Road Trip 2010
Poslato: Pet Nov 05, 2010 2:16 pm
Prošle godine sam napisao jedan kraći "Trip Report" nakon trodnevnog putovanja kroz Hrvatsku, Sloveniju i Austriju. U oktobru ove godine drugar i ja smo krenuli na "malo" dužu turu. Iako vozilo nije bilo AR, suština je u vožnji, putevima i drumskom obilasku Evrope. Nadam se da neće biti shvaćeno kao OFF-TOPIC.
Polazak iz Bloka zakazan za 6. oktobar, stvari spakovane i sva dokumenta spremna. Automobil koji će nam narednih 19 dana biti druga kuća je Toyota RAV4 2.2 dizel 2007. godište sa nekih 40-ak hiljada na satu. Iako sam veliki hejter dizela, ovo je bio sasvim solidan izbor za predstojeći put.
Prva stanica: Kurtea de Arges, Rumunija. Malo mesto u južnom podnožju Karpata i početna tačka za put koji je Klarkson nazvao najboljim putem na svetu - Drumul Naţional 7C Transfăgărăşan
Spavanje u hotelu u Kurtei i rani polazak na sever sutradan. Već preko 1000m nadmorske visine vreme postaje maglovito i ne ostavlja nam previše prostora za uživanje u pejzažu. Uz činjenicu da je RAV4 potpuno pogrešan auto za brze planinske puteve, vožnju kroz Karpate ne bih mogao nazvati nezaboravnim iskustvom.
Severno od Karpata vreme se razvedrava i regionalnim putevima nastavljamo ka granici sa Ukrajinom do koje stižemo oko 1830 local. Putevi kroz Rumuniju su pristojnog kvaliteta bez primetnog prisustva saobraćajne policije.
Plan je bio da se do kraja tog dana stigne u Kijev. Na papiru je izgledalo realno, ali u praksi baš i ne. Spora vožnja kroz Rumuniju, očekivana birokratska sporost na granici i loši ukrajinski putevi dodali su nekoliko sati na ionako nategnuta vremena tako da u hotel u Kijevu stižemo tek oko 0330.
Taj južni deo ukrajine nismo uspeli da sagledamo jer je već pala noć. I pored 4 GPS uređaja, na dva mesta smo na očajnom ruskom pitali lokalce za pravac, čisto da potvrdimo da se krećemo u pravom smeru i ljudi su bili veoma raspoloženi da pomognu. +1 za slovensku braću Rumunsku vinjetu smo platili oko 4 evra, a u Ukrajini nema putarine.
Hotel, kako se ispostavilo, i nije baš bio hotel u pravom smislu te reči ( ), ali je bar bilo jeftino...
Pred nama su bila dva dana u Ukrajini i trebalo ih je kvalitetno iskoristiti...
Da pišem dalje ili smaram?
Polazak iz Bloka zakazan za 6. oktobar, stvari spakovane i sva dokumenta spremna. Automobil koji će nam narednih 19 dana biti druga kuća je Toyota RAV4 2.2 dizel 2007. godište sa nekih 40-ak hiljada na satu. Iako sam veliki hejter dizela, ovo je bio sasvim solidan izbor za predstojeći put.
Prva stanica: Kurtea de Arges, Rumunija. Malo mesto u južnom podnožju Karpata i početna tačka za put koji je Klarkson nazvao najboljim putem na svetu - Drumul Naţional 7C Transfăgărăşan
Spavanje u hotelu u Kurtei i rani polazak na sever sutradan. Već preko 1000m nadmorske visine vreme postaje maglovito i ne ostavlja nam previše prostora za uživanje u pejzažu. Uz činjenicu da je RAV4 potpuno pogrešan auto za brze planinske puteve, vožnju kroz Karpate ne bih mogao nazvati nezaboravnim iskustvom.
Severno od Karpata vreme se razvedrava i regionalnim putevima nastavljamo ka granici sa Ukrajinom do koje stižemo oko 1830 local. Putevi kroz Rumuniju su pristojnog kvaliteta bez primetnog prisustva saobraćajne policije.
Plan je bio da se do kraja tog dana stigne u Kijev. Na papiru je izgledalo realno, ali u praksi baš i ne. Spora vožnja kroz Rumuniju, očekivana birokratska sporost na granici i loši ukrajinski putevi dodali su nekoliko sati na ionako nategnuta vremena tako da u hotel u Kijevu stižemo tek oko 0330.
Taj južni deo ukrajine nismo uspeli da sagledamo jer je već pala noć. I pored 4 GPS uređaja, na dva mesta smo na očajnom ruskom pitali lokalce za pravac, čisto da potvrdimo da se krećemo u pravom smeru i ljudi su bili veoma raspoloženi da pomognu. +1 za slovensku braću Rumunsku vinjetu smo platili oko 4 evra, a u Ukrajini nema putarine.
Hotel, kako se ispostavilo, i nije baš bio hotel u pravom smislu te reči ( ), ali je bar bilo jeftino...
Pred nama su bila dva dana u Ukrajini i trebalo ih je kvalitetno iskoristiti...
Da pišem dalje ili smaram?