Twin Spark & Motor Oil...
Poslato: Uto Avg 28, 2012 5:55 pm
Evo upravo se vratih iz Grčke, kontrolisao sam nekoliko parametara, ukljčujući potrošnju benzina, plina i ulja, pa sam sve to zapisivao i malo još istraživao, evo pronađoh na CBC jedan zanimljiv post o TS i ulju, pa može biti od koristi.
U ovom postu ima nekoliko stvari koje nisam video da se pominju ovde na forumu, a mogle bi biti jako interesantne.
Ovo je neki momak sa 147 koja od Kruševca do Kikinde potroši oko litar ulja ako sam dobro razumeo.
Alfa TS troši dobrih pola litara na 1000km osim ako se ne vozi penzionerski (a čemu onda Alfa?).
Potrošnja od "nešto više od 1 litra na 1000km" NE MORA (ali MOŽE) ODMAH da bude znak da je motor 'prolupao' naročito zbog toga da ste ga (ili vaš brat) lako i lepo terali do 200 na sat.
Dugotrajna vožnja na kratkim relacijama tokom zime pa odmah zatim duga vangradska relacija koja se forsira može da dovede do PRIVREMENOG enormnog povećanja potrošnje ulja (i 2-3lit. na 1000km, tj. ceo litar na relaciji od par stotina km).
... (preskočićemo objašnjenje kako je to moguće ... a jeste) ...
Naravno uz ovo ide i sveža izmena ulja ili prelaz sa ulja koje ima prosečan na ulje sa izuzetno velikom količinom (i jačinom) detergenata (tipično čisto sintetička ili približno sintetička ulja), što ovde nije slučaj.
Ipak, čak i šatro majstor ne bi trebao da previdi totalno propao motor od onog koji se još može koristiti. Doduše opet malo to teže ide odokativno. Makar bi kompresija morala da se izmeri (što je potreban ali ne i dovoljan uslov da je motor O.K.).
I sad finale:
uzevši u obzir da postoji mogućnost da motor još nije za generalnu (što je ipak verovatno sa tolikom potrošnjom, ali kako je lepo rekao Vlada, otvaranje motora je poslednja opcija i ne gine na kraju krajeva) trebalo bi uraditi sledeći test (nakon merenja kompresije i dijagnostike, mada može i pre), makar, pre nego što se remontuje motor:
1) Promenite ulje i sunite lepo (bar) Selenia Racing 10W-60.
2) Napunite do oznake max. na mernoj šipki (ili blizu max.-a, ne prepunjujte u svakom slučaju).
3) Odvezite relaciju kakva je ona koju ste pomenuli (Kruševac-Kikinda; ipak je to nekih 350-400km ako se ne ide okolo-naokolo) ALI vozite umereno (do 140km/h; presretači će vas ignorisati a ako vas uhvati radar nećete imati čak ni tačkice; van auto-puta naravno ne više od 'stotke').
4) Proverite koliko je motor progutao ulja. Ukoliko je do 1/4 razlike min. do max. ili manje (znači oko pola litara na 1000km) situacija je da motor jeste malo istrošen ali još nije za generalnu. Potrošnja bi u kraćim relacijama mogla da bude i duplo manja, a pri oštroj vožni ... to je sledeće, da se utvrdi koliko troši pri oštrijoj vožnji na najmanje 500km (i proveri na nešto manje, recimo pola te relacije), jer ne bi smelo da bude više od 1lit. na 1000km sa 10W-60 uljem.
... Naravno još je bolje da se potrošnja utvrdi na "do tamo i nazad" jer što je duži put lakše je utvrditi potrošnju ulja koja se u normalnim okolnostima meri na više hiljada km. Kada motor već troši može i na manje (mada je ipak približno). Dobro je proveriti nivo na max. 500km da se ne dođe u situaciju da nivo padne ispod minimuma.
Dakle čak iako nemate preku potrebu za odlazak u Kikindu ili Kruševac, napravite jednu vanrednu. Pri umerenoj vožnji 700-800km će vam potrošiti 50 do 70lit. benzina što je nekih 60 do 80€, ulje mu tu dođe sitnica (sa sve filterom) te je negde polovina prethodnog. Što bi rekli za cca. 100-nak € (i još 50-tak za prethodnu ili naknadnu dijagnostiku i merenje kopresije) možete znati na čemu ste. Uz put ne morate ići samo zbog testa nego obavite i još neki posao pride.
A zašto ne odmah u servis (što zvaničniji?). Naravno može. Ipak, pri spominjanju potrošnje ulja od preko litar na 1000km već ste serviseru servirali "konačnu dijagnozu". Motor je verovatno istrošen ali ne mora da bude tu i njegov kraj. Na kraju krajeva remont vam ne gine, ali odmah ili posle 2-3 god. nije baš svejedno. Naravno, ukoliko je bliže generalnoj obavite je što pre.
