Stranica 1 od 1

156 1.9 JTD 8v - veliki servis

Poslato: Pet Sep 23, 2011 9:10 pm
od Minketa
Da li treba da biram sta kupujem od delova za veliki servis, ili je dovoljno dobro sto god mi ponude u prvoj prodavnici u koju udjem?
Ima li potrebe da po delove za veliki servis idem u Deltu?

Re: 156 1.9 JTD 8v - veliki servis

Poslato: Pet Sep 23, 2011 9:30 pm
od Djo83
Nema potrebe za Deltom, uzmes zupcasti kais i sve sto ide za njega (spaneri,roleri) i PK kais ako treba da se menja pa onda i sve sto ide za njega. Plus uzmes i vodenu pumpu, posto se do nje dolazi tek posle skidanja zupcastog kaisa pa se preporucuje da se odma zameni jer nije skupa.

Re: 156 1.9 JTD 8v - veliki servis

Poslato: Pet Okt 07, 2011 7:39 pm
od Minketa
Izvinjavam se sto dizem post iz mrtvih, ali, moram da vam kazem sta sam uradio sa velikim servisom.
Prvo, hteo sam da ustedim tako sto cu odvesti auto majstoru koji bi mi na velikom servisu promenio zupcasti kais, i rolere i spanere koji su pohabani, a ne sve sto se po default-u na velikom servisu menja. Dospeo sam tako kod rodjaka/poznanika koji je otvorio masinu, i ustanovio da za moj auto nema sav alat potreban da zavrsi posao. E sad, to sto je mom rodjaku majstoru nedostajalo od alata imao je njegov drug po profesiji, koji ima servis, i priskace mu u pomoc u ovakvim situacijama. Taj drug mog majstora rodjaka je svoju prednost naplatio 70€. Kad je skinut zupcasti kais, procena je bila da su roler i spaner zupcastog za menjanje, i da bi mogla i pumpa vode da se menja, ako hocu da budem siguran u odradjen posao.
Konacno, zamenio sam sve sto se tice zupcastog, i mene je veliki servis za ruke kostao 70€ + rad mog majstora rodjaka, dok bi me na drugim mestima to kostalo samo 70€, i ja sam ispao magarac sa veeelikim usima.

Delovi za veliki servis su druga prica. Nisam hteo da ih kupujem u Delti, ali nisam hteo ni da kupim makar sta. Hteo sam da ipak ugradim kvalitetne delove. Zupcasti kais sam kupio Continental-ov, spaner Ina, roler SKF i pumpu vode Meteli. Sve sam ja to uzeo u normalnim prodavnicama... nesto u AP Sport-u, nesto u Auto Stil-u, nesto u Kit commerce-u, i kad sam ohladio glavu i seo da vidim kako izgleda svaki taj deo... video sam da ni na jednom delu ne pise ime proizvodjaca. Dakle kutije jesu Ina, Meteli, SKF, itd., ali unutra su ocigledno No-name proizvodi.

Uradio sam ja veliki servis, i verujem da je posao posteno uradjen, ali sam na svojim ledjima naucio da ozbiljne operacije moraju da se povere majstoru koji ih radi svakodnevno, i da standardni delovi, proverenog porekla i kvaliteta, mogu da se nabave samo u ovlascenom servisu.

Re: 156 1.9 JTD 8v - veliki servis

Poslato: Pet Okt 07, 2011 10:02 pm
od Djo83
za majstora se sve slazem, a za delove bas i ne, ja vozim vec 50 iljada sa delovima iz kit komerca i sve radi ko sat, jos 10 iljada pa opet zamena... istu kilometrazu imaju i termostat (Behr) i protokomjer (Bosch) sve iz kit komerca... mozda je meni uleteo dobar komad necu da tvrdim da je svaka kupovina takva, ali eto to je moje iskustvo, protokomjer sam platio 7000 prije 3 god umjesto 30hiljada u Delti u tom momentu i nista mu ne fali...

