Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
Pre nekog vremena sam rebrastu cev između MAFa i usisa u kompresor turbine zamenio drugom koja ima glatke unutrašnje zidove...
A onda je kolega sa Alfaowner foruma uradio sledeće: razdvojio crevo koje ide od uljnog separatora do ulaza u usisno crevo, na njemu izveo mali "oil catch can" i zapušio usisno crevo...
To mi bilo zanimljivo, pa sam naručio (u "Ivon Gumiplast", Pančevo, 1200din sa poštarinom) novo crevo:
i dodao obično crevo od 70cm (3/4") koje vodi iz uljnog separatora do jednog improvizovanog "oil catch can"...
Taj "oil catch can" je lociran negde ispred bivšeg bočnog intercoolera... Verovatno je sugestija, ali se čini da sada 147ca ide lepše (posebno na malom broju obrtaja). Ako se, posle duže vožnje, podigne hauba, ima uljnih para. Ali ne idu u turbinu i u motor!
A onda je kolega sa Alfaowner foruma uradio sledeće: razdvojio crevo koje ide od uljnog separatora do ulaza u usisno crevo, na njemu izveo mali "oil catch can" i zapušio usisno crevo...
To mi bilo zanimljivo, pa sam naručio (u "Ivon Gumiplast", Pančevo, 1200din sa poštarinom) novo crevo:
i dodao obično crevo od 70cm (3/4") koje vodi iz uljnog separatora do jednog improvizovanog "oil catch can"...
Taj "oil catch can" je lociran negde ispred bivšeg bočnog intercoolera... Verovatno je sugestija, ali se čini da sada 147ca ide lepše (posebno na malom broju obrtaja). Ako se, posle duže vožnje, podigne hauba, ima uljnih para. Ali ne idu u turbinu i u motor!
Alfa je stil... ostalo je status...
-
ki
- Drug Član
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
Gde zavrsava uljni kondenz? Imas rezervoar za ovaj filter ili..?
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
Kondenz završava u metalnoj mrežici (nije filter) na kraju uberlauf creva... A ako ima više kondenza - eto ga na šucplehu.
Ali to mi je manji problem...
Veći problem je: da li su projektanti JTD 8v motora ukalkulisali i tu malu količinu uljnih para kao "dodatak" dizelu pri sagorevanju.
Ako nisu - sve je OK.
Ako jesu - ima dve mogućnosti:
a) zbog smanjenja količine "svežeg" vazduha ubrizgava se manje goriva, a sad je količina svežeg vazduha zapravo veća i
b) zbog solidne kalorijske vrednosti ulja (?) ima manje potrebe za gorivom, jer i ulje sagoreva.
Sve u svemu - moj subjektivni utisak je da sada i sa umereno "teškom" nogom na pedali gasa sve nekako ide glatko u odnosu na prethodno "fabričko" stanje (kad su uljne pare išle u usis), što je posebno izraženo na malom broju obrtaja...
Kolega sa AO foruma tvrdi da mu se smanjila i potrošnja... Videćemo.
Ali to mi je manji problem...
Veći problem je: da li su projektanti JTD 8v motora ukalkulisali i tu malu količinu uljnih para kao "dodatak" dizelu pri sagorevanju.
Ako nisu - sve je OK.
Ako jesu - ima dve mogućnosti:
a) zbog smanjenja količine "svežeg" vazduha ubrizgava se manje goriva, a sad je količina svežeg vazduha zapravo veća i
b) zbog solidne kalorijske vrednosti ulja (?) ima manje potrebe za gorivom, jer i ulje sagoreva.
Sve u svemu - moj subjektivni utisak je da sada i sa umereno "teškom" nogom na pedali gasa sve nekako ide glatko u odnosu na prethodno "fabričko" stanje (kad su uljne pare išle u usis), što je posebno izraženo na malom broju obrtaja...
Kolega sa AO foruma tvrdi da mu se smanjila i potrošnja... Videćemo.
