Stranica 29 od 31

Re: Milioniti put.. koje ulje

Poslato: Uto Dec 17, 2019 7:48 am
od popovicvl
Drugar je uvoznik Pennasol ulja za Srbiju, ono što su ga naterali kao uvoznika da sa 10 skine rok na 5, pa sad na 2 godine. Isto ulje.

Ulje može da ubije vlaga, kiseonik (oksidacija) do nekle i UV zračenje. Ako je spakovano u neotvorenoj kanti, u garaži ili magacinu, rok mu je +beskonačno.

Pa med ima rok trajanja 100 godina, možda i 1000.

Re: Milioniti put.. koje ulje

Poslato: Uto Dec 17, 2019 9:20 am
od gpendula
Možda je u ovoj rečenici sa Total-ovog sajta razlog zbog kog imaju rok trajanja:
You cannot redissolve the deposits by simply shaking the container
https://www.lubricants.total.com/does-motor-oil-expire

Verujem da moderna ulja imaju aditive i sl. koja nisu imala ulja pre koju deceniju pa im se i način upotrebe menja. Možda je to ovo sa Q8 sajta:
Additives: The presence of anti-rust and anti-oxidants increases shelf life, while EP-additives decrease shelf life
Thickener: The presence of the thickener in grease can increase the degradation rate, limiting shelf life.
https://www.q8oils.com/othernews/lubricant-shelf-life

A možda je i ideja da se kupuju stalno nova, "sveža" ulja pa da im je sve ovo marketing. Ja, iz svog nekog tripa, ne bih sipao u svoj auto ulje preko dve godine staro ako imam izbor.

Re: Milioniti put.. koje ulje

Poslato: Uto Dec 17, 2019 11:20 am
od popovicvl
Seru.

Re: Milioniti put.. koje ulje

Poslato: Uto Dec 17, 2019 11:23 am
od gpendula
A vala i to što kažeš. hahaha hahaha hahaha

Re: Milioniti put.. koje ulje

Poslato: Ned Jan 12, 2020 10:48 am
od Zika
Dobar i zanimljiv test

[video][/video]

[video][/video]

Re: Milioniti put.. koje ulje

Poslato: Pet Apr 17, 2020 7:15 pm
od sasami
Imam potrošnju oko 1.5l na 10-12k km, u pitanju je 1.9jtd 8v, kako vidim masno je oko turbine odozdo i pomalo na menjaču/karteru. Nikad ni jedna kap ispod auta makar stajao 3 dana na najvećem suncu, predpostavljam da vlaži na turbini, na auspuhu sve normalno zadini pomalo jedino ako naglao dam gas u drugoj/trećoj....

Zadnje 5-6 zamene su bile motul xcess 8100 5-40, pa se pitam vredi li sipati nešto drugo, gušće možda se smanji potrošnja ulja, zime nisu kao što su nekad bile pa bi i neka 10-40 polusintetika odgovarala....

Nisam stipsa i znam da tih 2-3000din godišnje zbog jeftinijeg ulja ništa ne znače nego eto čisto bih da probam nešto drugo...

Imam priliku da kupim nisotec 5w40 5l za neke smešne pare ispod 2000din a i ovaj TOTAL QUARTZ 9000 5W40 je oko 2500din.

Ako imate iskustva sa uljima oko 500-600din po litru a da su solidna za jtd voleo bih da čujem...

Re: Milioniti put.. koje ulje

Poslato: Pet Apr 17, 2020 8:15 pm
od MiloshBg
Total zaobidji, na 156 mi prozvizdala turbina na prvom jacem gasu sa tim uljem.

Re: Milioniti put.. koje ulje

Poslato: Pet Apr 17, 2020 8:19 pm
od sasami
Mozda klasicno selenia turbo dizel 10w40 nije lose resenje, duplo je jeftinije od motula.

Re: Milioniti put.. koje ulje

Poslato: Pet Apr 17, 2020 8:36 pm
od milosnbgd
Ja sipam u svoj Elf ulja iz Profaca koji su distributer i prvi uvoznik za isto i 100% nisu fals i kopije...
Za 8v ragu i moje potrebe vrsi posao. Takodje, matori sipa u Mercedesa vec preko 10 god (auto ima preko 400.000km) i apsolutno se nista nije desilo.


https://www.profaco.rs/proizvodi/putnic ... icka-ulja/

Re: Milioniti put.. koje ulje

Poslato: Sub Apr 18, 2020 7:00 am
od interceptor
MiloshBg napisao:Total zaobidji, na 156 mi prozvizdala turbina na prvom jacem gasu sa tim uljem.
Ja ga koristim zadnjih 30-40kkm i nikakvih problema...u drugom benzincu isto Total 3-4 menjanja.Tebi bi verovatno prozviždala turbina bilo šta da si sipao.