U ovom postu ima nekoliko stvari koje nisam video da se pominju ovde na forumu, a mogle bi biti jako interesantne.
Ovo je neki momak sa 147 koja od Kruševca do Kikinde potroši oko litar ulja ako sam dobro razumeo.
Alfa TS troši dobrih pola litara na 1000km osim ako se ne vozi penzionerski (a čemu onda Alfa?).
Potrošnja od "nešto više od 1 litra na 1000km" NE MORA (ali MOŽE) ODMAH da bude znak da je motor 'prolupao' naročito zbog toga da ste ga (ili vaš brat) lako i lepo terali do 200 na sat.
Dugotrajna vožnja na kratkim relacijama tokom zime pa odmah zatim duga vangradska relacija koja se forsira može da dovede do PRIVREMENOG enormnog povećanja potrošnje ulja (i 2-3lit. na 1000km, tj. ceo litar na relaciji od par stotina km).
... (preskočićemo objašnjenje kako je to moguće ... a jeste) ...
Naravno uz ovo ide i sveža izmena ulja ili prelaz sa ulja koje ima prosečan na ulje sa izuzetno velikom količinom (i jačinom) detergenata (tipično čisto sintetička ili približno sintetička ulja), što ovde nije slučaj.
Ipak, čak i šatro majstor ne bi trebao da previdi totalno propao motor od onog koji se još može koristiti. Doduše opet malo to teže ide odokativno. Makar bi kompresija morala da se izmeri (što je potreban ali ne i dovoljan uslov da je motor O.K.).
I sad finale:
uzevši u obzir da postoji mogućnost da motor još nije za generalnu (što je ipak verovatno sa tolikom potrošnjom, ali kako je lepo rekao Vlada, otvaranje motora je poslednja opcija i ne gine na kraju krajeva) trebalo bi uraditi sledeći test (nakon merenja kompresije i dijagnostike, mada može i pre), makar, pre nego što se remontuje motor:
1) Promenite ulje i sunite lepo (bar) Selenia Racing 10W-60.
2) Napunite do oznake max. na mernoj šipki (ili blizu max.-a, ne prepunjujte u svakom slučaju).
3) Odvezite relaciju kakva je ona koju ste pomenuli (Kruševac-Kikinda; ipak je to nekih 350-400km ako se ne ide okolo-naokolo) ALI vozite umereno (do 140km/h; presretači će vas ignorisati a ako vas uhvati radar nećete imati čak ni tačkice; van auto-puta naravno ne više od 'stotke').
4) Proverite koliko je motor progutao ulja. Ukoliko je do 1/4 razlike min. do max. ili manje (znači oko pola litara na 1000km) situacija je da motor jeste malo istrošen ali još nije za generalnu. Potrošnja bi u kraćim relacijama mogla da bude i duplo manja, a pri oštroj vožni ... to je sledeće, da se utvrdi koliko troši pri oštrijoj vožnji na najmanje 500km (i proveri na nešto manje, recimo pola te relacije), jer ne bi smelo da bude više od 1lit. na 1000km sa 10W-60 uljem.
... Naravno još je bolje da se potrošnja utvrdi na "do tamo i nazad" jer što je duži put lakše je utvrditi potrošnju ulja koja se u normalnim okolnostima meri na više hiljada km. Kada motor već troši može i na manje (mada je ipak približno). Dobro je proveriti nivo na max. 500km da se ne dođe u situaciju da nivo padne ispod minimuma.
Dakle čak iako nemate preku potrebu za odlazak u Kikindu ili Kruševac, napravite jednu vanrednu. Pri umerenoj vožnji 700-800km će vam potrošiti 50 do 70lit. benzina što je nekih 60 do 80€, ulje mu tu dođe sitnica (sa sve filterom) te je negde polovina prethodnog. Što bi rekli za cca. 100-nak € (i još 50-tak za prethodnu ili naknadnu dijagnostiku i merenje kopresije) možete znati na čemu ste. Uz put ne morate ići samo zbog testa nego obavite i još neki posao pride.
A zašto ne odmah u servis (što zvaničniji?). Naravno može. Ipak, pri spominjanju potrošnje ulja od preko litar na 1000km već ste serviseru servirali "konačnu dijagnozu". Motor je verovatno istrošen ali ne mora da bude tu i njegov kraj. Na kraju krajeva remont vam ne gine, ali odmah ili posle 2-3 god. nije baš svejedno. Naravno, ukoliko je bliže generalnoj obavite je što pre.