Stranica 4 od 8

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Sre Dec 28, 2011 12:24 pm
od wanja156
Pittatore napisao:Takozvani EXUP Sistem ;)
E baš to! :thumbsup:
Ja nisam mogao da se setim pa nisam hteo da lupim. :drink

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Pet Dec 30, 2011 8:13 am
od ljube-kugla
Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Čet Jan 05, 2012 11:12 pm
od ljube-kugla
ne mogu sad da nadjem ko je pitao za remus auspuh

... re=related

... re=related

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Uto Apr 24, 2012 9:32 pm
od edin
@ljube
malo sam se kasno ukljucio u temun ali zanima me onaj ventil koji je na slikam lupin GTI, u kratkim crtama cemu tacno sluzi, mislim da sam slusao o tome i gde i kako, i da li moze a se instalira na 156 2.0 TS, i ima li svrhe.
Hvala unapred svima koji nesto vise znaju :wave:
:arflag :arflag :arflag

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Pet Apr 27, 2012 7:39 am
od ljube-kugla
to je da kad hoces da se vozas,zatvoris klapnu i on samo susti radi kao duh,a kad hoces da divljas onda se otvori klapna i duva kroz slobodnu cev i naravno ide bolje u obrtajima jer nema sta da ga prigusuje

kod nas to jedino radi Pirke,zvao sma ga pre neki dan i za 75-icu bi lonac sa klapnom bio oko 100e

ja pravio nesto experimentalno i sve radi al ne menja zvuk,jos sam provukao i instalaciju za motoric centralne i prekidac otvori-zatvori

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Pet Apr 27, 2012 8:09 am
od Dora
Na atmo motoru ova inovacija će proizvesti loš učinak za snagu a možda dobar za zvuk.

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Pet Apr 27, 2012 8:35 am
od mali radojica
ne znam za ovaj sistem u loncu ali na motociklima se nešto slično koristi već 23 godine. ventil se nalazi na mestu gde se grane spajaj u jednu cev, a pre lonca. ima step motor koji je povezan na cdi i u zavisnosti od broja obrtaja step motor otvara ventil. cilj: povećanje obrtnog momenta na niskim i srednjim obrtajima. ja sam probao vez tog ventila i razlika je ogromna.

verujem da kad bi neko hteo ozbilno da se time pozabavi mogao bi da napravi sistem koji bi radio i na kolima.

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Pet Apr 27, 2012 9:02 am
od speedhunter
Na motociklima je druga prica potpuno,samo yamahin exup radi ubrzavanje iduvnih gasova tj poboljsavanje obrtnog momenta na manjim obrtajima,suzuki i honda imaju klapnu ali na kraju auspuha i sluzi samo da smanji buku...
ovakav sistem sa lonceo i nekaom baypass cevi ima ferarri f430 npr,samo zbog buke...

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Pet Apr 27, 2012 9:05 am
od edin
Hvala svima na savetima, pozz
Je li ima neki kontakat za tog Pirketa, moze i na PM

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Pet Apr 27, 2012 9:08 am
od sibin
koliko se ja razumem u materiju atmo motri dobijaju uglavnom zvuk. ja imam remus i cak bih rekao (subjektivan osecaj) da slabije vuce na nizim obrtajima nego ranije. jedino sto se dere pa se covek lako prevari da vozi nesto sa barem duplo vecim motorom. najveci dobitci su na turbo benzincima i onima koji trose raletov plin :D

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Pet Apr 27, 2012 9:14 am
od mali radojica
da, moja priča se odnosi na yamahu i 5-ventilske motore. kad su novi motori u pitanju celu priču komplikuju razne norme o izduvnim gasovima i buci. ali stvar je da taj koncept daje rezultate ako se uradi kako treba.

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Pet Apr 27, 2012 9:20 am
od Dora
Subjektivan osećaj ti je pravi, ne varaš se samo bez dina to ćeš teško dokazati nekom ko je platio mnogo para da mu sad auto ide gore a ide, samo se dere za sve pare.

Pravilo broj jedna i nema dva, ako se radi zadnja strana mora se raditi i prednja strana inače je kontra efekat.