Re: 156 1.9 JTD 8v - veliki servis

Poslato: Sub Okt 08, 2011 8:12 am
od Sauriann
Ja sam za veliki servis prepustio posao majstoru i trazio da cujem cifru uz garanciju do sledeceg velikog ser.(pa nek stavlja ako sme krs). Cena 250e. Imao sam 2l nerapakovano ulje on je dokupio oststak i zakacio sam akciju u Delti za set zupcastog.
Kljuc u ruke i gotovo (naravno na fakturi pise sta je sve promenjeno sa cenama).

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Re: 156 1.9 JTD 8v - veliki servis

Poslato: Sre Okt 12, 2011 7:02 pm
od ljutisha
Zdravo,

Uradio sam veliki servis u subotu za alfu 156 1.9 jtd sport wagon 2001. godište, u ovlašćenom servisu (ne želim sad da ga reklamiram ili pljujem) sve delova sam uzeo u ap sportu, sve kaiševe, španere, vodenu pumpu, ulje seleniju turbo dizel, antifriz, međutim preptostavio sam da će majstor da mi zapakuje delove u gepek, kad sam došao kući ispostavilo se da mi ništa od delova nije zapakovao, pretpostavljama da je vodena pumpa bila dobra ali su mi rekli da delovi ne podležu garanciji ukoliko se ne menja i vodena pumpa.

Zanima da li je normalno da očekujem da mi na velikom servisu zapakuju delove, čisto da pokažu ljudi da je nešto rađeno ili bar da ponudi da da delove. (Nisam sve vreme bio kraj auta dok je majstor radio pošto se radi o ovlašćenom servisu)

Drugo kada sam hteo posle 40-50km da proverim da li je dovoljno sipao ulja video sam da je ulje crno, kao i pre nego što je bilo "prmenjeno". Da li je moguće da ovako brzo pocrni ulje, ajde ove rezervne delove sam i prežalio jer su mi rekli da imam garanciju na 60km, dobio sam i servisnu knjižicu koja potvrđuje da je sve promenjeno pa mislim da sam barem sa te strane osiguran. Ali me sad jako muči ovo sa uljem, da li je moguće da tako brzo pocrni???

Hvala unapred na odgovoru :D

Re: 156 1.9 JTD 8v - veliki servis

Poslato: Čet Okt 13, 2011 7:04 pm
od Minketa
I moje je iskustvo da ulje odmah pocrni, od čadji. Ja sipam WR 5W40. Ne jednom sam na mom autu menjao ulje sa drugarom, i radio zajedno sa njim. Dakle, na moje oči ispustili staro, sipali novo. Ipak, to novo ulje, iako je crno, razlikuje se od starog tako da jasno primećujes da si promenio ulje. Još uvek ne kapiram da li se ovo dešava zato što se staro ne iscedi potpuno, ili se ovo novo pak brzo prlja.
Oko ulja se ne bih bojao, u tvom slučaju. Ali za delove bih se zapitao jako. Šta je menjao a šta je od delova ostavio sebi!? U principu, ako je majstor normalan set zupčastog i pumpu vode je promenio sigurno, ali na setu PK kaiša umeju da ćopaju delove.
U svakom slučaju, u majstora moras imati poverenja, kao sto moraš da ga imas u doktora, na primer.

Re: 156 1.9 JTD 8v - veliki servis

Poslato: Čet Okt 13, 2011 8:17 pm
od Minketa
Ja, zbog te pojave, i zbog činjenice da dobar deo ciklusa vozim po gradu, planiram da sledeći put ulje zamenim na 6-7000k km. Iskusniji od mene kažu da je to dobar način da se ispere motor, a i da se ulje brže haba u gradskoj vožnji.

Voleo bih da neko od starijih alfista da svoj komentar.

