ne znam za klipnjace ali znam sigurno da je na 1.7 hod same radilice veci za 4,8mm (prekjuce otkrio) tj 2,4mm niza GMT i 2,4 visocija DMT. e sad ako klip ne ide do vrha vec 2.4mm manje, onda mu je i manja kompresija samim tim i manja snaga ili mozda gresimdane_alfa napisao:ne moze sigurno jer je kod 1,7 duzi hod , to jest duze su klipnjacePetronija napisao:Cini mi se da ne moze radilica od 1.3 u 1.7 da ima nekih razlika ali valjda ce se javiti jos neko.
transplatacija
- alfatar
- Garaža: alfa 33 1,3dablkarb 1992
- Lokacija: visegrad bih
Post
Re: transplatacija
- Trenta Tre
- Lokacija: Beograd
Post
Re: transplatacija
Radilice iz:
33 1.3 i 1.5 su iste.
33 1.7 8v je ista kao u 1.6 8V i 1.7 16v iz 145/6
dok za 33 1.7 16v mora samo iskljucivo njena.
33 1.3 i 1.5 su iste.
33 1.7 8v je ista kao u 1.6 8V i 1.7 16v iz 145/6
dok za 33 1.7 16v mora samo iskljucivo njena.
- alfatar
- Garaža: alfa 33 1,3dablkarb 1992
- Lokacija: visegrad bih
Post
a 1.6 i 1.7 hod 72.
cini mi se da su u manualu predvidjene 4 specijale, dali bi valjalo uraditi 4-tu spec. mogu li se naci lezajevi za 4 spec
Re: transplatacija
slazem se 1.3 i 1.5 hod cini mi se 67.2Trenta Tre napisao:Radilice iz:
33 1.3 i 1.5 su iste.
33 1.7 8v je ista kao u 1.6 8V i 1.7 16v iz 145/6
dok za 33 1.7 16v mora samo iskljucivo njena.
a 1.6 i 1.7 hod 72.
cini mi se da su u manualu predvidjene 4 specijale, dali bi valjalo uraditi 4-tu spec. mogu li se naci lezajevi za 4 spec
- Nesa-Sprint
- Garaža: Sprint'90 i Laguna'06
- Lokacija: Beograd-Pinosava
Post
Re: transplatacija
Nema 4 specijale,moraces da nadjes radilicu od 1.7.Ja sam imao problema sa radilicom dva puta na sprintu 1.7.
Motor i elektriku ces lako ubaciti jer je to stari sistem ubrizgavanja i vrlo je jednostavan i pouzdan.
Menjac bi trebao (moj savet) da zamenis iz vise razloga.Kao prvo 1.7 je isuvise jak za njega i slomices ga dok trepnes jer su menjaci kod njih slaba strana.Drugo sa tim menjacem neces moci da krenes (dok bude trajao) iz mesta,jer sasvim solidno ubrzava i sa menjacem od 1.7.
Krajnju brzinu ces toliko da smanjis da ce te fice obilaziti na autoputu.
Ja sam u sprinta 1.7 stavio menjac od 1.5 i ludilo.Do trece saltam u mestu ,a krajnja brzina mi se smanjila za nekih 35-40 km/h pa ti gedaj sta ces napraviti sa menjacem od 1.3.
Rezervoar ces morati da zamenis jer i 33 1.7 kao i moj sprint 1.7 ima rezervoar sa vakumskim sistemom zbog pumpe za gorivo.Videces kad uzmes da ima "cevcice i onu kutiju" za vakum tako da bi trebao i to da zamenis.
Motor i elektriku ces lako ubaciti jer je to stari sistem ubrizgavanja i vrlo je jednostavan i pouzdan.
Menjac bi trebao (moj savet) da zamenis iz vise razloga.Kao prvo 1.7 je isuvise jak za njega i slomices ga dok trepnes jer su menjaci kod njih slaba strana.Drugo sa tim menjacem neces moci da krenes (dok bude trajao) iz mesta,jer sasvim solidno ubrzava i sa menjacem od 1.7.
Krajnju brzinu ces toliko da smanjis da ce te fice obilaziti na autoputu.
Ja sam u sprinta 1.7 stavio menjac od 1.5 i ludilo.Do trece saltam u mestu ,a krajnja brzina mi se smanjila za nekih 35-40 km/h pa ti gedaj sta ces napraviti sa menjacem od 1.3.
