Stranica 1 od 41

Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti

Poslato: Sre Jul 11, 2012 10:25 pm
od Kursulla
Naleteh na netu na Pro Tuning - Chip Tuning Experts koji rade CT za 50e!

Meni zvuci kao da su "klinci iz garaze", mada mozda gresim!?
Zanima da li neko ima iskustva sa njima?

Re: ProTuning

Poslato: Sre Jul 11, 2012 10:54 pm
od Sone Bg
Ocuvanje zivotne sredine, kako da ne pogotovo chipovanjem i skidanjem DPF/FAP-a :scratch:

Re: ProTuning

Poslato: Čet Jul 12, 2012 8:30 am
od JaMaL
Mozes i za DZ ako znas sta radis...

nisam video da neko ovde ima diplomu "tunerskog koledza" ili bilo kakvu kvalifikaciju na papiru od boscha ili marellija relevantnu za takav posao ili ide redovo na seminare i trening kampove da bi realno znao sta radi...

dakle sve sami samouki majstori... ok... sta razlikuje jednog od drugih... samo iskustvo...

a svi su jednom morali da ga steknu nekako... da krenu kao "momci iz garaze" zar ne... 50e bi trebalo da privuce iskustvo... ja znam neke ljude koji su radili za dz prvo da steknu iskustvo... pa ako nesto sjebu popravljaju opet i opet... ali to je jedini nacin da nesto naucis ako vec nemas releventne skole i znanja ili uslova...


ogradjujem se potpuno od ovih likova jer nikada nisam ni cuo za njih...


ali nije ok suditi o necijoj usluzi ili znanju na osnovu cene ili izgleda radnje na trzistu koje ne poseduje niti obrazovan kadar niti standard... a niti se rad takvih individua moze proveriti jer ne posedujemo posten dyno u zemlji... to sto auto radi posle takvog zahvata ne znaci da radi bolje niti kako treba... ali "lov u mutnom" i "po preporuci" je uvek bio specijalnost na ovim prostorima...

Re: ProTuning

Poslato: Čet Jul 12, 2012 9:26 am
od erdeljan
JaMaL napisao:
"dakle sve sami samouki majstori... ok... sta razlikuje jednog od drugih... samo iskustvo... "


"to sto auto radi posle takvog zahvata ne znaci da radi bolje niti kako treba... ali "lov u mutnom" i "po preporuci" je uvek bio specijalnost na ovim prostorima..."

Ceo post je na mestu ali ono je mnogo dobro objasnjeno!

Skidam kapu...

Re: ProTuning

Poslato: Čet Jul 12, 2012 9:42 am
od Sale NB
Izgleda da cena remapovanja dolazi u neke normalne okvire. To mu dođe k'o reinstalacija (piratskog) Windowsa.
Evo, ovi nude CT već od 35 Evra!!! :bluechin:

http://www.autopegaz.com/usluge.htm

Mada... ne bih se usudio da to ubacim u moju Alficu.

Re: ProTuning

Poslato: Čet Jul 12, 2012 10:09 am
od G0XY
Eko Chip Tuning,ovo je dobro hahaha

Re: ProTuning

Poslato: Čet Jul 12, 2012 11:09 pm
od kilson
Obicno masa automobila cipovanih za sicu ode na popravku kod drugih firmi koje cipuju (za malo vise novaca). Ne znam sta te u zivotu moze spasiti 50-ak jura razlike u samom startu, ali whatever...

Btw, nikad cuo za te pro-experte a kamo li za visedecenijsko iskustvo koje navode. ;)

Re: ProTuning

Poslato: Pet Jul 13, 2012 8:02 am
od YUgisa
Mali off, mene ovo visedecenijsko iskustvo asocira samo na cipovanje aviona Nemcima u Drugom svetskom ratu hahaha Realno od 2, mozda tri decenije, niko ne moze da ima iskustvo posto su tada pocela ubrizgavanja da se masovno ugradjuju...

Re: ProTuning

Poslato: Pet Jul 13, 2012 4:59 pm
od Kursulla
Naleteo sam na nekom sajtu (ubite me, ne mogu da ga nadjem ponovo :scratch: ) da se ta usteda postize rasterecenjem masine tako sto se deo posla prebaci na turbinu. E sada, koliko time turbina biva opterecena i koliko joj se smanjuje radni vek!?

