Stranica 1 od 1

Flesovanje M1.5.5 ECUa

Poslato: Čet Dec 30, 2010 1:15 pm
od alfaskorpion
Ovde cu vam napisati celu proceduru za flesovanje M 1.5.5(hibrid) ECUa na stolu koju sam izveo kod mene . Razlog zbog kog sam to radio je poznat problem kod konkretno Alfe 156 2,0 ts 16v 98god je prvo jutarnje paljenje i nedostatak snage do zagrevanja motora na nekih 60 stepeni , softverska glupost zarad navodno cuvanja motora , ekologije... To je naravno otklonjeno u modelima posle 2000god, verzija softvera u kojoj je to otklonjeno je 0.66, moja je bila 0.2.
Slika
Ova procedura vam takodje moze posluziti u slucaju da vam ECU umre i da bi novi ecu prihvatio vas imobilajzer i kljuc ( na otpadima prodaju ecu u kompletu sa kljucem i imobilajzerom , strasna glupost) mozete da koristite ovu proceduru da dovedete ecu u tako zvani virgine mod .
Od alata sam koristio Galletto 1260 (naravno kineski klon ,koji sam najpre isprobao na fiatovoj IAW 59f centrali , pisi brisi , jer ima dosta neispravnih interfejsa).
Potreban vam je i fajl *.COD.BCB koji se prvo ucitava da eliminises immo iz 24c16, zatim *.MOD.BCB , ako naletite na netu na fajlove sa ekstenziom BIN nikako ih ne ucitavate tako vec se koristi npr. ECM2001 da bi se konvertovali u BCB format. (ako se neko odluci da ovo radi sam mogu poslati sve potrebne fajlove)

Procedura ide ovim redosledom :
Prvo je potrebno da ucitamo *.cod.bcb fajl
1. Ali pre toga ecu mora da se spoji na stolu na sledeci nacin , kao i da se na SDA pin na epromu dovede GND sa kucista ECUa .Vrlo vazna stvar je da na slici ovo izgleda uvelicano dosta , ja sa lupom nisam imao ovaku sliku :D , morate biti dosta oprezni jer su cipovi spojeni mikronski tankim zicama koje se mogu pokidati najmanjom nepaznjom, plus sto se preko cele ploce nalazi zastitni gel
Za spajanje GND na SDA sam koristio iglu koja moze da izgleda ovako (ja sam koristio dobro naostrenu od unimera sa izolacijom)
Slika
ecu otprilike u prirodnoj velicini izgleda ovako
Slika
Slika
2.Zatim se pusta napajanje na ecu kao na slici (sve mora da bude spojeno ovako , ali tek posto se dovede GND na SDA , +12v i GND su isti sa kojim se napaja galletto)
Slika
Kada ste sve spojili i pustili napajanje u ECU da bi ste bili sigurni da ste usli u boot mod galeto mora da procita maks.km :000000km i DATA PROGR. 00.00.0000
i tek onda ce te ucitati fajl *.cod.BCB (za to vreme je GND na SDA spojen)
Slika
3. Kada se zavrsi upisivanje *.cod.bcb fajla sklonite GND sa SDA i restartujete ECU (prekinite napajanje ) i pocnite sa upisivanjem *.MOD.BCB fajla (naravno bez spojenog gnd na sda,kakvo olaksanje :D)
To izgleda ovako :
Slika
Kada se to zavrsi imate nov i svez ECU :D
Namontirajte ga na auto ( kleme su skinute dok se to radi ) i samo :drift
Evo jos par slicica kako je to izgledalo na mom STOLU :D
Slika
i otprilike sve sto sam koristio za proceduru
Slika
Takodje bi hteo da se zahvalim i DusanuSD na pomoci :drink kao i mnogim drugim ljudima sa raznih foruma na pomoci jer ja ovde nisam izmislio toplu vodu :D

