sep 04, 2012 9:09 am
od Diego
@ alfaholic

Ne bih se igrao sa tim. Nije to bas "preslikavanje jedan na jedan" tipa :"Dosuo sam X litara sto je XX% od ukupnog kapaciteta, pa ne bih trebao da menjam ulje."

Ja menjam ulje na 8k. Nekako se uvek tako zadesi :)

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Uto Sep 04, 2012 10:21 pm
od jopa030
Bio sam na put presao nekih 550 km i progutala nekih 400 ml sigurno. Uopste ne razumem kako je moguce, od kako sam presao na Seleniu Racing skoro duplo guta. Sa 20k islo fino od 200 do 400 ml na 1000 km. Dajte neki predlog osim 20k koje bi ulje mogao da sipam da je bas kvalitetno? Da napomenem da vozim na plin isto kao i dok sam vozio sa 20k.

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Sre Sep 05, 2012 3:06 pm
od Duke Nukem
Moj predlog je da predjete na syntium ulje koje je duplo jeftinije od selenije i da dolivate koliko treba. Ja sam 500e platio polugeneralnu, sada posle 2 godine kada se pocesem po glavi skapiram da to uopste nisam trebao da radim, motor je radio ok, trosio 1L na 1000km, za tih 500e bih dolio 100L ulja do sada i pevao...

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Sre Sep 05, 2012 7:38 pm
od alfaholic
To je računica, ali ako možeš da biraš svakako je lepše ako se ne moraš opterećivati sa stalnim dolivanjem i konstantnom proverom nakon par stotina kilometara.
Šta znam, ovo mi je drugi Twin Spark, oba su tu negde sa potrošjom ulja, 2.0 sa skoro 200 000 km je bio na 400-500 ml, a sad 1.8 sa 70 000 oko 300 ml, nekako sam navikao na to, ali gledam na neke stvari domaćinski, ako već dolivam određenu količinu svežeg ulja, zašto bih menjao pre nego što ulje odradi svoje, prosto stvar je logike a ne uštede po svaku cenu.
Realno u takvim uslovima je možda malo 8000 km, ali 12 000 bi možda moglo piti vodu kada je u pitanju Racing.

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Sre Sep 05, 2012 8:22 pm
od Dragon
Mislim da produzenje intervala od 1-2.000 km nista ne moze da skodi. Jer ionako je pola od tog ulja u motoru preslo manje od 5.000 km...

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Sre Sep 05, 2012 8:44 pm
od edin
:podrzava

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Čet Sep 06, 2012 8:19 am
od alfaholic
Pa tako nekako, po nekoj mojoj logici celo ulje je manje prešlo kad se meša staro sa novim, prosto svako dolivanje ga resetuje u nekoj određenoj meri, e sad trebala bi neka viša matematika izračuati za koliko...

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Čet Sep 06, 2012 9:28 pm
od Alfa Romeo 164ts
Pozdrav, ja sam u 164-ci samo dosipavao bez menjanja i to Gold. Trosi oko 1 litar na 1000 a menjao sam na 25000-30000 km (cisto da me zelja mine). Eno i dalje ide preko 180km/h. na plinu.

Mi smo u firmi, na agregatima koji rade non-stop ugradjivali pumpu koja vuce ulje iz kartera i ubacuje to ulje u rezervoar sa naftom i istu kolicinu novog ulja ubacuje u motor (ugradjuje se jedan rezervoar u kojem se sipa novo ulje) i nikad se ne radi klasicna zamena ulja i uvek je ulje u motoru istog viskoziteta.
Zove se "Oil Mate" Oil Management Systems.
Ta pumpa je nastelovana da za jedan servisni interval zameni onu kolicinu ulja koliko ide u taj motor.

Po toj logici ako u motor dolivate po 0.5l na 1000 km, znaci da ste vec na 7000-8000 km vec dosipali kolicinu ulja za jedan servisni interval. Ko voli moze da gura na taj nacin ladno po 20k pa i vise.
Koliko je to stvarno dobro neznam.

