Stranica 1 od 6

Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Uto Avg 28, 2012 5:55 pm
od alfaholic
Evo upravo se vratih iz Grčke, kontrolisao sam nekoliko parametara, ukljčujući potrošnju benzina, plina i ulja, pa sam sve to zapisivao i malo još istraživao, evo pronađoh na CBC jedan zanimljiv post o TS i ulju, pa može biti od koristi.
U ovom postu ima nekoliko stvari koje nisam video da se pominju ovde na forumu, a mogle bi biti jako interesantne.

Ovo je neki momak sa 147 koja od Kruševca do Kikinde potroši oko litar ulja ako sam dobro razumeo.

Alfa TS troši dobrih pola litara na 1000km osim ako se ne vozi penzionerski (a čemu onda Alfa?).
Potrošnja od "nešto više od 1 litra na 1000km" NE MORA (ali MOŽE) ODMAH da bude znak da je motor 'prolupao' naročito zbog toga da ste ga (ili vaš brat) lako i lepo terali do 200 na sat.
Dugotrajna vožnja na kratkim relacijama tokom zime pa odmah zatim duga vangradska relacija koja se forsira može da dovede do PRIVREMENOG enormnog povećanja potrošnje ulja (i 2-3lit. na 1000km, tj. ceo litar na relaciji od par stotina km).
... (preskočićemo objašnjenje kako je to moguće ... a jeste) ...
Naravno uz ovo ide i sveža izmena ulja ili prelaz sa ulja koje ima prosečan na ulje sa izuzetno velikom količinom (i jačinom) detergenata (tipično čisto sintetička ili približno sintetička ulja), što ovde nije slučaj.
Ipak, čak i šatro majstor ne bi trebao da previdi totalno propao motor od onog koji se još može koristiti. Doduše opet malo to teže ide odokativno. Makar bi kompresija morala da se izmeri (što je potreban ali ne i dovoljan uslov da je motor O.K.).
I sad finale:
uzevši u obzir da postoji mogućnost da motor još nije za generalnu (što je ipak verovatno sa tolikom potrošnjom, ali kako je lepo rekao Vlada, otvaranje motora je poslednja opcija i ne gine na kraju krajeva) trebalo bi uraditi sledeći test (nakon merenja kompresije i dijagnostike, mada može i pre), makar, pre nego što se remontuje motor:
1) Promenite ulje i sunite lepo (bar) Selenia Racing 10W-60.
2) Napunite do oznake max. na mernoj šipki (ili blizu max.-a, ne prepunjujte u svakom slučaju).
3) Odvezite relaciju kakva je ona koju ste pomenuli (Kruševac-Kikinda; ipak je to nekih 350-400km ako se ne ide okolo-naokolo) ALI vozite umereno (do 140km/h; presretači će vas ignorisati a ako vas uhvati radar nećete imati čak ni tačkice; van auto-puta naravno ne više od 'stotke').
4) Proverite koliko je motor progutao ulja. Ukoliko je do 1/4 razlike min. do max. ili manje (znači oko pola litara na 1000km) situacija je da motor jeste malo istrošen ali još nije za generalnu. Potrošnja bi u kraćim relacijama mogla da bude i duplo manja, a pri oštroj vožni ... to je sledeće, da se utvrdi koliko troši pri oštrijoj vožnji na najmanje 500km (i proveri na nešto manje, recimo pola te relacije), jer ne bi smelo da bude više od 1lit. na 1000km sa 10W-60 uljem.
... Naravno još je bolje da se potrošnja utvrdi na "do tamo i nazad" jer što je duži put lakše je utvrditi potrošnju ulja koja se u normalnim okolnostima meri na više hiljada km. Kada motor već troši može i na manje (mada je ipak približno). Dobro je proveriti nivo na max. 500km da se ne dođe u situaciju da nivo padne ispod minimuma.

Dakle čak iako nemate preku potrebu za odlazak u Kikindu ili Kruševac, napravite jednu vanrednu. Pri umerenoj vožnji 700-800km će vam potrošiti 50 do 70lit. benzina što je nekih 60 do 80€, ulje mu tu dođe sitnica (sa sve filterom) te je negde polovina prethodnog. Što bi rekli za cca. 100-nak € (i još 50-tak za prethodnu ili naknadnu dijagnostiku i merenje kopresije) možete znati na čemu ste. Uz put ne morate ići samo zbog testa nego obavite i još neki posao pride.
A zašto ne odmah u servis (što zvaničniji?). Naravno može. Ipak, pri spominjanju potrošnje ulja od preko litar na 1000km već ste serviseru servirali "konačnu dijagnozu". Motor je verovatno istrošen ali ne mora da bude tu i njegov kraj. Na kraju krajeva remont vam ne gine, ali odmah ili posle 2-3 god. nije baš svejedno. Naravno, ukoliko je bliže generalnoj obavite je što pre.

