159 JTDM 16v -Senzor pritiska turbine ili nesto drugo...

Generacija najlepših Alfinih automobila iz novije istorije
Korisnikov avatar
gox1
Garaža: Alfa Romeo 159 jtdm, Chevrolet Lacetti 1.4, Fiat Punto 1.2
Lokacija: Beograd
Postovi: 168
Pridružio se: Ned Nov 27, 2011 2:32 am

159 JTDM 16v -Senzor pritiska turbine ili nesto drugo...

Pon Mar 05, 2012 1:45 pm

Pozdrav,

Evo juce sam se vratio kuci sa puta, na satu 3500 km napravljenih za nekih 7, 8 dana, pa da podelim moje iskustvo sa 159-kom sa nesto duze relacije...

Isao sa mojim najboljim prijateljem, nismo osetili put 3500 km, kao da smo se vozili na oblaku, ja vozio ceo put, uzivanje u voznji maksimalno, sve kako sam i ocekivao, na auto putu 150, 160 km/h se vozilo u proseku, prosecna potrosnja 80% autoput, ostatak grad je 7,2 litra na bordu, a mereno realno mozda laze za manje od pola litra. Uradjen mali servis pre 2, 3 meseca, proslog meseca uradjen veliki servis itd.

Negde na 100 km od Beca trznuo mi nekoliko puta u 6 brzini na nekih 150 km/h i nastavi dalje, kad za nekih 10 minuta odjednom izgubi snagu, zakuca ga na 120 i maks 3000 obrtaja... Stanem ugasim auto, upalim ponovo i dalje isti problem. Prespavam u becu, subota ujutru nijedan servis ne radi, radi valjda samo jedan, ja ga jedva nadjem imaju onu Bosch univerzalnu dijagnostiku i ona kaze pokazuje senzor pritiska turbine, ali to je sve sto moze da mi kaze ponisti gresku i kaze vozi dalje... Medjutim upali se meni opet check engine ista stvar pred Nemackom... Itd, itd, tamo mi se palilo gasilo, juce dosao kuci veceras idem u servis, lampica check engine stoji, medjutim vozim ga normalno, kad ga oteram malo u obrtaje posle nekog vremena u tom rezimu agresivnije voznje opet ga baci u taj "safe mode". Ugasim i upalim auto sve je ok...

Nisam hteo previse da detaljisem ali sustina je otprilike gore navedena... Veceras cu u servis, medjutim dal je sensor pritiska turbine, dal je negde neko crevo pustilo ili raseceno, dal je neka mehanicka prepreka ili necistoca na krilcima odnosno zaprljana turbina... Ako je neko imao slican problem, bio bih zahvalan na informaciji i savetu.

Uzivao sam u voznji, al sam se sav preznojio kad mi je u sred noci na autoputu u inostranstvu krenuo da zeza i stuca. Prvi put da sam bio ljut na moj auto koji toliko volim :-) kao da mi je clan porodice... Veceras devojcica ide kod cika doce da je pogleda, a u medjuvremenu mozda dobijemo neki dobar savet od brace alfista :grin: :D :arflag

:arflag :arflag

Edit:

Jedino sto sam neuobicajeno uradio, sto inace ne radim jesto da sam na prvi taj rezervoar ubacio onaj sonax aditiv za ciscenje za common rail... ajde rekoh da probam, mada ne bi trebalo imati veze sa tim...
Korisnikov avatar
G0XY
Garaža: Mito QV
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd-Bele Vode
Postovi: 6713
Pridružio se: Pet Nov 20, 2009 12:21 pm

Re: 159 JTDM 16v -Senzor pritiska turbine ili nesto drugo...

Pon Mar 05, 2012 8:35 pm

Moguce je da ti se zapusio DPF.
Pokusaj da ga uklonis softverski i fizicki,u svakom slucaju te to jednom ceka, jer nam je gorivo katastrofalno.
Sto ti je filter dize zapusen,turbo vise trpi...
A Man's Got to Know His Limitations...
Korisnikov avatar
gox1
Garaža: Alfa Romeo 159 jtdm, Chevrolet Lacetti 1.4, Fiat Punto 1.2
Lokacija: Beograd
Postovi: 168
Pridružio se: Ned Nov 27, 2011 2:32 am

Re: 159 JTDM 16v -Senzor pritiska turbine ili nesto drugo...

