Stanje motora(JTD)
- mmladen
- Garaža: Alfa 156 1,9 jtd SW
- Lokacija: Bijeljina
- Lokacija: Bijeljina
Post
Stanje motora(JTD)
Otvaram ovu temu vjerujuci da ce necije iskustvo bar malo nekom pomoci prilikom kupovine istih a zanima me sledece,da li je prihvatljivo i isplatljivo kupiti JTD 115 ks(8v) ako malo dimi na stangicu (kad se izvadi mjerac ulja) i pritom malo baca sitne kapljice ulja,temperatura je 90 stepeni tj .radna a motor na leru.Takodje sto se tice potrosnje ulja ona je skoro nikakva od zamene do zamene a na satu je sigurnih 200000 km.Znam sad ce mnogi reci najmerodavnije je izmeriti kompresiju, medjutim mene zanima koliko je ova pojava los znak za kvalitet ove vrste motora?
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: Stanje motora(JTD)
Isplatljivo nije,ali da je rešivo,rešivo je.Pitanje je samo koliko si spreman da potrošiš novca,vremena i živaca.
A Man's Got to Know His Limitations...
- mmladen
- Garaža: Alfa 156 1,9 jtd SW
- Lokacija: Bijeljina
- Lokacija: Bijeljina
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: Stanje motora(JTD)
Bez detaljne provere,ne možeš znati da li je motor loš.Odvezi auto kod nekog pouzdanog servisera i uradi detaljan pregled.
200 000 ne mora biti velika cifra,ako je neko pravilno održavao i postupao sa vozilom.U suprotnom slučaju i 60 000 km je kilometraža,na kojoj će biti dosta glavobolja.
200 000 ne mora biti velika cifra,ako je neko pravilno održavao i postupao sa vozilom.U suprotnom slučaju i 60 000 km je kilometraža,na kojoj će biti dosta glavobolja.
A Man's Got to Know His Limitations...
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Stanje motora(JTD)
dovoljno je da jednom ulje ostane preko 20 hiljada u motoru i da vec dodje do mikro ostecenja...
- mmladen
- Garaža: Alfa 156 1,9 jtd SW
- Lokacija: Bijeljina
- Lokacija: Bijeljina
Post
Re: Stanje motora(JTD)
Da li neko od forumasa ima volje da kod svoje alfe(1,9) pogleda isto ovo o cemu pisem pa da usporedimo,znaci radna temperatura, sipka za ulje vani i da li ima pare i da izbacuje sitne kapljice ulja?Negde sam citao da je kod ovih motora pumpa za ulje blizu stangice sa mjeracem i da je moguce da zbog toga malo izbacuje ulja .
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Stanje motora(JTD)
evo proverio sam, dim izlazi pomalo ili je isparenje nemam pojma... logicno mi je da bude isparenje posto je unutra toplije nego napolju prilicno... ulje ne izbacuje...
- mmladen
- Garaža: Alfa 156 1,9 jtd SW
- Lokacija: Bijeljina
- Lokacija: Bijeljina
Post
Re: Stanje motora(JTD)
Znaci dima ima pomalo i to bi bilo donekle uredu ali otkud sitne kapljice ulja e to mi se ne svidja, definitivno nesto oko toga nije uredu iako potrosnje ulja nema skoro nikako,pristojno vuce,pali dobro,neznam koji jos pokazatelji bi trebali govorit da motor nije bas nesto osim ovog ulja.Nekad davno kada su tek odobrili uvoz stranaca i kada se obicno kupovao golf cuo sam od jednog mehanicara da kad je trebalo utvrditi(koliko toliko)stanje motora da je dobar pokazatelj bila i ova sipka meraca ulja,znaci kad je motor na radnoj temp.izvadi se sipka i ako recimo vise od pola sipke bude ulja na istoj to i nije bas dobar motor a da ne pricam jos da je bilo slucajeva da ulje pocne izlaziti na stangicu gde stoji sipka to je definitivno kraj.
DjomlaN druze hvala puno..
DjomlaN druze hvala puno..