Turbina je već prepreka za motor i tu je konstantna, sve iza nje je smetnja i odmaže, zato tu pomaže ako nema ništa samo cevka.
Uprošteno, Atmo ima pritisak u izduvu koji odgovara potpritisku u usisu, to su timovi stručnajka pokušali da dovedu u najbolju meru a onda dodje neko i napravi cevku od izduva i slejbe ceo tim...

@Mali Radojica
To za motor je opet ceo tim proračunvao i 99% sam siguran da ima promenu usisa kad to uradi ili promenu bregaste. I to radi u odredjenom režimu rada motora kad je korisno.

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Pet Apr 27, 2012 9:43 am
od mali radojica
Dora napisao: @Mali Radojica
To za motor je opet ceo tim proračunvao i 99% sam siguran da ima promenu usisa kad to uradi ili promenu bregaste. I to radi u odredjenom režimu rada motora kad je korisno.
nema ništa na usisu ili bregastim, to su konstante kod npr mog motora gde je to prvi put napravljeno, ima samo air box koji uvek obezbeđuje dovoljnu količinu vazduha. na primer kod novvijih R6 na usisu su levkovi promenjive dužine isto od zavisnosti od obrtaja, niži obrtaji - duži usisni levkovi i obrnuto jer je taj motor mrtav ispod 10000 obrtaja. naravno potpuno si u pravu da je sve to usklađeno i projektovano da zajedno radi. kad se nešto naknadno stavlja onda je to sve druga priča, i daleko je od toga "samo ubaciš klapnu - zadnji lonac - k&n ili bilo šta drugo" i odmah si dobio xy konja.

ali da ne teroretišem više i idem u off šta bi bilo kad bi bilo. :D

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Pet Apr 27, 2012 5:50 pm
od ljube-kugla
edin napisao:Hvala svima na savetima, pozz
Je li ima neki kontakat za tog Pirketa, moze i na PM
ma samo kucas pirke auspusi i naci ces sve podatke sto te interesuju

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Pet Apr 27, 2012 7:03 pm
od kilson
Bolje uloziti taj novac u nesto realno nego li u nekakvu klapnu koja ce prdeti po putu... :)

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Pon Feb 17, 2014 5:06 pm
od testera
Da priiupitam ovde :)

Alfa 159 2.0 jtdm, zadnji lonac je pri kraju, odnosno spoljni lim je ododzdo propao, unutrašnji čini mi se da drži još uvek. Hoću da ga menjam, zvao sve moguće i niko nema original ili neku zamenu baš za taj model i motor. Kod pirketa našao polovan sa Alfe 1,9, kaže u odličnom stanju, Ljuba kaže da navratim i pogledamo da pokuša nešto da se ubaci, ali kataloški ga ne radi niko. Razmišljao sam i da ubacim dva lonca nazad od 159 2.4, bilo bi u svakom slučaju lepše, ali i skuplje i nisam siguran kako bi se odrazilo na performanse.
Alfa ima DPF(najverovatnije će da se skida) koji je kod motora i do zadnjeg lonca više ništa. Želim da zadržim prigušenje koje sada ima.

Ako već moram da menjam šta da stavim i ko to radi u Beogradu. Na šta obratiti pažnju, ne želim da zviždi, ne želim sportski, samo da obavlja funkciju, ne guši više nego što treba i eventualno neki lep završetak. :)

@Kilson

U nekoj temi sam video da tvoj drugar radi jako lepe lonce, interesuje me da li bi to pilo vodu kod ovog motora i da li je još uvek aktuelno?

Hvala

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Pon Feb 17, 2014 6:09 pm
od dusanGT
Može da se otvori stari, iskopira kao "template", pa napravi novi po uzoru na njega, što će verovatno da bude povoljnije i lepše nego novi:
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... -JTDM.html

Inače, dva lonca prigušuju više... i zvuk i protok...

