Stranica 1 od 9

Čišćenje EGR ventila

Poslato: Sre Jul 04, 2012 6:49 pm
od DragoBG
Evo nakon nagadjanja ko ce da mi ocisti taj famozni ventil, doslo je vreme da ja opet se vratim svom prvom zanatu. Znajuci da sve ima svoju proceduru kako se i sta skida guglao sam i iz-guglao snimak i procedura kako se skida i cisti erg ventil,,, evo snimka, a evo i na sta je licio moj. Takodje sam ocistio cetkicom i usise na koje se on kaci...
Obavezna paznja treba da se posveti srafovima 10-kama kojih ima 4 jer su kao da ih je zastava pravila! Evo link i slike, pa ako sam nekom pomogao drago mi je. pozzz

http://forum.garaza.rs/viewtopic.php?t=367

Slika

Slika

Re: ERG Ventil ciscenje

Poslato: Čet Jul 05, 2012 10:55 am
od DragoBG
E bukvalno ide za 30 % bolje, lepse puni i deluje mi ko da je mirnija na leru :gr8:

Re: ERG Ventil ciscenje

Poslato: Pet Jul 06, 2012 7:42 pm
od DragoBG
Moze brate dog. :beerchug:

Re: ERG Ventil ciscenje

Poslato: Pet Jul 06, 2012 8:35 pm
od nidza
Dottore, ja sam 99% siguran da ti je EGR Deša proverio/očistio na redovnom servisu. :-)

Re: ERG Ventil ciscenje

Poslato: Pet Jul 06, 2012 9:57 pm
od nidza
Ne verujem, ja to nisam nikad pipnuo na Stilu, a prebacio je 170k. Mislim da se problem preuveličava kod autića sa normalnom kilometražom.

Re: ERG Ventil ciscenje

Poslato: Sub Jul 07, 2012 12:06 pm
od DragoBG
Da ali ako si preveo ovo sa engleskog onda si procitao, da se taj drugi deo otvara jedino u slucaju da je opruga zaglavila od cadji i garezi... Ako centralni deo kad stisnes lepo radi, odnosno bez problema se uvlaci-izvlaci, nema potrebe onda rasturati i to :gr8:

Re: ERG Ventil ciscenje

Poslato: Sub Jul 13, 2013 3:54 pm
od CoA_mass
Imao sam simptome:
1. auto dimi stalno, posebno u visokim obrtajima;
2. povremeno mi se desavalo da nece da primi gas, koliko god da ga pritisnem, ona ne reaguje, a istovremeno se iza mene dize dimna zavesa... I onda od jednom prokine i zalepi za sediste.

I resih da uzmem stvari u svoje ruke i da pokusam sa ciscenjem EGR ventila. Kacim vam par slika da vidite ukratko kako je izgledao moj EGR na Alfi 147 1.9 JTD 8v.

Savetujem vam da ako pokusate da ga skinete, posebno obratite paznju na zaptivke (dihtunge), da ne dodje do ostecenja, posto sam hteo da stavim nove i nigde nisam uspeo da ih nadjem (u Sapcu). Svi srafovi su bili zapekli, a jednom je uzasno tesko pristupiti (sraf koji pricvrscuje donju granu za ventil). Za samo ciscenje sam koristio WD sprej, sto mislim da nije najpametnije resenje. Preporucujem da potrazite sprej predvidjen za uklanjanje cadji sa metala.

Nakon ciscenja i ponovne montaze, dim je nestao, a cini mi se i da auto mirnije radi. Problem sa time da auto nece da vuce za sada se nije ponovio. Praticu situaciju pa vam javljam ako se ponovi.

:arflag :arflag :arflag

Slika

Slika

Slika

Slika

Re: ERG Ventil ciscenje

Poslato: Pon Jul 15, 2013 12:57 pm
od dusanGT
Pohvale za entuzijazam i sugestija: softverski zatvorite taj EGR i zaboravite na njega kao izvor problema...

Re: ERG Ventil ciscenje

Poslato: Sub Avg 17, 2013 7:16 pm
od Falcon037
Ja imam "problem" da mi auto štucne u drugoj pri laganom dodavanju gasa, ali ne svaki put. Obično tu bude samo jednom po startovanju auta i kretanju.

Pretpostavljam da je problem do prljavog EGR ventila pa ću ga sutra verovatno skinuti da ga malo plaknem (danas me mrzelo).

Ali sam danas skinuo MAP senzor pošto ima manje posla :D i mislim da štrokaviji nije niko skoro video, zanimam me kako je uopše očitavao pritisak :scratch:

Slika

Takođe mi ni usis nije baš u zavidnom stanju

Slika

Problema u vožnji nemam sem što mi se čini da je u zadnje vreme malo postao lenj i trom na nižim obrtajima. Jel neko čistio celu usisnu granu i kolika je to komplikacija ?