Rezervoar ces morati da zamenis jer i 33 1.7 kao i moj sprint 1.7 ima rezervoar sa vakumskim sistemom zbog pumpe za gorivo.Videces kad uzmes da ima "cevcice i onu kutiju" za vakum tako da bi trebao i to da zamenis.
- alfatar
- Garaža: alfa 33 1,3dablkarb 1992
- Lokacija: visegrad bih
Post
Re: transplatacija
ha jesam li brz, naci radilicu od 1.7 za 2 meseca cini mi se kao dobro prolazno vreme.
elem radilica i komp lezajevi=150 eura (hm a ceo motor koji je radio u autu 75) prezadovoljan cenom obzirom da su mi neki trazili i 200eura za samu radilicu. cim proslavim Svetog Nikolu ide montaza, i da se zahvalim za svu pomoc narocito Giski. (jedna zanimljivost: zivim u visegradu, motor kupio u Banja Luci, a ova radilica je stigla iz Negotina. u oba pravca ima cirka 400km)
elem radilica i komp lezajevi=150 eura (hm a ceo motor koji je radio u autu 75) prezadovoljan cenom obzirom da su mi neki trazili i 200eura za samu radilicu. cim proslavim Svetog Nikolu ide montaza, i da se zahvalim za svu pomoc narocito Giski. (jedna zanimljivost: zivim u visegradu, motor kupio u Banja Luci, a ova radilica je stigla iz Negotina. u oba pravca ima cirka 400km)
Post
Re: transplatacija
Ehh, alfatare...Izgleda da nas slichna sudbina zadesila...Ja danas saznao da mora radilica da se obradjuje i to na 2 specijalu (tu sam bolji ) al cene delova su strashno skupe.
I ja isto slavim sv Nikolu pa sam takodje planirao odmah posle njega da sklopim alficu. pozdrav i unapred srecna slava i da sredimo shto pre nashe mahine
I ja isto slavim sv Nikolu pa sam takodje planirao odmah posle njega da sklopim alficu. pozdrav i unapred srecna slava i da sredimo shto pre nashe mahine
- StefanMih
- Garaža: 156 JTD, 33 Racer, Panda 750
- Lokacija: Podgorica
Post
Re: transplatacija
Nisam prochitao cijelu temu pa se izvinjavam ako nisam u toku, da li je rjesheno pitanje itd....
Shto se tiche 1.3 -> 1.7 u principu sve je moguce iskombinovati...radilica i klipnjache u 1.3 imaju najmanji hod (~67mm) a u 1.7 najveci (72mm), pa onda rachunaj...ako stavish od 1.3 s 87 klipovima(od 1.7) dobicesh ~1600ccm ali ce taj motor biti "zhivlji" zbog kratkog hoda klipa a ako stavish od 1.7 dobicesh 1700 i neshto ccm....
Da li pri obradi radilice radite i nitriranje ? Fabricki je na radilici uradjen taj proces, ne znam odakle vam to iz manuala....jasno pishe:
"Due to the nitriding treatment the crankshaft has been subjected to, no grinding operations are possible"
Shto se tiche 1.3 -> 1.7 u principu sve je moguce iskombinovati...radilica i klipnjache u 1.3 imaju najmanji hod (~67mm) a u 1.7 najveci (72mm), pa onda rachunaj...ako stavish od 1.3 s 87 klipovima(od 1.7) dobicesh ~1600ccm ali ce taj motor biti "zhivlji" zbog kratkog hoda klipa a ako stavish od 1.7 dobicesh 1700 i neshto ccm....
Da li pri obradi radilice radite i nitriranje ? Fabricki je na radilici uradjen taj proces, ne znam odakle vam to iz manuala....jasno pishe:
"Due to the nitriding treatment the crankshaft has been subjected to, no grinding operations are possible"
- alfatar
- Garaža: alfa 33 1,3dablkarb 1992
- Lokacija: visegrad bih
Post
bilo kako bilo dobio sam radilicu sveze obradjena na 2 spec i lezajeve i samo da otopli ide skockavanje masine
Re: transplatacija
slazem se sa svim a pitanje nisam skonto? a nitriranje se cini mi se odnosi samo na 16v i posle toga nema obrade. a obicne "po manualu" mogu i na 4.tu spec imaju podaci ali u praksi to niko neradi neznam zasto.StefanMih napisao:Nisam prochitao cijelu temu pa se izvinjavam ako nisam u toku, da li je rjesheno pitanje itd....