Pon Mar 05, 2012 9:39 pm

Kad sam radio veliki servis radio mi je regeneraciju DPF-a... A i kolko sam video u uputstvu kad se zapusi DPF drugacije se to manifestuje na kontrolnoj tabli, svetli konkretno lampica za DPF. Sada mi je Check engine upaljen, ne mogu da je gledam ocima, nisam uspeo da uzmem termin kod majstora veceras, dok budem cekao 2, 3 dana ima da se porodim...
Korisnikov avatar
G0XY
Garaža: Mito QV
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd-Bele Vode
Postovi: 6713
Pridružio se: Pet Nov 20, 2009 12:21 pm

Re: 159 JTDM 16v -Senzor pritiska turbine ili nesto drugo...

Pon Mar 05, 2012 9:50 pm

DPF kad se zapushi preko dozvoljene granice, motorni racunar baci u safe mode, gde imas drasticno smanjenu snagu, i nemogucnost da ga vrtis preko 2000-3000rpm..

Pre zapushavanja cesto radi regeneraciju pokusavajuci da ga ocisti a to se manifestuje tako sto u izduvnom taktu ubrizgava u motor zivu naftu koju pali u izduvu i spaljuje nagomilanu chadj,ako si slucajno primetio malo dima u toku voznje,ali na otvorenom putu malo teze.
Problem je sa jako zapushenim filterima koji su se inace zapushili od chadji od loseg goriva,je sto se filter malo odchepi, pa opet zapushi i cestom regeneracijom dodje do podizanja nivoa ulja u karteru (nalivanje nafte)
Rok trajanja DPF-a je od 100-200k km zavisno od kvaliteta goriva i stila voznje,u Srbiji ce ta kilometraza biti manja.
A Man's Got to Know His Limitations...
Korisnikov avatar
gox1
Garaža: Alfa Romeo 159 jtdm, Chevrolet Lacetti 1.4, Fiat Punto 1.2
Lokacija: Beograd
Postovi: 168
Pridružio se: Ned Nov 27, 2011 2:32 am

Re: 159 JTDM 16v -Senzor pritiska turbine ili nesto drugo...

Pon Mar 05, 2012 9:58 pm

Hvala na informacijama, ovo nisam znao...

Veceras sam vozio, lampica svetli... dodam jaci gas u drugoj recimo i osetim da nema onog osecaja da povuce, oko 2500, 3000 nema onog trzaja kad se upali turbina nego je nekako konstantan... onda za 30 sekundi pokusam ponovo pa je sve normalno!

Ono sto me cudi jeste da je kad je sve pocelo bio je u safe modu i to je trajalo 24 h, od kojih nekoliko sati voznje, a sad mi se to menja na par minuta, cas je ok cas nije... takodje me buni sto je ona prva dijagnostika pokazala taj senzor pritiska turbine... Mozda bi najsrecnija vest bila da je potrebno izbaciti DPF...
Ka
Kaligula
Drug Član
Drug Član

Re: 159 JTDM 16v -Senzor pritiska turbine ili nesto drugo...

Pon Mar 05, 2012 10:09 pm

Možda ti je taj aditiv za čišćenje što si sipao povukao sav talog i prljavštinu iz rezervoara i napravio zajebanciju....ako si sipao taj za čišćenje rezervoara!!Trebao si danas da zovneš Dešu i odmah da si otišao kod njega!U svakom slučaju šta god da je rešiće se :arflag
Korisnikov avatar
gox1
Garaža: Alfa Romeo 159 jtdm, Chevrolet Lacetti 1.4, Fiat Punto 1.2
Lokacija: Beograd
Postovi: 168
Pridružio se: Ned Nov 27, 2011 2:32 am

Re: 159 JTDM 16v -Senzor pritiska turbine ili nesto drugo...

Pon Mar 05, 2012 10:19 pm

Vrlo je moguce da je to, uzeo sam taj za common rail, on je vise kao za zastitu al pominje se da cisti dizne...

http://www.sonaxsyria.com/sonax/main.ph ... gal1&cid=6" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Rece ti meni da batalim te aditive...
Ka
Kaligula
Drug Član
Drug Član

Re: 159 JTDM 16v -Senzor pritiska turbine ili nesto drugo...

