Re: BODOVI-Novi ZOBS
Poslato: Pet Avg 28, 2009 12:21 am
Princip bodovanja je ok, ali skoro sve ostalo mi se ne svidja. Zakon je napralvjen represivno, policija je sada jos vise nego pre UVEK u pravu. Odgovornost putara je smanjena, tako da su vozaci uglavnom obrali bostan. Edukacija i preventiva - slabo sem poboljsanja u smislu procesa polaganja...ali sama edukacija nece biti nista mnogo bolja...i dlaje ce izlaziti vozaci-poluproizvodi iz auto skola. Isto kao i za motore - uveli su trostepene dozovle, ali problem je sto se mogu uvoziti krsevi od motora i sto je polaganje smesno.
Mene licno, najvise pogadja besmisleno nisko ogranicenje brzine koje ne prati razvoj autmobila i putne mreze.
Ne vidim kako ce uspesno da se bave preventivom protiv bahate i drske voznje. Ocigledno da je glavni ljatmotiv bio da se pritisne na ogranicenje brzine i da se pisu kazne za to
U bodovanju ima smesnih gresaka - voznja u jednosmernoj ulici u kontra smeru sto je klasican primer drske i bahate voznje - 2 boda, a gomila mnogo laksih prekrsaja 3 i 4 boda, itd, itd...Najsmesnije sto bi, u slacaju da na putu naletim na morona koji vozi preticajnom trakom i nece da se skloni (a kod nas ih Hvala bogu ima) i obidjem ga s desne strane (sto naravno ne primenjujem sem u krajnjoj nuzdi) dobiti za to 6 bodova, a ako vozim suprotnim smerom 2!!!
Voznja sa upaljenim svetlima...da pitas zakonodavca zasto je to uveo, verovatno bi samo slegao ramenima i nesto nalupetao. Isitna je da ta mera ni u cemu ne pomaze bezbednosti i to je dokazano. Zato je u Austriji (i jos negde, ne mogu da se setim...) to ukinuto...nego "videla zaba da se konj potkiva, pa hoce i ona"...Verovatgno je neki od tih "strucnjaka" presao granicu kod Madjara pre 10 godina, video da oni voze sa upaljenim svetlima i rekao - "e, to kad bismo uveli bili bismo blizi Evropi"...a putevi su nam bolji za Aziju, nego za Evropu...ne mozemo da sastavimo auto put do Novog Sada za ceo ljudski vek...ali bitno je da imamo upaljena svetla.
Smisle meru da starijim kolima radi dva puta godinje registracija...ok, pametno, ima gomila neispravnih krseva i to treba raditi...onda dolazimo do tehnickog problema - kada ce nasi tehnicki pregledi stvarno liciti na tehnicki oregled...ili ce ovaj sa krsom od kola ubuduce umesto jedne flase votke, prolaziti sa dve tehnicki pregled??? Tehnicki pregled je na Zapadu ozbiljna stvar i obavljaju ga jako dobri majstori. E, onda vezano za tu meru imamo klasicno zanemarivanje gradjana - ako vec hoces da kontrolises ispravnost starijih vozila, sto nije uvedeno parcijalno registrovanje autmobila na nekoliko meseci godisnje. Ima dosta oldtajmera koji se voze samo leti, neki od tih automobila ima veliku kubikazu...ima gomila penzionera koji svoju matoru Ladu samo leti voze do placa, ali ne - to bi znacilo neku ustedu gradjana, a to ne moze. Uvek je stap u ruci, a od sargarepe nista.
Zakon su pisali ljudi koji ne osecaju saobracaj, knjiski moljci koji hoce da se dopadnu nekima slepo kopirajuci norme koje kod nas nisu primenljive. A najgori zakon koji se primenjuje je bolji od zakona koji se ne primenjuje...a za ovaj zakon dosta stvari nece biti primenljivo.
Ima tu jos gomila gluposti, nego sam ovako napisao iz glave u jednom dahu...
Mene licno, najvise pogadja besmisleno nisko ogranicenje brzine koje ne prati razvoj autmobila i putne mreze.
Ne vidim kako ce uspesno da se bave preventivom protiv bahate i drske voznje. Ocigledno da je glavni ljatmotiv bio da se pritisne na ogranicenje brzine i da se pisu kazne za to
U bodovanju ima smesnih gresaka - voznja u jednosmernoj ulici u kontra smeru sto je klasican primer drske i bahate voznje - 2 boda, a gomila mnogo laksih prekrsaja 3 i 4 boda, itd, itd...Najsmesnije sto bi, u slacaju da na putu naletim na morona koji vozi preticajnom trakom i nece da se skloni (a kod nas ih Hvala bogu ima) i obidjem ga s desne strane (sto naravno ne primenjujem sem u krajnjoj nuzdi) dobiti za to 6 bodova, a ako vozim suprotnim smerom 2!!!
Voznja sa upaljenim svetlima...da pitas zakonodavca zasto je to uveo, verovatno bi samo slegao ramenima i nesto nalupetao. Isitna je da ta mera ni u cemu ne pomaze bezbednosti i to je dokazano. Zato je u Austriji (i jos negde, ne mogu da se setim...) to ukinuto...nego "videla zaba da se konj potkiva, pa hoce i ona"...Verovatgno je neki od tih "strucnjaka" presao granicu kod Madjara pre 10 godina, video da oni voze sa upaljenim svetlima i rekao - "e, to kad bismo uveli bili bismo blizi Evropi"...a putevi su nam bolji za Aziju, nego za Evropu...ne mozemo da sastavimo auto put do Novog Sada za ceo ljudski vek...ali bitno je da imamo upaljena svetla.
Smisle meru da starijim kolima radi dva puta godinje registracija...ok, pametno, ima gomila neispravnih krseva i to treba raditi...onda dolazimo do tehnickog problema - kada ce nasi tehnicki pregledi stvarno liciti na tehnicki oregled...ili ce ovaj sa krsom od kola ubuduce umesto jedne flase votke, prolaziti sa dve tehnicki pregled??? Tehnicki pregled je na Zapadu ozbiljna stvar i obavljaju ga jako dobri majstori. E, onda vezano za tu meru imamo klasicno zanemarivanje gradjana - ako vec hoces da kontrolises ispravnost starijih vozila, sto nije uvedeno parcijalno registrovanje autmobila na nekoliko meseci godisnje. Ima dosta oldtajmera koji se voze samo leti, neki od tih automobila ima veliku kubikazu...ima gomila penzionera koji svoju matoru Ladu samo leti voze do placa, ali ne - to bi znacilo neku ustedu gradjana, a to ne moze. Uvek je stap u ruci, a od sargarepe nista.
Zakon su pisali ljudi koji ne osecaju saobracaj, knjiski moljci koji hoce da se dopadnu nekima slepo kopirajuci norme koje kod nas nisu primenljive. A najgori zakon koji se primenjuje je bolji od zakona koji se ne primenjuje...a za ovaj zakon dosta stvari nece biti primenljivo.
Ima tu jos gomila gluposti, nego sam ovako napisao iz glave u jednom dahu...