Re: Milioniti put.. koje ulje

Poslato: Sub Apr 18, 2020 7:13 am
od MiloshBg
Tako se namestilo mozda. Uvek je sipana Selenia WR, a taj jedan jedini put, na savet drugara, sipao drugo ulje - total i bukvalno na prvom gasu je prozvizdala.

Re: Milioniti put.. koje ulje

Poslato: Sub Apr 18, 2020 7:47 am
od sasami
Videću još, ne žurim puno, 8-9k km sam prešo na Motulu za godinu dana, tako da će još koji mesec da bude to ulje... Ako isprane situacija i ide se na more, obavezno pred more menjam...

Re: Milioniti put.. koje ulje

Poslato: Pon Apr 20, 2020 8:48 pm
od Zika
10W su lošija ulja u odnosu na 5W , ja bi išao uvek na kvalitetniju osnovu.
Probaj ovu pravu sintetiku i dalje je u Slodesu 5 litar 1760 din, Petronas Syntium 7000 0W40. Ulje je vrhunsko i po parametrima pre 5W nego 0W.

Re: Milioniti put.. koje ulje

Poslato: Uto Apr 21, 2020 7:21 am
od Andrej
Kakve veze gradacija ima sa kvalitetom ulja? Je l' to znači da je npr 10/60 ili 15/50 300v lošije ulje od npr. Eneos 0/30? Nisam razumeo odakle taj zaključak...
Ulje je ili mineralno ili sintetičko, od aditiva i baze zavisi kvalitet, ne od gradacije ulja. Gradaciju treba birati isključivo i jedino po tolerancijama i konstrukciji motora, potom po načinu eksploatacije. Za visoko-opterećene motore idu ulja koja imaju više temperature funkcionisanja tj. 'razbijanja' (npr. 10/60 racing ulja). Za automobile u hladnim klimama idu ulja niže gustine (npr 5/30). Za potrošene motore i veće tolerancije mehaničke gušća ulja (npr 10/40), itd.

Re: Milioniti put.. koje ulje

Poslato: Uto Apr 21, 2020 8:01 am
od alonso14
U narodu je prihvaceno da su 10w polu sinteticka a 5w '' full sintetika'' . Sto negde i jeste istina, i npr jedan Total 5w40 ima bolja svojstva od Total 10w40.
Drugo su esteri, 100% sint itd, nije uporedivo cenom, a ni svrhom za konverzaciju iznad.

Re: Milioniti put.. koje ulje

Poslato: Uto Apr 21, 2020 9:25 am
od Andrej
Poenta je da gradacija nije obavezno u skladu sa kvalitetom ulja. "Tanje" gradacije su bolja ulja nacelno, jer su bolje rafinisana da bi mogla da rade svoj posao pri toj gradaciji, ali ne znaci da je to pravilo o kvalitetu. Sipati 5w/30 u motor koji je u optimalnoj radnoj temp. tolerancijama na lezajevima predvidjen za npr 15w/40 ce rezultovati smanjenim pritiskom ulja i potencijalno vecim habanjem usled 'tanjeg' filma ulja na relaciji radilica/lezajevi a i klip/cilindar. Zato gusce ulje ide u motore sa vecom kilometrazom, ne bi li kompezovalo potrosenost svojom gustinom i pravilo adekvatan zastitni sloj izmedju metalnih povrsina.

Re: Milioniti put.. koje ulje

Poslato: Uto Apr 21, 2020 9:46 am
od Zika
Sve to OK za hladan motor ali isprati kvalitet ulja kada se ugreje.
Drugo teško je naći sintetiku da u sebi ima Estre ili PAO sve su 99% HC mineralna ulja.

Re: Milioniti put.. koje ulje

Poslato: Uto Apr 21, 2020 10:21 am
od Andrej
Motul je ester based ulje i ista koristim godinama. Grejao sam ulje na 150c na stazi vise puta, imam hladnjak ulja na jednom autu, na drugom nemam. Jedno dve godine sam se igrao sa raznim gradacijama i proizvodjacima dok nisam skontao sta najbolje 'radi' za moje potrebe. 15k km uglavnom voznje na stazi, sa saltanjem na 8300rpm-a, kroz nekoliko godina eksploatacije, motor rasturen pre dve godine, klipovi kao novi i vraceni u isti. Koriscen iskljcivo Motul (8100 10/60 i 300v 15/50). Sve gradacije ispod 50 su pokazivale ocigledan pad pritiska ulja, na leru narocito.
U svim rezimima voznje i trosenja uvek pracen pritisak ulja i temperatura paralelno, tako da sam apsolutno svestan kako se ponasaju koja ulja i gradacije, zato i pisem sve ono gore, jer je to sigurno cinjenicno stanje. Samo da neko ne shvati plasticno da je 5w ulje uvek bolje od 10w ulja i slicno, tematika je dosta dublja od poredjenja brojki.