Pon Mar 05, 2012 11:26 pm

Možda ja grešim pa nije do aditiva već DPF-a što reče Goxy mada ako si sipao taj za čišćenje dizni nije strašno.....zajeban je onaj za čišćenje rezervoara!!Zovi Dešu sutra i reši problem :arflag
Korisnikov avatar
gox1
Garaža: Alfa Romeo 159 jtdm, Chevrolet Lacetti 1.4, Fiat Punto 1.2
Lokacija: Beograd
Postovi: 168
Pridružio se: Ned Nov 27, 2011 2:32 am

Re: 159 JTDM 16v -Senzor pritiska turbine ili nesto drugo...

Sub Mar 17, 2012 12:10 am

Rezime situacije...

Na putu do Beca mi se zapusio DPF, bacio me u safe mode... Prespavao u Becu, odvezao se u tom safe mode-u do nekog servisa (Neki mali servis koji je jedini radio u Subotu ujutru u Becu) ukljucili ga na Bosch dijagnostiku, pobrisali gresku, rekli mi mozes ti ovako da vozis nije problem, samo ako ti se pojavi opet ti ga ugasi auto pa upali. Usledilo je jos oko 2500 km voznje u rezimu 80% normalno, 20% safe mode...

Dolazim u Bg, shvatam da auto pocinje da pokazuje novi problem, nekad vuce normalno, nekad gubi snagu i ako turbina puni do kraja, jednostavno auto vuce linearno. Nakon pregleda svega moguceg, dolazimo do toga da skidamo turbinu...

Turbina je inace bila pregledana kad je auto kupljen i bila je suva kao barut, u stanju kao da je nova...

Skinuli turbinu poslali u jedan turbo servis i povratna informacija je da je nagoreo rotor turbine na izlazu/izduvu.

Zakljucak je da se DPF tolko zapusio da nije mogao da propusta gasove, vracao ih je nazad i rezultat je sprzen rotor turbine.

Ponuda prvog turbo servisa je 400 evra za reparaciju, sutra zovem drugi turbo servis u kome poznajem vlasnika licno da trazim misljenje, odnosno ponudu... Nakon reparacije rotora moram ukloniti i DPF da mi se ne bi opet ponovilo isto!

DPF zajebancija = 500, 600 evra manje u dzepu

Ima li logike ovaj sled dogadjaja, zamolio bih strucnije kolege za komentar?
Ka
Kaligula
Drug Član
Drug Član

Re: 159 JTDM 16v -Senzor pritiska turbine ili nesto drugo...

Sub Mar 17, 2012 1:34 am

Gox druže jel si ti nju terao par hiljada km sa zapušenim DPF-om.........kad ti se to prvi put desilo ti si nastavio te dugačke relacije......nisi ga sredjivao!
Korisnikov avatar
gox1
Garaža: Alfa Romeo 159 jtdm, Chevrolet Lacetti 1.4, Fiat Punto 1.2
Lokacija: Beograd
Postovi: 168
Pridružio se: Ned Nov 27, 2011 2:32 am

Re: 159 JTDM 16v -Senzor pritiska turbine ili nesto drugo...

Sub Mar 17, 2012 3:34 am

nelle napisao:Gox druže jel si ti nju terao par hiljada km sa zapušenim DPF-om.........kad ti se to prvi put desilo ti si nastavio te dugačke relacije......nisi ga sredjivao!
Pa otprilike tako... Zato sto je dijagnostika pokazivala da je EGR ili senzor pritiska turbine (tako rekose), ja sam u prvi mah pomislio da je DPF, ali koliko ja znam DPF ima svoju signalnu lampicu koju treba da upali, a nije upalio... A kako da mi se u BG u 100% gradske voznje DPF ne zapusi, nego mi se zapusi na 600km voznje autoputem, prosek brzine 150!

Nakon tog prvog problema koji se javio morao sam da nastavim put, presao sam jos 2500km, totalno sam eliminisao mogucnost da je DPF, mislio sam da je senzor pritiska riknuo...

Velika zajebancija nelle, posle uradjenih svih mogucih servisa, nije mi trebao ovaj udarac na psihu i na dzep...