Re: ERG Ventil ciscenje

Poslato: Sub Avg 17, 2013 7:33 pm
od dusanGT
Alfaskorpion je čistio granu, ali nije dao slike...
Uzgred, ako se zatvori EGR verovatno više neće biti potrebno čišćenje usisne grane i MAP senzora, a ima i dodatne koristi...

Re: ERG Ventil ciscenje

Poslato: Sub Avg 17, 2013 7:47 pm
od Falcon037
To mi je u planu da odradim nego mi ovo dođe kao usputno čišćenje.
Možda uzmem neko sretstvo za čišćenje usisa da probam sa njim ...

Ovako nešto npr.


Slika

Re: ERG Ventil ciscenje

Poslato: Sub Avg 17, 2013 7:54 pm
od dusanGT
Možeš li da slikaš detalje, kad budeš čistio usisnu granu? Bilo bi korisno da se uradi dijagnostika u vožnji, pre i posle čišćenja, pa da se vidi koliki je uticaj zaprljanosti izlaznih kanala usisne grane, na protok vazduha...

Re: ERG Ventil ciscenje

Poslato: Ned Avg 18, 2013 1:15 am
od alfa&omega
Malo sam istrazivao na temu ciscenja usisne grane i ima dosta posla, cak mislim da mora common rail pumpa da se skine da bi se oslobodila usisna. Bilo bi dobro o ovome u drugoj temi posto se ovde radi o ciscenju EGR-a

Re: ERG Ventil ciscenje

Poslato: Sre Avg 21, 2013 2:27 pm
od Falcon037
Pogledao sam malo eLEARN i odustao od rasturanja grane jer ima dosta posla, a ja baš i nemam adekvatan alat za sve to pa sam batalio.

Skinuo sam EGR da vidim kakv je i da ga operem, nije bio preterano prljav i nije bio zaglavljen.

Slika Slika Slika

Slika Slika Slika

A kad sam već sve rasturio reko ajde da kupim onaj sprej da malo produvam usisnu granu. Ušpricavao sam sa skinutim EGR-om pa je većina čađi izbijala na povratnu cevku što se vidi na snimku.
Posle nekog vremena sam morao da prestanem jer sam se udavio od čađi i gasova :D

[youtube]OZtwXri78V8[/youtube]

Re: EGR Ventil ciscenje

Poslato: Sre Avg 21, 2013 4:59 pm
od Sone Bg
Ja sam kod Dese cistio usisnu kada sam radio veliki servis, razupcuje se, skida se CR, da bi se skinula usisna. Nisam radio diagnostiku pre-posle, ali se u voznju itekako oseti... Mislim da to treba uvrstiti u veliki servis, pogotovo ako je egr zatvoren, tada se usisna vise prlja

Re: EGR Ventil ciscenje

Poslato: Sre Avg 21, 2013 5:16 pm
od dusanGT
@Falcon
Bravo za film i čišćenje...
@Sone
kakv je utisak u vožnji posle ćišćenja usisa?
Sasvim je OK predlog da se u okviru velikog servisa očisti usisna grana, ali kad se jednom zatvori EGR, ne prlja se ni priobližno kao sa aktivnim EGRom... Nelogično je da se usisna grana više prlja kad je EGR zatvoren.

Re: EGR Ventil ciscenje

Poslato: Sre Avg 21, 2013 6:12 pm
od alfa&omega
@Falcon-jesi primeio nesto bolje posle ciscenja sprejom i koliko si ga platio? Je li imao pun efekat s obzirom da dosta brzo izadje na povratno crevo?

Re: EGR Ventil ciscenje

Poslato: Sre Avg 21, 2013 9:01 pm
od Falcon037
Čišćenje sprejem nije ni približno kao kad se otvara. Nisam siguran po kom principu radi ali mislim da pri svakom ušpricavanju izaziva detonacije i da uz pomoć nagle promene pritiska otresa čađ i izbacuje prema izduvnoj grani, mada ima i hemijsko dejstvo čišćenja jer može da se koristi i za direktno pranje EGR-a.

Što se tiče poboljšanja nisam nešto puno testirao ali kao što rekoh nisam ni imao nekih problema. Verovatno se oseti ako je usisna grana baš zaprljana.

Sprej košta 1100 din u AP-Sportu.

Re: EGR Ventil ciscenje

Poslato: Sre Avg 21, 2013 11:47 pm
od Sone Bg
@dusan
I meni je bilo nelogicno da se vise prlja ako je egr zatvoren. Desa mi objasnjavao nesto tipa da ako je egr u funkciji uljne pare bolje sagorevaju jer je veca temperatura u usisnoj grani, meni i dalje nelogicno doduse nisam ga bas ni najbolje razumeo. Sto se tice razlike u voznji, od tada za nijansu mirnije radi i ostrije prima gas.