Alfa je stil... ostalo je status...
-
ki
- Drug Član
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
Realno gledano kolicina usisanog vazduha u odnosu na fabricku koncentraciju uljnih para je drasticno veca - sada je sve samo malo cistije u procesu sagorevanja.
Ja se ne bih preterano brinuo.
Ja se ne bih preterano brinuo.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
S obzirom na osećaj u vožnji od kada sam "isključio" uberlauf, verovatno je kod mene ta količina uljnih para ipak nešto veća (147ca mi ima deset godina). Pratiću i dalje šta se dešava, pa javljam...
Alfa je stil... ostalo je status...
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
pazi iz mog iskustva sa iberlaufima... cudna rec znam...
kada je motor nov... sve je ok... ide lepo itd... posle nekog vremena i kilometara kada kolicina uljnih para poraste zbog potrosenosti sklopova motor krece lagano da se gushi od tih istih para... a da ne pricam o prljanju...
motori koji su presli solidnu kilometrazu rade bolje bez tog ulja u usisu i komori...
ali takodje nebitno toliko na turbo motorima ali primetno na atmo motorima rade malo losije na niskim obrtajima u onom prelazu sa lera na gas i sitnim criusing brzinama...
jer iberlauf duva... uvek duva malo, tj. stvara nadpritisak neki koji je znacajan na tim niskim obrtajima kod atmo motora... naravno sto je zapremina motora veca to je to manje primetno... i naravno kod motora sa "pametnim" kompovima to se ne primecuje... na karb motorima je to najizrazenije jer morads da prestelujes karbove kada skines iberlauf crevo...
ali opet se dobije mirniji rad na leru itd...
po meni mali gubitak na tom niskom prelaznom gasu je u svakom slucaju nebitan u poredjenju sa mirnijim lerom, manjom potrosnjom i cistijim motorom koji se dobija skidanjem iberlaufa iz usisa...
nadjite mao stariju zastavu ili ladu i skinite im iberlauf da ide u atmosferu na leru i videcete cudo od poboljsanja rada motora... nije svim onim starim kolima stavljen iberlauf ispod kola u slobodni pad bez veze... radi mirnije i lepse dosta...
da ne smaram... meni veliki + to sto si uradio... ja sam na atmoima koje sam vozio ranije cackao po tome dosta i uvek na motorima vece kilometraze to dosta popravi rad na leru i tranzicioni odziv na gas...
kada je motor nov... sve je ok... ide lepo itd... posle nekog vremena i kilometara kada kolicina uljnih para poraste zbog potrosenosti sklopova motor krece lagano da se gushi od tih istih para... a da ne pricam o prljanju...
motori koji su presli solidnu kilometrazu rade bolje bez tog ulja u usisu i komori...
ali takodje nebitno toliko na turbo motorima ali primetno na atmo motorima rade malo losije na niskim obrtajima u onom prelazu sa lera na gas i sitnim criusing brzinama...
jer iberlauf duva... uvek duva malo, tj. stvara nadpritisak neki koji je znacajan na tim niskim obrtajima kod atmo motora... naravno sto je zapremina motora veca to je to manje primetno... i naravno kod motora sa "pametnim" kompovima to se ne primecuje... na karb motorima je to najizrazenije jer morads da prestelujes karbove kada skines iberlauf crevo...
ali opet se dobije mirniji rad na leru itd...
po meni mali gubitak na tom niskom prelaznom gasu je u svakom slucaju nebitan u poredjenju sa mirnijim lerom, manjom potrosnjom i cistijim motorom koji se dobija skidanjem iberlaufa iz usisa...
nadjite mao stariju zastavu ili ladu i skinite im iberlauf da ide u atmosferu na leru i videcete cudo od poboljsanja rada motora... nije svim onim starim kolima stavljen iberlauf ispod kola u slobodni pad bez veze... radi mirnije i lepse dosta...
da ne smaram... meni veliki + to sto si uradio... ja sam na atmoima koje sam vozio ranije cackao po tome dosta i uvek na motorima vece kilometraze to dosta popravi rad na leru i tranzicioni odziv na gas...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
Moji utisci su veoma slični...JaMaL napisao:...mali gubitak na tom niskom prelaznom gasu je u svakom slucaju nebitan u poredjenju sa mirnijim lerom, manjom potrosnjom i cistijim motorom koji se dobija skidanjem iberlaufa iz usisa...