Ono sto pokusavam sada da rascistim je cija je ovo greska. Da li sam ja sjebao auto ili mi se to moralo desiti. Prodavac mi dade godinu dana garanciju na menjac i motor! Inace vidi se da mi je DPF otvaran ima rez i var! Ko jos otvara i cisti DPF na autu koji je "presao 138 000 garantovane kilometraze"! Da li se sada obratiti prodavcu sa ovim pitanjem?
Ka
Kaligula
Drug Član
Drug Član

Re: 159 JTDM 16v -Senzor pritiska turbine ili nesto drugo...

Sub Mar 17, 2012 4:45 am

Znam da smo pričali o tome da li ti je izvadjen dpf ili nije.....čim imaš dole rezove neko je to dirao!Ako je izvadjen dpf ne vidim kako bi on mogao da napravi problem....a signalna lampica nemoj da te buni jer ima modela koji imaju dpf a nemaju lampicu u obliku auspuha koja signalizira zapušen dpf!Baš sam zbunjen skroz!Idi lepo kod Deše i sve će ti srediti...biće ti mnoge stvari jasnije!
U svakom slučaju šteta jbg ali kad budeš rešio to bićeš miran....sa osmehom na licu
Korisnikov avatar
G0XY
Garaža: Mito QV
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd-Bele Vode
Postovi: 6713
Pridružio se: Pet Nov 20, 2009 12:21 pm

Re: 159 JTDM 16v -Senzor pritiska turbine ili nesto drugo...

Sub Mar 17, 2012 8:51 am

Vrlo lako da je auto vec imao problema sa DPF,sto zavisi i od stila voznje i karakteritike puteva gde je vozen (otvoren/zatvoren).Ne mora znaciti da ima veliku kilometrazu,a moguce je da je auto kupljen jeftinije sa tom manom,a nas diler je samo malo ocistio sito DPF-a i on je proradio.Kvalitetan nacin resavanja problema ,bio bi fizicko i elektronsko uklanjanje DPF-a,sto radi nas drugar Gumetina.Jbg ako je za utehu,imamo sada dragocenu informaciju,da prilikom kupovine 159,ovaj zahvat odradimo kao deo obaveznog servisa,jer nam je gorivo katastrofalno :bye: .
A Man's Got to Know His Limitations...
Korisnikov avatar
gox1
Garaža: Alfa Romeo 159 jtdm, Chevrolet Lacetti 1.4, Fiat Punto 1.2
Lokacija: Beograd
Postovi: 168
Pridružio se: Ned Nov 27, 2011 2:32 am

Sub Mar 17, 2012 11:22 am

Mada kada se vratim malo unazad i premotam film, kada sam uzeo auto primetio sam da kad sam u leru i dam gas, kad krene da vraca obrtaje ne radi to tecno i linearno nego zastajkuje kazaljka na putu do nule i ima specifican zvuk (kao da nesto gusi ili uvlaci vazduh)... Sada otprilike znam da je to znak da ni tada turbina nije valjala. Iako smo odmah gledali turbinu, bila suva, nema ulja, nema zazora, majstor bio mnogo zadovoljan, kaze dugo nije video takvu zdravu turbinu.

Verovatno je, ne mogu sigurno da tvrdim, vec imala problem sa DPF, on poceo da sjebava turbinu, poceo rotor da nagoreva od vacanja gasova, oni otvorili DPF, ocistili ga i prolongirali veci kvar i tako je auto islo dalje. E iz tog razloga idem na plac danas gde sam kupio auto da sednem da pricam sa likom, jbg nije ovo u redu!

Problem je sto je sada auto na dizalici, turbina je skinuta, ja bih je najradije poslao na remont u Turboservis uzice, medjutim ne smem remontovanu da vratim dok ne skinem DPF, ne smem da se zajebavam. A da bi skinuo DPF moram da ga odvezem do Gumetine a zatim do nekog ko radi auspuhe, a kako to da uradim kad nemam turbinu... Jedino da vratim turbinu, da uklonim DPF pa da opet skinem turbinu i saljem je na servis... Sve je to mnogo para i mnogo vremena.