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Sub Sep 08, 2012 7:22 am
od alfaskorpion
Šta ima loše u tome da se uradi generalna na motoru koji troši od 0,5 - 1l na 1kkm ? :jap:
Jednostavno morate da se pomirite sa tim :wave:

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Sub Sep 08, 2012 11:08 am
od dekideki
sad se prosiruje prica tim pitanjem ali meni je logican odgovor sledeci:

ako je cinjenica da 10W-60 ima uljne plocice koje se aktiviraju tek posle 3000km i rade do zamene, dodavanjem svezeg ulja bi sigurno produzio interval zamene.
ali
sta cemo sa filterom ulja? ako njega menjas na 10.000km, jel ispustis svo ulje, zamenis filter, dolijes koliko fali pa - teras jos 5000 pa zamenis svo ulje a ne promenis filter? imaj u vidu UVEK da filter kad se zapusi ne filtrira vise ulje od tog trenutka vec ga propusta kroz baj-pas koji svaki filter ima u sebi, da ne bi blokirao slobodan prolaz ulja kroz sklopove. to su uradili kao manje zlo, bolje da kruzi prljavo ulje nego da ne kruzi uopste.

ja sam pricao sa mnogo ljudi i pazljivo slusao njihove savete, citao pisanja strucnih osoba vezano za ulje i do sad sam radio ovako:
posto mi Alfa tesko merljivo gubi ulje (dolivam otprilike 2 dcl na 5000km), menjao sam i filter (Clean) i ulje Selenia Petronas Racing 10W-60 na 15.000km, iz razloga sto ulje u Srbiji, kada je 80% voznje po kratkim relacijama, treba menjati na pola preporucenog intervala zamene. znaci ako je u motoru "20K" na 10K, ako je "Racing", na 15K.
srecom po mene i Alfu koja je dobar komad, nisam imao posledica jer sam juce skapirao da je ovakva eksploatacija ipak bila "na ivici". po poslednjim merenjima (u ozbiljnim laboratorijama) potrosenosti ulja u rezimu koji sam vec pomenuo, mineralno treba menjati na maksimalnih 4000, polusintetiku na 7000 a sintetiku na 10000km.

sve na stranu, moje iskustvo sa Selenia Racing 10W-60 kupljenim u Kit Commerce-u u kombinaciji sa Clean filterima je odlicno. motor funkcionise savrseno, potrosnja ulja je zaista zanemaljivo mala, a njegove performanse pri suludim temperaturama su nesto sto mi zaista treba. gubljenje ulja imam na cepu kome bakarni prsten ne dihtuje najbolje i na gumenom dihtungu dekle koji pusta na vise mesta. mimo toga, ispada da motor pojede zaista mizernu kolicinu... sad sam i te dve stvari sanirao na velikom servisu, juce, pa cemo videti koliko ce nivo padati u sledecih 10.000km koji je moj novi interval za mali servis.

mozda nekom pomogne :wave:

@alfaskorpion: pa u pravu si. kad sam se presabrao koliko me je kostao mali i veliki servis, trosak za generalnu mi vise uopste nije tako strasan! :rotfl: daleko bilo, pu pu..

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Sre Sep 12, 2012 11:01 am
od Darko_NS
jedno kratko pitanje:

u odnosu na ulje 10w50. koje je ulje za stepen gusce?? ako se to moze uopste procitati iz te oznake?