Shto se tiche 1.3 -> 1.7 u principu sve je moguce iskombinovati...radilica i klipnjache u 1.3 imaju najmanji hod (~67mm) a u 1.7 najveci (72mm), pa onda rachunaj...ako stavish od 1.3 s 87 klipovima(od 1.7) dobicesh ~1600ccm ali ce taj motor biti "zhivlji" zbog kratkog hoda klipa a ako stavish od 1.7 dobicesh 1700 i neshto ccm....
Da li pri obradi radilice radite i nitriranje ? Fabricki je na radilici uradjen taj proces, ne znam odakle vam to iz manuala....jasno pishe:
"Due to the nitriding treatment the crankshaft has been subjected to, no grinding operations are possible"
bilo kako bilo dobio sam radilicu sveze obradjena na 2 spec i lezajeve i samo da otopli ide skockavanje masine
- delic
- Garaža: 156 SS
- Lokacija: BBR
- Lokacija: BGD
Post
Re: transplatacija
Ima cetvrta specijala ali mislim da je za alfu sud ili je cak za 1.7 ja sam radio na mojoj 33 1.7 16v samo kod 16v moras da izbusis lezece lezajeve za hladj.klipova.Proveri prvo kod prodavaca za lezajeve i dimenzije kolena na koje se obradju.
- delic
- Garaža: 156 SS
- Lokacija: BBR
- Lokacija: BGD
Post
Re: transplatacija
Sto se tice menjaca na 33-kama mislim da su svi isti (odnosi izmedju brzina) razlika je u diferencijalu 1.3 koliko me sluzi secanje ima 9/11 odnos a 1.7 i 1.5 9/13 a i diferencijal mozes da zamenis bez skidanja menjaca.Sto se sinhrona tice od prve do pete su isti i odgovaraju od z-101 stari tip za 1 i 2 brz.(menjac 13/53)
- alfatar
- Garaža: alfa 33 1,3dablkarb 1992
- Lokacija: visegrad bih
Post
Re: transplatacija
de mi molim te pojasni ovo za busenje "lezecih" lezajeva zbog hladjenja klipova, ne kapiramdelic napisao:Ima cetvrta specijala ali mislim da je za alfu sud ili je cak za 1.7 ja sam radio na mojoj 33 1.7 16v samo kod 16v moras da izbusis lezece lezajeve za hladj.klipova.Proveri prvo kod prodavaca za lezajeve i dimenzije kolena na koje se obradju.
- delic
- Garaža: 156 SS
- Lokacija: BBR
- Lokacija: BGD
Post
Re: transplatacija
1.7 16v ima samo dve specijale tako da kad obradjues na 3 ili 4-tu ne mozes da koristisoriginalne lezajeve nego idu od 1.7 8v ili sud.
16v na prvoj i drugoj konzoli lezecih lezajeva ima dizne(kao za karburator)koje su profilisanog precnika i usmerene su ka klipovima na jednoj strani motora(nisam sad siguran tacno da li ka 1 i 3 ili 2 i 4 klipu) i njihov zadatak je da prskaju ulje u klipove i tako hlade celo klipa a posto je bokser klip koji dobije ulje dok se krece ga GMT baca ga na suprotni klip dok se krece ka DMT.Da bi ulje stiglo do pomenutih brizgaljki mora da prodje kroz lezaj tako da na centralnom delu lezaja (u kanalu) izbusis rupu na mestu gde je otvor na kozoli i problem resen.
16v na prvoj i drugoj konzoli lezecih lezajeva ima dizne(kao za karburator)koje su profilisanog precnika i usmerene su ka klipovima na jednoj strani motora(nisam sad siguran tacno da li ka 1 i 3 ili 2 i 4 klipu) i njihov zadatak je da prskaju ulje u klipove i tako hlade celo klipa a posto je bokser klip koji dobije ulje dok se krece ga GMT baca ga na suprotni klip dok se krece ka DMT.Da bi ulje stiglo do pomenutih brizgaljki mora da prodje kroz lezaj tako da na centralnom delu lezaja (u kanalu) izbusis rupu na mestu gde je otvor na kozoli i problem resen.