Jbt uzmem auto za vise para nego 70 % ovih svih na oglasu sada, nisam hteo da uzmem nesto najjeftinije, bio prezadovoljan, auto ocuvan ko nov spolja, da ne pricam iznutra kao da niko nije ni sedeo...
Korisnikov avatar
gox1
Garaža: Alfa Romeo 159 jtdm, Chevrolet Lacetti 1.4, Fiat Punto 1.2
Lokacija: Beograd
Postovi: 168
Pridružio se: Ned Nov 27, 2011 2:32 am

Re: 159 JTDM 16v -Senzor pritiska turbine ili nesto drugo...

Sub Mar 17, 2012 1:57 pm

Skidacu DPF, radim remont turbine... :)

Jbg, kad sve to uradim znacu sta vozim, bice mi auto spakovan kao nov...

Moja crvena lepotica ce da zaplovi opet ako sve bude ok sledece nedelje!!!

:D :arflag :arflag
Korisnikov avatar
G0XY
Garaža: Mito QV
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd-Bele Vode
Postovi: 6713
Pridružio se: Pet Nov 20, 2009 12:21 pm

Re: 159 JTDM 16v -Senzor pritiska turbine ili nesto drugo...

Sub Mar 17, 2012 5:04 pm

Druze javi kako je proslo kod Gumetine :wave:
A Man's Got to Know His Limitations...
Korisnikov avatar
MADCIRA
Contact:
Garaža: alfa romeo 159 1.9jtdm
Lokacija: Kikinda
Lokacija: Kikinda
Postovi: 19
Pridružio se: Sub Nov 12, 2011 8:36 am

Re: 159 JTDM 16v -Senzor pritiska turbine ili nesto drugo...

Uto Mar 27, 2012 4:13 pm

slican problem imam od pre 10-tak dana

pri paljenju upozorenje : have engine check

desava se da ponekad stoji kazaljka kod turbine odmah na drugom podeoku sto se manifestuje da ne ukljucuje turbinu,ugasim auto odmah upalim kazaljka turbine normalno stoji i sve radi
odoh na dijagnostiku : greska na senzoru pritiska turbine
rekoh da pogledamo zapusenost DPF-a - stoji na 34%
pusten program regeneracije(12 minuta przenja)-DPF cist
greske ponistene,radi kako treba
danas ,proslo 4 dana ,opet isti problem

Ima li kakvog iskustva sa ovim?
Danas je jos bolji dan nego juce!
Korisnikov avatar
gox1
Garaža: Alfa Romeo 159 jtdm, Chevrolet Lacetti 1.4, Fiat Punto 1.2
Lokacija: Beograd
Postovi: 168
Pridružio se: Ned Nov 27, 2011 2:32 am

Re: 159 JTDM 16v -Senzor pritiska turbine ili nesto drugo...

Uto Mar 27, 2012 7:57 pm

Senzor pritiska turbine nek ti ociste, EGR takodje... mozda je nesto od ta dva. EGR zna da napravi takvu zajebanciju. Ovo je samo predlog posto nisam toliko kompetentan da dajem dijagnoze sa sigurnoscu!
Ka
Kaligula
Drug Član
Drug Član

Re: 159 JTDM 16v -Senzor pritiska turbine ili nesto drugo...

Uto Mar 27, 2012 8:02 pm

Malo mi nije jasno......ako ti kazaljka ne stoji u nultom položaju već na recimo 0.2 bara zar ne bi trebalo da je turbina upaljena,ja ponekad znam sa vremena na vreme da u leru malo ali malo turiram čisto da čujem turbinu i onda ispratim kazaljku!Znam da dizela nije dobro turirati ali jbg......možda lupam gluposti ali 34% zapušenosti dpf-a bi trebalo da je ok,generalno on nikad nije 100% čist!
A i dpf se najbolji čisti u samoj vožnji,2 brzina visoki obrtaji jedno 10 min i ima da bude kao nov :grin:
Korisnikov avatar
zen
Garaža: Alfa Romeo GT 2.0 JTS
Lokacija: Philly NYC Bgd
Postovi: 682
Pridružio se: Pet Sep 25, 2009 1:58 pm

159 JTDM 16v -Senzor pritiska turbine ili nesto drugo...

Uto Mar 27, 2012 9:04 pm

Zato su lepo 159ke za Srbiju prodavane bez DPF-a ...
There's nothing wrong that $100 won't fix.
Korisnikov avatar
milosh024
Garaža: Alfa Romeo
Lokacija: Subotica
Postovi: 776
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 12:27 am

Re: 159 JTDM 16v -Senzor pritiska turbine ili nesto drugo...