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Stanje motora(JTD)
nema frke
a da nije nasuto previse ulja u karter pa se pjenusa? izmedju radilice i ulja ima jedan zastitini pleh ali on ima rupe na sebi tako da ulje moze da predje i da radilica bucka sto nije dobro...
i prilicno sam siguran da to nije dim vec vodena para sto izlazi
a da nije nasuto previse ulja u karter pa se pjenusa? izmedju radilice i ulja ima jedan zastitini pleh ali on ima rupe na sebi tako da ulje moze da predje i da radilica bucka sto nije dobro...
i prilicno sam siguran da to nije dim vec vodena para sto izlazi
- Bug
- Contact:
- Garaža: AR 156 q4 1.9mJTD
- Lokacija: SUbotica
- Lokacija: SUbotica
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Stanje motora(JTD)
crni dim - previse goriva tj. fali vazduha (ili garez kod dizela kad se nabode gas - to je ok)
beli dim - gori voda
plavi dim - gori ulje
nebitno da li je benzin ili dizel, ako nista nema na auspuhu neobicno onda je definitvno i na tom motoru vodena para to sto izlazi na meracu ulja a ne dim...
beli dim - gori voda
plavi dim - gori ulje
nebitno da li je benzin ili dizel, ako nista nema na auspuhu neobicno onda je definitvno i na tom motoru vodena para to sto izlazi na meracu ulja a ne dim...
- mmladen
- Garaža: Alfa 156 1,9 jtd SW
- Lokacija: Bijeljina
- Lokacija: Bijeljina
Post
Sto se tice kolicine ulja, sam ulje menjam tako da viska nema u to sam siguran.Malo pre procitah na jednom forumu da je verovatno motor malo popustio i da je to na ovoj kilometrazi normalno (200 tkm i nije malo) i da malo sabija kompresiju u karter ali opet nista ne treba dirati ako hladan dobro pali sto kod mene i jeste a i potrosnja ulja je skoro ravna nuli,premda bih ja voleo da nije ni toga ali koliko para toliko i muzike.
Re: Stanje motora(JTD)
Upravu si druze nije dim nego para,pogresno sam se izrazio ali mislim da ste me shvatili.DjomlaN napisao:nema frke
a da nije nasuto previse ulja u karter pa se pjenusa? izmedju radilice i ulja ima jedan zastitini pleh ali on ima rupe na sebi tako da ulje moze da predje i da radilica bucka sto nije dobro...
i prilicno sam siguran da to nije dim vec vodena para sto izlazi
Sto se tice kolicine ulja, sam ulje menjam tako da viska nema u to sam siguran.Malo pre procitah na jednom forumu da je verovatno motor malo popustio i da je to na ovoj kilometrazi normalno (200 tkm i nije malo) i da malo sabija kompresiju u karter ali opet nista ne treba dirati ako hladan dobro pali sto kod mene i jeste a i potrosnja ulja je skoro ravna nuli,premda bih ja voleo da nije ni toga ali koliko para toliko i muzike.
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Stanje motora(JTD)
taj motor mora da zgazi 400 hiljada minimum bez otvaranja, a znam za slucajeve da u sluzbenom Doblu drzi preko 500 hiljada...
tako da opsuteno samo gas redovno da se ne jadnik ne gushi i zdrao...
tako da opsuteno samo gas redovno da se ne jadnik ne gushi i zdrao...
- mmladen
- Garaža: Alfa 156 1,9 jtd SW
- Lokacija: Bijeljina
- Lokacija: Bijeljina
Post
Re: Stanje motora(JTD)
Ej ljudi ova alfa je zivi stvor,danas izvadim mjerac ponovo da provjerim i nema ni traga od ulja da izbaci na sipku,ma ni jedne jedine kapljice nema(osim malo pare) u cemu je problem?Razmisljam nesto, prosli put kad sam provjeravao auto mi je bilo nageto na desnu stranu(tamo gde je i mjerac) pa neznam dal nije zbog toga,takodje sam mjerac vadio i vracao nekoliko puta pa mozda je ulja malo sa mjeraca slivalo se niz stangicu pa pod pritiskom izbacivalo to malo ulja,uglavnom vise nema .
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Re: Stanje motora(JTD)
Moraš da staneš na perfektno ravnu podlogu i automobil mora biti hladan.
Šta ti kaže senzor kada pališ auto? Ne znam da li ta Alfa to treba da pokazuje, ali Stilo da (i 159) čim daš kontakt.
Samo kao primer, kod Ivana na Bežaniji su mi usuli litar i po više nego što treba u Alfu, pa na kosini je znao da pokaže kao da ga nema dovoljno. Onda kada sam na ravnom probao uhvatio sam se za glavu. Nisam primetio neke posledice, ali nisam proveravao ulje prvih mesec dana, tako da sam odvezao auto da se izvuče višak.