- StefanMih
- Garaža: 156 JTD, 33 Racer, Panda 750
- Lokacija: Podgorica
- StefanMih
- Garaža: 156 JTD, 33 Racer, Panda 750
- Lokacija: Podgorica
Post
Re: transplatacija
Sad je valjda jasno
Na "drzhachu" lezhaja se vidi kanalcic i rupica koja vodi do brizgaljke na drugoj strani...Da bi dotle doshlo ulje mora proci kroz lezhaj, zato je na istom rupica koja se vidi na prvoj slici....
Shto se tiche obrade...imam orig manual od 145 8V i pishe jasno shta sam gore napisao...Kako god, meni je svejedno, radilica mi je i dalje u fabrichkim std tolerancijama tako da cu samo promjeniti lezhajeve, staviti nove std dimenzija...
Na "drzhachu" lezhaja se vidi kanalcic i rupica koja vodi do brizgaljke na drugoj strani...Da bi dotle doshlo ulje mora proci kroz lezhaj, zato je na istom rupica koja se vidi na prvoj slici....
Shto se tiche obrade...imam orig manual od 145 8V i pishe jasno shta sam gore napisao...Kako god, meni je svejedno, radilica mi je i dalje u fabrichkim std tolerancijama tako da cu samo promjeniti lezhajeve, staviti nove std dimenzija...
- alfatar
- Garaža: alfa 33 1,3dablkarb 1992
- Lokacija: visegrad bih
Post
Re: transplatacija
ukapiro samStefanMih napisao:Sad je valjda jasno
Na "drzhachu" lezhaja se vidi kanalcic i rupica koja vodi do brizgaljke na drugoj strani...Da bi dotle doshlo ulje mora proci kroz lezhaj, zato je na istom rupica koja se vidi na prvoj slici....
Shto se tiche obrade...imam orig manual od 145 8V i pishe jasno shta sam gore napisao...Kako god, meni je svejedno, radilica mi je i dalje u fabrichkim std tolerancijama tako da cu samo promjeniti lezhajeve, staviti nove std dimenzija...
- alfatar
- Garaža: alfa 33 1,3dablkarb 1992
- Lokacija: visegrad bih
Post
Re: transplatacija
e ljudi blizi se pakovanje masine, jos da kupim zupcaste i ide montaza. recite mi za ,,check control,, ona dzika iznad pepeljare za sta sluzi i moze li bez nje jer je nemam. ako moze neko da je slika u krupnom planu i postavi da vidim sta ima na njoj
-
ma
- Drug Član
Post
Re: transplatacija
Ima 4.-te.Ja bio naručio std leteće i ležeće za 16V a bili mi stigli 4-ta specijala,greškom.Nesa-Sprint napisao:Nema 4 specijale,moraces da nadjes radilicu od 1.7.Ja sam imao problema sa radilicom dva puta na sprintu 1.7.
- alfatar
- Garaža: alfa 33 1,3dablkarb 1992
- Lokacija: visegrad bih
Post
Re: transplatacija
da i ja osvezim temu. 1.3 motor prolupo, osto bez ulja jbg. pa sam sklopio ovaj sa predhodnih slika 1.7 i ubacio ali sam ostavio karburatore. e sad auto ide ko lud, razlika u odnosu na stari evidentna, zvuk- kosa se dize na glavi.
e sad problem. hladan i sve do 70stepeni vergla dobro ali cim ppostigne radnu temp nemoze da vergla
e sad problem. hladan i sve do 70stepeni vergla dobro ali cim ppostigne radnu temp nemoze da vergla
- lalicspecial
- Garaža: alfa 33 1.4ie
alfa 33 1.7ie ostale alfe u rashodu ne racunam
alfa 156 1.8 ts - Lokacija: svilajnac
- Lokacija: svilajnac
Post
Re: transplatacija
Ako je sve odradjeno kako treba pri sklapanju i obradi motora moguce je tacka paljenja!To se desilo mom komsiji na citroenu 1.3 ds boxer dok nije pronasao sta je patio se od muke!Kada se zagreje ne moze da zavergla samo na 24v kada se spoji pomerio mu tacku paljenja i gotovo..reseno!