Alfa je stil... ostalo je status...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
Uzgred... količina kondenzovanog ulja na šucplehu je neoliko kapi nedeljno...
Alfa je stil... ostalo je status...
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
Jeste da moje pitanje nije baš za ovu temu ali se tiče dotičnog creva i verujem da neko od učesnika zna odgovor.
Malopre otvorio haubu da uradim rutinsku kontrolu kad cvrc, naprslo crevo od usisa.
Imam manju naprslinu tačno između senzora i turbine i solidno je masno od ulja koje probija kroz pukotinu. Trenutno nemam nikakvih problema u vožnji ali me zanima koliko je ovo hitno za servis ? Da čekam proleće pošto ne vozim po sengu i ledu ili da ga menjam odmah ?
Hvala
Malopre otvorio haubu da uradim rutinsku kontrolu kad cvrc, naprslo crevo od usisa.
Imam manju naprslinu tačno između senzora i turbine i solidno je masno od ulja koje probija kroz pukotinu. Trenutno nemam nikakvih problema u vožnji ali me zanima koliko je ovo hitno za servis ? Da čekam proleće pošto ne vozim po sengu i ledu ili da ga menjam odmah ?
Hvala
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
Nema crnog dima, šuštanja vazduha...?
Svakako, zona oko prsline može da se tretira "otmičarkom" (dva sloja minimum), što se pokazalo kao dugoročno rešenje.
Detalji u: viewtopic.php?f=13&t=53561&view=next
Svakako, zona oko prsline može da se tretira "otmičarkom" (dva sloja minimum), što se pokazalo kao dugoročno rešenje.
Detalji u: viewtopic.php?f=13&t=53561&view=next
Alfa je stil... ostalo je status...
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
Pa dima ima kad ga zgazim u patos onda se ovaj iza mene ne vidi, ali ovako u standardno j vožnji nema dima i ništa ne šišti.
Mislim da neće moći trakom jer je prslo tačno pored rebra, jedino da ga zavarim nečim ?
btw. pošto je ovo crevo ? Original je oko 40€ na netu.
Mislim da neće moći trakom jer je prslo tačno pored rebra, jedino da ga zavarim nečim ?
btw. pošto je ovo crevo ? Original je oko 40€ na netu.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
Najbolje je da se napravi glatko crevo prema skici (odseku se viškovi):
To sam naručio u: http://www.hemija.rs/gumiplastivon/
To sam naručio u: http://www.hemija.rs/gumiplastivon/
Alfa je stil... ostalo je status...
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
Ovo crevo
Naprslina je na sredini kod ovog prstenastog rebra, u početku mi je delovalo da nemože da se zalepi ali mislim da će ipak moći.
Naprslina je na sredini kod ovog prstenastog rebra, u početku mi je delovalo da nemože da se zalepi ali mislim da će ipak moći.
- Sone Bg
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002
- Lokacija: Borca-Bg
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
Resi to sto pre, jer em ti "vara" maf em vuce prasinu koja ce ti se nataloziti u turbini. Mozda moze da se zaepi jer tu ne vlada pritisak
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
OK videću da ga očistim i bandažiram dok ne rešim šta ću za zamenu.
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
Zvao Bogunovića da pitam za cenu pa evo info ako nekoga bude zanimalo.