Inace, zvao sam ProTuning, onako informativno, i rekose mi da po defaultu turbina u 147 radi sa 60% kapaciteta,a da je oni podignu na 70%.

Re: ProTuning

Poslato: Sub Jul 14, 2012 3:39 pm
od vojaalfa
A jel turbina kad se umori kaže motoru ajd sad malo ti cepaj da ja malo propuhnem.
Kursulla:ovo se odnosi na ovaj sajt gde si to pročitao. :beer:

ProTuning

Poslato: Sub Jul 14, 2012 4:19 pm
od zen
Koji se to deo posla prebaci na turbinu? :)

Re: ProTuning

Poslato: Ned Jul 15, 2012 3:46 pm
od dusanGT
Kursulla napisao:... i rekose mi da po defaultu turbina u 147 radi sa 60% kapaciteta,a da je oni podignu na 70%...

Re: ProTuning

Poslato: Pon Jul 16, 2012 12:31 am
od kilson
hahaha :medal:

Re: ProTuning

Poslato: Uto Jul 17, 2012 7:54 pm
od Kursulla
Ima li neko, osim smeha, neku konstruktivnu cinjenicu na ovu temu? :clapping:

Re: ProTuning

Poslato: Uto Jul 17, 2012 8:16 pm
od delic
Posto u ovoj zemlji svi vole precice logicno je da ova vrsta tuninga cveta,sta uopste fabrike znaju i tamo neki inzinjeri kad ga mi navijemo pa mu metemo chipcinu ima da
leti za male pare...nazalost jako je malo onih koji u toj oblasti znaju da urade nesto i
da to radi i traje tako da mislim da se treba drzati proverenih ljudi kad su te stvari u pitanju.

Mislim da ce za koju godinu biti prava retkost naci serijskog dizela :P

Re: ProTuning

Poslato: Sub Jul 21, 2012 9:04 pm
od dekideki
sve receno. a iskoriscenje motora povecavati a to ne ispratiti sa drugim doradama, sitnijim i krupnim, zasta je greota...

*kako bi isao da mu chipnu turbinu na 80% :shock:

Re: ProTuning

Poslato: Sub Jul 21, 2012 9:46 pm
od Dora
Jamall je pokušao lepo da objasni ali niko ne čita kako treba. Ja ću probati ukratko da malo demistifikujem stvari.
Pre toga, lekari namerno uče kako se piše da niko ne može pročitati i plus zamotavaj u latinski da bude još gore. Onda su važni.

Ja sam matoro zanovetalo ali znam šta je heksadecimalni editor, koristio sam ga kad se većina vas nije rodila ili je bila tu negde oko tog čina. Današnji klinci to rade znatno bolje. Programatori se kupuju za tepsiju ribe, epromi takodje i sve potrebne stvarčice od duvaljki do specijalizovanih lemilica za baš takav čip. Interfejsi i interpreteri su od mog kamenog doba do sada napredovali do rutine kao kad bakica štrika čarape, naslepo i pri tome radi još svašta.
To je tehnička strana (manuelna) čipovanja koju skapira svaki elektroničar za po sata a svaki mehaničar za pola veka.

Problem nastaje u relaciji ili korelaciji ili saradnji ili simbiozi ta dva sveta. Mehaničar zna kako to radi a elektroničar zna kako to da pokvari.

Čipovanje benzinca i dizela se razlikuje u delu gde je za benzin sve odmereneo i uskladjeno pa se to mora proširivati a kod dizela je sve regulisano količinom goriva vazduha ima na tone. Nije baš tako ali da pojednostavim. Svi dizeli današnji su efikasni isključivo zato što imaju turbo puhalo inače bi bil isamo puhalo kao i pre što su bili, zato ja volim puhalo u na benzincu.