Re: Flesovanje M1.5.5 ECUa

Poslato: Čet Dec 30, 2010 1:27 pm
od gile
Svaka čast, tema odmah ide u lepljive :hello: :thumbsup:

Re: Flesovanje M1.5.5 ECUa

Poslato: Čet Dec 30, 2010 2:20 pm
od OMP
stvarno svaka cast na ovome mada je ovo za mene visa matematika, niti se razumem u elektroniku niti u kompjutere :D ali dobro bitno je da stvar sljaka i bude od koristi a naci ce se neko ko moze to da odradi, kad kupim 156icu ;) :D

Re: Flesovanje M1.5.5 ECUa

Poslato: Čet Dec 30, 2010 2:36 pm
od alfaskorpion
Hvala ljudi , volja i upornost je kljuc u svakom poslu , normalno mora da postoji i odredjeno pred znanje .
OMP bez brige ;)

Re: Flesovanje M1.5.5 ECUa

Poslato: Čet Dec 30, 2010 11:14 pm
od darko qv
Pretpostavljam da i 2.0 16v prve generacije iz 145 1996 god od 110 kw,ima isto tu fabricku da nazovem blokadu,dok ne dodje do 60 c.
Licno sam primjetio da autu kao da fali pola ks dok se ne ugrije.

Re: Flesovanje M1.5.5 ECUa

Poslato: Pet Dec 31, 2010 12:43 am
od JaMaL
Lepo... mene zanima koja je svrha bila ovoga?

blokada cega do 60c vode? ima li neka druga? obrtaji, nesto?

mislim korisno je to imati... ako je to ono sto ja mislim...

na dosta aftermarket ecu-ova, boljih i skupljih se moze namestiti da dok npr. radna temperatura vode, ulja i jos nekih parametara ne dodje u optimum da pomeri paljenje i da zabrani motoru da predje 2500 rpm-a... tek kada sve legne na mesto onda nastavlja sa normalnim radom...

mislim svi normalni ljudi tako voze... ja se ne secam kada sam poslednji put presao 2000 obrtaja dok voda nije dosla na 90 i pritisak ulja se nije spustio na ~1 bar... tj. ako ne predjem barem 8-12km kolima ne stiskam gas preko 20%...

Re: Flesovanje M1.5.5 ECUa

Poslato: Pet Dec 31, 2010 1:01 am
od alfaskorpion
Sve sto si pitao sam ti vec objasnio iznad ,svrha date procedure je jasna kao dan (ima ih vise pa kome za sta zatreba ). Cisto na brzinu , ne radi se o nikakvoj blokadi obrtaja ili bilo cega slicnog.
Druga stvar normalno da niko nije blesav da vozi hladan auto u 6000rpm , jednostavno ja hocu da upravljam ,kako ja hocu ,na nacin kako se meni svidja :D
Mada i realno takva voznja o kakvoj ti pricas stalno do 2000 rpm dok ne dostigne 90stepeni je ne moguca u manjim gradovima , neka bude da je u Beogradu moguce ....
Kad bolje razmislim ni pritisak ulja mi nije bio nikad na 1bar kad se zagreje na 155ici jer sam tamo imao merac pritiska , bio je veci ;)

Nisam siguran da ecu u Alfi 145 2.0 16v ima takav problem , procesljaj po netu .

Re: Flesovanje M1.5.5 ECUa

Poslato: Pet Dec 31, 2010 11:00 am
od JaMaL
je prvo jutarnje paljenje i nedostatak snage do zagrevanja motora na nekih 60 stepeni
ja jesam ovo procitao ali nisi objasnio kako je to postignuto? sta je ograniceno ili zabranjeno konkretno do tih 60c vode? i jel to jedini trigger ili ima neki drugi uslov...

ne bunim se protiv procedure i cestitam na resenju ali po meni je bolje ugrejati motor i posebno ulje koje se greje mnogo sporije od vode pre nego sto se stisne gas... bar ce motor duze trajati...