Crevo 46794405 = 45 €
Crevo 46794405 = 45 €
- kovalski
- Garaža: ex 156 1.9 JTD 16V giugiaro
remap;
ex 166 2.0 TS
ex 156 SW 2.0 SP3
ex159 SW
ex GTV CUP limitata No_076 2.0 TS
Vectra C CDTI 16V - Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
Posalji mi sms ili me cimni na 062/527-776 jer mi pm ne radi, narucivao sam iz BG po ceni 2.000, crevo je odlicno, a uz to i ojacano trakom. Mada moje je bilo donje u pitanju, al identicno je i kod druga gornje koji je uzimao od istog lika
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
Donje crevo je na izlazu iz turbine pa je ojačano zbog pritiska. Ovo gornje je vakumsko pa je zato ojačano ovim rebrima da se ne deformiše na unutra.
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
Zvao sam Dejana iz Rakovice ali on nije do sada pravio ulazna creva za turbo već samo izlazna. Vetovatno je problem jer za ova usisna treba kalup ili tako nešto...
Dušane jesu ti ovi iz Pančeva radili klasično crevo bez rabara ? Imaš li možda sliku tog pravljenog.
Po radnjama u BG nisam uspeo da nađem ovo crevo dok su mi za polovno tražili 30€ + 10€ ugradnja, a novo original 45€
Dušane jesu ti ovi iz Pančeva radili klasično crevo bez rabara ? Imaš li možda sliku tog pravljenog.
Po radnjama u BG nisam uspeo da nađem ovo crevo dok su mi za polovno tražili 30€ + 10€ ugradnja, a novo original 45€
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
- Sone Bg
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002
- Lokacija: Borca-Bg
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
@Falcon - tek sad sam video pitanje...
Pitanje: kakva je to "samovulkanizujuća armirana traka"?
Crevo bez rebara ima sasvim dovoljnu krutost. Crtež sa kotama creva (sa i bez ulaza za uljne pare)...
A slika na stolu i u 147ci...
Pitanje: kakva je to "samovulkanizujuća armirana traka"?
Crevo bez rebara ima sasvim dovoljnu krutost. Crtež sa kotama creva (sa i bez ulaza za uljne pare)...
A slika na stolu i u 147ci...
Alfa je stil... ostalo je status...
- Sone Bg
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002
- Lokacija: Borca-Bg
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
Dusane, sta se dobije i postoje li neke nus pojave za izmestanje creva kojim se krecu uljne pare, i koja je kolicina istih, mislim da li je potreban oil catch can?
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
Kod starijih motora, zbog slabijeg zaptivanja, ima nešto više uljnih para koje ulaze u usis, čime se smanjuje količina svežeg vazduha, povećava temperatura vazduha i unosi izvesna količina ulja u kompresor.
I motori koji su u dobrom stanju imaju uljne pare koje ulaze u usis. Odvođenje tih para negde van usisa može da bude samo korisno.
Ja sam napravio improvizovani "oli catch can" koji je ispuštao kondenzovano ulje na šucpleh.
Neposredno posle intrevencije izgledalo mi je da 147ca ide lepše - nekako glatko i lako (posebno na malom broju obrtaja).
I motori koji su u dobrom stanju imaju uljne pare koje ulaze u usis. Odvođenje tih para negde van usisa može da bude samo korisno.
Ja sam napravio improvizovani "oli catch can" koji je ispuštao kondenzovano ulje na šucpleh.
Neposredno posle intrevencije izgledalo mi je da 147ca ide lepše - nekako glatko i lako (posebno na malom broju obrtaja).
Alfa je stil... ostalo je status...
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Ja sam našao ovu: Pulsar hose bandage P-302
Re: Mali mod cevi usisa u turbinu - JTD
Pa u principu to je klasična "otmičarka" koja je deblja sa jačom armaturom i debljim lepkom, a ima i mogučnost samovulkanizacije kada se zagreje na 90 C. Zagreješ je fenom i onda postaje mekana pa je lako oblikuješ preko neravnina.dusanGT napisao: Pitanje: kakva je to "samovulkanizujuća armirana traka"?
Ja sam našao ovu: Pulsar hose bandage P-302