Naravoučenije - samo ravno i hladno, pa onda proveri. Možda nije ni bilo usuto dovoljno. Naspi tačno koliko treba, na maksimum ili tik ispod maksimuma. Takođe može i šipkica loša da bude - ne otpisuj nijednu mogućnost, ali prati situaciju jer problem može da bude ozbiljan, ali i ne mora.
Šta ti kaže senzor kada pališ auto? Ne znam da li ta Alfa to treba da pokazuje, ali Stilo da (i 159) čim daš kontakt.
Samo kao primer, kod Ivana na Bežaniji su mi usuli litar i po više nego što treba u Alfu, pa na kosini je znao da pokaže kao da ga nema dovoljno. Onda kada sam na ravnom probao uhvatio sam se za glavu. Nisam primetio neke posledice, ali nisam proveravao ulje prvih mesec dana, tako da sam odvezao auto da se izvuče višak.
Naravoučenije - samo ravno i hladno, pa onda proveri. Možda nije ni bilo usuto dovoljno. Naspi tačno koliko treba, na maksimum ili tik ispod maksimuma. Takođe može i šipkica loša da bude - ne otpisuj nijednu mogućnost, ali prati situaciju jer problem može da bude ozbiljan, ali i ne mora.
- mmladen
- Garaža: Alfa 156 1,9 jtd SW
- Lokacija: Bijeljina
- Lokacija: Bijeljina
Post
Re: Stanje motora(JTD)
Kao sto sam i pisao ulje sam ja menjao to bar umijem da odradim jer kod vecine majstora koriste onu pumpu za izvlacenje ulja a ja ne verujem da to uspije sve izvuc, nego ja lepo odvrnem cep i ostavim nekih 2-3 h da se dobro ocedi staro ulje i onda uspem novo,tako da tu mogucnost iskljucujem a i senzor mi pokazuje da je ulje na max. tu nema dileme.
Neznam jedino ako je nagib auta uticao na to da izbacuje sitne kapljice ili ovo vadjenje i vracanje mjeraca nekoliko puta,drugo neznam stvarno sta bi moglo biti.
Nidza,mozda nisi procitao moj prvi post,kod mene nije problem nivo ulja na mjeracu(da li je dovoljno ili ne) nego to sto sam bio primetio jednom prilikom da kad izvadim mjerac a motor na leru pomalo mi baca sitne kapljice ulja,dok danas ni traga toj pojavi stim sto sam danas stajao na ravnijoj podlozi
Neznam jedino ako je nagib auta uticao na to da izbacuje sitne kapljice ili ovo vadjenje i vracanje mjeraca nekoliko puta,drugo neznam stvarno sta bi moglo biti.
Nidza,mozda nisi procitao moj prvi post,kod mene nije problem nivo ulja na mjeracu(da li je dovoljno ili ne) nego to sto sam bio primetio jednom prilikom da kad izvadim mjerac a motor na leru pomalo mi baca sitne kapljice ulja,dok danas ni traga toj pojavi stim sto sam danas stajao na ravnijoj podlozi
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Re: Stanje motora(JTD)
Na osnovu ovog poslednjeg što si napisao rekao bih da nemaš razloga za brigu. Ćuti, vozi i proveravaj povremeno (na ravnom).
- banjo1990
- Garaža: alfa romeo 147 JTDm 88kw
- Lokacija: N. Beograd
- Lokacija: Novi Beograd
Post
Re: Stanje motora(JTD)
Ma bre, samo teraj! Kakve bre kapljice, to je jtd! Meni je puntać jtd bacao ulje kad se otvori čep od poklopca motora,a i mastio je intekuler, i odmah je bilo jaooo produvao i razne priče. Ja reko, samo se vi opustite, i nikad nisam dosipao ulje na 15000 na koliko sam ga menjao. Išao je ko metak, a vožnja veći deo vremena bila poprilično iživljavanje nad automobilom.
Dok god ti auto ide dobro, nema povećanu potrošnju ulja i goriva, samo uživaj i vozi!
Dok god ti auto ide dobro, nema povećanu potrošnju ulja i goriva, samo uživaj i vozi!