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Uto Avg 28, 2012 6:02 pm
od erdeljan
Hejter, kupio auto za €900 i ochekuje savrsenstvo!

(Savrsenstvo je samo na pogled svaki auto koji je jeftin za kupiti)

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Uto Avg 28, 2012 6:20 pm
od starac vujadin
U tom postu nema ništa interesantno, sem što ima nabacanih gluposti...neko će se smejati, neko će se iznervirati.

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Uto Avg 28, 2012 6:25 pm
od alfaholic
Možda znaš autora pa te smorio u startu, ali ima par informacija koje su se pokazale kao istinite, bar u mom slučaju sa dve Alfe, tipa potrošnja ulja se kreće od 0-300 ml na 1000 km, a onda odjednom skoči na dužoj relaciji duplo i više, pa onda isto tako skoči bez razloga kad pređem sa 20k na Racing, ne sećam se da smo ovde to pominjali.

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Uto Avg 28, 2012 6:39 pm
od erdeljan
Svako ko krivi penkalo dok pise ocigledno izmislja a vi sad procenite koliko nema pojma kada mu je sav text "nakrivo" hahaha

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Uto Avg 28, 2012 7:11 pm
od starac vujadin
Nemam pojma ko je autor...Jedino što je tačno da može da skoči potprošnja prilikom prelaska sa polusintetike na sintetiku. On ovde spominje neke enormne potrošnje koje nemaju veze s mozgom ako je motor ispravan...itd, itd...glupa priča sve u svemu.

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Uto Avg 28, 2012 8:55 pm
od Presretach
Skoro sam se vratio iz Grcke i znam da sam na sredini odmora iz dosade dignem haubu da vidim stanje (posle predjenih 1000 i par kilometara + 1000 posle servisa) skoro pa se nije mrdnuo nivo ulja.
TS je visokoturazni auto i "normalno" je da trosi ulje ali u granicama normale.
Ako se setim sutra ujutru cu da slikam nivo ulja.

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Sre Avg 29, 2012 7:53 am
od alfaskorpion
Zamenio sam ulje pre polaska na tassos , sipao sam 10w50 q8 (preporuka dore i saleta kao i mnogih drugih koji ga koriste godinama , pre toga sam koristio i seleniu reacing 10w60 i castrol 10w60 ) prešao sam 2100km , po vrućini i vozeći od 120km/h do 160km/h potrošila je mozda 100gr za tih 2100km . Pre toga mi je selenije i castrola trosila od 100-200gr /1000km (ALI BAS RETKO 200gr na 1000km) , tako da za TS motore potrosnja od 500gr/1000km nikako nije normalna(po meni).
Seleniju i castrol sam prestao da koristim zbog toga sto mi je dosadilo da jurim originale i da gledam u pasulj sta sam kupio , plus sto im cena ne opravdava kvalitet (barem kod nas) . Castrol je inače posle 8000km izgledao bas bas jadno i istroseno , seleniju ne volim ni u kolačima :grin:

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Sre Avg 29, 2012 9:31 am
od alfamen
Verovatno ovde na forumu ima dobrih poznavaoca problematike oko orginalnih pakovanja selenije, pa dok oni se ne oglase ajde da kazem nesto.
Moj pravi prijatelj sa kojim stalno sedim i pijemo kaficu , jedan od vlasnika vecih firmi za uvoz i izvoz svega sto ima veze sa automobilima skoro mi je tvrdio da jedno od najsigurnijih ulja kod nas na trzistu za koje tvrdi da je 1000 % orginalno je selenia koju proizvodi Petronas.
Sada ce 20 godina kako je u tom poslu i verujem mu !

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Sre Avg 29, 2012 9:54 am
od Dragon
I ja mislim da je Selenia prilicno pouzdana zbog ambalaze koju nije bas lako iskopirati.

Sto se tice potrosnje, bar kako Desa kaze, relevantnija je ona u lokalu, jer ako tada auto pocne da trosi vise, to je razlog za zabrinutost. A na otvorenom, jos kad ga cepas...jbg. :D

Ja sam jos u granicama tolerancije, sad cu da predjem na Q8, pa cemo videti.

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Sre Avg 29, 2012 10:23 am
od Milorad
http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index ... t_id=45218

Jel ovo ulje dodje kao selenia racing samo za drugo trziste ili ima neke razlike?

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Sre Avg 29, 2012 11:43 am
od alfamen
Milorad napisao:http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index ... t_id=45218" onclick="window.open(this.href);return false;

Jel ovo ulje dodje kao selenia racing samo za drugo trziste ili ima neke razlike?

Nesto nemoze da se udje u ovaj link ajde probaj ponovo da ga postavis!

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Sre Avg 29, 2012 11:56 am
od Dragon
http://www.slodestrade.rs/sr/automobili ... er-x1.html

Isti proizvodjac, ista gradacija...verovatno je Racing nesto kvalitetnije. Ovo ulje je osetno jeftinije, cak duplo.