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Sre Sep 12, 2012 12:15 pm
od Los
2008. sam uzeo neku 128-icu. i cim sam je uzeo odma uzeo da uradim veliki servis. u servisu smo imali jako kvalitetno ulje manje poznato(oman-benelux) i nabavna cena je bila 7e po litri. ja napravim 100-150km i dospem litru i meni prepizdi uzmem onaj ruski aditiv ona i dalje trosila. i posto mi se nije isplatilo da dosipam vise toliko uzmem preradjeno ulje koje je tek bilo ispusteno(bergulin) i sipao njega i od tad mi ni centilitar nije trosila. a na primer sipali smo to ulje u x5-ice, a6-ice, 156-ice... itd koje su inace od zamene do zamene trosile do 1l. i nakon tog ulja ni kap vise nisu trosile. neko nepisano pravilo je da u kola sa 100k+ se sipa polu sintetika 200k+ puna sintetika. ali opet zavisi od motora do motora. nije svaki vozen na isti nacin u istim uslovima itd... ukoliko sipas gusce ulje to ne znaci automatski da ce potrosnja ulja nestati ili pasti. moze da bude cak obrnuto kao sto je kod mene bio slucaj. ja sam na toj 128-ci koja je presla minimum 300k nakon tog preradjenog ulja krenuo da sipam shell 0w5. od nekih drugara sam imao neke preporuke da u 33-ku sipam optimu long life 20w60. prvih 1k sve bilo ok a nakon toga pocele one zvale da se hvataju itd.. u prevodu fals... imao sam dobro iskustvo na primer sa castrol magnatec-om 10w40 na vektri c 2001 1.8 benzin. trosila je oko 1.5 litara od zamene do zamene. kad sam sipao to ulje auto prodisao i ni kap vise nije trosio... naravno taj castrol je uzet u engleskoj kad je kupovan i auto 3 kante po 4 litre.

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Sre Sep 12, 2012 1:03 pm
od dekideki
prosto receno, ali ne i previse tacno i pravilno, gusce je ono sa vecim brojem.

prvi broj, na primer iz 10W-50 ono 10W prikazuje koliko je gusto pri hladnom startu, odnosno bukvalno zimi (W je od reci Winter). znaci da je na istoj temperaturi redje od 20W, odnosno gusce od 5W ili 0W. 10W moze bez frke da pali na -20C dok 20W moze samo do -10C. imaju brz protok na tim temperaturama, osnosno manje su sanse za "suv" hladan start.
drugi broj, ono 50 znaci koliko je gusto pri radnoj temperaturi npr. 80-110C. gusce je od 40 a redje od 60.

ulje za menjac, na primer, 80W-80 mineralno je gusce od na primer sintetike 75W-90 koja je redja od njega kada je auto hladan, odnosno kad se zagreju sklopovi, gusce je.

ako znas engleski, imas i tabele kao primer.
http://www.upmpg.com/tech_articles/motoroil_viscosity/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
:wave:

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Sre Sep 12, 2012 1:33 pm
od alfa&omega
dekideki - kakav je tvoj stil voznje, jer planiram da uporedim sa mojim posto koristim Racing, cisto informativno i da li imas vise gradske voznje ili otvorenog puta?

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Sre Sep 12, 2012 1:36 pm
od Darko_NS
dekideki napisao:prosto receno, ali ne i previse tacno i pravilno, gusce je ono sa vecim brojem.

prvi broj, na primer iz 10W-50 ono 10W prikazuje koliko je gusto pri hladnom startu, odnosno bukvalno zimi (W je od reci Winter). znaci da je na istoj temperaturi redje od 20W, odnosno gusce od 5W ili 0W. 10W moze bez frke da pali na -20C dok 20W moze samo do -10C. imaju brz protok na tim temperaturama, osnosno manje su sanse za "suv" hladan start.
drugi broj, ono 50 znaci koliko je gusto pri radnoj temperaturi npr. 80-110C. gusce je od 40 a redje od 60.
uglavnom da ti pojasnim problem, prvo ulje u 2.0ts mi je bilo 20k i trosio je preterano, nisam merio ali mislim da je islo i do 1L na 1000km.. i predjoh na Q8 F1 po preporuci foruma, i posle predjenih 1000km potrosio je 500ml, odnosno potrosnja se prepolovila.. e sad nesto razmisljam ako je F1 ulje za dakar, britanski sampionat i tako dalje.. da li je tako sofisticirano ulje potrebno za motor starog kova kao sto je 2.0ts.. da li se isplati da uzmem ponovo Q8 ali nesto klasicnije i malo gusce.. da li to moze da da dodatne rezultate po pitanju smanjenja potrosnje ulja?? vidim imaju u ponudi 15w40, ali onda ispada da je to redje od 10w50 na radnoj temepraturi..

i jos jedna stvar ubedjuje me jedan mehanicar da voznja iskljucivo na plin moze da ima uticaj na potrosnju ulja, kaze teraj ga neko vreme na benzin i iznenadices se, da li to ima veze sa zivotom??