Da li sprejevi ove vrste-namene mogu da imaju neke nuspojave, konkretno mislim da se nesto od prljavstine bude "usisano" pa napravi jos vecu stetu? Ako ne ovo je dobro koristi posle ciscenja grane kako bi se sprecilo talozenje.

Re: EGR Ventil ciscenje

Poslato: Čet Avg 22, 2013 12:08 pm
od dusanGT
Funkcija EGR je da ubaci umerenu količinu izduvnih gasova u usis i da tako smanji temperaturu sagorevanja, a time i nastanak toksičnih produkata sagorevanja.
Znači...
Aktivan EGR - niža temperatura izduvnih gasova i taloženje čađi na zidovima usisne komore, što u kombinaciji sa uljnim parama (turbina, iberlauf...) stvara štetne naslage.
Zatvoren EGR: nešto viša temperatura sagorevanja i skoro bez čađi u usisnoj komori, a uljne pare sagorevaju sa gorivom.

Na prethodnoj 147ci sam crevo iberlaufa izveo van usisa u kompresor, što mi izgleda korisno za sva starija vozila... viewtopic.php?p=1349451#p1349451

Re: EGR Ventil ciscenje

Poslato: Čet Avg 22, 2013 1:12 pm
od Sone Bg
dusanGT napisao:Funkcija EGR je da ubaci umerenu količinu izduvnih gasova u usis i da tako smanji temperaturu sagorevanja, a time i nastanak toksičnih produkata sagorevanja.
Jedno laicko pitanje. Kako to da su izduvni gasovi koje ubacuje egr nize temperature od vazuha koje gura turbina, samim ti sto su izduvni temperature su visoke, a pitanje je koliko hladnjak egr-a moze drasticno da spusti njihovu temperaturu? I ako su nize temperature zasto se zatvaranjem-a egr pruduzava vreme dostizanja radne temperature, mislim konkretno na zimske uslove?

Re: Čišćenje EGR ventila

Poslato: Čet Avg 22, 2013 1:33 pm
od Djo83
nisam do sada cuo da se produzava vreme dostizanja radne temp ako se zatvori egr...

mislim da nema veze koja je temp izduvnih gasova koje egr vraca u motor jer ono sto smanjuje temp sagorjevanja je smanjenje koncentracije kiseonika u usisu tj pri sagorjevanju...

te razlike u temperaturi sagorjevanja sa/bez egr-e su jako male, cini mi se smanjenje temp za 5 stepeni smanjuje kolicinu NOx gasova za 10% (po sjecanju kucam ali ima po netu da se nadje tacan podatak)...

Re: Čišćenje EGR ventila

Poslato: Čet Avg 22, 2013 3:24 pm
od Falcon037
Ja sam tokom čišćenja primetio još jednu čundu stvar, pa ako neko može da mi objasni.
Na početku snimka se vidi da u povratnoj cevi koja ide na EGR stoji sunđer naguran. To sam uglavio da mi nebi čadilo dok ušpricavam sprej.
Tada sam primetio da na crevo koje dolazi sa turbine izlazi dim u nekoj manjoj količini, kada je kasnije sunđer izleteo od pritiska detonacija dim je prestao da izlazi.

Interesuje me odakle turbo upumpava dim kada je EGR blokiran ???

Re: Čišćenje EGR ventila

Poslato: Čet Avg 22, 2013 3:33 pm
od dusanGT
Kao što je rekao Mlađa, funkcija EGR je zasnovana na jednostavnom hemijskom principu: izduvni gasovi koji prolaze kroz EGR i ulaze u usis "ometaju" sagorevanje, na osnovu smanjenja koncentracije kiseonika u usisanoj smesi (vazduh + izduvni gasovi iz EGR). Koncentracija kiseonika je veća kad je EGR zatvoren, pa je sagorevanje efikasnije i oslobađa veću količinu toplote.

Hladnjak EGR radi kao izmenjivač toplote: hladi izduvne gasove i diže temperaturu rashladne tečnosti. Kad je EGR zatvoren, izduvni gasovi ne greju rashladnu tečnost, pa se zimi radna temperatura postigne malo kasnije. Umesno je pitanje: da li se temperatura rashladne tečnosti uopšte sporije i diže u kombinaciji sa većim oslobađanjem toplote sagorevanja, kad je RGR zatvoren...

@Falcon
Dim iz creva koje dolazi iz turbine bi mogle da budu uljne pare (iz turbine i iberlaufa)...

Re: Čišćenje EGR ventila

Poslato: Čet Avg 22, 2013 4:44 pm
od Falcon037
Pretpostavio sam da je dim od uljnih para i turbine samo mi nije jasno zašto dimi kad je blokiran EGR, a dima nema kada je otvoren :scratch: