Stranica 3 od 4

Re: Problem na 3000 RPM

Poslato: Sub Mar 03, 2012 10:45 pm
od Deki
Da te utesim imam isti auto, isti problem, isto sam vozio. Kod mene je bio dzek na rezervoaru u pitanju. Zato sam u materiji, j...o sam se sa tim 2 dana sve po redu. Sad je toplije pa kad dodjem do radne temp gledam da sto vise opteretim turbinu iz malih rpm u patos do 4500rpm ne bi li izbacio djubre od mesec dana mrljavljenja...

Re: Problem na 3000 RPM

Poslato: Sub Mar 03, 2012 11:47 pm
od Deki
A to kad si ugasio auto i video da osovina izlazi uz taj zvuk polako dok ne iskoci skroz to je ok. Pierburg kad ugasis motor izjednacava pritisak, membranica u njemu prdi a osovinica izlazi, kad je izjednacio pritisak ona je iskocila skroz. To tako i treba da bude.
Ono sto ne treba je na leru osovina ne sme da varira, mora da je zakovana u uvucenom polozaju! Bez tog laganog uvlacenja i izvlacenja.
Auto ti nije uklet nego kad ga przis da ti upali gresku, u toj visoko turaznoj voznji pierburg zatvori dovod vakuuma ka pasteti i oslobodi potpritisak iz dela sistema pierb-pasteta kroz bocni otvor i membranicu i to je taj zvuk-da bi oslobodio osovincu da postavi krilca u polozaj za visoke rpm,zato ti se tada ne pali greska jer nema vakuuma na pasteti. To isto radi i kad ugasis motor. Kad dodjes kuci ti smiris voznju sto je normalno i tada pierb pusti vakuum da uvuce osovinicu da bi postavio krilca u polozaj za niske rpm. To se ne desi i zato ti kod kuce pali gresku, kad spustis obrtaje, a ne jer je uklet :). Potpisujem da nikad nisi dobio MCSF preko 2000rpm od kad te zeza ovo, jel tako? Najjeftinija i najbrza intervencija je wd40 na osovinu, konektor na pierbu i konektor na vak rezervoaru, ako ustanovis da su creva cela i membrana pastete da nije busna.

Re: Problem na 3000 RPM

Poslato: Ned Mar 04, 2012 12:46 am
od Deki
Evo sad sam citao sve ponovo. Koliko vidim preterao sam sa logicko laickim objasnjavanjem ali to nije vazno.
Zakjucak je iz tvojih opisa da kada god se cuje membrana na pierburgu gubis vakuum, pa cak i kad ti je osovina varirala sto gledao i cuo!
Znaci preskoci proveru creva, pastete i vakuum rezervoara. Pierburg ventil ti otpusta pritisak i kad ne bi trebao. Da li je on zveknuo ili konektor na njemu je oksidirao ili brlja ono sto mu salje signal to ne znam ali si locirao gde je falsh. To je od mene sto se tice logike e sad mislim da ce DusanGT moci strucnije da ti pojasni sta od cega zavisi i sta pobudjuje automat u pierburgu...ili mozda neko drugi ko je voljan a zna.
Ja bih stavio drugi pierb ventil od nekoga za probu, da vidis da li je do njega ili do necega sto ga pobudjuje. Opet eliminises 50% problema na taj nacin.

Problem na 3000 RPM

Poslato: Ned Mar 04, 2012 1:12 am
od Sauriann
Cekaj jel taj Pierburg ventil na veznom limu ili sam pomesao loncice


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Problem na 3000 RPM

Poslato: Ned Mar 04, 2012 1:52 am
od Deki
Jeste, taj je- ali sada vidim da si napisao vec da si probao drugi kod Deshe... znaci da nije do ventila konkretno vec do necega sto upravlja njime - struja, konektor koji se kaci na njega, zice ili vec nesto sto ga okida.
U svakom slucaju locirao si gde gubis potpritisak (vakuum) - na pierburg ventilu (prdi-ponasa se kao kada je ugasen auto-oslobadja vakuum i tad dize osovinicu a ne bi smeo to da radi na malim obrtajima i u leru). Kako si napisao:
"i u trenutku kad se čuje zvuk poluga pokušava da izađe napolje (tj. izađe do nekih 3cm) i vrati se nazad i tako u nedeogled".
E sad mozda ce ti biti lakse da trazis uzrok zasto je to tako jer kazes da si stavljao novi P.ventil i da se ponasao isto.

P.S. Izvini sto sam ti zatrpao temu tekstom, na poslu sam pa kako razmisljam tako i kuckam, onako kako bih radio ja na tvom mestu i kako bih trazio kvar. Nije mi cilj da pametujem, samo "glasno" razmisljam. Ionako nisam neki strucnjak...

Problem na 3000 RPM

Poslato: Ned Mar 04, 2012 2:05 am
od Sauriann
Pokusacu sutra da pregledam sve konektore koji idu na njega. Jbg mala je sansa da nov iz kutije nije ok. Hvala na pomoci jos jednom.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Problem na 3000 RPM

Poslato: Ned Mar 04, 2012 2:10 am
od Deki
Stigao sam i do kompa pa sam odgledao klipove koje si postavio i slike errora posto na telefonu nisam mogao da vidim.

*Prvi klip tvog auta- da to je taj zvuk kada Pierburg otpusta pritisak, cak si tacno i snimio i gde - ta mala kockasta rupica sa leve strane P.ventila, tu stavis srafcigercic i odvojis taj poklopac velicine kovanice ulevo, ispod njega je sundjerasti prsten i rupe iza kojih je membranica koja pravi taj zvuk dok otpusta vakuum....samo to ne treba da radi u leru.

*Zvuk motora na drugom klipu - koliko se ja razumem meni se cini da je to promena zvuka jer kad pierburg otvori tu ti vuce fals vazduh i menja se zvuk motora?

*Po greskama vidim da stoji 0235 ta je zbog te promene polozaja krilaca zbog gubljenja vakuuma a druge dve verovatno pokazuju zasto se to desava. Mozda MAP salje signal kada treba da odradi Pierburg ili dobija pogresan signal ako je zapusen sa garezi (ima logike ako si ga mrljavio na malim obrtajima mesec dana da je napunio cadj koju su ulepile uljne pare na ulazu u MAP senzor pa da tu dobija pogresnu informaciju oko pritiska u usisnoj grani i automatski po tom pogresno ocitanom signalu se salje informacija Pierburgu da otpusti vakuum (mozda ECU salje) u pogresno vreme ) Ne znam kako taj deo funkcionise ali valjda ce neko da zna pa ce napisati.

Jesi skidao MAP da vidis da li je zacepljen?

Re: Problem na 3000 RPM

Poslato: Ned Mar 04, 2012 2:26 am
od Deki
Koliko vidim po avataru da smo blizu - Dacu ti ja moj MAP sa auta da probas da li je to u pitanju- mozda je tvoj jednostavno crko pa zato nisu uspeli da ga ociste?
Meni je alfa sa 8v, raspitaj se da li moze isti MAP, ako moze dacu ti ja svoj rezervni da probas par dana da li se isto desava, da ne kupujes bez veze drugi ako nije to u pitanju, ok?
Samo proveri da li odgovara isti MAP za 16v i 8v zbog senzora unutra pa javi da se dogovorimo da dodjes da ti dam to.
Aj pozdrav!

Re: Problem na 3000 RPM

Poslato: Ned Mar 04, 2012 8:11 am
od dusanGT
MAP na 16v i 8v nisu isti - prvi (4 izvoda) meri do 3000mbara, drugi (3 izvoda) do 2550mbara, a i imaju i različitu karakteristiku "pritisak-napon", tj. "mbar-mV".

Ako je zamenjen overboost ventil ("Pierburg"), a problem se i dalje dešava, moguće je nekoliko stvari: el. kontrola rada overboost ventila, creva za vakuum, izvor (rezervoar) vakuuma, MAP...

Neka prvo naprska WD40 na polugu aktuatora - posebno na mesto gde ona izlazi iz "paštete" i neka pomera polugu gore-dole (može šrafcigerom) da se eventualna korozija odstrani i poluga i ležište dobro podmažu.

Dijagnostika bi bila lakša ako Sauriann kaže:
a) kako Alfa ubrzava iz malih obrtaja?
b) na koliko obrtaja se obično javlja MCSF greška?
c) kako se ponaša poluga vakuum aktuatora (paštete) po davanju kontakta, pa u leru, pa kada se doda gas (turira)?
d) da li se posle turiranja poluga vraća u položaj koji je imala i ranije u leru?
e) da li se vraća u položaj koji je imala kada motor ne radi?
f) da li se poluga u leru ima neki stalni položaj ili se pomera gore ili dole?
Majstor bi iz informacija a) - f) mogao da odredi verovatni izvor problema.

Re: Problem na 3000 RPM

Poslato: Ned Mar 04, 2012 3:20 pm
od Sauriann
Napskao sam paštetu sa wd 40 i ona radi ali imam utisak da joj je hod kratak. Kad je skroz uvučena šipka matici sa farbom fali 1 cm do tela paštete a kad je skoz izvučena stoji na 3 cm. Drugar je turirao auto i poluga se kreće u tom intervalu. Pkušao sam da šrafcigerom gurnem maticu da bi poluga ušla dublje u paštetu ali neće. Ne znam da li je zaribala ili je to maksimum. Greška mi se ponovo upalila na auto putu ovaj put na 2100 obrtaja kada sam u 5 dodao blago gas da ubrzam i obiđem nekog keca na kojeg sam nailazio.
Znači greška se pali ili u vožni pri ubrzavanju ili posle oštre vožnje pri parkiranju.

Evo odgovora na pitanja:
a) kako Alfa ubrzava iz malih obrtaja? (ubrzava odlično čak i pod greškom)
b) na koliko obrtaja se obično javlja MCSF greška? (preko 2000 ili na leru posle voznje)
c) kako se ponaša poluga vakuum aktuatora (paštete) po davanju kontakta, pa u leru, pa kada se doda gas? (na kontaktu ne mrda sa 3cm, na turiranju matica ide u opsegu 1cm do 3cm od paštete, pričam sve pod greškom)
d) da li se posle turiranja poluga vraća u položaj koji je imala i ranije u leru?(da položaj je isti tj. matica na oko 1cm od paštete)
e) da li se vraća u položaj koji je imala kada motor ne radi?(da sa zadrškom od 30 uz zvuk)
f) da li se poluga u leru ima neki stalni položaj ili se pomera gore ili dole?(kad je bez greške onda matica stoji na 1 cm od paštete, kad je pod greškom poluga varira u opsegu matice od 1cmm do 3cmm uz ispuštanje zvuka sa videa gad izbacije polugu na 3cm)
:scratch:
Da li položaj kad je auto ugašen treba da bude kao na slici ispod jer je na njoj matica na 4 5 cm od paštete. Ako je tako onda mi je ta pašteta zribala...
Slika

Re: Problem na 3000 RPM

Poslato: Ned Mar 04, 2012 3:53 pm
od dusanGT
Na 147ci, kad se da kontakt, poluga odmah ode ka pašteti za 10-15mm. Na tvojoj slici je GTB2056v (Brera i 159ka 2.4 JTDm 20v) čija pašteta se razlikuje od naše na 147ci i 156ci.

Iz svega ovoga imam utisak da vakuum nije konstantan (zato šeta poluga aktuatora u leru), ali to nije stalno.
Logika mi je sledeća: ako se stvar dešava samo povremeno, ne izgleda da je probijen rezervoar vakuuma (ili pušta neko crevo), jer bi problem onda stalno postojao. Verovatnije je da je u pitanju neki kontakt (overboost ventil ili MAP senzor), koji postane loš zbog vibracija (vožnja). Ti "Bosch" konektori su vrlo dobri, pa bi pre posumnjao na kablove.
Moguće je i da je poluga zaribala, pa vakuum (iako normalan) u nekim situacijama ne može da savlada trenje koje postoji u ležištu.
Ali... mora majstor da pogleda.

Re: Problem na 3000 RPM

Poslato: Ned Mar 04, 2012 4:17 pm
od Dragon
Probaj da pozajmis overboost sa necije Alfe. Nije problem da se promeni. Samo zapamtis gde koje crevce ide, imas i jedan dzek.

Re: Problem na 3000 RPM

Poslato: Ned Mar 04, 2012 7:36 pm
od Deki
a) Covek je stavljao drugi (novi) overboost od Deshe i isto se ponasa.
b) Na video klipu svog auta koji je postavio se jasno cuje kako overboost otpusta podpritisak i tada mu pali gresku (u leru- na prethodnoj stranici posta na sredini), a u leru ne bi smeo to da radi?
Kad nema gresku poluga je uvucena konstatntno na leru - sa greskom ulazi i izlazi uz zvuk na overboost ventilu na 30ak sekundi?

Ako je nasao gde gubi vakuum (na overboostu) a menjao je taj ventil i isto se ponasa, DusanGT kaze da su konektori u principu dobri (ja mu verujem- vidi se covek da barata materijom), onda ostaje ono sto taj overboost aktivira po mom misljenju ili ono sto ocitava signal po kom se "ravna" rad overboosta.

-Overboost nije ocigledno.
-Trazenje rupe u crevima takodje nije - sto kaze Dusan onda bi problem bio konstantan a ne povremen.
-Zaglavljenost osovine na pasteti mislim da isto nije jer onda ne bi uvlacio polugu a on je uvuce ali je otpusta zbog gubitka vakuuma periodicno i to na overboost ventilu -gubi vakuum i to se jasno cuje na video klipu koji je postavio.

Znaci locirao je gde gubi vakuum - na overboost ventilu. Stavljao je i novi i opet se ponasao isto. Znaci nije ventil - svaki se ponasa tako. Onda je verovatno ono sto salje signal tom ventilu jer smo se slozili da su konektori u principu ok.

DusanGT kaze da MAP nije isti tako da ti ne mogu pomoci sa davanjem svog - da uzmes MAP od Deshe ili nekog drugog kao sto si overboost pa da probas da li je nesto drugacije?

Re: Problem na 3000 RPM

Poslato: Ned Mar 04, 2012 7:41 pm
od Sauriann
Uzecu sutra od kolege iz bloka sa njegovog auta. Vozi isti motor samo u limuzini pa ce biti proba. Mislim da je Deki dobro rezimirao a i sam sam dolazio do zakljucka da je to sto salje signal u ventil pogresno...

Re: Problem na 3000 RPM

Poslato: Ned Mar 04, 2012 7:53 pm
od Dragon
Aha, preskocio sam da je stavljao drugi overboost...

Re: Problem na 3000 RPM

Poslato: Pon Mar 05, 2012 7:05 pm
od Sauriann
Danas nisam stigao da se nađem sa kolegom da probam senzora sa njegove Alfe...Javljam šta je uzrok grške čim saznam.
Znači, sledeći cilj je napad na
Slika

Re: Problem na 3000 RPM

Poslato: Pon Mar 05, 2012 7:37 pm
od Crni
Ukoliko ne realizujete cimni mene dok sam u bg-u, trebalo bi da moze i sa mog.

Re: Problem na 3000 RPM

Poslato: Pon Mar 05, 2012 8:02 pm
od kovalski
Isti problem.. danas ociscen MAP koji je bio garav kao odzak, izadjem na otvoreno i opet negde na oko 3.000 rpm (nekad i negde preko 2.500) check engine...

Prilikom remapa je izbacio gresku... tlak turbine previsok, tacnije high...

Ovih dana proveravam vakum.. Da li EGR moze da pravi problem..?

Profesore pricali smo o istom problemu onomad kad sam radio remap, detaljno ste mi objasnili sta moze biti uzrok, no nisam bas sve pohvatao :grin:

Re: Problem na 3000 RPM

Poslato: Pon Mar 05, 2012 8:07 pm
od Sauriann
Menije je očišćen EGR ventil pre manje od mesec dana tako da nije ni on sigurno. Ostaje naći ko šalje signal pašteti da se poluga pomera dok mi auto radi u leru...

Re: Problem na 3000 RPM

Poslato: Pon Mar 05, 2012 10:21 pm
od dusanGT
U FiatECUScan postoji opcija da se proverava "Baro pressure", "Boost pressure signal" u [mV] i "Boost control/solenoid" u [%]. U leru bi boost trebalo da je oko 1000mbar i da je voltaža (signal) skoro konstantne vrednosti u [mV]. "Boost control/solenoid" ima vrednost 75% u leru.

Napravio bih proveru (snimanje pomenuta tri parametra) u leru kad nema greške i kad se pojavi greška.

Ako voltaža MAPa u leru dosta osciluje (razni razlozi) to izaziva i oscilovanje vrednosti "control solenoid" (sa 75% na neku manju vrednost), jer boost control solenoid pokušava da koriguje pritisak.

Ako osciluje samo vrednosti "control solenoid" (sa 75% na neku manju vrednost), a boost signal je stabilan, verovatno je neki problem sa overboost ventilom ("Pierburg")...

Ipak ne bih isključio mogućnost da se poluga paštete zaglavljuje u ležištu (i ponekad naglo oslobađa), što izazove grešku P0235.

Re: Problem na 3000 RPM

Poslato: Ned Mar 11, 2012 10:00 am
od Sauriann
Zamenio senzor, neki "talijanski" 3850din u kkomercu. Dijagnostika sada očitava na leru konstantno signal od oko 1620V.

Re: Problem na 3000 RPM

Poslato: Ned Mar 11, 2012 5:52 pm
od Djo83
nadam se je to sve od problema, MAP dakle? jel nemas vise greske i safe mode?

Problem na 3000 RPM

Poslato: Pon Mar 12, 2012 9:16 am
od Sauriann
Nema vise gresaka :)

Re: Problem na 3000 RPM

Poslato: Pon Mar 12, 2012 9:46 am
od Djo83
:arflag

Re: Problem na 3000 RPM

Poslato: Pon Mar 12, 2012 11:52 am
od Sauriann
Kako bi smo bili korisni a i u duhu foruma i svih Alfista, prepravio sam naziv youtube clipa, postavio objašnjenje i tagove tako da bilo koji Alfista na svetu može lako da izgugla video ali i link do ove teme :)

[youtube]XR5YDJHCZgM[/youtube]

Slika Fiat ECUscan:
Slika