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Sre Sep 12, 2012 1:40 pm
od alfa&omega
Darko NS i dalje ti je visoka potrosnja ulja, 500 ml na 1000km :scratch:

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Sre Sep 12, 2012 1:43 pm
od Darko_NS
ne znam, uglavnom barem sam prepolovio potrosnju.. recimo pre nekoliko dana upoznah dvojicu vlasnika 166 2.0, automobili rade kao sat.. kukaju, trose im po litru na 1000km..
ne znam u cemu je problem

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Sre Sep 12, 2012 1:53 pm
od TheWickerMan
Vozi ti još malo taj Q8 , smanjiće potrošnju ulja još... meni je npr. isti motor (2.0 TS samo Euro 2) trošio Castrola solidno,a potrošnja sa Q8 je bila dosta manja...

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Sre Sep 12, 2012 5:15 pm
od starac vujadin
Ne vredi edukacija, Srbi vole samo da im kola ne trose ulje, pa to ti je...nema veze u kakvom je stanju motor i kakvo je ulje koje sipaju.

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Sre Sep 12, 2012 5:27 pm
od Darko_NS
zasto smatras da pitanje nije na mestu.. meni kao laiku je jasno da mi je auto trosio 20k litru na 1000km a Q8F1 500ml na 1000km.. dakle samo promenom ulja postigao se veliki rezultat.. zato i pitam da li da kupim od Q8 nesto drugo, mozda poput onih long life ulja ili nekih guscih (selenia hpx) kako bih ocuvao jos malo motor (u slucaju da je u losem stanju) i smanjio potrosnju ulja.
znam vise primera fiat stilo 1.8 benzinac, koji su vozeni kao firmini ili taxiji, i automobili su gutali ulje, posle sipanja selenije hpx potrosnja se smanjila nekoliko puta.
zbog toga postavljam i naredno pitanje, da li je bolje da koristim ulje koje auto vise trosi ili koje manje trosi..
i ponavljam da sam laik sto se tice ove teme
hvala unapred

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Sre Sep 12, 2012 6:35 pm
od starac vujadin
Ako ti auto troši 500 ml i ako ti auto troši litar ulja na 1000km to su prevelike vrednosti i znak da je motor zreo za remont. Ništa ne postižeš time što ćeš smanjiti potrošnju, osim što ćeš nešto kao uštedeti para na kratak rok, a u stvari izgubiti na dući daljim izmaranjem bolesnog motora.
Bolje je da koristiš kvalitetno ulje od ulja slabijeg kvaliteta, a ne da li koristiti ulje koje se troši.
Da li misliš da je tvom motoru bolje ako troši manje ulja i da si time rešio eventualni problem ili je uzrok nešto drugo? To bi bilo isto kao da imaš zubobolju, a nećeš da ideš kod zubara nego uzimaš sve jače lekove protiv bolova, a gangrena ostaje. Tome služi Selenia HPX.

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Sre Sep 12, 2012 8:53 pm
od delic
Mislim da je Vujadin objasnio ;)

