Nema iskustva sa pokazivacima pritiska turbine od ranije, pa imam nekoliko pitanja...
Naime, primetio sam sledece, mozda je tako bilo uvek ali ja to ne znam (vlasnik sam tek mesec i po dana), u bilo kojoj brzini da sam (ne racunam prvu), dajem gas i ne skidam nogu sa gasa, kad predjem 2000 obrtaja oseti se da se turbina pobudila, pritisak turbine na pokazivacu raste i polako prelazi 0,8 bara (ispravite me ako gresim), auto odlicno ubrzava i u jednom trenutku oko 3000 obrtaja (mozda 2900 ili 3100 ne drzite me za rec) minijaturno se oseti kao da slabi ubrzavanje, ali auto naravno i dalje ubrzava, bas u tom trenutku pritisak turbine sa 1,2 - 1,3 bara polako pocne da opada ka 0,8 bara iako obrtaji rastu sa 3000 na 3500 i dalje...
Zanima me da li je to normalno ponasanje motora i turbine?
Da li ima veze sa stepenom prenosa (brzinom)?
Da li ima veze sa pedalom gasa, tipa mora patos?
Da slucajno nije zapusen DPF ili je blizu toga?
Da li ikada turbina dodje na napisanih 1,6 bara?
ps. mozda su pitanja glupa, ali vozio sam stila koji nije imao pozivac, pa nisam nista primecivao...
Drugi deo price, juce kad sam se vracao kuci, zapricao sam se na mobilnom i 4 brzinom isao manje od 50 km/h, bio je nizak broj obrtaja koliko ne znam, prilazio semaforu, pali se zeleno, ja po gasu, auto nista, ubacim u 3 i patos, auto odreagovao normalno, u momentu dok sam menjao brzinu, na blic (manje od 1 sekunde) se ubalila zuta lampica sa ! u trouglu, board komp nista nije prijavio, da li neko zna sta ovo znaci?
Ova druga prica nema veze sa prvom, nemam nikakvih problema sa alficom, ide kao puska, ali sam primetio nesto sa cim nisam upoznat... Hvala svima i izvinjenje na duzini posta...
Alfa 159 - Turbina
- krleee
- Garaža: Alfa Romeo 159 JTDm 1.9 150KS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Alfa 159 - Turbina
taj prvi "problem" je upravo nacin kako se ponasaju moderni turbo dizeli ti si to samo definisao ... dakle nema frke
a to drugo sto ti se pojavilo je lampica za proklizavanje dakle auto ti kida asfalt i ponovo nema nikakve frke... vozi i uzivaj...
a to drugo sto ti se pojavilo je lampica za proklizavanje dakle auto ti kida asfalt i ponovo nema nikakve frke... vozi i uzivaj...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Alfa 159 - Turbina
Mapa za krivu pritiska (boost+atmo) u zavisnosti od količine ubrizganog goriva i broja obrtaja, za JTDm 16v motor od 150KS, izgleda kao na slici dole...
Odavde se vide bar dve stvari:
a) turbina je "aktivna" uvek (a ne posle 2000o/min i slično) i
b) mapa definiše pad pritiska posle određenog broja obrtaja (što zavisi od tipa turbine)...
Odavde se vide bar dve stvari:
a) turbina je "aktivna" uvek (a ne posle 2000o/min i slično) i
b) mapa definiše pad pritiska posle određenog broja obrtaja (što zavisi od tipa turbine)...
Poslednja izmena od dusanGT u Sre Jun 20, 2012 2:05 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Alfa je stil... ostalo je status...
- nalfa
- Garaža: AR 159 JTDm 16V
- Lokacija: Batajnica
- Bug
- Contact:
- Garaža: AR 156 q4 1.9mJTD
- Lokacija: SUbotica
- Lokacija: SUbotica
Post
Re: Alfa 159 - Turbina
krle, tvoj auto i tvoj stil voznje...ali bolje da ne silish tako auto iz niskih obrtaja, veliki prenos...zamajac moze da ti ode..a nije jeftin....
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Alfa 159 - Turbina
Uobičajeno je da se dešavaju te "overboost" situacije (ili tzv "boost peaks"), jer krilca koja regulišu protok izduvnih gasova kod turbine sa promenljivom geometrijom ne mogu trenutno da reaguju, a ni turbina ne može trenutno da promeni broj obrtaja.
Na 147 JTD 8v (115KS) pikovi su oko 2350mbar, a maksimalni pritisak u mapi je 2155mbar, a na 147 JTDm 16v (150KS) pikovi budu na oko 2550mbar, a max. boost prema mapi je 2380mbar.
Na 147 JTD 8v (115KS) pikovi su oko 2350mbar, a maksimalni pritisak u mapi je 2155mbar, a na 147 JTDm 16v (150KS) pikovi budu na oko 2550mbar, a max. boost prema mapi je 2380mbar.
Alfa je stil... ostalo je status...
- krleee
- Garaža: Alfa Romeo 159 JTDm 1.9 150KS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa 159 - Turbina
Mogu Vam samo reci da ste me obradovali kad sam citao odgovor i uverio se da je SVE U NAJBOLJEM REDU
Kako moj majstor kaze "pa to je alfa, ona je i napravljena da se gazi, nije ti to fiat"
Kako moj majstor kaze "pa to je alfa, ona je i napravljena da se gazi, nije ti to fiat"
- Dragon
- Saradnik Uprave
- Garaža: Giulietta 1.4 Distinctive
ex GTV Cup 2.0 TS
ex 156 JTD SP
ex 147 2.0 TS
ex147 1.9JTDm - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa 159 - Turbina
Napravljena je da se gazi, samo treba da ispostujes nekoliko uslova - ne cepaj ga hladnog, uvek posle zustrije voznje ostavi da se turbina ohladi na leru 30-tak sekundi i ne potapaj naglo gas iz niskih obrtaja cesto.
John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Re: Alfa 159 - Turbina
16v leti i iz niskih obrtaja, ne mora mnogo ni da se stiska gas.
Pretpostavljam da fabričku mapu možeš da stiskaš kako hoćeš, zamajac će da izdrži, dok kod čipovanih treba biti malo obazriviji, zavisno kakva je mapa.
Pretpostavljam da fabričku mapu možeš da stiskaš kako hoćeš, zamajac će da izdrži, dok kod čipovanih treba biti malo obazriviji, zavisno kakva je mapa.