Re: Milioniti put.. koje ulje

Poslato: Uto Apr 21, 2020 11:30 am
od alonso14
Prica o Totalu od 500din, i jtd , a ti navalio o ester core i stazi.. aman..

Re: Milioniti put.. koje ulje

Poslato: Uto Apr 21, 2020 11:51 am
od Andrej
Pa bas zato, ne mozes da kazes nekome sipaj 5w u svoj JTD sa 300k km, jer je bolji od 10w i kosta 1750din 4L i da to bude pravilo... aman. Svaki SUS motor ima iste osnove funkcionisanja i ulje uvek sluzi za jednu stvari - optimalno podmazivanje. Staza, selo, ulica.

Najlakse je kupovati jefitno ulje i menjati na 5k km i tu nema greske, svako ce da odradi posao za toliko.

Re: Milioniti put.. koje ulje

Poslato: Pet Apr 24, 2020 4:03 pm
od veljko1
Andrej, kako to misliš za ulja, gušće ulje u motor koji je puno prešao, pa da bolje zaptiva... šta bre?, ajd odluči , jel zaptiva ili podmazuje? Ko još premerava luft u ležajevima i onda odlučuje koju gradaciju da stavi?
Da bi znao kako se koje ulje ponaša u nekim uslovima, praćenje pritiska ulja i temperature istog, ne odražava kvalitet ulja, već prvobitno stanje motora. Da bi to saznao, morao bi da ulje pošalješ na ispitivanje, i time bi uglavnom saznao stanje motora.
Menjanje jeftinog ulja na 5000km, je tako paušalno izrečeno da nemam komentar...

Re: Milioniti put.. koje ulje

Poslato: Pet Apr 24, 2020 4:32 pm
od sasami
Razumno gledano najkvalitetnije ulje ima smisla sipati u nov auto ili neki koji je ispod 100k km, za 95% nas koji vozimo auta sa 250-500k km najbolje je neka srednja klasa, 700-800din po litru, najjeftinija ulja svakako je rizik sipati i nadati se da ce motor da izdrzi duze vreme.

Re: Milioniti put.. koje ulje

Poslato: Pet Apr 24, 2020 4:36 pm
od Andrej
Ko je pominjao zaptivanje? Ja pricam o gustini ulja pri radnoj temperaturi i filmu koji pravi izmedju lezajeva i radilice. Nemoj izvrtati ono sto pisem. Ko pravi motor, zna koja je tolerancija na lezajevima i shodno tome bira ulje koje ce koristiti. Ako je fabricki motor, onda fabrika preporucuje gradaciju, ako pravis sam, onda sam i biras.

Ne slazem se da pritisak ne odrazava kvalitet ulja, kada ulje provrti dovoljno ciklusa grejanja i hladjenja i ako se pritom koristi u granicnim temperaturama (zato i pratimo istu), pritisak ulja nije vise optimalan kao sa svezim uljem. Sto vise ciklusa i maltretiranja ulje trpi, to je kvalitetnije, namece se.

Menjanje jeftinog ulja je spomenuto u kontekstu 500din i JTD motora, sto fakat i jeste bolje nego voziti 30% skuplje ulje 20k km. Problem je sto ja gledam iz svog ugla koji nema isti default pristup kao kod tebe, verovatno, pa onda je zakljucak slobodan. Polazim uvek od novog ili motora u fabrickom stanju, jer ako je potrosen, nema tog ulja koje ce biti dovoljno dobro.

Re: Milioniti put.. koje ulje

Poslato: Pet Apr 24, 2020 6:47 pm
od veljko1
Andrej napisao: Zato gusce ulje ide u motore sa vecom kilometrazom, ne bi li kompezovalo potrosenost svojom gustinom i pravilo adekvatan zastitni sloj izmedju metalnih povrsina.
Na ovo sam mislio.

Što se tiče pritiska ulja i temperature, i praćenje istog preko indikatora, nisu pokazatelj kvaliteta ulja bez laboratorijske analize. Samo promatranje kazaljke govori samo koja je temperatura ili pritisak u datom momentu i ukazuje na eventualni problem sa motorom. Kvalitet ulja se uglavnom prepoznaje čitanjem etikete na ambalaži. Ukratko, jel.
Današnja ulja imaju i deterdžentska svojstva, tako da zamena ulja na 5000km, umesto na predviđenih (ukoliko je preporuka proizvođača) 20.000 km, nema smisla. Ne bi se postigla namena.
Inače, u svaki motor ide novo ulje sa zahtevanim kvalitetom , gradacijom, od strane proizvođača.
Pričam o ulju istog nivoa kvaliteta. A ne npr. 10w40 API SJ ,sa 10w40API SF

Re: Milioniti put.. koje ulje

Poslato: Sub Apr 25, 2020 2:55 pm
od Zika