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Sre Avg 29, 2012 1:18 pm
od Milorad
Zato sam i postavio pitanje, isti proizvodjac, moguce da je cak i isto a razlika u ceni jako velika.

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Sre Avg 29, 2012 2:12 pm
od Dragon
Sto se tice potrosnje ulja, valja procitati ovo:

http://motornaulja.blogspot.com/2011/09 ... -ulja.html

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Sre Avg 29, 2012 11:50 pm
od jopa030
Pre nekih 6000 km prilikom zamene varijatora na Desinu preporuku sam stavio Seleniu Racing i imam utisak da trosi u odnosu na 20k vise i to ne bas zanemarljivo vise. Mada nikako da izmerim zaboravim se i resetujem na bordu kilmetrazu uvek :grin: ali testiracu obavezno samo mi nije jasno kako je to moguce. Sa 20k islo je otprilike 300ml sto je u granici normale. Bila prica za dihtung dekle da je otiso ali to nije menjano vec je malo nadoknadjeno silikonom, pa mi je receno da povremeno opipam i vidim da li je masno. Nadam se da nisam pogresio u terminologiji da ne bude: "sta li naprica' Desa ovom". :D

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Čet Avg 30, 2012 12:16 am
od delic
Svaki visokoturazni motor mora da trosi ulje,ako vozis na plin situacija jos gora zbog vece temperature u cilindrima a kad ti trosi litar na hiljadu(mislim da svi proizvodjaci daju ovu potrosnju ulja kao gornju granicu za reklamaciju novih kola) po meni motor je za djubre e sad ovi sto voze vw i audi se verovatno ne bi slozili.
Tekst koji si prebacio sa CBC-a je napisala neka bu.... tako da ga je glupo komentarisati.

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Čet Avg 30, 2012 10:00 am
od Presretach
Danas reko da slikam, izvucem merac ulje na pola, mozda od neravnine, a pre ce zbog potrosnje ulja :grin: .
Presao sam od zamene ulja 5.000 .

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Čet Avg 30, 2012 10:44 am
od alfaholic
Kako misliš ne bi se složili, pa njihova životna ideologija je da im motori ne troše ni gram ulja, kad bi im neko pomenuo litar na 1000 km pali bi u nesves'...

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Pet Avg 31, 2012 8:17 am
od Dragon
Evo, ponovo sam merio. 400gr na 1000 km Racinga. Od toga 400 km otvorenog puta, bez przenja. Ulje je pred zamenom, sad cu da probam Q8.

Sent from my GT540 using Tapatalk

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Pet Avg 31, 2012 8:22 am
od edin
Aman ljudi, ne trazite rupu na saksiji,
Zemlja je ravna ploca, a twin spark ne trosi ni gram ulja, i tacka :club:

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Pet Avg 31, 2012 2:45 pm
od bokac
Sta mislite za ovo ulje? Mineralno je, sto mozda i nije lose za malo starije motore, pogotovo za motore sa plinom.
Slika

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Pet Avg 31, 2012 9:40 pm
od Panta
Video sam da to ulje cesto sipaju u fiate, ne znam kako bi ga alfa podnosila.

A za potrosnju, i moj twin spark spada u te sto trose malo. Ne przim ga, naravno ponekad ga izduvam, potrosnja je prosli put bila oko litar na 10 000km selenie 20k, to sam zakljucio tako sto smo pri zameni nasuli do vrha, pa je potrosila do pola meraca, ja dolio ostatak iz kantice, nek je i pola litre taman do max, i do sledeceg servisa je opet doslo do malo iznad polovine.

Mozda je bolje da sam cutao, cim kazem da sve radi kako treba, nesto me izneneveri... :grin:

Inace, @tenore166 bivsi vlasnik moje alfe, kaze da je probao sa racing-om i da mu je vise trosila od 20k. Izgleda da nema pravila, nekome bas taj 20k trosi dosta a racing ili Q8 manje, najverovatnije je da zavisi vise od stanja motora i nacina voznje.

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Pon Sep 03, 2012 11:21 am
od alfaholic
Recimo da je prosečan period zamene ulja 10 000 km, da je u pitanju Racinng i da je prosečna potrošnja u različitim režimima rada oko 300 ml na 1000 km, to onda znači da će se za radni vek tog ulja od 10 000 km sipati dodatnih 3 l, što je 2/3 od celokupne zapremine u motoru.
E sad, s obzirom da se ove dve trećine ne sipaju odjednom, nego kroz ceo taj period korišćenja, može li se period zamene pomeriti onako odokativno za jednu trećinu, sa 10 000 km na 15 000 km?

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Pon Sep 03, 2012 11:35 am
od bokac
To moze da bude skupa igranka. :|