- alfatar
- Garaža: alfa 33 1,3dablkarb 1992
- Lokacija: visegrad bih
Post
Re: transplatacija
pomero paljenje ali nista nema boga da zavergla. dvojica mahanicara kazu da lezajevi stezu radilicu jer su najverovatnije knapirali bez tolerancije. kad se ugreje nemogu da okrenem radilicu preko remenica.
molim poznavaoce za savet sto pre, nemogu bez auta. kontam sutra vaditi motor opet.
radilica je obradjena navodno na 2 spec i dobio sam lezajeve za 2 spec uz nju. ako neko ima dimenzije za specijale radilice nek mi posalje pa da proverim
molim poznavaoce za savet sto pre, nemogu bez auta. kontam sutra vaditi motor opet.
radilica je obradjena navodno na 2 spec i dobio sam lezajeve za 2 spec uz nju. ako neko ima dimenzije za specijale radilice nek mi posalje pa da proverim
- lalicspecial
- Garaža: alfa 33 1.4ie
alfa 33 1.7ie ostale alfe u rashodu ne racunam
alfa 156 1.8 ts - Lokacija: svilajnac
- Lokacija: svilajnac
Post
Re: transplatacija
Verovatno su u pravu a kako to da se desi ako ti je radio mehanicar??Sasvim je verovatno da je to problem a ako si dobio lezajeve 2 spec. onda ti je u pitanju obrada.Sigurno ces morati na obradu ponovo ako je takvo stanje!Ako su lezajevi odredjene dimenzije imas samo za 3 spec. valjda se razlikuju mere za 0.25 ili 0.30 koliko se secam kada sam ja uzimao..
- alfatar
- Garaža: alfa 33 1,3dablkarb 1992
- Lokacija: visegrad bih
Post
Re: transplatacija
koja je oznaka lezajeva za 2 specijalu? ove sto sam dobio uz radilicu imaju oznaku "20 Fm" a strugar je merio radilicu i kaze da je na drugoj specijali. e sad strugaru verujem a mehanicaru kog sam pito za lezajeve dali su to ti pravi ne bas 100%. znaci radilica obradjena na 2 spec i lezajevi 20 Fm i motor kad se ugreje nemoze da vergla. btw danas sam ga izvadio opet napolje i sad cekam drugog mehanicara da vidi sta se desilo sa radilicom i lezajevima, nadam se da nisam ostetio radilicu jer sam je vozio oko 100 km
- alfa-u-srcu
- Garaža: -
- Alfa Romeo Giulietta Turbo Benzina
-Alfa Romeo 159 TI JTS
-Alfa Romeo 159 JTDm
-Alfa Romeo 33 Boxer Imola Rosso
-BMW E30 coupe Brilliantrot - Lokacija: Lipovica
Post
Re: transplatacija
Kolika je igranka da se iz 33 izvadi 1.4 ie a ubaci 1.7 16v? Mislim na menjac, elektroniku i ostalo?
Rodjen da ne uspem, pa se zato duplo trudim
- lalicspecial
- Garaža: alfa 33 1.4ie
alfa 33 1.7ie ostale alfe u rashodu ne racunam
alfa 156 1.8 ts - Lokacija: svilajnac
- Lokacija: svilajnac
Post
Re: transplatacija
Pa kao i svaki drugi bokser!Samo da ostavis tvoju elektroniku i kompjuter.Prebacis 16v i razlika je za sajlu gasa,sve ostalo se uklapa!Naravno kablovi su malo duzi i jos mozda neka sitnica,nista krupno!Posto skoro svi voze na gasu verovatno ces i ti nece ti biti veliki problem oko razlike u ponasanju motora..mislim na elektroniku za ubrizgavanje goriva.Nece bas ici kao sa originalom ali nije tako ni lose..
- alfa-u-srcu
- Garaža: -
- Alfa Romeo Giulietta Turbo Benzina
-Alfa Romeo 159 TI JTS
-Alfa Romeo 159 JTDm
-Alfa Romeo 33 Boxer Imola Rosso
-BMW E30 coupe Brilliantrot - Lokacija: Lipovica
Post
Re: transplatacija
Hvala puno na odgovoru, to mi je bilo bitno
Rodjen da ne uspem, pa se zato duplo trudim