Ovo pišem zbog druga Deki Dekija da se ne zaleće :)Za benzince važi, ako se odvrne malo pritisak na turbini (to što se gadjaju nekim procentima i loše prenose kako prebacuju opterećenje na turbinu) savremeni motor će to registrovati kao višak vazduha (veća količina) i ispratiti sa povećanjem goriva, ranijim paljenjem i sl... Granica koliko toga može da se doda zavisi od mnogo faktora, mehaničke izdržljivosti motora i fleksibilnosti softvera koji tera motor. Dizne su uvek bar malo veće nego što treba pa je time eliminisana potreba za bilo kakvim mehaničkim doradama ako se ide na mali dobitak. 15% na 100 konja je malo i nije a na 200 je isto malo ili nije ali je duplo :)

Slično je i za dizela, on već ima viška vazduha ali ga guše sirotana, ne daju mu goriva.
I ovde u zavisnosti od softvera i komplikovanosti ubrizgavanja ide dodavanje pritiska i goriva. Obzirom da su pritisci u cilindru već dovoljno veliki, znatno veći nego kod benzinca a da se radi u relativno siromašnoj smeši treba biti oprezan. Ta opreznost se vidi kod lepog crnog dima kad se prestisne gas a ono iza crni dim koji ubija na 50 metara a na 200 ranjava. To je opreznost, bolje da ima viška a da neide nego da iam malo pa da se sprži.

Sav tuning sa znanjem i garancijom se odvija na toj relaciji, što bolja smeša to bolje iskorišćenje i ostalo a višak ili manjak je obrnuto sa tom razlikom da manjak razbija motor a višak samo dimi i smanjuje snagu. Isto važi i za benzinca samo nije tako upečatljivo vidjenje iz auspuha.

Rezimej.
Vi možete to čipovati ili dati nekom da čipuju, danas je net svima dostupan i sve se zna ako uzmeš da čitaš. A ako uzmeš da čitaš, naebo si i nećeš čipovati :)
Drugim rečima, nekog možeš simpatisati a nekog ne, ovaj ima prednost a onaj m ise ne svidja ali cena nije merilo za kvalitet jer:

Citiram Jamall..
Nema valjaka sa opterećenjem da bi video pre i posle šta je bilo a i da ima to onda ne bi toliko koštalo. Sa druge strane ako ko želi malo da pročita videće da se napolju naglašava kod tuninga (normalnog za pučanstvo) kak one dimi, kako en remeti ekološke norme koje ej fabrika propisala a za one picajzl zemlje gde nesmeš ništa pipnuti sve je z boksu koji se utakne kad hoćeš a istakne kad ideš na tehnički :)
Odjava :)

Re: ProTuning

Poslato: Sub Jul 21, 2012 11:11 pm
od erdeljan
Doro, skidam kapu!

Kod nas je ne chipuje na obichan nachin vec se koristi box-trim bas zbog ekologije i regoriznih tehnickih pregleda.

Npr 147 sa 150ks na 180ks i 305nm za 360nm za nekih €400

Slika

Re: ProTuning

Poslato: Ned Jul 22, 2012 4:43 am
od dusanGT
Ovo gore na slici je dokaz da "lepo upakovana" bajka može da prođe kao istina...
a) skoro uvek je bilo kakav tzv. "powerbox" (ej' bre: više snage uz manje goriva ;)), sofisticirana prevara, bez obzira odakle dolazi.
b) čak i da je snaga "dignuta" sa 150KS na 180KS (jel' ima neko merenje na konkretnom vozilu?) ekologija ne može bude očuvana...
c) jedina "prednost" tih "powerboxova" je što mogu lako da se skinu (pre rigoroznog tehničkog pregleda), a posle lako vrate :)
d) da li se neko zapitao: kako to da je "powerbox" tako "univerzalan" (ide na sva vozila)?
e) da li se neko zapitao: zašto se nude "powerboxovi" uglavnom za turbodizele?
f) viewtopic.php?f=29&t=52947" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: ProTuning

Poslato: Ned Jul 22, 2012 6:53 am
od erdeljan
U pravu si Dušane, poenta je bas ta samo se ja nisam dobro izrazio: Lako je iskljuciti ovaj box pre tehnickog (to radis sam)
Powerbox nije univerzalan, drugaciji je za razna vozila.

Izvinite za Off

Re: ProTuning

Poslato: Ned Jul 22, 2012 8:07 am
od Dora
Naravno da nije univerzalana jer se obično kači izmedju kompa i instalacije a svako ima drugi raspored pinova, znači kupuje se za baš taj model auta... Koliko je efikasno ili neefikasno, dugačka je priča...