- mmladen
- Garaža: Alfa 156 1,9 jtd SW
- Lokacija: Bijeljina
- Lokacija: Bijeljina
Post
Re: Stanje motora(JTD)
Cuo sa i ja da su JTD motori izuzetni,ma ja pomislio ako je kraj da ide na prodaju i da kupim breru ,ali izgleda nista od toga,bar ne u ovom zivotu
- fan
- Garaža: Alfa Romeo 147 JTD 2002
ex Alfa Romeo 156 JTD 2002
ex Alfa Romeo 147 1,6 TS 2001 - Lokacija: Valjevo
Post
Re: Stanje motora(JTD)
Vozim cetvrti JTD po redu odnosno u vlasnistvu.
Svaki koji sam vozio a nijedan ispod 170000km a nijedan preko 350000km
Apsolutno svaki je prvio isparenja na radnoj temp.Nece mozda prvih 2000km nakon zamene ulja. Prblema sa motorima nikad generalno gorivo i ulja su nam losijeg kvaliteta gorivo pogotovo opsti uslovi eksplatacije i eto mora biti malo isparenja.
Cisto treba znati da Alfa koja je presla do 200000km ako je bez lupkanja cukanja i slicno u Italiji Nemackoj itd kosta 3000eura, pri tom enterijer ukloko ga nije vozijo neki masni italijanski dzipsi izgleda kao nov.Prema tome jasno vam je sta uglavnom kupujemo.
Svaki koji sam vozio a nijedan ispod 170000km a nijedan preko 350000km
Apsolutno svaki je prvio isparenja na radnoj temp.Nece mozda prvih 2000km nakon zamene ulja. Prblema sa motorima nikad generalno gorivo i ulja su nam losijeg kvaliteta gorivo pogotovo opsti uslovi eksplatacije i eto mora biti malo isparenja.
Cisto treba znati da Alfa koja je presla do 200000km ako je bez lupkanja cukanja i slicno u Italiji Nemackoj itd kosta 3000eura, pri tom enterijer ukloko ga nije vozijo neki masni italijanski dzipsi izgleda kao nov.Prema tome jasno vam je sta uglavnom kupujemo.
- mmladen
- Garaža: Alfa 156 1,9 jtd SW
- Lokacija: Bijeljina
- Lokacija: Bijeljina
Post
Re: Stanje motora(JTD)
Ma mogu se naci uz malo srece i jeftinije samo sto me carina i ostale dazbine(do prve reg.) iznenadila kad sam pitao,izadje negde cca. 1000 eura ito ako ima eur 1 obrazac a ako nema onda jos i vise.
- djn125
- Garaža: Alfa romeo 147 TS 120KS
- Lokacija: Pancevo
Post
Re: Stanje motora(JTD)
Da ne otvaram temu novu,imam slicno pitanje ali za benzinca 1.6 120 ks.
Kad otvorim cep od ulja motor ne duva,tj struji onako ovlaz vazduh ali je prsnuo par kapljica ulja kao kad bucka nesto i ima malo garezi na cepu.Kad otvorim merac od ulja nista se ne desva... Da li je to normalno? Auto nije dugo kod mene i ne znam dal i koliko trosi ulja.
Kad otvorim cep od ulja motor ne duva,tj struji onako ovlaz vazduh ali je prsnuo par kapljica ulja kao kad bucka nesto i ima malo garezi na cepu.Kad otvorim merac od ulja nista se ne desva... Da li je to normalno? Auto nije dugo kod mene i ne znam dal i koliko trosi ulja.
- genca
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW
- Lokacija: Kladovo
- Lokacija: Kladovo
Post
Re: Stanje motora(JTD)
Tu je bregasta ,mora da prskadjn125 napisao:Da ne otvaram temu novu,imam slicno pitanje ali za benzinca 1.6 120 ks.
Kad otvorim cep od ulja motor ne duva,tj struji onako ovlaz vazduh ali je prsnuo par kapljica ulja kao kad bucka nesto i ima malo garezi na cepu.Kad otvorim merac od ulja nista se ne desva... Da li je to normalno? Auto nije dugo kod mene i ne znam dal i koliko trosi ulja.
cuore sportivo
- mmladen
- Garaža: Alfa 156 1,9 jtd SW
- Lokacija: Bijeljina
- Lokacija: Bijeljina
Post
Re: Stanje motora(JTD)
Druze da si otvarao cep od ulja kad motor ne radi morao bih vidjeti bregastu i normalno bi bilo da kad radi ista se vrti i baca ulje vani,dok kod golfa i nekih drugih auta ta bregasta ima poklopac koji ide preko nje i tad nema kud bacit ulje,kao sto kolega rece ne brini