Sre Mar 28, 2012 11:40 am

A ti DPF-ovi imaju svoj radni vek, i dodatno ce zadavati glavobolje svim neobavestenim kupcima polovnih vozila kod nas u narednom periodu, jer niko nece hteti odmah da ga ukloni jer je trosak, a vremenom ce se nizati razni problemi........nije to slucaj samo kod Alfe vec i drugih novijih dizela iz popularnih zemalja iz kojih se dovoze za prodaju kod nas, jer je tamo bio obavezan......
Alfa Romeo Sportwagon 2.0 JTDM
Ex Alfa Romeo 156 Sportwagon
Korisnikov avatar
G0XY
Garaža: Mito QV
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd-Bele Vode
Postovi: 6713
Pridružio se: Pet Nov 20, 2009 12:21 pm

Re: 159 JTDM 16v -Senzor pritiska turbine ili nesto drugo...

Sre Mar 28, 2012 11:57 am

:podrzava
To đubre odmah nakon kupovine treba izbaciti,jer je to filter,a svaki filter se na kraju zapuši.
A Man's Got to Know His Limitations...
Korisnikov avatar
MADCIRA
Contact:
Garaža: alfa romeo 159 1.9jtdm
Lokacija: Kikinda
Lokacija: Kikinda
Postovi: 19
Pridružio se: Sub Nov 12, 2011 8:36 am

Re: 159 JTDM 16v -Senzor pritiska turbine ili nesto drugo...

Čet Mar 29, 2012 7:30 am

nelle napisao:Malo mi nije jasno......ako ti kazaljka ne stoji u nultom položaju već na recimo 0.2 bara zar ne bi trebalo da je turbina upaljena,ja ponekad znam sa vremena na vreme da u leru malo ali malo turiram čisto da čujem turbinu i onda ispratim kazaljku!Znam da dizela nije dobro turirati ali jbg......možda lupam gluposti ali 34% zapušenosti dpf-a bi trebalo da je ok,generalno on nikad nije 100% čist!
A i dpf se najbolji čisti u samoj vožnji,2 brzina visoki obrtaji jedno 10 min i ima da bude kao nov :grin:
Cim upalim auto kazaljka stoji na 0,2 bara i ne radi turbina,mogu samo voziti do 3k obrtaja.
Ugasim auto,odmah upalim kazaljak stoji na 0 turbina opet radi,linearno pokazuje pritisak turbine
Postoji program na dijagnostici koji ima fabricki mod od 12 minuta za regeneraciju DPF-a
koliko sam video,prvo drzi 2k obrtaja dva minuta,posle nekih 8-9 minuta 3k obrtaja,posle preostalo vreme polako linearno spusta do 800 obrtaja
Naravno da DPF nikad nije 100% cist ali elektronika tako prikazuje
Danas je jos bolji dan nego juce!
Korisnikov avatar
G0XY
Garaža: Mito QV
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd-Bele Vode
Postovi: 6713
Pridružio se: Pet Nov 20, 2009 12:21 pm

Re: 159 JTDM 16v -Senzor pritiska turbine ili nesto drugo...

Ned Apr 01, 2012 7:42 pm

Evo samo jedan primer,kako izgleda srce DPF-a,kada se izbaci napolje u djubre, gde mu je naravno i mesto.
Ovo je kao da trcite maraton sa gas maskom na licu i sto vise trcite,srce vam je sve opterecenije...
Nakon uklanjanja ovog smeca iz auspuha,ovaj auto se skroz preporodio,bolje vuce,manje trosi itd.. ;)


Slika
A Man's Got to Know His Limitations...
Ka
Kaligula
Drug Član
Drug Član

Re: 159 JTDM 16v -Senzor pritiska turbine ili nesto drugo...

Ned Apr 01, 2012 8:18 pm

Jbt kao Hirošima :blink:

Povratak na “Alfa Romeo 159 | Brera/Spider | 8C Comeptizione/Spider”