a sto se tice voznje u beogradu :) savetovao bi ti bar jednom da probas jutarnju voznju u centru beograda ili tj. bilo kada od 07 do 18 casova da naucis da cenis to sto imas kod sebe ako mozes da predjes 40km/h u tom periodu ;) ovde samo da izadjem iz ulice mi treba 4 semafora i narednih 20 min. cu ici u koloni 25-30km/h max...

i u sustini to je za 155 normalno da treba da ima veci pritisak ulja... kod mene bi trebalo i da je manji... duplo manji tacnije :)

u svakom slucaju srecna nova i citamo se sledece godine :)

poz.

Re: Flesovanje M1.5.5 ECUa

Poslato: Ned Jan 02, 2011 12:43 am
od alfaskorpion
Srecna nova i sve najbolje :drink

Nisam te skontao odmah sta pitas mislim da ce ti ovo dati odgovor
Slika

Slika

Moj problem je vise sto su mi sve kratke relacije , mali grad , na to sam mislio .
Normalno je da pre svakog :drift treba propisno ugrejati motor tu nema dileme .
Ali ovo resenje za zastitu je glupost ziva i zato je i otklonjeno kasnije . ;)

Re: Flesovanje M1.5.5 ECUa

Poslato: Ned Jan 09, 2011 10:14 am
od dusanGT
Zanima me jedna stvar - zašto je u ovom slučaju potrebno vađenje ECUa iz vozila i programiranje na stolu, sa opisanim spajanjem? Zbog tzv. "virginizovanja"?

Re: Flesovanje M1.5.5 ECUa

Poslato: Sre Jan 12, 2011 11:32 pm
od alfaskorpion
U mom slucaju je moralo ovako jer auto nije hteo da udje u boot mod jednostavnim prespajanja pina 10 (na ecu) sa +12v , na novijim m1.5.5 centralama se flesovanje odradi preko obd dzeka.

Re: Flesovanje M1.5.5 ECUa

Poslato: Čet Jan 13, 2011 5:41 am
od dusanGT
Pretpostavio sam da je neka specifičnost, pa da pitam...

Re: Flesovanje M1.5.5 ECUa

Poslato: Čet Jan 13, 2011 1:05 pm
od alfaskorpion
Kod mene je uvek tako :rotfl:

Re: Flesovanje M1.5.5 ECUa

Poslato: Pon Jun 23, 2014 6:01 am
od saby
Pozdrav, Ja sam Saby sa cannonball foruma, bio sam pre i ovde cesto, mnogi me znaju sa skupova.
Imam problem jos uvek sa mojim 146 1.8 ts m1.5.5 dali neko ima neki software za njega, imam galetto, znam da ga flesujem samo imam jedan jedini software, broj ecua je 945.
Hvala

Re: Flesovanje M1.5.5 ECUa

Poslato: Pon Mar 19, 2018 9:23 pm
od ivcha90
Dal li je neko radio remap preko MPPS-a, konkrento ja imam mpps i softver. Cuo sam da Galleto koristi bcb fajlove dok mpps koristi bin, ja imam za moj Bosch M1.5.5 za 1.8 TS verzuju 390 (0.35) a na autu mi je (0.24), flesovao bih novu mapu ali sam nalazio na netu da je ranije morao da se skida ecu i da se rucno dovede 12v dok sad navodno preko mpps-a ide sve normalno preko obd2, jel radio neko to?

Re: Flesovanje M1.5.5 ECUa

Poslato: Pon Mar 19, 2018 9:52 pm
od Pittatore
FG Tech V54
http://www.obd2diy.fr/upload/pro/fgtech ... te-car.pdf

mpps V13
Conn.Read.Write.Checksumm
Alfa Romeo 156 1.8 TS Bosch M1.5.5 Kline No Yes Yes

Ne cita nijedan od ta dva alata ali ga pisu, sto ce reci morace na pinout da se cita ili u BDM frame (otvaranje ecu i na cipu direktno).