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Sre Sep 12, 2012 11:04 pm
od alexa
Znam za slucaj da covek,koji je prvi vlasnik,od prvog dana u auto(marea 2.0)sipa hpx,presao je pitaj boga koliko i sve super,redovni servisi,odrzavanje i to je to..
Ja sam vec pisao o mom slucaju sa q8 f1,da mi je auto zapurnjao kao lokomotiva vec sledece jutro posle servisa,na prvom 'ladnom startu.Tako i sutradan.Sledeceg dana sam ga ispusti,prosuo,vratio se na seleniu ali i dalje oblak dima svako jutro iza mene ostao.Da bi na kraju dosao u situaciju da otvaram motor jer auto ne prestaje da purnja i potrosnja skocila u pm..Imao sam sta i da vidim.Gumica nije bilo nigde,vodjice katastrofa..Auto je pre q8 imao normalnu potrosnju ulja i bez dima..Za ne poverovati.Sta sam sve radio,radio-sada sipao Agip I Sint,i za sada zadovoljan,nivo stoji,mozda milimetar manje.Auto jos polako vozim,ne znam tacno ni koliko sam presao,ne nesto mnogo tako da je glupo bilo sta reci.
Hocu da kazem da sve zavisi od situacije do situacije,i od dobavljaca,kvaliteta ulja,stanja auta itd.itd.,mnogo faktora.Meni se tako zalomilo,nikome ne bi savetovao q8,ali isto tako kazem da ne treba slusati svasta i eksperimentisati.
Poenta je nivo na maximumu,redovan servis,a sve preko 300gr.je PO MENI velika potrosnja i tu nesto ne stima..

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Sre Sep 12, 2012 11:44 pm
od alfaholic
starac vujadin napisao:Ako ti auto troši 500 ml i ako ti auto troši litar ulja na 1000km to su prevelike vrednosti i znak da je motor zreo za remont. Ništa ne postižeš time što ćeš smanjiti potrošnju, osim što ćeš nešto kao uštedeti para na kratak rok, a u stvari izgubiti na dući daljim izmaranjem bolesnog motora.
Bolje je da koristiš kvalitetno ulje od ulja slabijeg kvaliteta, a ne da li koristiti ulje koje se troši.
Da li misliš da je tvom motoru bolje ako troši manje ulja i da si time rešio eventualni problem ili je uzrok nešto drugo? To bi bilo isto kao da imaš zubobolju, a nećeš da ideš kod zubara nego uzimaš sve jače lekove protiv bolova, a gangrena ostaje. Tome služi Selenia HPX.
Malo je naša pozicija nezgodna jer svi vozimo polovna vozila, a kako se od prvog dana vlasnik ponašao, ostaje samo da se nagađa, pa su i ove razlike u potrošnji ulja samim tim još veće.
Ono što je zanimljivo, a čitao sam i po Engleskim forumima, čak i nakon reparacije motora pojedini TS su i dalje trošili oko 500ml na 1000km, što je vlasnike prilično zbunilo.
Dosta njih tamo kupili su nove automobile, ulje su im menjali dileri koji su im i prodali automobile, sipali su uglavnom 20k, pa i oni od samog starta imaju velike razlike u potrošnji za nova vozila.

Kod mene je situacija zanimljiva, Racing nestaje u duplo većoj meri nego 20k, istina ovo je prva zamena posle 20k pa ćemo videti, ali sve je detaljno provereno prilikom kupovine, ostaje da se vidi opet ako se bude ovako nastavilo.
Meni to ne predstavlja problem, ne opterećujem se time što dosipam ulje, bitno je znati zašto određeni motor troši ulje u nekoj meri, što kod TS ume da bude prava zagonetka.

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Čet Sep 13, 2012 7:04 am
od Darko_NS
@starac hvala na pojasnjenju, sad mi je jasnije, nastvaljam da vozim na Q8, sacekacu da predjem jos malo pa da imam detaljnije rezultate, necu da kukam odmah posle 1000 predjenih kilometara.


@alfaholic, secam se price iz ovlascenog servisa za fiat u ns (stojanov) kupljen nov stilo 1.8 kod nas, vozen neku malu kilometrazu i isti problem, potrosnja ulja daleko visa od onog sto se smatra normalnim.. i u servisu otvore taj motor, urade generalnu koja je kostala neku besmislenu cifru i posle sklapanja motor je trosio 7 dl umesto 1 litar.. dok nisu dobili obrazozenje da je fiat sa potrosnjom ulja hteo da vija norme izduvnih gasova.