Re: 156 1.9 JTD 8v - veliki servis

Poslato: Čet Okt 13, 2011 9:09 pm
od Sauriann
Ja nisam baš stari alfica ali tvoju pretpostavku potvrđuje upravo uputstvo koje si trebao dobiti uz auto. Ima baš pasus za odstupanja u potrošnji ulja kada ga voziš po gradu u kratkim relacijama...
:wave:

p.s
"WARNING
Engine oil
Should prevailing use of the car be under
one of the following specially heavy conditions:
– trailer or caravan towing
– dusty roads
– short distances (less than 7-8 km) repeated
and with external temperatures below
zero.
– frequently idling engines or long distance
low speed driving (e.g. taxis or door-to-door
deliveries) or in case of a long term inactivity.
Replace engine oil more frequently than
required on SERVICE SCHEDULE."

i

"Engine oil consumption
Max. engine oil consumption is usually
400 grams every 1000 km.
During the initial period of use the engine
settles, therefore the engine oil consumption
can only be considered stabilised after
the first 5000 ÷ 6000 km.
WARNING Engine oil consumption depends
on the way of driving and the conditions
of use of the car."

Re: 156 1.9 JTD 8v - veliki servis

Poslato: Čet Okt 13, 2011 9:30 pm
od Minketa
A, je li i kod tebe ulje crno već posle 10 km?

Re: 156 1.9 JTD 8v - veliki servis

Poslato: Čet Okt 13, 2011 9:32 pm
od Sauriann
Nisam gledao a verovatno da jeste. Ima 6000km od zadnje zamene pa mogu da bacim pogled sutra. Mislim da se ono brzo prlja od ostataka prošlog. Ipak su to velike temperature unutra...

Re: 156 1.9 JTD 8v - veliki servis

Poslato: Sre Okt 19, 2011 9:22 am
od ljutisha
Hvala vam ljudi. I ja sam se malko raspitao, kažu oni koji se malko bolje razumeju, da ostane nataloženo od prošlog ulja, i da je zbog toga ovo novo pocrni malte ne odmah. Takođe su mi preporučili neko sredstvo koje se sipa neposredno pre menjanja ulja, motor sa tim sredstvom radi 20 min i odmah se ispušta ulje. Na taj način se isčisti sva ta garež. Samo što ću ja morati da ćekam jedno 6000 - 7000 (Menjaću malo pre baš zbog te gareži koja je ostala) da bih to uradio :) :) :). Ali mi je barem lakše.

Što se tiče delova, radi se o ovlašćenom servisu, pa se nadam da je sve lepo zamenjeno, jer sam zbog toga najviše i išao u ovlašćeni servis da me neko ne bi uradio za delove... Piše sve u servisnoj knjiziči da je zamenjeno, ne verujem da bi neko rizikovao da sutra dan nešto rikne, jer se tačno vidi ko je radio...

Re: 156 1.9 JTD 8v - veliki servis

Poslato: Pon Okt 24, 2011 8:13 pm
od SCHUMACHER
Ulje zna da pocrni i zbog oksidacije,a sto se tice servisa-ne treba da te brine ni najmanje.
Imas garanciju i cao.

Re: 156 1.9 JTD 8v - veliki servis

Poslato: Pon Okt 24, 2011 8:48 pm
od Minketa
ljutisha napisao:...Takođe su mi preporučili neko sredstvo koje se sipa neposredno pre menjanja ulja, motor sa tim sredstvom radi 20 min i odmah se ispušta ulje. Na taj način se isčisti sva ta garež. Samo što ću ja morati da ćekam jedno 6000 - 7000 (Menjaću malo pre baš zbog te gareži koja je ostala) da bih to uradio :) :) :). Ali mi je barem lakše...
Stalker ne preporučuje ispiranje, nego ranije menjanje ulja, i/ili promenu (kvalitetnog)filtera ulja dva puta u ciklusu. Ako sam dobro razumeo, sredstva za ispiranje su toliko agresivna da to zloće koje se pokrene moze da se zaglavi gde ne treba, i napravi šlog :D . I zaista, ako se uzme da su kvalitetna ulja odlično opremljena aditivima, te da su aditivi upravo i zaslužni za kvalitet ulja, priča o ispiranjima gubi na vrednosti.