Ima mnogo sajtova koji nude svakakav vid tuninga, ovaj sa boxom je popularan zbog plagin plej sistema koji svako zna, pa preporučujem odvojiti pola sata u smislu edukacije pre nego se neko odluči na takav korak. Posledice nisu vidljive odmah sem ako čiper baš ne pretera to je problem.

Re: ProTuning

Poslato: Ned Jul 22, 2012 12:22 pm
od dusanGT
Pisalo je univerzalan sa navodnicima... Dakle "univerzalan" je, jer su za sva vozila:
a) dobici na snazi mali i nisu vredni para koja su uložena,
b) zasnovan na sličnom principu kao i "tuning-otpornici" koji se kače na instalaciju određenog senzora tako da ECU dobija lažni podatak i
c) može da napravi i štetu (prevelika potrošnja goriva i sve u vezi sa tim)...

Re: ProTuning

Poslato: Ned Jul 22, 2012 10:50 pm
od delic
JBG Doro ja sam iz vremena kad se hardver na motoru radio bonerima i smirglom a softver
je podrazumevao dizne(gorivo-vazduh),mesace,razv.paljenja sa vecim uglom zakretanja..
I sve je to sto si napisao tacno u teoriji sve ima na netu i u knjigama a u praksi ne radi tako cesto a ni dugo ;)

Re: ProTuning

Poslato: Pon Jul 23, 2012 5:05 pm
od dusanGT
Svi ti "power*" se, kod common rail motora, povezuju na isti (also, sehr einfach) način, što ukazuje na princip ;) rada i što će da obraduje ove u servisima injektora i pumpi visokog pritiska...


Re: ProTuning

Poslato: Uto Sep 11, 2012 8:48 pm
od Los
da sa nadovezem malo. kao sto su kolege vec rekle cena nije merilo. npr na mojoj 33-ki prethodni vlasnik je dao 100e za remap a postovani majstor nije stavio zastitnu nalepnicu preko eprom-a u prevodu popiskio se na sopstveni rad... ovo sa visedecenijskim iskustvom pod tim verovatno podrazumeva sto je sredinom devedesetih poceo skidajuci blokade. "powerbox" tuning hahaha hahaha hahaha odes kod elektricara i on ti stavi odgovarajuci otpornik na odgovarajucu zicu pa ecu ocitava nizu temperaturu i salje vise goriva itd... rezultat isti kao powerbox sto u sustini i jeste lepo upakovan otpornik. remap-ranje vise dodje nauka nego tuning koja uvek napreduje kao i medicina naprimer. koliko utice na vek motora hm.. vrlo jednostavno... ako motor ima vise snage znaci da motor trpi veca opterecenja. pa ukoliko trpi vece opterecenje nego sto je konstruktor predvideo znaci da trebaju i delovi koji do mogu da trpe. isto vazi i ako na motor bez turbine stavljas turbinu. npr blok motora od obicnog i motora sa turbinom nije isti. mozda na oko jeste ali razlika je u odlivku i odnosu samog materijala od kojeg je napravljen(manje vode vise brasna vise kvasca). sam cilj tuninga je "ispravljanje krive" obrtnog momenta tj. da se produzi ili porani. npr obrtni moment krece sa 2.500 rpm i ide do 4.500rpm gde mu je maksimum pa krece da opada. pa je onda cilj da on krece sa sto manjim br obrtaja npr. 1.500rpm i da se zavrsava naprimer sa 6.000 rpm. a to se postize reprogramiranje samog eprom-a kada ce i u kom trenutku pustiti koliko goriva koliko vazduha itd... iskreno ja sam vise pristalica "MUSCLE" tuninga nego chip tuninga. malo olaksas radilicu, malo zamajac, malo ispoliras kanale, malo obradis ventile, malo remenice... a u ostalom uvek postoje i oni stari trikovi za povecanje ks:filter, ispravljanje krivina izduvnog sistema, ispustanje 1/3 ulja iz menjaca. a i tu je stavljanje laksih felni i odabir izmedju vecih guma i manjih guma. veci tocak-veca krajna brzina, sporije ubrzanje. manji tocak-vece ubrzanje, manja krajna brzina. sira guma-veca potrosnja, manja guma-veca potrosnja.