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Pon Feb 17, 2014 7:11 pm
od testera
Povoljnije sigurno, 200+ evra za lonac. Dođe vreme da i auspuh gledaš kada kupuješ auto. :)
Pravu kopiju teško da može neko da uradi jer je ovakvog oblika, ali otići ću kod Ljube, on je jedini izrazio spremnost da pogleda šta može da se uradi. Ovaj od 1.9 na oko se dosta razlikuje, verujem da i unutra ima dosta razlike.
Znači 2.4 varijanta otpada, nju sam imao oba lonca sa montažom za ove novce koliko košta original.
Hvala Dušane

Nije mi jasno kako je samo propao taj lonac, auto je kraj 2009, originalnih 90.000km, ceo trap bez korozije i u originalu, čak ni cevi auspuha nisu loše, samo lonac propast, velika rupa na dnu...

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Pon Feb 17, 2014 7:14 pm
od Falcon037
Moguće da ga je tresnula neka kamendžura i napravila oštećenje, a posle je so i vlaga odradila svoje.

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Pon Feb 17, 2014 7:31 pm
od dusanGT
Utešno (za one koji ne vole buku) je da se turbo-dizel ne čuje mnogo glasno, čak i bez zadnjeg lonca. Prošle godine je zadnji lonac (na bivšoj 147ci, protočni, made by Bata SA, 2008) zamenjen prohromskim, pa se, zbog zauzetosti majstora, vozilo dan-dva bez ikakvog lonca. Razlika - skoro nikakva.
Naravno, fabrički zadnji lonac ima bitnu ulogu u smanjenju niskofrekventne buke, pa nije realno poređenje sa bilo kojim protočnim.

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Pon Feb 17, 2014 7:54 pm
od Alex V6
Dizelu je bitan protok, sto manje prepreka - to bolje.
Stavi 2.4 lonce i uzivaj. Lepse ce da izgleda, a nikave razlike u zvuku nece biti. Dva odvojena lonca samo imaju bolji protok nego jedan.

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Pon Feb 17, 2014 8:15 pm
od G0XY
testera napisao: Nije mi jasno kako je samo propao taj lonac, auto je kraj 2009, originalnih 90.000km, ceo trap bez korozije i u originalu, čak ni cevi auspuha nisu loše, samo lonac propast, velika rupa na dnu...
Najverovatnije je da je bio u dodiru sa travom.Par meseci ako se parkira na terenu gde ima makar malo trave i ako trava dodiruje lonac,ima da ode kao da je od keksa.
Meni se to desilo na 145-ci.Kada sam je kupio,lonac mi je bio kao nov.Ispred garaze imam betonski parking,ali u sredini ima travnati deo (na slici).Kada sam provalio da treba cesce da sisam travu,vec je bilo kasno...


Slika

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Pon Feb 17, 2014 11:08 pm
od dusanGT
alex v6 napisao:Dizelu je bitan protok, sto manje prepreka - to bolje.
Turbo (benzin/dizel) zahteva što protočniji izduv posle turbine...
alex v6 napisao:... Dva odvojena lonca samo imaju bolji protok nego jedan.
Da, ako je u loncima samo prava neperforirana cev, što verovatno nije slučaj ni kod jednog izduva ili ako je račvanje odmah posle izlaza iz turbine, što očigledno nije slučaj kod 159 2.4 JTDm 20v:
Slika

A lepše jeste...
Slika

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Pon Feb 17, 2014 11:45 pm
od Alex V6
Cak i da ovi lonci pojedinacno imaju manji protok, ipak on ukupno mora biti veci nego jedan lonac na 2.0. Nije moguce da 25% veci motor ima manji protok i bespotrebno je o tome diskutovati.

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Pon Feb 17, 2014 11:58 pm
od dusanGT
Ako na kraj jedne cevi se stavi dve, pet ili deset slavina, sudoper će se napuniti za isto vreme, nema magije... 25% veći motor sigurno ima potrebu za većim protokom na izduvu, ali to ne znači da su dva lonca protočnija od jednog (osim ako lonci nisu onakvi kakve sam opisao: jedna prava i kratka cev bez perforacije ;) ). Veća protočnost se postiže celim izduvom...

Inače se slažem da ne treba previše diskutovati...